[ AEB 1.8 150 KM] Ubytek płynu chłodzącego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
[ AEB 1.8 150 KM] Ubytek płynu chłodzącego
Witam!
Od kiedy kupiłem auto (3 lata temu) ubywa płynu chłodzącego.
Rok temu wymieniłem komplet uszczelek w reduktorze gazu, ale problem nie rozwiązał się.
Wcześniej płynu ubywało niewiele (litr/2miesiące), ale teraz to już jest Âźle. Na 1000km muszę dolać litr. Powoli mnie to denerwuje. Szukałem wycieków, ale nie widać.
Czy to będzie świadczyło o konieczności wymiany uszczelki pod głowicą czy jeszcze coś innego może być?
Co jeszcze warto byłoby sprawdzić?
Jak sprawdzić czy to do komory spalania dostaje się płyn, bo w oleju go nie widać?
Od kiedy kupiłem auto (3 lata temu) ubywa płynu chłodzącego.
Rok temu wymieniłem komplet uszczelek w reduktorze gazu, ale problem nie rozwiązał się.
Wcześniej płynu ubywało niewiele (litr/2miesiące), ale teraz to już jest Âźle. Na 1000km muszę dolać litr. Powoli mnie to denerwuje. Szukałem wycieków, ale nie widać.
Czy to będzie świadczyło o konieczności wymiany uszczelki pod głowicą czy jeszcze coś innego może być?
Co jeszcze warto byłoby sprawdzić?
Jak sprawdzić czy to do komory spalania dostaje się płyn, bo w oleju go nie widać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 sty 2012, 06:29
- Lokalizacja: Kutno/Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 kwie 2013, 16:11
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam. Chciałbym się podłączyć pod temat. Od miesiąca mam Audi A6 C5 1.8T AEB. Od początku mam problem z układem chłodzenia, cały czas ubywa płynu. Wymieniony został wspomniany wcześniej króciec w tylnej części głowicy oraz chłodnica (była rozwarstwiona w lewym dolnym rogu patrząc od strony kierowcy). Niestety mimo wymiany tych części płyn nadal znika ze zbiorniczka wyrównawczego. Mam również pęknięcie na kolektorze wydechowym, z którego zaraz po odpaleniu zimnego silnika pojawia się mokra plama, która po chwili wyparowuje z racji nagrzewania się kolektora... Podejrzewam, iż uszczelka pod głowicą jest do wymiany. Ma ktoś może jakiś inny pomysł?
A ja miałem podobny problem i rozwiązanie było zupełne gdzie indziej. Mianowicie do nagrzewnicy idą dwa węże doprowadzający i odprowadzający płyn chłodniczy. Jeden z nich ze starości sparciał i puszczał płyn chłodniczy. Ujawniłem to po zdjęciu podszybia gdy zobaczyłem, że podstawa akumulatora i rejon dookoła niego są mokre. Może masz ten sam problem co i ja. Dla pewności wymieniłem oba 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Wracając do tematu sprawa wygląda następująco:
Zauważyłem, że płyn wycieka gdzieś z okolic czujnika temperatury. Pomyślałem, że pojeżdżę z odkręconym korkiem i zobaczę co będzie się działo przy mniejszym ciśnieniu w układzie. Ruszyłem w trasę z poluzowanym korkiem i po 20km patrzę, a tu temperatura płynu idzie na 100 stopni. Zatrzymałem się, podnoszę maskę sprawdzam płyn (stan jest OK), myślę sobie pewnie to przez odkręcony korek. Zakręciłem go, ale temperatura nadal nie spadła. SkoĂączyłem jazdę i po 8h przychodzę to samochodu, a tu pusto w zbiorniczku. Dolałem płynu, zakręciłem korek i w trasę. Temperatura płynu OK i niby wszystko OK.
Nasuwa mi się tu pytanie: czy zaistniała sytuacja oznacza uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i przedostawanie się ciśnienia z silnika do układu chłodzenia?
Zauważyłem, że płyn wycieka gdzieś z okolic czujnika temperatury. Pomyślałem, że pojeżdżę z odkręconym korkiem i zobaczę co będzie się działo przy mniejszym ciśnieniu w układzie. Ruszyłem w trasę z poluzowanym korkiem i po 20km patrzę, a tu temperatura płynu idzie na 100 stopni. Zatrzymałem się, podnoszę maskę sprawdzam płyn (stan jest OK), myślę sobie pewnie to przez odkręcony korek. Zakręciłem go, ale temperatura nadal nie spadła. SkoĂączyłem jazdę i po 8h przychodzę to samochodu, a tu pusto w zbiorniczku. Dolałem płynu, zakręciłem korek i w trasę. Temperatura płynu OK i niby wszystko OK.
Nasuwa mi się tu pytanie: czy zaistniała sytuacja oznacza uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i przedostawanie się ciśnienia z silnika do układu chłodzenia?
Raczej przy tym wycieku uciekło sporo płynu z układu ,ze zbiorniczka nie został zassany dopiero przy stygnięciu auta.
"Zmniejszenie ciśnienia wybitnie obniża temperaturę wrzenia. "
Odkręcając więc korek płyn zagotował się szybciej.
Usuń wyciek inaczej zagotujesz wreszcie auto i uszczelka głowicy strzeli.
"Zmniejszenie ciśnienia wybitnie obniża temperaturę wrzenia. "
Odkręcając więc korek płyn zagotował się szybciej.
Usuń wyciek inaczej zagotujesz wreszcie auto i uszczelka głowicy strzeli.