Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

esp i abs nie działa błąd numer 301 Pompa odprowadzajaca dla

Elektryka
ODPOWIEDZ
rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

esp i abs nie działa błąd numer 301 Pompa odprowadzajaca dla

Post autor: rogall90 » 04 kwie 2013, 17:35

witam mam problem z moim audi . kiedys esp i abs wyłączało się rzadko i niespodziewanie a teraz wyłącza się odrazu po przekręceniu stacyjki .

Po diegnozie programem VAG wykazało błąd 301 Pompa odprowadzajaca dla ABS-V39

proszę o pomoc juz nie mam sił
rogal

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: esp i abs nie działa błąd numer 301 Pompa odprowadzajaca

Post autor: kot919 » 04 kwie 2013, 18:26

rogall90 pisze:witam mam problem z moim audi . kiedys esp i abs wyłączało się rzadko i niespodziewanie a teraz wyłącza się odrazu po przekręceniu stacyjki .

Po diegnozie programem VAG wykazało błąd 301 Pompa odprowadzajaca dla ABS-V39

proszę o pomoc juz nie mam sił
Na start:
- sprawdÂź bezpiecznik nr 24 (50A) [rysunek poniżej]
- sprawdÂź poprawność działania przekaÂźnika nr 11 [rysunek poniżej]
- można sprawdzić również czy przewody nie są uszkodzone, mogę Ci przesłać schemat, jednakże nie wiem dokładnie gdzie ta pompa jest (z diagramu wynika że wewnątrz modułu ABS - ale nie chcę tu nikogo wprowadzać w błąd)
Obrazek

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 05 kwie 2013, 07:43

dziękuje :) lece sprawdzić . napisze co i jak

[ Dodano: 2013-04-05, 12:17 ]
niestety nic to nie dało przekaÂźnik jest dobry i bezpiecznik tez . o cho chodzi z tym błędem?
mechanicy mi mówią ze to może być wina sniegu ze coś się mogło zmoczyc i dlatego nie działa

proszę pomóżcie
rogal

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 05 kwie 2013, 14:48

rogall90 pisze:dziękuje :) lece sprawdzić . napisze co i jak

[ Dodano: 2013-04-05, 12:17 ]
niestety nic to nie dało przekaÂźnik jest dobry i bezpiecznik tez . o cho chodzi z tym błędem?
mechanicy mi mówią ze to może być wina sniegu ze coś się mogło zmoczyc i dlatego nie działa

proszę pomóżcie
Kolego nie chcę abyś poczuł się obrażony, ale mam nadzieję, że przekaÂźnik sprawdzieś miernikiem czy odpowiednio kluczuje przejście (raz jest, raz nie ma), a nie na zasadzie ''pstryka' |'nie pstryka' " bądÂź, 'rezystancja cewki jest, więc jest dobry'. Podobnie rzecz się ma do sprawdzania bezpieczników - zawsze wykonać pomiar na wyciągniętym bezpieczniku. <okok>

Zakładam, że wszystko sprawdziłeś dobrze, zatem skoro przekaÂźnik oraz bezpiecznik jest cały, to następne co możesz zrobić to sprawdzić okablowanie.
Na wyłączonej stacyjce musisz odłączyć wtyczkę od elementy hydraulicznego ABS (posiada ona 14 konektorów).
Najpierw bierzesz do ręki wtyczkę i sprawdzasz czy na konektorze nr 13 (przewód brązowy) jest masa (GND). Następnie musisz sprawdzić czy jest przejście pomiędzy konektorem nr 14 a stykiem przekaÂźnika 8/87 (przekaÂźnik który sprawdzałeś wcześniej - możesz go wyciągnąć wtedy będzie prościej pomierzyć).

Jeżeli wszystko będzie w porządku, sprawdÂź w gnieÂździe elementu hydraulicznego ABS rezystancję pomiędzy stykami 13 i 14 (rezystancja wirnika, uzwojenia pompy). Powinna być różna od ZERO - przynajmniej tak podpowiada logika, jeżeli będzie inaczej to jest prawdopodobnie uszkodzona sama pompka.

Następnie skoro przekaÂźnik jest OK oraz wszystko co sprawdziłeś powyżej jest OK, to może oznaczać, że kuleje sterownie przekaÂźnika.
Jest szansa, że w VAGU, w output test będziesz miał możliwość wysterowania pompy V39 - jednakże nie mogę Ci tego potwierdzić, bo nigdy w ABSie nie musiałem grzebać (może jakiś Kolega z forum coś Ci podrzuci w tej sprawie). Ja ze swojej strony mogę Ci tylko powiedzieć że przewody sterownia idą do modułu sterującego pracą ABS oraz jeden przewód idzie do czujnika skrętu kierownicy. Jakie sygnały dokładanie gdzie się pojawiają nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć.

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 05 kwie 2013, 17:41

sprawdziłem go przekładajac 3 inne z innego autka ale o takim samym numerze i schemacie na nim.
sprawdze te kabelki . Mam pytanie gdzie jest ten sliniczek sterujący pompą abs?
rogal

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 05 kwie 2013, 18:06

rogall90 pisze:sprawdziłem go przekładajac 3 inne z innego autka ale o takim samym numerze i schemacie na nim.
W takim razie można przyjąć że to nie wina samego przekaÂźnika ;-)
rogall90 pisze: Mam pytanie gdzie jest ten sliniczek sterujący pompą abs?
Jeżeli chodzi ci o tę pompę V39, to niestety może być ona zabudowana w elemencie hydraulicznym ABS (koło zbiornika z płynem od spryskiwaczy) [ przynajmniej tak wynika ze schematu z ELSY]
Zresztą to samo mówi strona http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00301

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 06 kwie 2013, 20:15

sprawdziłem wszystkie piny i mam na każdym 10,9 volta a na 10 pinie zółty kabel niemam ani plusa ani minusa nie ma połączenia z żadnym z innych pinów masa jest na 13 pinie
rogal

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 07 kwie 2013, 14:51

rogall90 pisze:sprawdziłem wszystkie piny i mam na każdym 10,9 volta a na 10 pinie zółty kabel niemam ani plusa ani minusa nie ma połączenia z żadnym z innych pinów masa jest na 13 pinie
Przewód z konektora nr 10 idzie do przekaÂźnika nr 8 (przekaÂźnika sterujący zaworami ABS - konektor 8/87), który kluczuje napięcie z bezpiecznika nr 41 (25A). W stanie wyłączonym przewód ten 'wisi' w powietrzu, dlatego nic nie pokazuje
Pomierz koniecznie rezystancję pomiędzy pin 13 a 14 w sterowniku ABS, oraz rezystancję pomiędzy pin 14 we wtyczce a stykiem przekaÂźnika 8/87 (przekaÂźnik który sprawdzałeś wcześniej - możesz go wyciągnąć wtedy będzie prościej pomierzyć).

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 07 kwie 2013, 22:12

kot919 pisze:
rogall90 pisze:sprawdziłem wszystkie piny i mam na każdym 10,9 volta a na 10 pinie zółty kabel niemam ani plusa ani minusa nie ma połączenia z żadnym z innych pinów masa jest na 13 pinie
Przewód z konektora nr 10 idzie do przekaÂźnika nr 8 (przekaÂźnika sterujący zaworami ABS - konektor 8/87), który kluczuje napięcie z bezpiecznika nr 41 (25A). W stanie wyłączonym przewód ten 'wisi' w powietrzu, dlatego nic nie pokazuje
Pomierz koniecznie rezystancję pomiędzy pin 13 a 14 w sterowniku ABS, oraz rezystancję pomiędzy pin 14 we wtyczce a stykiem przekaÂźnika 8/87 (przekaÂźnik który sprawdzałeś wcześniej - możesz go wyciągnąć wtedy będzie prościej pomierzyć).

a jaka rezystancja ma byc ? jutro z rana zmierze
rogal

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 07 kwie 2013, 22:31

rogall90 pisze:a jaka rezystancja ma byc ? jutro z rana zmierze
Szczerze powiedziawszy nigdy tego nie rozbierałem i nie mierzyłem. Logika podpowiada że jeżeli jest to pompa to napędzana jest jakimś silnikiem elektrycznym, czyli musi posiadać jakiś element wytwarzający pole magnetyczne. Zazwyczaj jest to cewka, która ma pewną rezystancję.
Taka pompka zabezpieczona jest 50A bezpiecznikiem co oznacza że rezystancja powinna być większa od 0,24Ohm'a (czyli niedużo brakuje do zwarcia)

Możliwości pomiaru:
odczytasz 0 - zwarcie - możliwe że pompka jest uszkodzona,
odczytasz nieskończenie wielką wartość - przerwa - wysoce prawdodpodone że pompka jest uszkodzona.

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 08 kwie 2013, 13:18

elektryk znajomy mi sprawdzil i powiedzał że niema odpowiedzi od sliniczka pompy i powiedział ze moge wymienić sam silniczek pompy spróbuje go wyjać i sprubowac "rozruszać" może to coś pomoże.
co o tym myślisz?
rogal

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 08 kwie 2013, 14:05

rogall90 pisze:elektryk znajomy mi sprawdzil i powiedzał że niema odpowiedzi od sliniczka pompy i powiedział ze moge wymienić sam silniczek pompy spróbuje go wyjać i sprubowac "rozruszać" może to coś pomoże.
co o tym myślisz?
Tak jak napisałem, nie rozbierałem tego wcześniej więc ciężko mi się wypowiedzieć w tym temacie. Z drugiej strony 'bardziej już się nie zepsuje', więc lepiej próbować naprawić niż kupować drugi. :-)

Poproś go o zrobienie kilku zdjęć z procesu wyciągania - będzie info dla potomnych :-)

rogall90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:38
Lokalizacja: łomża

Post autor: rogall90 » 08 kwie 2013, 17:49

no i działa wyczyściłem silniczek i pompę w tej wnęce co silniczek się wkłada, pokręciłem trochę wirnikiem silniczka i złożyłem spowrotem i esp i abs działają. czasem się wyłącza znów ale jutro rozbiorę jeszcze raz i wyczyszcze porządnie i porządnie pokręce tym wirnikiem silniczka .

jedyne co musiałem zdemontować by się do niego dostać to zbiorniczek z płynem chłodniczym Borygo, poÂźniej jest łatwy dostęp do tych dwóch śrubek z obrazka . odkreca się je torxem nie wiem jaki to rozmiar ale dacie sobie radę :)
dziekuje za pomoc . <radocha>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
rogal

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 15 sty 2016, 16:18

Pytanie, czy jak wyciąga się silniczek, to czy wyleci płyn czy jest to zabezpieczone przed wyciekiem ? U mnie wywaliło teraz ten sam błąd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl