esp i abs nie działa błąd numer 301 Pompa odprowadzajaca dla
esp i abs nie działa błąd numer 301 Pompa odprowadzajaca dla
witam mam problem z moim audi . kiedys esp i abs wyłączało się rzadko i niespodziewanie a teraz wyłącza się odrazu po przekręceniu stacyjki .
Po diegnozie programem VAG wykazało błąd 301 Pompa odprowadzajaca dla ABS-V39
proszę o pomoc juz nie mam sił
Po diegnozie programem VAG wykazało błąd 301 Pompa odprowadzajaca dla ABS-V39
proszę o pomoc juz nie mam sił
rogal
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: esp i abs nie działa błąd numer 301 Pompa odprowadzajaca
Na start:rogall90 pisze:witam mam problem z moim audi . kiedys esp i abs wyłączało się rzadko i niespodziewanie a teraz wyłącza się odrazu po przekręceniu stacyjki .
Po diegnozie programem VAG wykazało błąd 301 Pompa odprowadzajaca dla ABS-V39
proszę o pomoc juz nie mam sił
- sprawdÂź bezpiecznik nr 24 (50A) [rysunek poniżej]
- sprawdÂź poprawność działania przekaÂźnika nr 11 [rysunek poniżej]
- można sprawdzić również czy przewody nie są uszkodzone, mogę Ci przesłać schemat, jednakże nie wiem dokładnie gdzie ta pompa jest (z diagramu wynika że wewnątrz modułu ABS - ale nie chcę tu nikogo wprowadzać w błąd)
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego nie chcę abyś poczuł się obrażony, ale mam nadzieję, że przekaÂźnik sprawdzieś miernikiem czy odpowiednio kluczuje przejście (raz jest, raz nie ma), a nie na zasadzie ''pstryka' |'nie pstryka' " bądÂź, 'rezystancja cewki jest, więc jest dobry'. Podobnie rzecz się ma do sprawdzania bezpieczników - zawsze wykonać pomiar na wyciągniętym bezpieczniku.rogall90 pisze:dziękujelece sprawdzić . napisze co i jak
[ Dodano: 2013-04-05, 12:17 ]
niestety nic to nie dało przekaÂźnik jest dobry i bezpiecznik tez . o cho chodzi z tym błędem?
mechanicy mi mówią ze to może być wina sniegu ze coś się mogło zmoczyc i dlatego nie działa
proszę pomóżcie

Zakładam, że wszystko sprawdziłeś dobrze, zatem skoro przekaÂźnik oraz bezpiecznik jest cały, to następne co możesz zrobić to sprawdzić okablowanie.
Na wyłączonej stacyjce musisz odłączyć wtyczkę od elementy hydraulicznego ABS (posiada ona 14 konektorów).
Najpierw bierzesz do ręki wtyczkę i sprawdzasz czy na konektorze nr 13 (przewód brązowy) jest masa (GND). Następnie musisz sprawdzić czy jest przejście pomiędzy konektorem nr 14 a stykiem przekaÂźnika 8/87 (przekaÂźnik który sprawdzałeś wcześniej - możesz go wyciągnąć wtedy będzie prościej pomierzyć).
Jeżeli wszystko będzie w porządku, sprawdÂź w gnieÂździe elementu hydraulicznego ABS rezystancję pomiędzy stykami 13 i 14 (rezystancja wirnika, uzwojenia pompy). Powinna być różna od ZERO - przynajmniej tak podpowiada logika, jeżeli będzie inaczej to jest prawdopodobnie uszkodzona sama pompka.
Następnie skoro przekaÂźnik jest OK oraz wszystko co sprawdziłeś powyżej jest OK, to może oznaczać, że kuleje sterownie przekaÂźnika.
Jest szansa, że w VAGU, w output test będziesz miał możliwość wysterowania pompy V39 - jednakże nie mogę Ci tego potwierdzić, bo nigdy w ABSie nie musiałem grzebać (może jakiś Kolega z forum coś Ci podrzuci w tej sprawie). Ja ze swojej strony mogę Ci tylko powiedzieć że przewody sterownia idą do modułu sterującego pracą ABS oraz jeden przewód idzie do czujnika skrętu kierownicy. Jakie sygnały dokładanie gdzie się pojawiają nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
W takim razie można przyjąć że to nie wina samego przekaÂźnikarogall90 pisze:sprawdziłem go przekładajac 3 inne z innego autka ale o takim samym numerze i schemacie na nim.

Jeżeli chodzi ci o tę pompę V39, to niestety może być ona zabudowana w elemencie hydraulicznym ABS (koło zbiornika z płynem od spryskiwaczy) [ przynajmniej tak wynika ze schematu z ELSY]rogall90 pisze: Mam pytanie gdzie jest ten sliniczek sterujący pompą abs?
Zresztą to samo mówi strona http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00301
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Przewód z konektora nr 10 idzie do przekaÂźnika nr 8 (przekaÂźnika sterujący zaworami ABS - konektor 8/87), który kluczuje napięcie z bezpiecznika nr 41 (25A). W stanie wyłączonym przewód ten 'wisi' w powietrzu, dlatego nic nie pokazujerogall90 pisze:sprawdziłem wszystkie piny i mam na każdym 10,9 volta a na 10 pinie zółty kabel niemam ani plusa ani minusa nie ma połączenia z żadnym z innych pinów masa jest na 13 pinie
Pomierz koniecznie rezystancję pomiędzy pin 13 a 14 w sterowniku ABS, oraz rezystancję pomiędzy pin 14 we wtyczce a stykiem przekaÂźnika 8/87 (przekaÂźnik który sprawdzałeś wcześniej - możesz go wyciągnąć wtedy będzie prościej pomierzyć).
kot919 pisze:Przewód z konektora nr 10 idzie do przekaÂźnika nr 8 (przekaÂźnika sterujący zaworami ABS - konektor 8/87), który kluczuje napięcie z bezpiecznika nr 41 (25A). W stanie wyłączonym przewód ten 'wisi' w powietrzu, dlatego nic nie pokazujerogall90 pisze:sprawdziłem wszystkie piny i mam na każdym 10,9 volta a na 10 pinie zółty kabel niemam ani plusa ani minusa nie ma połączenia z żadnym z innych pinów masa jest na 13 pinie
Pomierz koniecznie rezystancję pomiędzy pin 13 a 14 w sterowniku ABS, oraz rezystancję pomiędzy pin 14 we wtyczce a stykiem przekaÂźnika 8/87 (przekaÂźnik który sprawdzałeś wcześniej - możesz go wyciągnąć wtedy będzie prościej pomierzyć).
a jaka rezystancja ma byc ? jutro z rana zmierze
rogal
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Szczerze powiedziawszy nigdy tego nie rozbierałem i nie mierzyłem. Logika podpowiada że jeżeli jest to pompa to napędzana jest jakimś silnikiem elektrycznym, czyli musi posiadać jakiś element wytwarzający pole magnetyczne. Zazwyczaj jest to cewka, która ma pewną rezystancję.rogall90 pisze:a jaka rezystancja ma byc ? jutro z rana zmierze
Taka pompka zabezpieczona jest 50A bezpiecznikiem co oznacza że rezystancja powinna być większa od 0,24Ohm'a (czyli niedużo brakuje do zwarcia)
Możliwości pomiaru:
odczytasz 0 - zwarcie - możliwe że pompka jest uszkodzona,
odczytasz nieskończenie wielką wartość - przerwa - wysoce prawdodpodone że pompka jest uszkodzona.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Tak jak napisałem, nie rozbierałem tego wcześniej więc ciężko mi się wypowiedzieć w tym temacie. Z drugiej strony 'bardziej już się nie zepsuje', więc lepiej próbować naprawić niż kupować drugi.rogall90 pisze:elektryk znajomy mi sprawdzil i powiedzał że niema odpowiedzi od sliniczka pompy i powiedział ze moge wymienić sam silniczek pompy spróbuje go wyjać i sprubowac "rozruszać" może to coś pomoże.
co o tym myślisz?

Poproś go o zrobienie kilku zdjęć z procesu wyciągania - będzie info dla potomnych

no i działa wyczyściłem silniczek i pompę w tej wnęce co silniczek się wkłada, pokręciłem trochę wirnikiem silniczka i złożyłem spowrotem i esp i abs działają. czasem się wyłącza znów ale jutro rozbiorę jeszcze raz i wyczyszcze porządnie i porządnie pokręce tym wirnikiem silniczka .
jedyne co musiałem zdemontować by się do niego dostać to zbiorniczek z płynem chłodniczym Borygo, poÂźniej jest łatwy dostęp do tych dwóch śrubek z obrazka . odkreca się je torxem nie wiem jaki to rozmiar ale dacie sobie radę
dziekuje za pomoc .
jedyne co musiałem zdemontować by się do niego dostać to zbiorniczek z płynem chłodniczym Borygo, poÂźniej jest łatwy dostęp do tych dwóch śrubek z obrazka . odkreca się je torxem nie wiem jaki to rozmiar ale dacie sobie radę

dziekuje za pomoc .

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
rogal