Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] [1.9TDI AFN] Jaka dawka paliwa i kąt

Silniki wysokoprężne
pancurp10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:56
Lokalizacja: legnica

[ AFN 1.9 110 KM] [1.9TDI AFN] Jaka dawka paliwa i kąt

Post autor: pancurp10 » 31 mar 2013, 03:13

Witam jestem nowym forumowiczem gdyż z dwa tyg temu zakupiłem audi a6 1.9tdi 110km. Problem polega na tym że auto rano za idealnie nie zapala, i ma za duże spalanie, moja poprzednia audi b4 1z paliła od kopa. Czy mógłby mi ktoś podać jakie u was na vagu są wartości kąta wtrysku i dawki paliwa? Ustawiłbym tak u siebie i sprawdził bym czy się polepszy
Pozdrawiam

dragon100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon100 » 31 mar 2013, 16:03

Jeśli nigdy pompa nie była ruszana to oryginalny(domyślny) 32768.

Ja zszedłem do dawki 4.2mg dlatego że na 5-5.5mg musiałem go deptać żeby miał ochotę się zebrać. Wole mniej wciskać w pedał żeby szedł. Niestety jeśli chodzi o spalanie to smutna sprawa. Nie ważne co ustawie i że logi ok, auto pokonuje bardzo małe dystanse do pracy ok 2km w jedną stronę przez co ciągle nie dogrzane i drastyczne spalanie ok 12l na setkę. Nie kopci, nie dymi chodzi mega, ale pali giga ;-)

pancurp10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:56
Lokalizacja: legnica

Post autor: pancurp10 » 03 kwie 2013, 00:48

To coś u ciebie też musi być nie tak te auta wiem, że nie palą tyle paliwa bez przesady. 2.5 TDI tutaj byłby oszczędniejszy
Jak możesz wytłumacz mi co to za cyfry (to oryginalny(domyślny) 32768. ) Ja dwakę w innym miejscu na vagu ustawiałem

dragon100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon100 » 03 kwie 2013, 13:46

Tu wstawiłem filmik jak ustawić na vagu dawkę i w kolekcji jak sprawdzić kąt.

Z tymi dawkami to jest parodia co kraj to ustawienie. Ile razy przeczytałem że 3.5 powinno być, ale takie dawki to mają 1.9 90 koni.

[ Dodano: 2013-04-03, 13:48 ]
Nie mam pojęcia. Sam vag wskazuje że od 3-9 , a zdania ludzi to już w ogóle podzielone.

[ Dodano: 2013-04-03, 13:55 ]
Aha Ja mam walnięty termostat więc ze spalaniem nie mam co walczyć. Na razie za zimno na wymianę.

Awatar użytkownika
wydra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 19 wrz 2010, 10:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: [1.9TDI AFN] Jaka dawka paliwa i kąt

Post autor: wydra » 03 kwie 2013, 16:36

pancurp10 pisze:Witam jestem nowym forumowiczem gdyż z dwa tyg temu zakupiłem audi a6 1.9tdi 110km. Problem polega na tym że auto rano za idealnie nie zapala, i ma za duże spalanie, moja poprzednia audi b4 1z paliła od kopa. Czy mógłby mi ktoś podać jakie u was na vagu są wartości kąta wtrysku i dawki paliwa? Ustawiłbym tak u siebie i sprawdził bym czy się polepszy
Pozdrawiam
co do odpalania to raczej kąt i dawka początkowa
możesz też spróbować zmienić kodowanie na takie dla automatu 0001

dragon100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon100 » 03 kwie 2013, 20:13

Wydra a ile to będzie w mg taka dawka?

pancurp10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:56
Lokalizacja: legnica

Post autor: pancurp10 » 03 kwie 2013, 21:18


Awatar użytkownika
wydra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 19 wrz 2010, 10:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: wydra » 03 kwie 2013, 22:14

zapożyczone z http://forum.vw-passat.pl/



Trochę faktów i wniosków.
Na podstawie doświadczeń innych użytkowników (DUCKMAN,LAFA0) zastosowałem się do poniższej instrukcji:
"odpalasz vag-coma
engine
login : 12233
adaptacja kanał 05
wpisać wartość max
u mnie wyszło max 33268
było 32768"

Co prawda dotyczyło to silnika AFN ale u mnie, czyli w AHU było tak samo.
Rozwinę może trochę tę intrukcję w ten sposób jak ja to rozumiem i jak zrobiłem.
1.Po odpaleniu Vaga wybierasz sterownik engine.
2.Następnie logowanie i wpisujesz wartość 12233 ( prawdopodobnie logowanie to nakierowuje vaga w jaką strefę zmian w programowaniu sterownika silnika wchodzisz - nie znam innych logów - jeżeli ktoś zna się na tym chętnie bym poszerzył swoją wiedzę - myślę, że wchodzimy tutaj w mały "chip tuning" ).
3.Dalej adaptacja , zmieniasz kanał na 05.
4.Pojawia ci się takie okienko zmiany (patrz załącznik)
Masz tam podaną aktualną wartość i tam wpisujesz właśnie nową wartość.
U mnie także wartością max było 33268, sprawdzić to można wpisując większą wartość (max 65535-patrz załącznik) i wciskając testuj,
w rubryce test value wyświetli się max wartość.
5.Zapisujemy następnie nową wartość, odłączamy kompa i sprawdzamy w praktyce czy pomogło.

U mnie odpalanie poprawiło się zdecydowanie. Na letnim silniku, gdzie w zasadzie miałem problem z odpaleniem zdecydowanie szybciej zaskakuje, nie jest to ideał lecz zdecydowana poprawa. Na zimnym i gorącym silniku odpala teraz wzorcowo.

Nie zgadzają mi się totalnie informacje podane przez marewel Cytat:5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Według mnie właśnie odwrotnie - zwiększenie wartości zwiększa dawkę startową paliwa, co pozwala szybciej pompie wtryskowej wytworzyć ciśnienie potrzebne do odpalenia silnika.
Regulamin

dragon100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon100 » 03 kwie 2013, 23:50

Wydra ja wczoraj zrobiłem filmik może coś da...

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 04 kwie 2013, 00:07

pancurp10 pisze:Czy mógłby mi ktoś podać jakie u was na vagu są wartości kąta wtrysku i dawki paliwa?
Ustawiona dawka paliwa: 4,0 4,2 mg ; 1.580 - 620
Dawka startowa: 18,6 mg

Na tym setupie schodzę w spalaniu nawet do 4 L, normalna jazda 5.5 , z butem w podłodze maks 6.5

Kąt wtrysku masz ustawiony prawie idealnie, ja bym go już nie ruszał

I naucz się poprawnie logować bo widzę że sprzęt jest , ps tapeta razi w oczy :p
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

pancurp10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:56
Lokalizacja: legnica

Post autor: pancurp10 » 04 kwie 2013, 09:59

Owszem tapeta razi w oczęta lecz to taki mały laptop żony, niby jej a ja podbieram go by auto sprawdzić:)

dragon100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon100 » 04 kwie 2013, 12:39

Mayhem świetnie że wpisałeś konkretne wartości! Jest w tedy jak porównać ;-)

pancurp10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:56
Lokalizacja: legnica

Post autor: pancurp10 » 04 kwie 2013, 21:58

Ustawiłem sobie dziś dawkę na taką jaka mnie interesuje zaś dawki rozruchowej nie idzie zwiększyć tzn mam 18.6 i po za tę wartość wyżej nie da się zmienić

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 05 kwie 2013, 00:15

pancurp10, skupiasz się na dawce, ale na odpalanie ma wpływ nie tylko dawka. Rozumiem że świece żarowe kiedyś zmieniałeś , filtr paliwa regularnie co 10 tys, oliwa jedyna słuszna syntetyczna, to tyle o co powinien zadbać nowy właściciel, reszta na co zbytnio nie mamy wpływu to słaba kompresja, wyjechanie wtryski itd. Zrób komplet wszystkich logów i będzie można wyciągnąć jakieś wnioski w jakiej kondycji jest silnik bo nie napisałeś ile ma nawet przebiegu.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

dragon100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon100 » 11 kwie 2013, 10:31

pancurp10
dawki nie zmienisz na większą, a dlatego że ręcznie masz trochę inny margines ustawiony. Tzn kiedyś napisałem że vagiem się dostraja, na co się niektórzy oburzyli że to druciarstwo, ale niestety taka jest prawda. Obok davki jest podawana jeszcze wartość w V na zgaszonym silniku możesz przesuwając Nastawnik ją zmieniać. Przecież po czyszczeniu nastawnika nie możesz sobie tak po prostu odpalić auta nie starając się uzyskać starych ustawień. Niektórzy sugerują się zrobionymi kreskami, można. Ja wolał bym do tego sugerować się również napięciem V
Reasumując: Musiał byś mieć takie samo ustawienie w V żebyś mógł ustawiać identyczne zakresy na vagu.

[ Dodano: 2013-04-11, 10:34 ]
Panowie wiecie jak to jest z przebiegiem tych aut. Abstrakcja

Wypadało by sprawdzić sobie na vcds i zczytać ze sterownika ed czy edc15 no to może by coś pomogło by nam przybliżyć się do prawdy. No chyba że mamy chody w aso no i mamy fart że auto było tam cały czas serwisowane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga