[ AFN 1.9 110 KM] [1.9TDI AFN] Jaka dawka paliwa i kąt
[ AFN 1.9 110 KM] [1.9TDI AFN] Jaka dawka paliwa i kąt
Witam jestem nowym forumowiczem gdyż z dwa tyg temu zakupiłem audi a6 1.9tdi 110km. Problem polega na tym że auto rano za idealnie nie zapala, i ma za duże spalanie, moja poprzednia audi b4 1z paliła od kopa. Czy mógłby mi ktoś podać jakie u was na vagu są wartości kąta wtrysku i dawki paliwa? Ustawiłbym tak u siebie i sprawdził bym czy się polepszy
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Jeśli nigdy pompa nie była ruszana to oryginalny(domyślny) 32768.
Ja zszedłem do dawki 4.2mg dlatego że na 5-5.5mg musiałem go deptać żeby miał ochotę się zebrać. Wole mniej wciskać w pedał żeby szedł. Niestety jeśli chodzi o spalanie to smutna sprawa. Nie ważne co ustawie i że logi ok, auto pokonuje bardzo małe dystanse do pracy ok 2km w jedną stronę przez co ciągle nie dogrzane i drastyczne spalanie ok 12l na setkę. Nie kopci, nie dymi chodzi mega, ale pali giga
Ja zszedłem do dawki 4.2mg dlatego że na 5-5.5mg musiałem go deptać żeby miał ochotę się zebrać. Wole mniej wciskać w pedał żeby szedł. Niestety jeśli chodzi o spalanie to smutna sprawa. Nie ważne co ustawie i że logi ok, auto pokonuje bardzo małe dystanse do pracy ok 2km w jedną stronę przez co ciągle nie dogrzane i drastyczne spalanie ok 12l na setkę. Nie kopci, nie dymi chodzi mega, ale pali giga

Tu wstawiłem filmik jak ustawić na vagu dawkę i w kolekcji jak sprawdzić kąt.
Z tymi dawkami to jest parodia co kraj to ustawienie. Ile razy przeczytałem że 3.5 powinno być, ale takie dawki to mają 1.9 90 koni.
[ Dodano: 2013-04-03, 13:48 ]
Nie mam pojęcia. Sam vag wskazuje że od 3-9 , a zdania ludzi to już w ogóle podzielone.
[ Dodano: 2013-04-03, 13:55 ]
Aha Ja mam walnięty termostat więc ze spalaniem nie mam co walczyć. Na razie za zimno na wymianę.
Z tymi dawkami to jest parodia co kraj to ustawienie. Ile razy przeczytałem że 3.5 powinno być, ale takie dawki to mają 1.9 90 koni.
[ Dodano: 2013-04-03, 13:48 ]
Nie mam pojęcia. Sam vag wskazuje że od 3-9 , a zdania ludzi to już w ogóle podzielone.
[ Dodano: 2013-04-03, 13:55 ]
Aha Ja mam walnięty termostat więc ze spalaniem nie mam co walczyć. Na razie za zimno na wymianę.
Re: [1.9TDI AFN] Jaka dawka paliwa i kąt
co do odpalania to raczej kąt i dawka początkowapancurp10 pisze:Witam jestem nowym forumowiczem gdyż z dwa tyg temu zakupiłem audi a6 1.9tdi 110km. Problem polega na tym że auto rano za idealnie nie zapala, i ma za duże spalanie, moja poprzednia audi b4 1z paliła od kopa. Czy mógłby mi ktoś podać jakie u was na vagu są wartości kąta wtrysku i dawki paliwa? Ustawiłbym tak u siebie i sprawdził bym czy się polepszy
Pozdrawiam
możesz też spróbować zmienić kodowanie na takie dla automatu 0001
WItam czy możecie ocenić według tych fotek kąt wtrysku u mnie i dawkę paliwa i czy w normie jest?
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... 702021.jpg
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... 1bf17b.jpg
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... ccaba2.jpg
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... 702021.jpg
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... 1bf17b.jpg
http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... ccaba2.jpg
zapożyczone z http://forum.vw-passat.pl/
Trochę faktów i wniosków.
Na podstawie doświadczeń innych użytkowników (DUCKMAN,LAFA0) zastosowałem się do poniższej instrukcji:
"odpalasz vag-coma
engine
login : 12233
adaptacja kanał 05
wpisać wartość max
u mnie wyszło max 33268
było 32768"
Co prawda dotyczyło to silnika AFN ale u mnie, czyli w AHU było tak samo.
Rozwinę może trochę tę intrukcję w ten sposób jak ja to rozumiem i jak zrobiłem.
1.Po odpaleniu Vaga wybierasz sterownik engine.
2.Następnie logowanie i wpisujesz wartość 12233 ( prawdopodobnie logowanie to nakierowuje vaga w jaką strefę zmian w programowaniu sterownika silnika wchodzisz - nie znam innych logów - jeżeli ktoś zna się na tym chętnie bym poszerzył swoją wiedzę - myślę, że wchodzimy tutaj w mały "chip tuning" ).
3.Dalej adaptacja , zmieniasz kanał na 05.
4.Pojawia ci się takie okienko zmiany (patrz załącznik)
Masz tam podaną aktualną wartość i tam wpisujesz właśnie nową wartość.
U mnie także wartością max było 33268, sprawdzić to można wpisując większą wartość (max 65535-patrz załącznik) i wciskając testuj,
w rubryce test value wyświetli się max wartość.
5.Zapisujemy następnie nową wartość, odłączamy kompa i sprawdzamy w praktyce czy pomogło.
U mnie odpalanie poprawiło się zdecydowanie. Na letnim silniku, gdzie w zasadzie miałem problem z odpaleniem zdecydowanie szybciej zaskakuje, nie jest to ideał lecz zdecydowana poprawa. Na zimnym i gorącym silniku odpala teraz wzorcowo.
Nie zgadzają mi się totalnie informacje podane przez marewel Cytat:5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa
Według mnie właśnie odwrotnie - zwiększenie wartości zwiększa dawkę startową paliwa, co pozwala szybciej pompie wtryskowej wytworzyć ciśnienie potrzebne do odpalenia silnika.
Trochę faktów i wniosków.
Na podstawie doświadczeń innych użytkowników (DUCKMAN,LAFA0) zastosowałem się do poniższej instrukcji:
"odpalasz vag-coma
engine
login : 12233
adaptacja kanał 05
wpisać wartość max
u mnie wyszło max 33268
było 32768"
Co prawda dotyczyło to silnika AFN ale u mnie, czyli w AHU było tak samo.
Rozwinę może trochę tę intrukcję w ten sposób jak ja to rozumiem i jak zrobiłem.
1.Po odpaleniu Vaga wybierasz sterownik engine.
2.Następnie logowanie i wpisujesz wartość 12233 ( prawdopodobnie logowanie to nakierowuje vaga w jaką strefę zmian w programowaniu sterownika silnika wchodzisz - nie znam innych logów - jeżeli ktoś zna się na tym chętnie bym poszerzył swoją wiedzę - myślę, że wchodzimy tutaj w mały "chip tuning" ).
3.Dalej adaptacja , zmieniasz kanał na 05.
4.Pojawia ci się takie okienko zmiany (patrz załącznik)
Masz tam podaną aktualną wartość i tam wpisujesz właśnie nową wartość.
U mnie także wartością max było 33268, sprawdzić to można wpisując większą wartość (max 65535-patrz załącznik) i wciskając testuj,
w rubryce test value wyświetli się max wartość.
5.Zapisujemy następnie nową wartość, odłączamy kompa i sprawdzamy w praktyce czy pomogło.
U mnie odpalanie poprawiło się zdecydowanie. Na letnim silniku, gdzie w zasadzie miałem problem z odpaleniem zdecydowanie szybciej zaskakuje, nie jest to ideał lecz zdecydowana poprawa. Na zimnym i gorącym silniku odpala teraz wzorcowo.
Nie zgadzają mi się totalnie informacje podane przez marewel Cytat:5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa
Według mnie właśnie odwrotnie - zwiększenie wartości zwiększa dawkę startową paliwa, co pozwala szybciej pompie wtryskowej wytworzyć ciśnienie potrzebne do odpalenia silnika.
Regulamin
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
Ustawiona dawka paliwa: 4,0 4,2 mg ; 1.580 - 620pancurp10 pisze:Czy mógłby mi ktoś podać jakie u was na vagu są wartości kąta wtrysku i dawki paliwa?
Dawka startowa: 18,6 mg
Na tym setupie schodzę w spalaniu nawet do 4 L, normalna jazda 5.5 , z butem w podłodze maks 6.5
Kąt wtrysku masz ustawiony prawie idealnie, ja bym go już nie ruszał
I naucz się poprawnie logować bo widzę że sprzęt jest , ps tapeta razi w oczy

CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
pancurp10, skupiasz się na dawce, ale na odpalanie ma wpływ nie tylko dawka. Rozumiem że świece żarowe kiedyś zmieniałeś , filtr paliwa regularnie co 10 tys, oliwa jedyna słuszna syntetyczna, to tyle o co powinien zadbać nowy właściciel, reszta na co zbytnio nie mamy wpływu to słaba kompresja, wyjechanie wtryski itd. Zrób komplet wszystkich logów i będzie można wyciągnąć jakieś wnioski w jakiej kondycji jest silnik bo nie napisałeś ile ma nawet przebiegu.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
pancurp10
dawki nie zmienisz na większą, a dlatego że ręcznie masz trochę inny margines ustawiony. Tzn kiedyś napisałem że vagiem się dostraja, na co się niektórzy oburzyli że to druciarstwo, ale niestety taka jest prawda. Obok davki jest podawana jeszcze wartość w V na zgaszonym silniku możesz przesuwając Nastawnik ją zmieniać. Przecież po czyszczeniu nastawnika nie możesz sobie tak po prostu odpalić auta nie starając się uzyskać starych ustawień. Niektórzy sugerują się zrobionymi kreskami, można. Ja wolał bym do tego sugerować się również napięciem V
Reasumując: Musiał byś mieć takie samo ustawienie w V żebyś mógł ustawiać identyczne zakresy na vagu.
[ Dodano: 2013-04-11, 10:34 ]
Panowie wiecie jak to jest z przebiegiem tych aut. Abstrakcja
Wypadało by sprawdzić sobie na vcds i zczytać ze sterownika ed czy edc15 no to może by coś pomogło by nam przybliżyć się do prawdy. No chyba że mamy chody w aso no i mamy fart że auto było tam cały czas serwisowane.
dawki nie zmienisz na większą, a dlatego że ręcznie masz trochę inny margines ustawiony. Tzn kiedyś napisałem że vagiem się dostraja, na co się niektórzy oburzyli że to druciarstwo, ale niestety taka jest prawda. Obok davki jest podawana jeszcze wartość w V na zgaszonym silniku możesz przesuwając Nastawnik ją zmieniać. Przecież po czyszczeniu nastawnika nie możesz sobie tak po prostu odpalić auta nie starając się uzyskać starych ustawień. Niektórzy sugerują się zrobionymi kreskami, można. Ja wolał bym do tego sugerować się również napięciem V
Reasumując: Musiał byś mieć takie samo ustawienie w V żebyś mógł ustawiać identyczne zakresy na vagu.
[ Dodano: 2013-04-11, 10:34 ]
Panowie wiecie jak to jest z przebiegiem tych aut. Abstrakcja
Wypadało by sprawdzić sobie na vcds i zczytać ze sterownika ed czy edc15 no to może by coś pomogło by nam przybliżyć się do prawdy. No chyba że mamy chody w aso no i mamy fart że auto było tam cały czas serwisowane.