Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C5+LPG] problem z wypadaniem zaplonu cyl 2

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

[ C5+LPG] problem z wypadaniem zaplonu cyl 2

Post autor: raftor » 26 mar 2013, 20:01

Witam

ostatnio grzebalem przy gazie przerobiłem jego konstrukcje według zalecen LPG forum

zrobiłem wstepna regulacje czyli

autkalibracja mnoznik wyszedł od okolo 0,8 czyli niski ale mimo to wyregulowalem na mapki gaz i auto smigało pieknie bez problemów ,

no ale myslac sobie ze taki niski mnoznik jest zły zakupiłem komplet dysz i zaczolem dobierac tak aby przy 1ba mnoznik zaczynał sie od około 1,2 i tak tez sie stało przy 2,2mm ,

jednak w trakcje autokalibracji wystapił jeden jedyny bład mianowicie obroty za niskie 400obr pomimo to ukonczylem autokalibracje

skutek taki ze na wolnych obrotach wypada mi zaplon na cyl2 , wymieniłem kabel WN na uzywany ori od angola troszke sie poprawiło bo stary NGK był juz dojechany na maxsa pekł w pół ta fajka nie przewód

wtryski sa po kapitalnym remoncie i kalibracji wiec tez odpadaja wkretke sprawdzalem drozna , kompensacja jest, szczelnosc zahowana

czyzby cewka sie zepsuła ?? ale dziwne bo wtedy chyba by wypadały zaplony na 2 cyl jedno przesło obsługuje w cyl

na PB ciezko powiedziec czy zapłon wypada jak jeÂźdizłem to bylo wszystko ok bez problemu po wymianie kabla sie ustatkował choc nadal lekko faluja obroty

jutro tankuje PB i troche na nim posmigam i zobacze czy na ecu bedzie jakis bład wypadania zapłonu jesli tak to wina układu zapłonowego jesli nie to wina LPG tylko dlaczego skoro wczesniej wszystko chodziło pieknie

człowiek chciał dobrze a wyszlo jak zawsze ;/

co do ustawien w steroniku to dobrze mam ustawiona cewka podwójna

co jeszcze moze byc przyczyna takiej sytuacji

podsumowujac: na PB obroty sa OK na LPG przy autokalibracji bład o za niskich obrotach 400obr a po autokalibracji starsznie kuleja wypada zapłona czuc wibracje , a przy przełaczaniu z PB na LPG obroty znacznie spadaja i zafaluja


Nominalnie mam obroty okolo 640obr , zmienialem VAGiem aby były wyzsze na biegu jałowym na okolo 760obr i adaptacja i dalej bład o za niskich obrotach 400obr i po adaptacji wypada zapłon i wystepuja powyzsze objawy

prosze o sugestie co jeszcze moge zrobic , moze uda mi sie załatwic inna cewke zaplonowa to bym wykluczył jej wade ale to nie jest pewne

pozdrawiam


sprawdzałem tez korekty na PB wszystko w normie faluja od około -1%do 5%

silnik zdrowy dzis po wymianie kabla mierzylem przyspieszenie do 100 pod lekka góre wyszlo okolo 8s

aha koledzy i mogłbym prosic o jakies zdjecie jak podłaczone powinny byc kable WN bo w etce jest jakos inaczej niz ja mam , kupiłem tez ori kable bremi z angola sa ponumerowane ale jesli miałbym podłaczyc je tak jak te co mam NGK to nie da rady bo długosciami nie pasuja na cewce nie widze nr do jakich cylindrów powinny isc

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 mar 2013, 21:27

Skąd sygnał obrotów do sterownika lpg? Gdy silnik pracuje na pb w programie lpg są takie same wskazania obrotów?
Możesz jeszcze zamienić wtryski i sprawdzić czy problem przejdzie za drugim wtryskiem lpg.

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 26 mar 2013, 22:52

chodzi mi o komunikat przy autokalibracji , wywala ze wartosc obrotów zbyt niska , co moze byc powodem złego ustawinia typu cewki ale mam ok bo podwójna

zrobiłem adaptacje obrotów vagiem na 740 nastepnie autokalibracja i znowu to samo

wydaje mi sie ze wina lezy po stronie ECU kompa i jest Âźle zaadaptowany musze na PB posmigac za ubogo daje na 2 cyl i zapłon wypada lambda usrednia wartosci z cyl 1 2 3 wiec aby dobrze ECU dobierało dawki to musi sie na nowo zaadaptowac taka jest moja teoria

spróbuje jeszce podmienic swiece ale watpie aby to była ich sprawka bo sa praktycznie nowe i nie bylo z nimi problemu

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 03 kwie 2013, 14:41

Podepnij kabel sygnału obrotów LPG na inną cewkę. Może tamta już jest słaba a ten kabelek jeszcze ją osłabia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga