[ BDV 2.4 170 KM] ÂŻle odpala po nocy
[ BDV 2.4 170 KM] ÂŻle odpala po nocy
Mam taki problem że po nocy schodzi mi paliwo i samochód musi najpierw nabić paliwa i dopiero odpali. Myślałem że to pompa paliwa ale wymieniłem na nową (vemo) i nic to nie dało więc wymieniłem też zawór regulujący ciśnienie na listwie i nadal to samo. Oczywiści filtr paliwa jest nowy. Po odpaleniu samochód ma moc, nie szarpie i nic się nie dzieje.
Miał może ktoś taki przypadek i coś podpowie?
Szczelność układu sprawdziłem, nie widać wycieków paliwa. Vag nic nie pokazuje. Z rana jak odkręcę przewód paliwowy przy listwie to nawet kropelka nie poleci.
Miał może ktoś taki przypadek i coś podpowie?
Szczelność układu sprawdziłem, nie widać wycieków paliwa. Vag nic nie pokazuje. Z rana jak odkręcę przewód paliwowy przy listwie to nawet kropelka nie poleci.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pawłowice Śląskie
A jak z tankowaniem benzyny - nie wybija ci pistoletu gdy chcesz zatankować Oraz jaką ilość benzyny masz w baku - okolice rezerwy Pytam bo tak jak w swoim Audi i po wielu walkach z autami znajomych po tylu latach zatyka się zbiornik węgla aktywnego który zasysa opary paliwa z baku. Przy sprawnym EVAP gdy zawór odpowietrzający znajdujący się na dole zbiornika z węglem aktywnym jest zasyfiony brudem, piachem itp. nie jest automatycznie oczyszczany zasysanym powietrzem rurką znajdującą się pod podłogą pasażera i mamy podciśnienie wieczne w baku szczególnie potęgujące się w chłodniejsze dni bo gdy nam EVAP załączy się czyli zacznie cyklicznie stukać to zaczyna się ssanie przez kanał przepustnicy i oczyszczanie zbiornika z węglem aktywnym oparów benzyny to właśnie zatkany dolny zawór w tym zbiorniku nie zasysa powietrza przez który jest oczyszczany układ tylko ssa na okrągło opary z baku tworząc w nim spore podciśnienie, które ma negatywny wpływ na odpalanie. Na początek polecam zaślepić wężyk EVAP od strony przepustnicy, pojeÂździć trochę z lekko odkręconym korkiem paliwa ( paliwka PB chociaż połowę baku) a na samym końcu polecam oczyszczenie zaworu dolnego z węglem aktywnym - podam link co i jak jeżeli moje podpowiedzi przyniosą pozytywny efekt.
Witam
Ciśnienie paliwa może schodzić także przez zaworki wtryskowe,ale uzupełnienie ciśnienia przez pompę paliwa trwa nie więcej jak 2 sekundy.Problemem moze być ilość wtryskiwanego paliwa podczas rozruchu.Moze to być spowodowane instalacją LPG,na której prawdopodobnie autko bardzo dobrze chodzi.
Ciśnienie paliwa może schodzić także przez zaworki wtryskowe,ale uzupełnienie ciśnienia przez pompę paliwa trwa nie więcej jak 2 sekundy.Problemem moze być ilość wtryskiwanego paliwa podczas rozruchu.Moze to być spowodowane instalacją LPG,na której prawdopodobnie autko bardzo dobrze chodzi.
Pozdrawiam Stanisław
Robiłem tak że korek wlewu paliwa poluzowałem i tak jeÂździłem pare dni oraz EVAP jest odpięty i nic to nie dało. Paliwa leje pół baku i nigdy nie jeżdzę do rezerwy zawsze wcześniej tankuję.
Tak to prawda na lpg jeżdzi bez problemów ale i na bęzynie też nie ma problemu. Tylko to poranne odpalanie. A teraz zauważyłem że jak już odpali to puszcza taki lekko niebieski dymek a wcześniej tego nie było po odpaleniu, oczywiście jest tylko przez chwile. Wydaje mi się ze nawet jest jeszcze gorzej bo teraz postoi kilka godzin i też muszę pokręcić żeby odpalił nawet na trzy razy go odpalam bo szkoda rozrusznika. Czasami nawet 10 sekund muszę kręcić i dopiero załapie.
Tak to prawda na lpg jeżdzi bez problemów ale i na bęzynie też nie ma problemu. Tylko to poranne odpalanie. A teraz zauważyłem że jak już odpali to puszcza taki lekko niebieski dymek a wcześniej tego nie było po odpaleniu, oczywiście jest tylko przez chwile. Wydaje mi się ze nawet jest jeszcze gorzej bo teraz postoi kilka godzin i też muszę pokręcić żeby odpalił nawet na trzy razy go odpalam bo szkoda rozrusznika. Czasami nawet 10 sekund muszę kręcić i dopiero załapie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Robiłem tak, jeżdziłem na paliwie ale to nic nie dało. Czujnik temperatury sprawdzałem i jak było -1 to on pokazywał mi 1.5 stopnia. Wydaje mi się zę to nie jest wielka różnica i nie on będzie problemem. Zastanawiam się nad tym że może trafiła się wadliwa pompa paliwa. Dzisiaj podepne vag i zobacze, może jakiś błąd się jednak pokazał.
No i vag pokazał błędy
17840 - pompa powietrza wtórnego.
17924 - N156 zawór klap w kolektorze
18010 - napięcie na zacisku 30
16825 - odpowietrzenie zbiornika
17819, 17831 - system obiegu powietrza wtórnego
16805, 16815 - nagrzewanie katalizatorów.
No i vag pokazał błędy
17840 - pompa powietrza wtórnego.
17924 - N156 zawór klap w kolektorze
18010 - napięcie na zacisku 30
16825 - odpowietrzenie zbiornika
17819, 17831 - system obiegu powietrza wtórnego
16805, 16815 - nagrzewanie katalizatorów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Samo odłączenie zaworu EVAP może nie pomóc, bo zawór może np. przepuszczać. Należałoby odłączyć i zaślepić przewód idący do przepustnicy. Druga sprawa to LPG - zrobienie kilku km na benzynie wcale nie musi wykluczyć LPG. Należałoby zakręcić zawór przy butli, odpalić, przełączyć na LPG i poczekać, aż sam przełączy na benzynę. Wtedy układ jest niemal opróżniony. Trzecia możliwość to duże korekty długoterminowe. Należałoby to sprawdzić. A co do błędów - po skasowaniu wracają? Mogą wskazywać na problem ze szczelnością dolotu - nie pracują wtedy zawory od skracania i SAS.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Filtr paliwa jest wymieniony.
Ten przewód jest zaślepiony. Co do błędów to je wykasowałem i pokazały się takie:
17536 - długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1 - mieszanka uboga.
16805, 16815 - nagrzewanie katalizatorów.
Tym razem zapaliła mi się kontrolka jak te błędy się pokazały.
Zamontowałem pompę powietrza wtórnego bo jej nie było, wymieniłem wężyki podciśnienia klap w kolektorze bo jakieś niepewne były.
Zastanawia mnie tylko dlaczego puszcza dymka po odpaleniu (wcześniej tak nie było, dopiero pokazało się jak zaczęły się poranne problemy z odpalaniem), wygląda to tak jak by na tłokach było paliwo i dopiero musi to przepchnąć i odpala. Możliwe jest że wtryskiwacze nie trzymają paliwa tylko delikatnie do puszczają?
Czy adaptacja przepustnicy coś pomoże przy błędzie 17536 czy to będzie inny problem?
A jeszcze takie pytanie mam. Jak wymontowałem pompę paliwa to w zbiorniku znalazłem sprężynę dosyć duża ( taka jak gazownicy zakładają żeby przewód się nie łamał jak jest ciasno). Czy to jest przypadek że tam się znalazła czy też gdzieś powinna być zamontowana w zbiorniku? Mi się wydaje że chyba komuś wpadła lub specjalnie ją tam ktoś wrzucił.
Ten przewód jest zaślepiony. Co do błędów to je wykasowałem i pokazały się takie:
17536 - długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1 - mieszanka uboga.
16805, 16815 - nagrzewanie katalizatorów.
Tym razem zapaliła mi się kontrolka jak te błędy się pokazały.
Zamontowałem pompę powietrza wtórnego bo jej nie było, wymieniłem wężyki podciśnienia klap w kolektorze bo jakieś niepewne były.
Zastanawia mnie tylko dlaczego puszcza dymka po odpaleniu (wcześniej tak nie było, dopiero pokazało się jak zaczęły się poranne problemy z odpalaniem), wygląda to tak jak by na tłokach było paliwo i dopiero musi to przepchnąć i odpala. Możliwe jest że wtryskiwacze nie trzymają paliwa tylko delikatnie do puszczają?
Czy adaptacja przepustnicy coś pomoże przy błędzie 17536 czy to będzie inny problem?
A jeszcze takie pytanie mam. Jak wymontowałem pompę paliwa to w zbiorniku znalazłem sprężynę dosyć duża ( taka jak gazownicy zakładają żeby przewód się nie łamał jak jest ciasno). Czy to jest przypadek że tam się znalazła czy też gdzieś powinna być zamontowana w zbiorniku? Mi się wydaje że chyba komuś wpadła lub specjalnie ją tam ktoś wrzucił.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Sprężyny luzem w zbiorniku być nie powinno. Jeśli po krótkiej jeÂździe na gazie masz takie błędy, to instalacja NA PEWNO nie jest ustawiona prawidłowo. Może to być powodem porannych bąków, jak i problemów z uruchomieniem. Aby wykluczyć wpływ adaptacji, skasuj błędy (nawet jak ich nie ma) i od tego momentu nie przełączaj na LPG. Zobacz na drugi dzień czy odpala lepiej, a jak nie, to sprawdÂź korekty i błędy.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga