Wymiana oleju wspomagania PYTANIE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Wymiana oleju wspomagania PYTANIE
Witam
zrobiłem wszystko zgodnie z opisem na forum , jednak mam kilka pytaĂą ile płynu powinno wejść do układu mi wszedł niecały litr i poziom oleju czasem sie zmienia mam wrażenie ze nie do koĂąca dobrze go odpowietrzyłem jak mogę to sprawdzić ew poprawić odpowietrzenie
wymieniłem olej na FEBI 6162 zielony , a zlałem ciemnobrązowy praktycznie zerowa przejrzystość , robiłem płukanie układu tak jak to powinno się zrobić
a odpowietrzyłem tak ze na otwartym zbiorniczku skręciłem koła do oporu w obie strony i przytrzymałem kilka s na odpalonym silniku
po całej operacji po 1 dniu poziom podniósł mi sie ponad max zdjąłem nadmiar strzykawką i jest teraz ok ale wydaje mi się ze jeśli poziom poszedł do góry to znaczy ze układ nie jest dobrze odpowietrzony ?
a no i jeszcze z początku słyszałem w okolicy podszybia z prawej strony syczenie jak by powietrze skądś uciekało
czekam na jakieś sugestie ?
zrobiłem wszystko zgodnie z opisem na forum , jednak mam kilka pytaĂą ile płynu powinno wejść do układu mi wszedł niecały litr i poziom oleju czasem sie zmienia mam wrażenie ze nie do koĂąca dobrze go odpowietrzyłem jak mogę to sprawdzić ew poprawić odpowietrzenie
wymieniłem olej na FEBI 6162 zielony , a zlałem ciemnobrązowy praktycznie zerowa przejrzystość , robiłem płukanie układu tak jak to powinno się zrobić
a odpowietrzyłem tak ze na otwartym zbiorniczku skręciłem koła do oporu w obie strony i przytrzymałem kilka s na odpalonym silniku
po całej operacji po 1 dniu poziom podniósł mi sie ponad max zdjąłem nadmiar strzykawką i jest teraz ok ale wydaje mi się ze jeśli poziom poszedł do góry to znaczy ze układ nie jest dobrze odpowietrzony ?
a no i jeszcze z początku słyszałem w okolicy podszybia z prawej strony syczenie jak by powietrze skądś uciekało
czekam na jakieś sugestie ?
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
W moim przypadku według tego opisu robiłem
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=74452
poza tym że kolor starego płynu był brązowy (przepracowany dosyć mocno) a nie zielony jak nowy wszystko było ok nic się nie zapowietrzyło nic nie syczało itp.. Zalałem jakieś 800ml.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=74452
poza tym że kolor starego płynu był brązowy (przepracowany dosyć mocno) a nie zielony jak nowy wszystko było ok nic się nie zapowietrzyło nic nie syczało itp.. Zalałem jakieś 800ml.
Witam Koledzy.Dzisiaj wymieniłem płyn wspomagania bo stary był już zmęczony
![Obrazek]()
Sprzęt do wyciągania płynu to zwykła strzykawka dostępna w aptece a wężyk zrobiłem ze skakanki pasuje idealnie
(Za skakankę dostanę od żony po uszach
) Dobry jest giętki wężyk ja wepchałem aż wężyk przy odpływie także wyssałem wszystko.Warto pokręcić kierownicą wtedy reszta z układu spłynie nam do zbiorniczka.(Kręcimy na zgaszonym silniku !)
![Obrazek]()
Następnie nalewamy nowy czysto-zielony płyn.Taki jest dedykowany do A6.Po wlaniu do MAX kręcimy kierownicą (nadal na zgaszonym silniku) płyn rozejdzie się po układzie wtedy znowu dolewamy do MAX i powtarzamy kręcenie.Gdy płyn przestanie ubywać zapalamy auto kręcimy parę razy w lewo,prawo i sprawdzamy stan ewentualnie go uzupełniamy do MAX i jest
Dla formalności po przejechaniu około 50 km. można sprawdzić stan
![Obrazek]()
Może jedzie amatorszczyzną ale ja po wymianie odczuwam po kręceniu kierownicą że i ja i pompa mamy lżej
Sprzęt do wyciągania płynu to zwykła strzykawka dostępna w aptece a wężyk zrobiłem ze skakanki pasuje idealnie


Następnie nalewamy nowy czysto-zielony płyn.Taki jest dedykowany do A6.Po wlaniu do MAX kręcimy kierownicą (nadal na zgaszonym silniku) płyn rozejdzie się po układzie wtedy znowu dolewamy do MAX i powtarzamy kręcenie.Gdy płyn przestanie ubywać zapalamy auto kręcimy parę razy w lewo,prawo i sprawdzamy stan ewentualnie go uzupełniamy do MAX i jest


Może jedzie amatorszczyzną ale ja po wymianie odczuwam po kręceniu kierownicą że i ja i pompa mamy lżej

- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
ja mam pytanko spuszczę ten olej co mam to wlac normalnie zielony? mój jest taki brązowy przejrzysty. Pompa trochę jeczy ale wymie ja jakos na wakacje. może takim zabiegiem cos jej pomoge tylko czy lac zielony po spuszczeniu tego co mam i bez zadnych problemów powinno być dobrze tak?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
zarzyk, Wychodzi na to że mogłeś mieć żółty,dlatego dowiedz się dokładnie jaki masz mieć,bo możliwe że ktoś przed tobą zalał zły płyn bo mu "fachowiec" w sklepie powiedział 

Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
Kamis23kx pisze:Witam Koledzy.Dzisiaj wymieniłem płyn wspomagania bo stary był już zmęczony
[url=http://images45.fotosik.pl/1698/6158a09d88b06f07m.jpg]Obrazek[/URL]
Sprzęt do wyciągania płynu to zwykła strzykawka dostępna w aptece a wężyk zrobiłem ze skakanki pasuje idealnie(Za skakankę dostanę od żony po uszach
) Dobry jest giętki wężyk ja wepchałem aż wężyk przy odpływie także wyssałem wszystko.Warto pokręcić kierownicą wtedy reszta z układu spłynie nam do zbiorniczka.(Kręcimy na zgaszonym silniku !)
[url=http://images33.fotosik.pl/541/67cee9ed863aae0cm.jpg]Obrazek[/URL]
Następnie nalewamy nowy czysto-zielony płyn.Taki jest dedykowany do A6.Po wlaniu do MAX kręcimy kierownicą (nadal na zgaszonym silniku) płyn rozejdzie się po układzie wtedy znowu dolewamy do MAX i powtarzamy kręcenie.Gdy płyn przestanie ubywać zapalamy auto kręcimy parę razy w lewo,prawo i sprawdzamy stan ewentualnie go uzupełniamy do MAX i jestDla formalności po przejechaniu około 50 km. można sprawdzić stan
![]()
[url=http://images33.fotosik.pl/541/2aee205531709ee8m.jpg]Obrazek[/URL]
Może jedzie amatorszczyzną ale ja po wymianie odczuwam po kręceniu kierownicą że i ja i pompa mamy lżej
Koledzy, zalecam jeszcze podnieść auto na podnosniku lub chociażby na lewarku.. ja niestety nie podniosłem auta i robiłem ten zabieg na twardym podłożu i uszkodziłem cos w układzie kierowniczym... sam jeszcze niewiem co ale w najbliższych dniach bede to diagnozował...

emilos