Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MULTI] problem po rozgrzaniu oleju

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Gość

[ MULTI] problem po rozgrzaniu oleju

Post autor: Gość » 25 mar 2013, 20:52

witam wszystkich zainteresowanych

problem dotyczy skrzyni o symbolu HSV - chodzi o to ze jak odpale silnik na zimnym to jest ok biegi przechodza, lecz jesli rozgrzeje sie olej to jak przełącze na P skrzynia sie blokuje. W czym leży problem?

dodam ze autko było po wypadku i był wyciek oleju ze skrzyni.

Czy ubytek w oleju moze mieć wpływ na takie zachowanie?


dodam jeszcze ze wystepuje efekt slizgajacego sie sprzegła

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem po rozgrzaniu oleju

Post autor: rav1982 » 27 mar 2013, 09:17

Ubytek oleju w skrzyni zawsze może mieć wpływ na jej złe działanie. Zależy jeszcze jak duży był to wyciek. Pozostaje jeszcze możliwość, że skrzynia została uszkodzona podczas kolizji.
PS. Byłem przekonany przez cały czas, że 3.2 FSI występują tylko z quattro i skrzynią tiptronic.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: problem po rozgrzaniu oleju

Post autor: coolmen77 » 28 mar 2013, 17:00

rav1982 pisze:Ubytek oleju w skrzyni zawsze może mieć wpływ na jej złe działanie. Zależy jeszcze jak duży był to wyciek. Pozostaje jeszcze możliwość, że skrzynia została uszkodzona podczas kolizji.
PS. Byłem przekonany przez cały czas, że 3.2 FSI występują tylko z quattro i skrzynią tiptronic.
do kompa podłączałeś auto?
OT. z maualem również wychodziły...

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 28 mar 2013, 18:54

coolmen77 pisze:OT. z maualem również wychodziły...
To na pewno. Chodziło mi tu o wersję z automatyczną skrzynią biegów.

Gość

Post autor: Gość » 28 mar 2013, 21:36

wiem wpierw pod kompa ale to dopiero po swietach bo narazie samochod zostal na odprawe celnej.

mam nadzieje ze dolewka pomoze

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 03 kwie 2013, 15:31

Kolego wydaje mi sie ze Twoja skrzynia to jest tip tronic a nie multi. Z tego co wiem to multitronic chyba max do 3.0 petrol wchodzil. Ile masz biegow jak przelaczysz na manual?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 kwie 2013, 16:13

gregor100 pisze:Z tego co wiem to multitronic chyba max do 3.0 petrol
Nie ma 3.0 PB w C6... On nie ma Quattro, więc może mieć Tiptronic... ale jak wspomniałeś, liczba biegów da odpowiedÂź na 100% <okok>

Gość

Post autor: Gość » 04 kwie 2013, 08:49

symbol skrzyni to HSV jest to skrzynia 7-mio biegowa

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 04 kwie 2013, 11:21

platinium pisze:symbol skrzyni to HSV jest to skrzynia 7-mio biegowa
(7-stopniowa) Czyli masz kolego multitronika jak pisales. Troche mnie to dziwi ze ta bublowata skrzynie lacza z silnikiem ponad 200 konnym <szok>

Wracajac do Twojego problemu, to tak jak najbardziej ubytek oleju w skrzyni moze sie wiazac z szarpaniem i to szczegolnie na rozgrzanym oleju. CO do blokowania to sie nie wypowiem ale wydaje mi sie ze ma to sens. Nie zwlekaj i sprawdz poziom oleju. Bedziesz potrzebowal VCDS aby monitorowac temperature oleju.

Gość

Post autor: Gość » 04 kwie 2013, 16:35

autko i tak narazie jeszcze musi zostac na celnym ale jak tylko odbiore to odrazu podłacze pod kompa

no moze az tak nie szarpie ale bardziej sie slizga powyzej 3 tys obr.

mam nadzieje ze dolanie oleju pomoze a jesli chodzi o blokowanie to mniejwiecej dzieje sie to jak olej bedzie mial ok 70 st.C tak pokazuje temperatura plynu chłodniczego - a ze olej z plynem sa powiazane chłodnica wiec i olej bedzie mial podobna temp jak plyn.

napewno jak uporam sie ze skrzynia to dam znac co i jak

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 04 kwie 2013, 21:50

Olej w skrzyni nie nagrzewa sie tak szybko jak plyn chlodzacy
Do sprawdzenia oleju potrzebne koniecznie urzadzenie diagnostyczne do mierzenia temperatury oleju w skrzyni - pomiaru stanu oleju dokonujemy w przedziale temperatur 35-40 °C (bezwzglednie) -

Jezeli potrzebujesz wiecej danych na temat tych skrzyn to zerknij do mlodszego brata -dzial- uklad napedowy- Encyklopedia multitronic :) - zalorzyciel tematu ma te skrzynie w jednym paluszku :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja