[ BPJ 2.0 170 KM] głośna praca silnika
[ BPJ 2.0 170 KM] głośna praca silnika
przepraszam ze zakładam nowy temat nie znalazłem takiego problemu jaki mam a mianowicie kupiłem auto 2.0 tfsi 2006 rok przebieg 110000 . Jak silnik jest zimny pracuje cicho i jest ok po ok 20 min zaczyna sie klepanie pod kapą zaworów jest to straszne pracuje tak jakby wszystkie metalowe części obijały się o siebie .dalej po odkręceniu korka oleju jest mocno zasysany jest duze podcisnienie byłem w warsztacie i teraz .sprawdzali wszystko co jest związane z podcisnieniem, wymienili też odme i powiedzieli ze jest ok korek dalej jest zasysany , z silnikiem powiedzieli że prawdopodobnie to łańcuszek zrobili wymienili mi olej dalej jest to samo sprawdzali ciśnienie oleju ok cisnienie na tłokach ok pojechał do servisu o porade powiedzieli mu że te silniki tak mają , moim zdaniem tak nie może być dzwiek jest taki jakby wszystko było luźne auto mam do odebrania w takim stanie w jaki dałem moż ktoś mi pomoże z góru dziekuje i pozdrawiam
- stinger
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 783
- Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie
U mnie wymiana odmy pomogła. Nie zasysało korka i silnik zaczął dobrze pracować. Może przewody prowadzące do odmy są niedrożne. U mnie odma spowodowała wycieki spod klawiatury więc musialem wymienić też uszczelkę dla kosmetyki. Jeśli odma jest sprawna to nie powinno zasysać korka więc tam szukałbym przyczyny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 279
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:33
- Imię: Bar
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: pomorskie
Koledzy spójrzcie czy tak powinno dziać się po odkręceniu korka wlewu oleju:
Korek po odkręceniu jest lekko przyssany, ale nie trzeba użyć dużej siły żeby go podnieść.
Poza tym niepokoją mnie ślady oleju wokół korka, kiedyś było sucho (teraz samochód ma 75 tyś km przebiegu).
Co do głośności pracy to chyba wszystkie FSI chodzą podobnie?
Korek po odkręceniu jest lekko przyssany, ale nie trzeba użyć dużej siły żeby go podnieść.
Poza tym niepokoją mnie ślady oleju wokół korka, kiedyś było sucho (teraz samochód ma 75 tyś km przebiegu).
Co do głośności pracy to chyba wszystkie FSI chodzą podobnie?
- UneeK
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 477
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnośląskie
U mnie również zasysało korek wlewu oleju i to do tego stopnia, że przy pracujacym silniku nie mogłem go otworzyć. Wymieniłem odmę, sprawdziłem przewody - korek nadal lekko zasysa. Widocznie tak ma być.
Jeśli chodzi o metaliczne klepanie można pokusić się o wymianę popychacza pompy paliwa (popularna szklanka), Sam się do tego zabieram - ale dopiero na wiosnę (późną wiosnę
).
Jeśli chodzi o metaliczne klepanie można pokusić się o wymianę popychacza pompy paliwa (popularna szklanka), Sam się do tego zabieram - ale dopiero na wiosnę (późną wiosnę

- stinger
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 783
- Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie
U mnie odma jak padła to zasysało konkretnie korek i przez to padła uszczelka pod klawiaturą. Podciśnienie powstałe w silniku w końcu powodowało po zgaszeniu silnika pisk zasysanego powietrza (dziwny dzwięk). Ponieważ koszt zaworu nie jest duży a jego niedrożność może nabałaganic w silniku warto go wymienić.
- Ravsik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 148
- Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:42
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Galway IRL/Rybnik PL
Tak czytam ten temat i z ciekawosci sam jutro sprawdze jak u mnie jest.
[ Dodano: 2013-04-16, 16:29 ]
sprawdzilem i jest tak jak piszecie, korek zasysa jak go odkrece. Moze ktos podac numer czesci tej odmy dla silnika BPJ, czysci sie to ,czy wymienia? gdzie tego szukac i jakies HOW TO?? dzieki
[ Dodano: 2013-04-16, 16:29 ]
sprawdzilem i jest tak jak piszecie, korek zasysa jak go odkrece. Moze ktos podac numer czesci tej odmy dla silnika BPJ, czysci sie to ,czy wymienia? gdzie tego szukac i jakies HOW TO?? dzieki
Montaż PDC tył Audi A6 C6 /]Forum dyskusujne.[/URL]
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
- Ravsik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 148
- Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:42
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Galway IRL/Rybnik PL
W ETCE widze ze jest tam jeszcze uszczelka 06F 103 483E. Czy ja tez sie wymienia?
Montaż PDC tył Audi A6 C6 /]Forum dyskusujne.[/URL]
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6
Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6