Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BPJ 2.0 170 KM] głośna praca silnika

Silniki benzynowe
bakerkks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2013, 13:08
Lokalizacja: gniezno

[ BPJ 2.0 170 KM] głośna praca silnika

Post autor: bakerkks » 20 sty 2013, 14:47

przepraszam ze zakładam nowy temat nie znalazłem takiego problemu jaki mam a mianowicie kupiłem auto 2.0 tfsi 2006 rok przebieg 110000 . Jak silnik jest zimny pracuje cicho i jest ok po ok 20 min zaczyna sie klepanie pod kapą zaworów jest to straszne pracuje tak jakby wszystkie metalowe części obijały się o siebie .dalej po odkręceniu korka oleju jest mocno zasysany jest duze podcisnienie byłem w warsztacie i teraz .sprawdzali wszystko co jest związane z podcisnieniem, wymienili też odme i powiedzieli ze jest ok korek dalej jest zasysany , z silnikiem powiedzieli że prawdopodobnie to łańcuszek zrobili wymienili mi olej dalej jest to samo sprawdzali ciśnienie oleju ok cisnienie na tłokach ok pojechał do servisu o porade powiedzieli mu że te silniki tak mają , moim zdaniem tak nie może być dzwiek jest taki jakby wszystko było luźne auto mam do odebrania w takim stanie w jaki dałem moż ktoś mi pomoże z góru dziekuje i pozdrawiam

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 20 sty 2013, 14:54

U mnie wymiana odmy pomogła. Nie zasysało korka i silnik zaczął dobrze pracować. Może przewody prowadzące do odmy są niedrożne. U mnie odma spowodowała wycieki spod klawiatury więc musialem wymienić też uszczelkę dla kosmetyki. Jeśli odma jest sprawna to nie powinno zasysać korka więc tam szukałbym przyczyny.

bakerkks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2013, 13:08
Lokalizacja: gniezno

Post autor: bakerkks » 20 sty 2013, 15:08

odma jest nowa sprawdzał wszystko powiedział ze jest ok a sądzisz o pracy silnika?

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 20 sty 2013, 15:33

Silniki Fsi pracuja dość metalicznie przez bezpośredni wtrysk, a nie wiem jak Twój pracuje więc ciężko stwierdzić. <mysli>

bakerkks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 sty 2013, 13:08
Lokalizacja: gniezno

Post autor: bakerkks » 20 sty 2013, 15:52

oj bardzo głośno każdy mechanik mówi że tak nie moze byc ale nie więdzą co to jest :[ :[

[ Dodano: 2013-01-20, 15:55 ]
jest to tak metaliczny dzwięk jakby zawory udeżały w kape

vagTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 279
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:33
Imię: Bar
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: vagTDI » 23 mar 2013, 15:35

Koledzy spójrzcie czy tak powinno dziać się po odkręceniu korka wlewu oleju:


Korek po odkręceniu jest lekko przyssany, ale nie trzeba użyć dużej siły żeby go podnieść.
Poza tym niepokoją mnie ślady oleju wokół korka, kiedyś było sucho (teraz samochód ma 75 tyś km przebiegu).
Co do głośności pracy to chyba wszystkie FSI chodzą podobnie?

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 24 mar 2013, 00:05

Zaczyna Ci kolego powoli padać zwór odmy <mysli>

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 25 mar 2013, 12:58

U mnie również zasysało korek wlewu oleju i to do tego stopnia, że przy pracujacym silniku nie mogłem go otworzyć. Wymieniłem odmę, sprawdziłem przewody - korek nadal lekko zasysa. Widocznie tak ma być.
Jeśli chodzi o metaliczne klepanie można pokusić się o wymianę popychacza pompy paliwa (popularna szklanka), Sam się do tego zabieram - ale dopiero na wiosnę (późną wiosnę <uoee> ).

vagTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 279
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:33
Imię: Bar
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: vagTDI » 25 mar 2013, 13:57

To jeśli lekko może zasysać to narazie dam spokój do następnej wymiany oleju, w środę jadę do ASO to myślałem, żeby zrobić to przy okazji. Powiem tylko, żeby zrobili coś z tym olejem wokół wlewu.

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 25 mar 2013, 14:08

U mnie odma jak padła to zasysało konkretnie korek i przez to padła uszczelka pod klawiaturą. Podciśnienie powstałe w silniku w końcu powodowało po zgaszeniu silnika pisk zasysanego powietrza (dziwny dzwięk). Ponieważ koszt zaworu nie jest duży a jego niedrożność może nabałaganic w silniku warto go wymienić.

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 25 mar 2013, 21:07

Oczywiście należy go wymienić i tak też zrobiłem, u mnie zasysało i to bardzo mocno - teraz też zasysa ale delikatnie.

Awatar użytkownika
Ravsik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 148
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:42
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Galway IRL/Rybnik PL

Post autor: Ravsik » 16 kwie 2013, 17:30

Tak czytam ten temat i z ciekawosci sam jutro sprawdze jak u mnie jest.

[ Dodano: 2013-04-16, 16:29 ]
sprawdzilem i jest tak jak piszecie, korek zasysa jak go odkrece. Moze ktos podac numer czesci tej odmy dla silnika BPJ, czysci sie to ,czy wymienia? gdzie tego szukac i jakies HOW TO?? dzieki
Montaż PDC tył Audi A6 C6 /]Forum dyskusujne.[/URL]

Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 16 kwie 2013, 18:25

Wymienia i po problemie. Nr części 06F 129 101 L

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 16 kwie 2013, 21:02

U mnie tak się to w koĂącu nasiliło, że wessało uszczelkę pod klawiaturą i był niepotrzebny wyciek. Koszt odmy nie duży dlatego warto wymienic.

Awatar użytkownika
Ravsik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 148
Rejestracja: 03 wrz 2008, 20:42
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Galway IRL/Rybnik PL

Post autor: Ravsik » 17 kwie 2013, 13:02

W ETCE widze ze jest tam jeszcze uszczelka 06F 103 483E. Czy ja tez sie wymienia?
Montaż PDC tył Audi A6 C6 /]Forum dyskusujne.[/URL]

Mody:
2.0 TFSI 230KM / 370Nm
- przod polift
- tyl polift
- stołki S-LINE
- AAS
- APS
- SDS
- licznik 3G od S6

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl