Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]ÂŚwiece

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 15 mar 2013, 15:56

Kupilem dzis nowe świeczki Beru ultra,mam tez stara dobra cewke i chyba wymienię wszystko w cholere, dzis nie pojawilo sie te zrzucenie obrotów ale jutro jadę w trasę i nie bardzo widzi mi sie perspektywa awarii na trasie. W sumie nie wiem czy ewentualnie czekałoby mnie jakieś poszarpywanie w czasie jazdy czy cewka lub swiece polecialyby calkowicie i nie daloby sie jechac...zna ktoś ten temat? Bledow na vagu nie ma żadnych, gaz tez jest ok... Z góry dzięki i pozdrawiam

[ Dodano: 2013-03-18, 14:00 ]
sprawa mi sie raczej wyjaśniła....wymieniłem świece na beru i pojechałem przetestować.
daleko nie ujechałem jak zaczął brykać :D wrócilem szybko wymienić cewke i kolejny test...była już 22ga wiec długo nie jezdziłem ale póÂźniej pojechałem w trase i poki co do dzis spokój wiec wychodzi na cewke.

pytanie....

Wy też tak macie z automatem ze jak wyhamujecie nagle do prawie zera a póÂźniej gaz to potrafi mocno szarpnąć? i nie mówie tu o wyhamowaniu wrecz z piskiem ze 180km/h a póÂźniej gaz w podłoge tylko przy normalnej jezdzie np.jak ktoś wam zajedzie droge lub dojazd do świateł...już prawie wyhamowaliście a tu zielone i gaz...jak szarpie to strasznie irytujące aż sie marzy manual

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 21 mar 2013, 22:19

robert2642 pisze:Wy też tak macie z automatem ze jak wyhamujecie nagle do prawie zera a póÂźniej gaz to potrafi mocno szarpnąć? i nie mówie tu o wyhamowaniu wrecz z piskiem ze 180km/h a póÂźniej gaz w podłoge tylko przy normalnej jezdzie np.jak ktoś wam zajedzie droge lub dojazd do świateł...już prawie wyhamowaliście a tu zielone i gaz...jak szarpie to strasznie irytujące aż sie marzy manual
SprawdÂź poduszki pod skrzynią , podporę wału i luzy w tylnym moście. To nie wina automatu tylko tylnego napędu

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 21 mar 2013, 22:30

Wy też tak macie z automatem ze jak wyhamujecie nagle do prawie zera a później gaz to potrafi mocno szarpnąć? i nie mówie tu o wyhamowaniu wrecz z piskiem ze 180km/h a później gaz w podłoge tylko przy normalnej jezdzie np.jak ktoś wam zajedzie droge lub dojazd do świateł...już prawie wyhamowaliście a tu zielone i gaz...jak szarpie to strasznie irytujące aż sie marzy manual
dokładnie mam tak samo plus metaliczne stuknięcie.... winą tego jest wyrobiony przegub od którejś z pół osi lub od wału napędowego poduszki skrzyni biegów i dyferencjału ewentualnie jeszcze w środku dyfra może coś mieć luz.

trzeba to posprawdzać ale najprędzej to przeguby wysiadają jak już :/
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 21 mar 2013, 22:56

dzieki koledzy za wskazówki ale mam wrazenie ze inne mamy objawy...

ja jak szybko dojade do skrzyzowania i sie nagle zatrzymam to mam takie dwa szarpniecia bo ewidetnie auto zatrzymalo sie na 3cim biegu i zmienilo juz na postoju z 3 na 2 i z 2 na 1. stad te szarpniecia... nie wiem czy ma to jakies znaczenie ale mam blad na skrzyni 526 czyli włacznik swiateł hamowania F blad sporadyczny. na forach bagatelizuje sie ten bład twierdzac ze nic nie zmienia ale ja dokopalem sie do innego źródła ktore opisuje to tak....




"Jak sama nazwa mówi sterownik nie dostaje sygnału z włącznika hamowania który znajduje się przy pedale hamulca. Elektronika skrzyni musi wiedzieć kiedy naciskasz na hamulec, alby odpowiednio zareagować. Jeżeli masz 5cio stopniową skrzynię biegów, to na pinie 10 sterownika skrzyni powinieneś mieć 12V przy naciśnięciu hamulca. Jeżeli nie będzie napięcia, to powinieneś znaleźć przerwę. Jeżeli będzie 12V, to sterownik jest do naprawy. ...

...Sterownik potrzebuje sygnału z hamulca w postaci napięcia 12V. Jeżeli nie dostanie tego sygnału przy hamowaniu, to w sterowniku zapisze się błąd informujący o włączniku hamowania F. Mechanik powinien sprawdzić czy ten sygnał dochodzi do sterownika. Jeżeli okaże się, że ten sygnał jednak dociera do sterownika, to prawdopodobnie (500%) uszkodzony będzie sam sterownik skrzyni biegów....

...Sterownika szukaj pod wykładziną na podłodze w czarnym plastikowym pojemniku. Nie spiesz się z kupnem nowego sterownika. Sprawdź połączenia sterownika i upewnij się gdzie leży problem. Może też tak wyjść, że uszkodzony będzie sterownik i nie będzie szans na naprawę, to wówczas kupisz o takich samych numerach. Porównasz tylko kodowanie starego z nowym, ewentualnie zmienisz kodowanie i po problemie...."

co sadzicie? czy to moga byc przyczyny szarpniec? i nie nadążanie w zbijaniu biegów po zatrzymaniu?

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 21 mar 2013, 23:07

Skoro nagle hamujesz to skrzynia nie będzie tak szybko zbijała biegów. Te skrzynie nie wspomagają hamowania. Jak dasz mocno w hamulec to dopiero po zatrzymaniu lub puszczeniu hamulca dopasuje sobie bieg i go włączy. Jeśli na postoju skrzynia zmienia sobie biegi i czujesz szarpnięcia to ewidentnie masz luzy w napędzie jak już wcześniej pisałem. Domyślam się że to Twój pierwszy automat.

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 21 mar 2013, 23:12

to jak wytłumaczysz mi ze raz to jest a raz nie? i nie chodzi mi o wyhamowanie ostre tylko normalne... czasem jak jade "spacerkiem" i sie zatrzymam to tak jest a czasem ostro i wcale nie wystepuje. nie uwierze w Twoja teorie. i sory ale co ma do tego Twoja teoria o moich doswiadczeniach z automatami? napisales to jakbys był pewien na 100%

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 21 mar 2013, 23:34

robert2642 pisze:co ma do tego Twoja teoria o moich doswiadczeniach z automatami
bo dziwisz się że na postoju skrzynia zmienia sobie biegi 3>2>1 , automat nie zmieni Ci z 3 na 1 , zawsze zbija po kolei,a że masz luz w napędzie to szarpie Ci autem.
robert2642 pisze:napisales to jakbys był pewien na 100%
na 100% pewien nie jestem ponieważ nie jechałem Twoim autem. Skoro pytasz co może być przyczyną problemów to dziele się doświadczeniem. Znajomym już nie raz w quattro robiłem skrzynie i resztę napędu , jeżdżą do dziś.

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 21 mar 2013, 23:39

Błąd skrzyni 526...cytuje ..."Jak sama nazwa mówi sterownik nie dostaje sygnału z włącznika hamowania który znajduje się przy pedale hamulca. Elektronika skrzyni musi wiedzieć kiedy naciskasz na hamulec, alby odpowiednio zareagować"


...ktoś sie ustosunkuje?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 mar 2013, 17:01

robert2642,
Masz błąd sporadyczny więc podejrzewam że przed sprawdzeniem błędów nie wciskałeś hamulca.
A jak wciśniesz hamulec na włączonym zapłonie i zrobisz odczyt to błąd jest nadal ??

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 23 mar 2013, 00:12

to jak wyjasnisz mi ze wiekszosc uzytkownikow a6 nie ma tego bledu i nie musza wciskac hamulca? błąd po skasowaniu pojawia sie dopiero bo dluzszej jezdzie i moge se ciskac dowoli...


i jeszcze dzis zobaczyłem ze przy abs-ie wyskakuje mi blad 18034 Magistrala CAN skrzynia biegów - brak sygnału brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY (dzis to zauwazylem, skasowałem i po jezdzie błąd znowu sie pojawia)

jakies pomysly?

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 23 mar 2013, 09:46

Ja także mam ten błąd. Błąd czujnika świateł hamowania. To jest czujnik który po naciśnięciu pedału hamulca zapala światło stop. Ten błąd u mnie raz wyskakuje a raz nie zależy jak zacznę procedurę. Wszystko wytłumaczył grzemo. Po co robi problem gdzie go nie ma światłą się zapalają po naciśnięciu hamulca ? Więc wszystko jest okej. Pozdro.. :]
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 mar 2013, 16:49

robert2642 pisze:to jak wyjasnisz mi ze wiekszosc uzytkownikow a6 nie ma tego bledu i nie musza wciskac hamulca?
Nie wiem jak większość użytkowników a6, ale wiem że sterownik nie ma możliwości sprawdzenia działania czujnika jeżeli nie naciśniesz hamulca. Dlatego będzie w pamięci jako sporadyczny.
Myślę że musisz szukać przyczyn swoich problemów z tipem gdzie indziej.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 25 mar 2013, 09:42

Witam wszystkich. Wrócę może do tematu świec. wymieniłem ostatnio olej,filtr i świece NGK (prawie 30 zł/szt <szok> ), i po tych czynnościach silnik szarpie. pod vagiem wyskoczył jakiś błąd ale po skasowaniu już się nie pojawił. po obrotach też raczej nie widac falowania a mimo to czuć siedząc w środku szarpanie motoru. jak myślicie, gdzie leży wina?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 mar 2013, 10:39

krzysiek-lex pisze: wymieniłem ostatnio olej,filtr i świece NGK (prawie 30 zł/szt ), i po tych czynnościach silnik szarpie.
Uszkodziłeś któryś z przewodów zapłonowy <mysli> lub Âźle dobrane ewentualnie któraś ze świec wadliwa.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 25 mar 2013, 15:21

wymieniał mechanik więc myślę że raczej nie powinien niczego zepsuć, oni są raczej od naprawiania...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga