Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]ÂŚwiece

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 03 kwie 2013, 22:28

jeżdze na ngk od roku i działaja , jak bym mial kupować to jednak zainwestował bym w Bosha.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 03 kwie 2013, 23:00

gumis525 pisze:Witam <luzik>
pozwólcie ze sie podepnę pod temacik mianowicie jakie polecacie kable wysokiego napięcia do mojej zuzi a6 2.4 V6 AGA ma ktos jakieś
sprawdzone mile widziane linki do aukcji
POzdr
Kable wysokiego napięcia do Twojego auta <rotfl> dobre... Rozumiem, że nie wiele wiesz o swoim silniku - cewki wytwarzające wysokie napięcie są umieszczone bezpośrednio nad świecami, a kable wysokiego napięcia są tylko w silnikach starego typu z aparatem zapłonowym. W Twoim (i z resztą we wszystkich naszych tych mniej lub bardziej nowszych) od lat zamiast rozdzielacza mamy czujnik położenia wału korbowego i to ów czujnik "mówi" komputerowi kiedy wysłać sygnał do cewki.
Jeśli więc już to przewody niskiego napięcia...

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 04 kwie 2013, 00:43

tomekkk1, no to zruinowałeś cały plan od gumis525 <rotfl> Ale postaramy się go odbudować należycie i to krok po kroku <okok> Pozdro
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

gumis525
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2013, 13:02
Lokalizacja: Oława

Post autor: gumis525 » 04 kwie 2013, 01:10

tomekkk1 pisze:
gumis525 pisze:Witam <luzik>
pozwólcie ze sie podepnę pod temacik mianowicie jakie polecacie kable wysokiego napięcia do mojej zuzi a6 2.4 V6 AGA ma ktos jakieś
sprawdzone mile widziane linki do aukcji
POzdr
Kable wysokiego napięcia do Twojego auta <rotfl> dobre... Rozumiem, że nie wiele wiesz o swoim silniku - cewki wytwarzające wysokie napięcie są umieszczone bezpośrednio nad świecami, a kable wysokiego napięcia są tylko w silnikach starego typu z aparatem zapłonowym. W Twoim (i z resztą we wszystkich naszych tych mniej lub bardziej nowszych) od lat zamiast rozdzielacza mamy czujnik położenia wału korbowego i to ów czujnik "mówi" komputerowi kiedy wysłać sygnał do cewki.
Jeśli więc już to przewody niskiego napięcia...

He HE dobra dobra nie spinać się wychowany bylem na praktykach miedzy starymi którzy maja już swoje w głowie i tak się przyjęło ale wpoz wszyscy wiedza o co hasa <figielek>

[ Dodano: 2013-04-04, 01:14 ]
a co powiecie o tych ?

http://moto.allegro.pl/przewody-zaplono ... 76423.html

314TeR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 21:51
Lokalizacja: Sand City

Post autor: 314TeR » 04 kwie 2013, 01:23

gumis525, A skąd pewność że kable należy wymienić? Masz przebicia, sprawdzałeś?

Często oryginalne 10-letnie kable lepiej działają niż tanie nowe zamienniki, bo są zwyczajnie lepiej wykonane.

gumis525
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2013, 13:02
Lokalizacja: Oława

Post autor: gumis525 » 04 kwie 2013, 01:36

314TeR pisze:gumis525, A skąd pewność że kable należy wymienić? Masz przebicia, sprawdzałeś?

Często oryginalne 10-letnie kable lepiej działają niż tanie nowe zamienniki, bo są zwyczajnie lepiej wykonane.



szarpie na zimnym jak sie rozgrzeje to troszku mniej duze spalanie ok 15-16 l spalała mi ok 11 L przy odpalaniu na zimnym widać po wydechu ze nierówno wyrzuca spaliny tzn tak jak by coś prychało od czasu do czasu jak wymieniałem świeczki kable pryskałem jakimś środkiem z bool-a kopiłem do wtyczek kabli itp ale to chwilowo pomogło nie wiem czy wyparowało czy co :( zaczełem od wymiany świeczek teraz szukam w kablach jest możliwość sprawdzenia kabli ?

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 04 kwie 2013, 02:11

gumis525, jaki masz kod silnika ? Będzie łatwiej.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

314TeR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 21:51
Lokalizacja: Sand City

Post autor: 314TeR » 04 kwie 2013, 09:28

gumis525 pisze:jest możliwość sprawdzenia kabli ?
Odpalasz silnik, macasz kable, pieścisz je, a jak one Cię popieszczą, to zmieniasz... <lol>

Możesz też zmierzyć ich rezystancję, powinna być zbliżona na wszystkich kablach.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 04 kwie 2013, 10:27

Koledzy, sledze temat z ciekawości i troche zgłupiałem bo nie znam silnika 2,4.

gumis525, chce wymieniać kable a tomekkk1, go wysmiewa i twierdzi, że w tym silniku nie ma w ogóle kabli a cewki są bezpośrednio na świecach, jak w silniku 1,8T <szok>

Może byscie mnie oswiecili kto ma rację ? <luzik>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 04 kwie 2013, 11:34

niewiem jak u was ale ja mam cewke , od cewki ida kable do świec, nie mam cewki na swiecach. i mam 2.4

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 04 kwie 2013, 12:09

Panowie, a zwłaszcza gumis525 - zwracam honor. Moja wiedza był mylna i pora pisania póÂźna <rotfl>
Także sorki za wprowadzenie w błąd <luzik> , w końcu człowiek uczy się całe życie <lol>

gumis525
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2013, 13:02
Lokalizacja: Oława

Post autor: gumis525 » 04 kwie 2013, 13:03

oznaczenie silnika AGA 2.4 V6 a co do pieszczenia kabli do troszku mnie odrzuca kiedys za lepka ''popieściło'' mnie w komarku i jakis mam uraz do tego heh POzdr

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 05 kwie 2013, 03:37

gumis525, kable i cewki sprawdzasz poprzez miernik a dokładnie chodzi o ich rezystancję.Dla kabli originalnych z cewkami wynosi 16-27 k&#937;.Ale krok po kroku.Pierwsze co,to odłączasz zasilanie od cewek,odpinasz wszystkie kable od świec.Każda cewka obsługuje dwie świece/kable.Kabli przy cewkach nie odpinasz (do wstępnego pomiaru), do obydwu "fajek" kabli z tej samej cewki wkładasz wtytki miernika ustawinego na rezystancje,wartoś większą od tej którą będziesz mierzyć tzn większą niż 27 k&#937;.Jeżeli wartość wskazana prze miernik jest mniejsza niż 16 lub większa od 27 k&#937; to zabierasz sie do pomiaru kabli i cewki odzielnie.Rezystancja samego kabla powinna wskazywać między 3 a 7 k&#937;,jeżeli wskazania miernika są inne kable należy wymienić.Dla cewki pomiar należy wykonać na wtykach od kabli (dotyczy jednej cewki) gdzie rezystancja powinna wynośić między 8 a 14k&#937;,inne wskazania dyskwalifikują cekę.

Opisałem to najlepiej jak się da.Jeżeli masz przewody nie "originalne" to tu masz stronkę z wartośćiami dla kabli poszczególnego gatunku http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... plonowych/

Pozdro.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

314TeR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2013, 21:51
Lokalizacja: Sand City

Post autor: 314TeR » 05 kwie 2013, 13:48

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy nie wszystkie 2.4 i 2.8 w C5 mają kable WN? Cewki bezpośrednio na świecach ma dopiero 3.0 i 4.2.

W kwestii samych kabli. Uważam że za często je się "diagnozuje" jako potencjalną przyczynę niesprawności. Najczęściej przyczyna nierówności pracy i problemów z kulturą silnika leży gdzie indziej, albo jak się ma gaz, to najczęściej on jest przyczyną. Sam osobiście przerabiałem nie raz zmianę kabli W/N w swoich autach i wiem, że jeśli kable sąÂ OK, to nie ma co ich na siłę wymieniać. Zamienniki najczęściej są lichej jakości, nawet te z markowymi logo (mam taki jeden komplet BOSCH jakby ktoś chciał zobaczyć na innym aucie z silnikiem 2.0T Cosworth'a), więc zamiast poprawić wymianą, można sobie tak naprawdę zaszkodzić.

aplauz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 145
Rejestracja: 22 paź 2013, 18:32
Lokalizacja: Kargowa
Kontakt:

Post autor: aplauz » 05 lis 2013, 22:08

A jakie polecicie do instalacji gazowej do mojej bryki ?
S6 C5 4,2 2001r ANK 340KM
Ostatnio zmieniony 06 lis 2013, 10:45 przez aplauz, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: Audi 100 C2 I - 79' (1,6), Audi 100 Quattro Avant Wagon C3 -85' (2,2), Audi A6 C5 I- 97' 2,8)
S6 C5 - 2001' (4,2), Jest A4 B7 01'

Starzeję się ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga