[A6 C5]ÂŚwiece
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kable wysokiego napięcia do Twojego auta dobre... Rozumiem, że nie wiele wiesz o swoim silniku - cewki wytwarzające wysokie napięcie są umieszczone bezpośrednio nad świecami, a kable wysokiego napięcia są tylko w silnikach starego typu z aparatem zapłonowym. W Twoim (i z resztą we wszystkich naszych tych mniej lub bardziej nowszych) od lat zamiast rozdzielacza mamy czujnik położenia wału korbowego i to ów czujnik "mówi" komputerowi kiedy wysłać sygnał do cewki.gumis525 pisze:Witam
pozwólcie ze sie podepnę pod temacik mianowicie jakie polecacie kable wysokiego napięcia do mojej zuzi a6 2.4 V6 AGA ma ktos jakieś
sprawdzone mile widziane linki do aukcji
POzdr
Jeśli więc już to przewody niskiego napięcia...
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
tomekkk1 pisze:Kable wysokiego napięcia do Twojego auta dobre... Rozumiem, że nie wiele wiesz o swoim silniku - cewki wytwarzające wysokie napięcie są umieszczone bezpośrednio nad świecami, a kable wysokiego napięcia są tylko w silnikach starego typu z aparatem zapłonowym. W Twoim (i z resztą we wszystkich naszych tych mniej lub bardziej nowszych) od lat zamiast rozdzielacza mamy czujnik położenia wału korbowego i to ów czujnik "mówi" komputerowi kiedy wysłać sygnał do cewki.gumis525 pisze:Witam
pozwólcie ze sie podepnę pod temacik mianowicie jakie polecacie kable wysokiego napięcia do mojej zuzi a6 2.4 V6 AGA ma ktos jakieś
sprawdzone mile widziane linki do aukcji
POzdr
Jeśli więc już to przewody niskiego napięcia...
He HE dobra dobra nie spinać się wychowany bylem na praktykach miedzy starymi którzy maja już swoje w głowie i tak się przyjęło ale wpoz wszyscy wiedza o co hasa
[ Dodano: 2013-04-04, 01:14 ]
a co powiecie o tych ?
http://moto.allegro.pl/przewody-zaplono ... 76423.html
314TeR pisze:gumis525, A skąd pewność że kable należy wymienić? Masz przebicia, sprawdzałeś?
Często oryginalne 10-letnie kable lepiej działają niż tanie nowe zamienniki, bo są zwyczajnie lepiej wykonane.
szarpie na zimnym jak sie rozgrzeje to troszku mniej duze spalanie ok 15-16 l spalała mi ok 11 L przy odpalaniu na zimnym widać po wydechu ze nierówno wyrzuca spaliny tzn tak jak by coś prychało od czasu do czasu jak wymieniałem świeczki kable pryskałem jakimś środkiem z bool-a kopiłem do wtyczek kabli itp ale to chwilowo pomogło nie wiem czy wyparowało czy co zaczełem od wymiany świeczek teraz szukam w kablach jest możliwość sprawdzenia kabli ?
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Koledzy, sledze temat z ciekawości i troche zgłupiałem bo nie znam silnika 2,4.
gumis525, chce wymieniać kable a tomekkk1, go wysmiewa i twierdzi, że w tym silniku nie ma w ogóle kabli a cewki są bezpośrednio na świecach, jak w silniku 1,8T <szok>
Może byscie mnie oswiecili kto ma rację ?
gumis525, chce wymieniać kable a tomekkk1, go wysmiewa i twierdzi, że w tym silniku nie ma w ogóle kabli a cewki są bezpośrednio na świecach, jak w silniku 1,8T <szok>
Może byscie mnie oswiecili kto ma rację ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
gumis525, kable i cewki sprawdzasz poprzez miernik a dokładnie chodzi o ich rezystancję.Dla kabli originalnych z cewkami wynosi 16-27 kΩ.Ale krok po kroku.Pierwsze co,to odłączasz zasilanie od cewek,odpinasz wszystkie kable od świec.Każda cewka obsługuje dwie świece/kable.Kabli przy cewkach nie odpinasz (do wstępnego pomiaru), do obydwu "fajek" kabli z tej samej cewki wkładasz wtytki miernika ustawinego na rezystancje,wartoś większą od tej którą będziesz mierzyć tzn większą niż 27 kΩ.Jeżeli wartość wskazana prze miernik jest mniejsza niż 16 lub większa od 27 kΩ to zabierasz sie do pomiaru kabli i cewki odzielnie.Rezystancja samego kabla powinna wskazywać między 3 a 7 kΩ,jeżeli wskazania miernika są inne kable należy wymienić.Dla cewki pomiar należy wykonać na wtykach od kabli (dotyczy jednej cewki) gdzie rezystancja powinna wynośić między 8 a 14kΩ,inne wskazania dyskwalifikują cekę.
Opisałem to najlepiej jak się da.Jeżeli masz przewody nie "originalne" to tu masz stronkę z wartośćiami dla kabli poszczególnego gatunku http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... plonowych/
Pozdro.
Opisałem to najlepiej jak się da.Jeżeli masz przewody nie "originalne" to tu masz stronkę z wartośćiami dla kabli poszczególnego gatunku http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... plonowych/
Pozdro.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy nie wszystkie 2.4 i 2.8 w C5 mają kable WN? Cewki bezpośrednio na świecach ma dopiero 3.0 i 4.2.
W kwestii samych kabli. Uważam że za często je się "diagnozuje" jako potencjalną przyczynę niesprawności. Najczęściej przyczyna nierówności pracy i problemów z kulturą silnika leży gdzie indziej, albo jak się ma gaz, to najczęściej on jest przyczyną. Sam osobiście przerabiałem nie raz zmianę kabli W/N w swoich autach i wiem, że jeśli kable sąÂ OK, to nie ma co ich na siłę wymieniać. Zamienniki najczęściej są lichej jakości, nawet te z markowymi logo (mam taki jeden komplet BOSCH jakby ktoś chciał zobaczyć na innym aucie z silnikiem 2.0T Cosworth'a), więc zamiast poprawić wymianą, można sobie tak naprawdę zaszkodzić.
W kwestii samych kabli. Uważam że za często je się "diagnozuje" jako potencjalną przyczynę niesprawności. Najczęściej przyczyna nierówności pracy i problemów z kulturą silnika leży gdzie indziej, albo jak się ma gaz, to najczęściej on jest przyczyną. Sam osobiście przerabiałem nie raz zmianę kabli W/N w swoich autach i wiem, że jeśli kable sąÂ OK, to nie ma co ich na siłę wymieniać. Zamienniki najczęściej są lichej jakości, nawet te z markowymi logo (mam taki jeden komplet BOSCH jakby ktoś chciał zobaczyć na innym aucie z silnikiem 2.0T Cosworth'a), więc zamiast poprawić wymianą, można sobie tak naprawdę zaszkodzić.
A jakie polecicie do instalacji gazowej do mojej bryki ?
S6 C5 4,2 2001r ANK 340KM
S6 C5 4,2 2001r ANK 340KM
Ostatnio zmieniony 06 lis 2013, 10:45 przez aplauz, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: Audi 100 C2 I - 79' (1,6), Audi 100 Quattro Avant Wagon C3 -85' (2,2), Audi A6 C5 I- 97' 2,8)
S6 C5 - 2001' (4,2), Jest A4 B7 01'
Starzeję się ?
S6 C5 - 2001' (4,2), Jest A4 B7 01'
Starzeję się ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga