Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 14 kwie 2012, 08:17

jericho24 pisze:Jesli jezdzimy z glowa, nie palujemy na wysokich obrotach to wydatek na dodatkowa chlodnice wg mnie nie ma sensu.
No właśnie w tym senk, że ja piłuje ostro, zavirusowałęm i ciągne lawete czasem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 kwie 2012, 09:27

jericho24 pisze:RomanS napisał/a:
To może rozpedzaj auto kickdownem
Chyba zgubilismy watek mojego pytania
Nie zgubiłem wątku tylko na koĂącu po "kickdownem" dodałem emotikona :) .

Ale Ok, teraz bez żartów <okok>
jericho24 pisze:Czy jazda na obrotach w zakresie do 1,8-2tysrpm jest szkodliwa dla skrzyni? Reczna zmiana biegow na wyzsze nastepuje NIE POZNIEJ niz wlasnie przy tych 1,8-2tysrpm.
A dlaczego miałaby by byc szkodliwa ? Przełączysz przy niskich obrotach to bedziesz miał ciężkie rozpedzanie, a jak pociągniesz trochę wyżej to po przełączeniu rozpędzanie pójdzie lżej.
O tym wszyscy wiemy. Po przełączeniu przy niskich obrotach auto będzie mnie dynamiczne ale dlaczego miałoby to byc ze szkodą dla szkrzyni ? Jeżeli sterowni z programem specjalnie dla tej skrzyni na to pozwala ?

Dlaczego obroty1800-2000 miałyby być szkodliwe ? przy 1,8 T masz z silnika już moment maksymalny (przynajmniej powinieneś mieć), więc chyba powinno juz to jechać ?
Zawsze zresztą każdy kto chciałby inaczej, moze znależź speca który napisze mu inny program (albo może zalozyć sterownik od innej skrzyni) i wtedy bedzie dzialało tak jak on chce <okok> Doswiadczenia mozna opisać na forum <okok>

Jak przełączysz jadąc z dużej górki to pójdzie bardzo dobrze, a jak Ci się to uda pod gorkę to nie pójdzie wcale. Ale to chyba też wszyscy wiemy ???

Ogólnie to mozna by dojść do wniosku, że jakiekolwiek przełączenie jest zawsze szkodliwe dla skrzyni <szok> Najlepiej auto kupić, postawić w garażu i nie odpalać, wtedy zuzyje się najmniej (no chyba, że korozyjnie <lol> ).
Części samochodowe online - Motostacja pl

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 14 kwie 2012, 09:55

biernik pisze:No właśnie w tym senk, że ja piłuje ostro, zavirusowałęm i ciągne lawete czasem.
No to sens jednak jest. Pytanie ile da taka chlodnica?
biernik pisze:W allradach jest seryjnie a w moim modelu
Wlasnie sprawdzilem i w allroadach jest dodatkowa chlodnica, ale plynu chlodzacego/wody - 4Z7203503. Wystepuje z dodatkowa pompa plynu chlodz. - 078121601A.
Dla silnikow V8 wystepuja dwie dodatkowe chlodnice.

Nic nie znalazlem na temat dodatkowej chlodnicy oleju automatycznej skrzyni biegow.
RomanS pisze:Dlaczego obroty1800-2000 miałyby być szkodliwe ? przy 1,8 T masz z silnika już moment maksymalny (przynajmniej powinieneś mieć), więc chyba powinno juz to jechać ?
NO wlasnie nie bedzie zbytnio to jechac, bo przy tych maxymalnych wartosciach zapinam kolejny bieg i obroty spadaja na ok 1,2tysrpm ;)

Teoretycznie ten silnik max moment 210Nm ma w zakresie 1750-4000rpm. W praktyce kopa ma od 3tysrpm.
RomanS pisze:Jak przełączysz jadąc z dużej górki to pójdzie bardzo dobrze, a jak Ci się to uda pod gorkę to nie pójdzie wcale. Ale to chyba też wszyscy wiemy ?
Na piatym biegu, jak mam mniej niz 2tysrpm to pod gorke nie ma sily utrzymac zadanej predkosci i nastepuje redukcja - automatyczna badz reczna ;)


Dodam, ze to wczesniejsze przelaczanie biegow robie tylko w miescie na krotkich odcinkach - nie ciagnie mi wtedy po obrotach i nie zlopie az tyle paliwa. W trasie z reguly jezdze w trybie automatycznym.

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 20 mar 2013, 19:07

koledzy mam pytanie... jak np.jade na 5 biegu i chce przyśpieszyc to wciskam powoli gaz i nie ma prawie zadnej reakcji, wciskam ok 50% i tez nic...auto powoli na tym biegu przyspiesza...dopiero jak wcisne ok 70% gazu to redukuje 2 biegi nizej i kreci na 6tyś obrotów...wkurzające. póÂźniej dojezdzam do świateł, zatrzymuje sie i musze mocniej trzymac hamulec bo troche rwie go do przodu, takie dwa szarpniecia bo ewidentnie auto zatrzymało sie na 3 biegu i juz na postoju zmienił na 2 i potem na 1....stad te szarpniecia. miał ktoś już tak? ....aaa i błedów żadnych, nowe kable, swiece, cewka...

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 20 mar 2013, 19:31

robert2642 pisze:jade na 5 biegu i chce przyśpieszyc to wciskam powoli gaz i nie ma prawie zadnej reakcji, wciskam ok 50% i tez nic...auto powoli na tym biegu przyspiesza.
Redukcja sama nastapi albo przy energicznym dodadniu gazu, albo gdy komp stwierdzi ze za wysoki bieg jest wbity i silnik sie meczy (np. podjaxd pod gorke).
robert2642 pisze:miał ktoś już tak?
Ledwo wyczuwalne szarpneicia mam przy dojezdzaniu do swiatel.

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 20 mar 2013, 19:37

jakby to było ledwo wyczuwalne to nie robił bym z tego problemu...jakbyś kolego jechał ze mna i trzymał w reku kubek kawy to pół napewno byś wylał (na postoju) ...prosze o porade osób które tak miały lub wiedza co to jest...
przepływka wyczyszczona, czujnik temperatury tez, ezektor wymieniony

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 20 mar 2013, 19:59

robert2642 pisze:akby to było ledwo wyczuwalne to nie robił bym z tego problemu...jakbyś kolego jechał ze mna i trzymał w reku kubek kawy to pół napewno byś wylał (na postoju) ...prosze o porade osób które tak miały lub wiedza co to jest...
przepływka wyczyszczona, czujnik temperatury tez, ezektor wymieniony
A co na to VAG?

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 20 mar 2013, 20:01

zadnych błedów

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 20 mar 2013, 20:15

To moze byc wrozenie z fusow.
Moze padac ktorys elektrozawor w skrzynce, plyta sterujaca, a moze byc za maly poziom oleju.
Wybierz sie do specjalisty od skrzyn, poki calkowicie nie padla.

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 20 mar 2013, 20:20

a w warszawie jest ktos godny polecenia? bo jak szczerze mam sie bujac i sprawdzac wszystko po kolei to moge nie doczekac....z drugiej zas strony obawiam sie ze to moze byc drobiazg a łajzy na remont mnie naciągnął...tez tak moze byc...wymianią jakiś czujniczek za 30zl i poprawia styki a powiedzą ze była naprawa za 2700

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 20 mar 2013, 20:39

..tez tak moze byc...wymianią jakiś czujniczek za 30zl i poprawia styki a powiedzą ze była naprawa za 2700
Nigdy prawdy sie nie dowiesz ;)

Mozesz zawsze odwiedzic pare zakladow, gdzie za szybka diagnoze nie powinni cie skasowac.
Napisz tez zapytanie do takich firm o przyczyne zachowania skrzyni i koszty naprawy.

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 20 mar 2013, 22:19

to nie ma sensu bo najprawdopodobniej i tak wszystko okazałoby sie po rozebraniu...a w tedy mogą mi wcisnac każdy farmazon. dlatego jak juz to naprawde sprawdzony warsztat

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 21 mar 2013, 17:31

robert2642 pisze:to nie ma sensu bo najprawdopodobniej i tak wszystko okazałoby sie po rozebraniu...a w tedy mogą mi wcisnac każdy farmazon. dlatego jak juz to naprawde sprawdzony warsztat
to jest największy minus automatów, dokładnie jak opisałeś
oddajemy auta to naprawy, i nigdy nie wiemy co wymienią
znając Polskie realia, to 90% wali nas po kieszeni aż miło, rozebiorą coś wymienią i parę tysi kroją ehh szkoda gadać
to nie silnik, czy inna część którą przeważnie każdy zna

Awatar użytkownika
robert2642
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: robert2642 » 21 mar 2013, 17:35

a niektórzy oddaja do naprawy a póżniej nadal cos poszarpuje...a warsztat bagatelizuje i mówi by jezdzic i nie dramatyzowac. czy ktos mi powie czy bład 526 na skrzyni moze byc odpowiedzialny za poszarpywanie?

cichykk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grójec

Post autor: cichykk » 21 mar 2013, 22:12

robert2642, Auto to świeży zakup czy długo nim jeÂździsz i teraz zaczęło broić? Zacznij od sprawdzeniu poziomu oleju. Ta czynność jest najtańsza ,a przynajmniej jedno będzie wyeliminowane. Jak to zrobisz odłącz aku na 5 minut albo i dłużej. PóÂźniej pojeÂździj na tipie i zmieniaj biegi tak jak Ci pasuje, póÂźniej na automacie. Komputer skrzyni ułoży się pod Ciebie i zobaczysz czy pomogło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja