No właśnie w tym senk, że ja piłuje ostro, zavirusowałęm i ciągne lawete czasem.jericho24 pisze:Jesli jezdzimy z glowa, nie palujemy na wysokich obrotach to wydatek na dodatkowa chlodnice wg mnie nie ma sensu.
[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Nie zgubiłem wątku tylko na koĂącu po "kickdownem" dodałem emotikonajericho24 pisze:RomanS napisał/a:
To może rozpedzaj auto kickdownem
Chyba zgubilismy watek mojego pytania

Ale Ok, teraz bez żartów

A dlaczego miałaby by byc szkodliwa ? Przełączysz przy niskich obrotach to bedziesz miał ciężkie rozpedzanie, a jak pociągniesz trochę wyżej to po przełączeniu rozpędzanie pójdzie lżej.jericho24 pisze:Czy jazda na obrotach w zakresie do 1,8-2tysrpm jest szkodliwa dla skrzyni? Reczna zmiana biegow na wyzsze nastepuje NIE POZNIEJ niz wlasnie przy tych 1,8-2tysrpm.
O tym wszyscy wiemy. Po przełączeniu przy niskich obrotach auto będzie mnie dynamiczne ale dlaczego miałoby to byc ze szkodą dla szkrzyni ? Jeżeli sterowni z programem specjalnie dla tej skrzyni na to pozwala ?
Dlaczego obroty1800-2000 miałyby być szkodliwe ? przy 1,8 T masz z silnika już moment maksymalny (przynajmniej powinieneś mieć), więc chyba powinno juz to jechać ?
Zawsze zresztą każdy kto chciałby inaczej, moze znależź speca który napisze mu inny program (albo może zalozyć sterownik od innej skrzyni) i wtedy bedzie dzialało tak jak on chce


Jak przełączysz jadąc z dużej górki to pójdzie bardzo dobrze, a jak Ci się to uda pod gorkę to nie pójdzie wcale. Ale to chyba też wszyscy wiemy

Ogólnie to mozna by dojść do wniosku, że jakiekolwiek przełączenie jest zawsze szkodliwe dla skrzyni <szok> Najlepiej auto kupić, postawić w garażu i nie odpalać, wtedy zuzyje się najmniej (no chyba, że korozyjnie

Części samochodowe online - Motostacja pl
No to sens jednak jest. Pytanie ile da taka chlodnica?biernik pisze:No właśnie w tym senk, że ja piłuje ostro, zavirusowałęm i ciągne lawete czasem.
Wlasnie sprawdzilem i w allroadach jest dodatkowa chlodnica, ale plynu chlodzacego/wody - 4Z7203503. Wystepuje z dodatkowa pompa plynu chlodz. - 078121601A.biernik pisze:W allradach jest seryjnie a w moim modelu
Dla silnikow V8 wystepuja dwie dodatkowe chlodnice.
Nic nie znalazlem na temat dodatkowej chlodnicy oleju automatycznej skrzyni biegow.
NO wlasnie nie bedzie zbytnio to jechac, bo przy tych maxymalnych wartosciach zapinam kolejny bieg i obroty spadaja na ok 1,2tysrpmRomanS pisze:Dlaczego obroty1800-2000 miałyby być szkodliwe ? przy 1,8 T masz z silnika już moment maksymalny (przynajmniej powinieneś mieć), więc chyba powinno juz to jechać ?

Teoretycznie ten silnik max moment 210Nm ma w zakresie 1750-4000rpm. W praktyce kopa ma od 3tysrpm.
Na piatym biegu, jak mam mniej niz 2tysrpm to pod gorke nie ma sily utrzymac zadanej predkosci i nastepuje redukcja - automatyczna badz recznaRomanS pisze:Jak przełączysz jadąc z dużej górki to pójdzie bardzo dobrze, a jak Ci się to uda pod gorkę to nie pójdzie wcale. Ale to chyba też wszyscy wiemy ?

Dodam, ze to wczesniejsze przelaczanie biegow robie tylko w miescie na krotkich odcinkach - nie ciagnie mi wtedy po obrotach i nie zlopie az tyle paliwa. W trasie z reguly jezdze w trybie automatycznym.
- robert2642
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
- Lokalizacja: warszawa
koledzy mam pytanie... jak np.jade na 5 biegu i chce przyśpieszyc to wciskam powoli gaz i nie ma prawie zadnej reakcji, wciskam ok 50% i tez nic...auto powoli na tym biegu przyspiesza...dopiero jak wcisne ok 70% gazu to redukuje 2 biegi nizej i kreci na 6tyś obrotów...wkurzające. póÂźniej dojezdzam do świateł, zatrzymuje sie i musze mocniej trzymac hamulec bo troche rwie go do przodu, takie dwa szarpniecia bo ewidentnie auto zatrzymało sie na 3 biegu i juz na postoju zmienił na 2 i potem na 1....stad te szarpniecia. miał ktoś już tak? ....aaa i błedów żadnych, nowe kable, swiece, cewka...
Redukcja sama nastapi albo przy energicznym dodadniu gazu, albo gdy komp stwierdzi ze za wysoki bieg jest wbity i silnik sie meczy (np. podjaxd pod gorke).robert2642 pisze:jade na 5 biegu i chce przyśpieszyc to wciskam powoli gaz i nie ma prawie zadnej reakcji, wciskam ok 50% i tez nic...auto powoli na tym biegu przyspiesza.
Ledwo wyczuwalne szarpneicia mam przy dojezdzaniu do swiatel.robert2642 pisze:miał ktoś już tak?
- robert2642
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
- Lokalizacja: warszawa
A co na to VAG?robert2642 pisze:akby to było ledwo wyczuwalne to nie robił bym z tego problemu...jakbyś kolego jechał ze mna i trzymał w reku kubek kawy to pół napewno byś wylał (na postoju) ...prosze o porade osób które tak miały lub wiedza co to jest...
przepływka wyczyszczona, czujnik temperatury tez, ezektor wymieniony
- robert2642
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
- Lokalizacja: warszawa
- robert2642
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
- Lokalizacja: warszawa
a w warszawie jest ktos godny polecenia? bo jak szczerze mam sie bujac i sprawdzac wszystko po kolei to moge nie doczekac....z drugiej zas strony obawiam sie ze to moze byc drobiazg a łajzy na remont mnie naciągnął...tez tak moze byc...wymianią jakiś czujniczek za 30zl i poprawia styki a powiedzą ze była naprawa za 2700
Nigdy prawdy sie nie dowiesz..tez tak moze byc...wymianią jakiś czujniczek za 30zl i poprawia styki a powiedzą ze była naprawa za 2700

Mozesz zawsze odwiedzic pare zakladow, gdzie za szybka diagnoze nie powinni cie skasowac.
Napisz tez zapytanie do takich firm o przyczyne zachowania skrzyni i koszty naprawy.
- robert2642
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
- Lokalizacja: warszawa
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
to jest największy minus automatów, dokładnie jak opisałeśrobert2642 pisze:to nie ma sensu bo najprawdopodobniej i tak wszystko okazałoby sie po rozebraniu...a w tedy mogą mi wcisnac każdy farmazon. dlatego jak juz to naprawde sprawdzony warsztat
oddajemy auta to naprawy, i nigdy nie wiemy co wymienią
znając Polskie realia, to 90% wali nas po kieszeni aż miło, rozebiorą coś wymienią i parę tysi kroją ehh szkoda gadać
to nie silnik, czy inna część którą przeważnie każdy zna
- robert2642
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sty 2013, 22:59
- Lokalizacja: warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grójec
robert2642, Auto to świeży zakup czy długo nim jeÂździsz i teraz zaczęło broić? Zacznij od sprawdzeniu poziomu oleju. Ta czynność jest najtańsza ,a przynajmniej jedno będzie wyeliminowane. Jak to zrobisz odłącz aku na 5 minut albo i dłużej. PóÂźniej pojeÂździj na tipie i zmieniaj biegi tak jak Ci pasuje, póÂźniej na automacie. Komputer skrzyni ułoży się pod Ciebie i zobaczysz czy pomogło.