[ APU 1.8 150 KM] Dziwne dźwięki spod maski
- wiercik100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:46
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
[ APU 1.8 150 KM] Dziwne dÂźwięki spod maski
[center]Witam chciałbym uzyskać od zaprawionych w boju użytkowników czterech kółek, czy może spotkali się z takim oto problemem. Kupiłem auto rok temu i już wtedy delikatnie coś brzęczało szczególnie przy dodawaniu gazu i przy schodzeniu z obrotów .DÂźwięk wydobywał się mniej więcej zza silnika z lewej strony tam chyba jest napinacz , a wczoraj zaczęło głośniej cykać to znaczy już na wolnych obrotach cyka jak gdyby z tamtego miejsca
I moje pytanie czy to coś związane jest z napinaczem łańcuszka rozrządu , czy może ktoś miał taki problem .
Help Me bo nie wiem co z tym fantem zrobić , czy jazda z tym oto problemem nie przyniesie jakiegoś gorszego skutku. [/center]
I moje pytanie czy to coś związane jest z napinaczem łańcuszka rozrządu , czy może ktoś miał taki problem .
Help Me bo nie wiem co z tym fantem zrobić , czy jazda z tym oto problemem nie przyniesie jakiegoś gorszego skutku. [/center]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:28
- Lokalizacja: KIELCE
- wiercik100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:46
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
napinacz
to się wymienia bo łańcuszek podobno dożywotni jest ?
jak tak to jakie koszty jeśli ktoś się orientuje?
[ Dodano: 2013-03-18, 16:37 ]
olej to półsyntetyk już teraz po wcześniejszych zawirowaniach w książce od nowości jeździł na półsyntetyku we włoszech a przede mną właściciel nalał mu pełny syntetyk a ja teraz z powrotem na pół syntetyk wróciłem
jak tak to jakie koszty jeśli ktoś się orientuje?
[ Dodano: 2013-03-18, 16:37 ]
olej to półsyntetyk już teraz po wcześniejszych zawirowaniach w książce od nowości jeździł na półsyntetyku we włoszech a przede mną właściciel nalał mu pełny syntetyk a ja teraz z powrotem na pół syntetyk wróciłem
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: napinacz
Jeśli od nowości ten silnik smarował półsyntetyk, to ten silnik już jest po prostu dorżnięty... To + z pewnością jego nie mały ori przebieg = po prostu ma już dośćwiercik100 pisze:olej to półsyntetyk już teraz po wcześniejszych zawirowaniach w książce od nowości jeÂździł na półsyntetyku we włoszech a przede mną właściciel nalał mu pełny syntetyk a ja teraz z powrotem na pół syntetyk wróciłem
- wiercik100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:46
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
tak naprawdę to nie wiem do końca czy jeździł i na jakim oleju wiecie jak jest z książkami 2 pierwsze wpisy oryginalne z serwisu audi czyli gwarancyjne a później co prawda po włosku ale bez pieczątek no i tam wpisywany olej jako półsyntetyk
Silnik pracuje dobrze turbo tez tylko ten metaliczny dźwięk łańcuszka (czytaj. napinacza domniemam) jest denerwujący nie wiem czy z tym można jeździć czy to może coś uszkodzić dalej?
Silnik pracuje dobrze turbo tez tylko ten metaliczny dźwięk łańcuszka (czytaj. napinacza domniemam) jest denerwujący nie wiem czy z tym można jeździć czy to może coś uszkodzić dalej?
Widzę dobry znachor jesteś jak tak potrafisz ocenić nie widząc na oczy auta Faktycznie lepiej stwierdzić że silnik jest zarżnięty niż w pierwszej kolejności sprawdzić łańcuszek wraz z napinaczem.tomekkk1 pisze:Jeśli od nowości ten silnik smarował półsyntetyk, to ten silnik już jest po prostu dorżnięty... To + z pewnością jego nie mały ori przebieg = po prostu ma już dość
wiercik100, a czemu wróciłeś na półsyntetyk? Do tego silnika tylko syntetyk 5w40 ewentualnie 5w50.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 682
- Rejestracja: 06 lis 2009, 23:48
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
najpierw zmien olej na full syntetyk , ja zrobilbym przed wymiana płukanke silnika nie namawiam do tego bo wiem ze sa przeciwnicy tego i zwolennicy jak ja i zawsze w kazdym aucie stosuje , napinacz jest hydrauliczny wiec na syntetyku moze dojdzie wiecej oleju i wypchnie dalej łopatki napinacza i zmniejszy luzik na łancuszku , ale z reguly jak juz jest wyciagniety łancuszek to juz tylko wymiana , to ze jezdzil na półsyntetyku nie znaczy odrazu silnik jest prawie deat juz , ludzie reanimuja auta po jezdzie paroletniej na półsyntetyku i zmieniaja na fula i wszystko działa jak nalezy , zero pocenia , nie bieze i cisnienie tez w normie jest
ANIMAL
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Półsyntetyk (który takim jest tylko z nazwy bo wiadomo że większa część to niestety mineralny) to można lać do tego silnika jak mamy 250000 km za nami, a i tak zdania są podzielone. Ten silnik jak i jego turbina do prawidłowego smarowania wręcz wymaga dobrego syntetyka. Tu mamy informację żeimm3 pisze:Widzę dobry znachor jesteś jak tak potrafisz ocenić nie widząc na oczy auta Faktycznie lepiej stwierdzić że silnik jest zarżnięty niż w pierwszej kolejności sprawdzić łańcuszek wraz z napinaczem.tomekkk1 pisze:Jeśli od nowości ten silnik smarował półsyntetyk, to ten silnik już jest po prostu dorżnięty... To + z pewnością jego nie mały ori przebieg = po prostu ma już dość
potem jakiś czas na syntetyku i znów zmiana na półsyntetyk. Moje zdanie jest takie, że to będzie dopiero początek problemów jakie prowadzą do wniosku, że silnik zacznie się "wysypywać".wiercik100 pisze:od nowości jeździł na półsyntetyku
Nie trzeba być znachorem - zupełnie inna gęstość oleju i jego parametry w SPAM do założeń konstrukcyjnych kontra czas pracy jednostki...
1.8T to trwała i nie jest wielce skomplikowana konstrukcja - ale musi mieć spełnione warunki by taką być.
Szczerze życzę właścicielowi miliona kilometrów, ale patrząc na taką historię jednostki silnikowej trzeba być sporym optymistą.
Witam
Czy ten cykający świerszcz nie cyka Ci przypadkiem nad filtrem powietrza.
Tam jest zaworek filtra węgla aktywnego i on wydaje cykający czasem metaliczny
(zależy od zużycia zaworka)dzwięk,który rośnie wraz z obrotami.
Możesz go na chwilę odłączyć,ale w ECU pokaże się błąd(z którym mozna jeżdzić do wykasowania).
Drugim takim urządzeniem które z lewej strony silnika może wydawać niepokojące dzwięki jest turbinka.
Czy ten cykający świerszcz nie cyka Ci przypadkiem nad filtrem powietrza.
Tam jest zaworek filtra węgla aktywnego i on wydaje cykający czasem metaliczny
(zależy od zużycia zaworka)dzwięk,który rośnie wraz z obrotami.
Możesz go na chwilę odłączyć,ale w ECU pokaże się błąd(z którym mozna jeżdzić do wykasowania).
Drugim takim urządzeniem które z lewej strony silnika może wydawać niepokojące dzwięki jest turbinka.
Pozdrawiam Stanisław