Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ APU 1.8 150 KM] Dziwne dźwięki spod maski

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wiercik100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:46
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

[ APU 1.8 150 KM] Dziwne dÂźwięki spod maski

Post autor: wiercik100 » 13 mar 2013, 18:33

[center]Witam chciałbym uzyskać od zaprawionych w boju użytkowników czterech kółek, czy może spotkali się z takim oto problemem. Kupiłem auto rok temu i już wtedy delikatnie coś brzęczało szczególnie przy dodawaniu gazu i przy schodzeniu z obrotów .DÂźwięk wydobywał się mniej więcej zza silnika z lewej strony tam chyba jest napinacz , a wczoraj zaczęło głośniej cykać to znaczy już na wolnych obrotach cyka jak gdyby z tamtego miejsca
I moje pytanie czy to coś związane jest z napinaczem łańcuszka rozrządu , czy może ktoś miał taki problem .
Help Me bo nie wiem co z tym fantem zrobić , czy jazda z tym oto problemem nie przyniesie jakiegoś gorszego skutku. <stres> [/center]

KRZYSZTOFF
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:28
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: KRZYSZTOFF » 13 mar 2013, 18:51

Może to fazator częsta awaria 1.8t i 2.7bi albo wytarty slizg łańcucha
KRZYSZTOF

Ravs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ravs » 18 mar 2013, 00:01

Podczas dodawania gazu prędkość stuków rośnie wraz z obrotami? Z takimi objawami raczej radzę unikać jazdy. Jakiego oleju używasz?
Mam możliwość załatwienia nowych części motoryzacyjnych z IC po dużej zniżce. Kontakt PW.

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 18 mar 2013, 09:44

z opisu obstawiam tez napinacz łancuszka w tylnej czesci silnika , to jest specyficzny dzwiek w 1,8T nagraj go jak mozesz dla pewnosci , jesli to napinacz łancuszka to po glosie napewno bedzie wiadomo czy to to
ANIMAL

robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 18 mar 2013, 11:30

stawiam na napinacz łańcucha

Awatar użytkownika
wiercik100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:46
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

napinacz

Post autor: wiercik100 » 18 mar 2013, 16:34

to się wymienia bo łańcuszek podobno dożywotni jest ?
jak tak to jakie koszty jeśli ktoś się orientuje?

[ Dodano: 2013-03-18, 16:37 ]
olej to półsyntetyk już teraz po wcześniejszych zawirowaniach w książce od nowości jeździł na półsyntetyku we włoszech a przede mną właściciel nalał mu pełny syntetyk a ja teraz z powrotem na pół syntetyk wróciłem

robertukf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 31 lip 2009, 14:54
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: robertukf » 18 mar 2013, 16:53

napinacz jest drogi coś ok 2 tys zł

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: napinacz

Post autor: Naprawa Audi A6 » 18 mar 2013, 17:18

wiercik100 pisze:olej to półsyntetyk już teraz po wcześniejszych zawirowaniach w książce od nowości jeÂździł na półsyntetyku we włoszech a przede mną właściciel nalał mu pełny syntetyk a ja teraz z powrotem na pół syntetyk wróciłem
Jeśli od nowości ten silnik smarował półsyntetyk, to ten silnik już jest po prostu dorżnięty... To + z pewnością jego nie mały ori przebieg = po prostu ma już dość <brawo>

Awatar użytkownika
wiercik100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:46
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: wiercik100 » 18 mar 2013, 22:09

tak naprawdę to nie wiem do końca czy jeździł i na jakim oleju wiecie jak jest z książkami 2 pierwsze wpisy oryginalne z serwisu audi czyli gwarancyjne a później co prawda po włosku ale bez pieczątek no i tam wpisywany olej jako półsyntetyk
Silnik pracuje dobrze turbo tez tylko ten metaliczny dźwięk łańcuszka (czytaj. napinacza domniemam) jest denerwujący nie wiem czy z tym można jeździć czy to może coś uszkodzić dalej? <stres>

imm3

Post autor: imm3 » 20 mar 2013, 00:32

tomekkk1 pisze:Jeśli od nowości ten silnik smarował półsyntetyk, to ten silnik już jest po prostu dorżnięty... To + z pewnością jego nie mały ori przebieg = po prostu ma już dość
Widzę dobry znachor jesteś jak tak potrafisz ocenić nie widząc na oczy auta :) Faktycznie lepiej stwierdzić że silnik jest zarżnięty niż w pierwszej kolejności sprawdzić łańcuszek wraz z napinaczem.

wiercik100, a czemu wróciłeś na półsyntetyk? Do tego silnika tylko syntetyk 5w40 ewentualnie 5w50.

madmajster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 682
Rejestracja: 06 lis 2009, 23:48
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: madmajster » 20 mar 2013, 00:57

wiercik100, łańcuszek zmiennych faz rozrządu - na 99% <okok>
A teraz prędko! Zanim dotrze do nas, że to bez sensu...

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 20 mar 2013, 09:46

Nie wiem co ci dzwoni pod maska, ale co do oleju to powinieneś jak najszybciej przejść na pełen syntetyk (byle nie Castrol) ponieważ na półsyntetyku twoja turbina nie będzie miała wystarczającego chłodzenia co skróci jej żywotność

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 20 mar 2013, 11:12

najpierw zmien olej na full syntetyk , ja zrobilbym przed wymiana płukanke silnika nie namawiam do tego bo wiem ze sa przeciwnicy tego i zwolennicy jak ja i zawsze w kazdym aucie stosuje , napinacz jest hydrauliczny wiec na syntetyku moze dojdzie wiecej oleju i wypchnie dalej łopatki napinacza i zmniejszy luzik na łancuszku , ale z reguly jak juz jest wyciagniety łancuszek to juz tylko wymiana , to ze jezdzil na półsyntetyku nie znaczy odrazu silnik jest prawie deat juz , ludzie reanimuja auta po jezdzie paroletniej na półsyntetyku i zmieniaja na fula i wszystko działa jak nalezy , zero pocenia , nie bieze i cisnienie tez w normie jest
ANIMAL

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 20 mar 2013, 11:46

imm3 pisze:
tomekkk1 pisze:Jeśli od nowości ten silnik smarował półsyntetyk, to ten silnik już jest po prostu dorżnięty... To + z pewnością jego nie mały ori przebieg = po prostu ma już dość
Widzę dobry znachor jesteś jak tak potrafisz ocenić nie widząc na oczy auta :) Faktycznie lepiej stwierdzić że silnik jest zarżnięty niż w pierwszej kolejności sprawdzić łańcuszek wraz z napinaczem.
Półsyntetyk (który takim jest tylko z nazwy bo wiadomo że większa część to niestety mineralny) to można lać do tego silnika jak mamy 250000 km za nami, a i tak zdania są podzielone. Ten silnik jak i jego turbina do prawidłowego smarowania wręcz wymaga dobrego syntetyka. Tu mamy informację że
wiercik100 pisze:od nowości jeździł na półsyntetyku
potem jakiś czas na syntetyku i znów zmiana na półsyntetyk. Moje zdanie jest takie, że to będzie dopiero początek problemów jakie prowadzą do wniosku, że silnik zacznie się "wysypywać".
Nie trzeba być znachorem - zupełnie inna gęstość oleju i jego parametry w SPAM do założeń konstrukcyjnych kontra czas pracy jednostki...
1.8T to trwała i nie jest wielce skomplikowana konstrukcja - ale musi mieć spełnione warunki by taką być.
Szczerze życzę właścicielowi miliona kilometrów, ale patrząc na taką historię jednostki silnikowej trzeba być sporym optymistą.

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 20 mar 2013, 14:34

Witam
Czy ten cykający świerszcz nie cyka Ci przypadkiem nad filtrem powietrza.
Tam jest zaworek filtra węgla aktywnego i on wydaje cykający czasem metaliczny
(zależy od zużycia zaworka)dzwięk,który rośnie wraz z obrotami.
Możesz go na chwilę odłączyć,ale w ECU pokaże się błąd(z którym mozna jeżdzić do wykasowania).
Drugim takim urządzeniem które z lewej strony silnika może wydawać niepokojące dzwięki jest turbinka.
Pozdrawiam Stanisław

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga