Sprzęgło visco
Sprzęgło visco
Witam koledzy mam następny problem a mianowicie sprzegło visco mam do wymiany czy ktoś z was to juz wymieniał? czy jest to trudne? i moge ogarnąć to sam czy raczej radzicie zostawić to fachowcowi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 509
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem jak jest w benzynie ale u mnie bardzo prosto się zmienia. Chociaż początkowo myślałem że trzeba chłodnice ściągać itp. Byłem z tym u mechanika i mówił że trzeba cały przód ściągać jak do rozrządu. Sam poczytałem w necie i okazało się że wymiana to godzinka.
A więc:
-odchylić chłodnicę i zdjąć wąż górny który chyba odprowadza nadmiar płynu chłodzącego do zbiorniczka (dokładnie nie pamiętam)
-tam co jest umocowane wisko wraz z wiatrakiem na takim aluminiowym uchwycie w zabgłębienie wkłada się klucz imbusowy ( rozmiar nie pamiętam) i następnie trzeba wykręcić tą śrubę
-następnie żeby wyjąć wisko trzeba odgiąć napinacz paska który napędza wisko z wiatrakiem. Napinacz odginałem kluczem francuzem a tata wyjął wiatrak z całym wisko
-dalej to tylko 4 śruby imbusowe mocujące wiatrak do wisko
U mnie tak sytuacja wyglądała, u Ciebie to nie mam pojęcia.
A więc:
-odchylić chłodnicę i zdjąć wąż górny który chyba odprowadza nadmiar płynu chłodzącego do zbiorniczka (dokładnie nie pamiętam)
-tam co jest umocowane wisko wraz z wiatrakiem na takim aluminiowym uchwycie w zabgłębienie wkłada się klucz imbusowy ( rozmiar nie pamiętam) i następnie trzeba wykręcić tą śrubę
-następnie żeby wyjąć wisko trzeba odgiąć napinacz paska który napędza wisko z wiatrakiem. Napinacz odginałem kluczem francuzem a tata wyjął wiatrak z całym wisko
-dalej to tylko 4 śruby imbusowe mocujące wiatrak do wisko
U mnie tak sytuacja wyglądała, u Ciebie to nie mam pojęcia.
No właśnie jak się tam przyjrzałem to wydaje mi się ze jest podobnie umocowane. Ok dzięki kolego za pomoc
[ Dodano: 2013-03-18, 20:03 ]
a wiesz zastanawiam się tez teraz czy może mechanik mi czegoś nie odłączył bo wymieniłem rozrząd i to od razu na drugi dzień po wymianie zaczął świrować wiatrak i nie wiem czy to na pewno wina tego sprzęgła
[ Dodano: 2013-03-18, 20:03 ]
a wiesz zastanawiam się tez teraz czy może mechanik mi czegoś nie odłączył bo wymieniłem rozrząd i to od razu na drugi dzień po wymianie zaczął świrować wiatrak i nie wiem czy to na pewno wina tego sprzęgła
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 29 sty 2013, 19:29
- Lokalizacja: Masłowice
Niby tak ale przy takim sposobie można sobie kilka rzeczy popsuć. ÂŚciągnąć przód dla mnie to max godzina proste jak nie wiem a ręce nie porysowane i na spokojnie wszystko. Od tylu właśnie jest na imbus i najlepiej pneumata urzyc do tego bo moze być problem z odkrecaniem tego. Radziłbym jako mechanik wyrzucić ten przód i nie denerwować się.
No właśnie zastanawiam się czy zajać sie tym sam bez profesjonalnych narzędzi czy raczej oddać to do mechanika. A mam do Ciebie pytanie odnośnie sprzęgła może mogłbys mi powiedzieć bo mam dwa sprzęgła jedno za 160zł drugie za 260Zł firmy nie pamiętam jaką mi tam powiedzieli. Lepiej na tym nie oszczedzać i kupić droższe?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 509
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie śruba mocno siedziała ale była bez problemu do odkręcenia, wystarczy porządny klucz. Może z opisu skomplikowanie to wyglądać ale w rzeczywistości wymiana jest banalnie prosta i z uwagi że robiłem to pierwszy raz nie wiedząc co i jak zeszło mi to godzinkę z małą pomocą drugiej osoby (głównie potrzebna przy odginaniu napinacza).
Jako ciekawostkę powiem wg. mechanik trzeba ściągać cały przód. Mechanik niestety nie chciał pracować przy mnie... tylko kazał zostawić auto. Pewnie zrobił by tym samym sposobem co ja i by skasował ze 200 zł za godzine roboty a w jego wypadku pewnie szybciej.
Także zachęcam do naprawy we własnym zakresie bo nie jest to skomplikowane. Chyba że jesteś kompletnym laikiem i nie wiesz jak odkręcić śrubkę
Mechanikom zbytnio nie ufam, trzeba ich pilnować na każdym kroku ale to już inne historie.
Za wisko zapłaciłem coś ok 160 zł firmy Topran. Puki co wszystko działa jak należy od paru miesięcy.
Jako ciekawostkę powiem wg. mechanik trzeba ściągać cały przód. Mechanik niestety nie chciał pracować przy mnie... tylko kazał zostawić auto. Pewnie zrobił by tym samym sposobem co ja i by skasował ze 200 zł za godzine roboty a w jego wypadku pewnie szybciej.
Także zachęcam do naprawy we własnym zakresie bo nie jest to skomplikowane. Chyba że jesteś kompletnym laikiem i nie wiesz jak odkręcić śrubkę
Mechanikom zbytnio nie ufam, trzeba ich pilnować na każdym kroku ale to już inne historie.
Za wisko zapłaciłem coś ok 160 zł firmy Topran. Puki co wszystko działa jak należy od paru miesięcy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 29 sty 2013, 19:29
- Lokalizacja: Masłowice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 29 sty 2013, 19:29
- Lokalizacja: Masłowice
Jestem mechanikiem i na codzien ludzie mi przywożą części z topranu wachacze sworznie tulejki itd z luzami potrafią nawet po miesiącu wrócić. Z innymi częściami tej firmy jest podobnie
Było:
Ford Mondeo 1.6 mk1 - pierwsze auto
Audi 80 B4 2.0
Audi A4 B5 1.8 - świętej pamięci
Opel Tigra 1.6 - przejściówka zeby czymś się poruszać
Audi A4 B5 1.8 multitronic
Jest:
Audi A6 C5 1.8T
Ford Mondeo 1.6 mk1 - pierwsze auto
Audi 80 B4 2.0
Audi A4 B5 1.8 - świętej pamięci
Opel Tigra 1.6 - przejściówka zeby czymś się poruszać
Audi A4 B5 1.8 multitronic
Jest:
Audi A6 C5 1.8T
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga