Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ARJ 2.4 165 KM] Demontaż instalacji LPG

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
young81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 lip 2011, 20:24
Lokalizacja: Gdańsk

[ ARJ 2.4 165 KM] Demontaż instalacji LPG

Post autor: young81 » 15 mar 2013, 10:08

Witam

Posiadam w swoim autku instalacje LPG firmy BRC, po przekalkulowaniu podjąłem decyzję o jej demontażu. Co oprócz nowego kolektora (ten jest nawiercony pod wtryski gazu) będę musiał wymienić w silniku tak żeby wrócił on do pierwotnego stanu??? Czy ktoś z was robił już taką operację i jakie są koszty??

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 15 mar 2013, 10:14

Ciekaw jestem tych kalkulacji z których opłaca Ci się pozbyć LPG <mysli> Masz dojścia do Pb bez podatków?

young81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 lip 2011, 20:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: young81 » 15 mar 2013, 10:19

pastaldo pisze:Ciekaw jestem tych kalkulacji z których opłaca Ci się pozbyć LPG <mysli> Masz dojścia do Pb bez podatków?
w instalacji muszę na dzień dzisiejszy wymienić wtryski (700zl) butle lpg (400zl) przewody gazu i pewnie jeszcze coś dojdzie , jeżdżę głownie do pracy w jedną stronę mam 9km z czego 3-4 robię na PB...miesięcznie na jeździe lpg oszczędzam 70-80pln, a więc na instalacje musiałbym wydać jakieś 1200-1300pln i żeby mi się to zwróciło muszą minąć 2 lata, poza tym jazda na PB sprawia mi większą frajdę i jestem przeciwnikiem LPG <lol> auto takie już dostałem (od teścia) w życiu sam nie założył bym "tego" do samochodu" <lol>

Awatar użytkownika
kolo98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 16 gru 2009, 19:08
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: kolo98 » 15 mar 2013, 11:10

ja bym zostawił i nie używał, przy sprzedaży się przyda

young81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 lip 2011, 20:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: young81 » 15 mar 2013, 11:14

kolo98 pisze:ja bym zostawił i nie używał, przy sprzedaży się przyda
też o tym myślałem, ale nie wiem czy nieużywana będzie działać za 2-3lata :| poza tym butle i tak musiałbym wymienić bo jak będzie bez homologacji to w razie "w" będę miał problemy no i zabiera mi teraz przestrzeń bagażową (mam walec 90L)......ale wracając do tematu, czy oprócz kolektora trzeba wymienić coś jeszcze żeby auto wróciło do "fabrycznego" stanu?

lukasquake
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 11 paź 2012, 09:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: lukasquake » 15 mar 2013, 11:16

young81 pisze: w instalacji muszę na dzieĂą dzisiejszy wymienić wtryski (700zl) butle lpg (400zl) przewody gazu i pewnie jeszcze coś dojdzie , jeżdżę głownie do pracy w jedną stronę mam 9km z czego 3-4 robię na PB...miesięcznie na jeździe lpg oszczędzam 70-80pln, a więc na instalacje musiałbym wydać jakieś 1200-1300pln i żeby mi się to zwróciło muszą minąć 2 lata, poza tym jazda na PB sprawia mi większą frajdę i jestem przeciwnikiem LPG <lol> auto takie już dostałem (od teścia) w życiu sam nie założył bym "tego" do samochodu" <lol>
strasznie długo na tej benzynie Ci jedzie. Ja mam od niedawna instalacje, ale dokładnie sprawdziłem i w zimie , najpierw odsnieżam samochód , wsiadam i dopiero odpalam. Jade dokładnie 1,4 km na benzynie i przełącza się na gaz, przeważnie +/- w tym samym miejscu. Do pracy mam zaledwie 5km. Gaz założyłem bo co tydzieĂą jezdze w trase poza kraków i naprawde odczułem różnice w tankowaniu (teraz zawsze tankuje do pełna :-)). Co prawda ja mam motor 2.8, ale nie wiem czy u ciebie coś nie masz z silnikiem (nagrzewaniem) może warto termostat wymienić i może szybciej bedzie Ci się nagrzewał samochód i przełączał na gaz.
gaz montowałem u Piotrka Ficka i mówił że na 35stopni jest ustawianie przełanczanie na gaz. Może niech gazownik Ci sprawdzi jaka temp jest ustawiona, ewentualnie zaniżyć troszke :)
sierra MK2 -> scorpio MK1 -> golf3 -> A6 :)

young81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 lip 2011, 20:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: young81 » 15 mar 2013, 11:25

lukasquake pisze:
w instalacji muszę na dzieĂą dzisiejszy wymienić wtryski (700zl) butle lpg (400zl) przewody gazu i pewnie jeszcze coś dojdzie , jeżdżę głownie do pracy w jedną stronę mam 9km z czego 3-4 robię na PB...miesięcznie na jeździe lpg oszczędzam 70-80pln, a więc na instalacje musiałbym wydać jakieś 1200-1300pln i żeby mi się to zwróciło muszą minąć 2 lata, poza tym jazda na PB sprawia mi większą frajdę i jestem przeciwnikiem LPG <lol> auto takie już dostałem (od teścia) w życiu sam nie założył bym "tego" do samochodu" <lol>[/quote]

strasznie długo na tej benzynie Ci jedzie. Ja mam od niedawna instalacje, ale dokładnie sprawdziłem i w zimie , najpierw odsnieżam samochód , wsiadam i dopiero odpalam. Jade dokładnie 1,4 km na benzynie i przełącza się na gaz, przeważnie +/- w tym samym miejscu. Do pracy mam zaledwie 5km. Gaz założyłem bo co tydzieĂą jezdze w trase poza kraków i naprawde odczułem różnice w tankowaniu (teraz zawsze tankuje do pełna :-)). Co prawda ja mam motor 2.8, ale nie wiem czy u ciebie coś nie masz z silnikiem (nagrzewaniem) może warto termostat wymienić i może szybciej bedzie Ci się nagrzewał samochód i przełączał na gaz.
gaz montowałem u Piotrka Ficka i mówił że na 35stopni jest ustawianie przełanczanie na gaz. Może niech gazownik Ci sprawdzi jaka temp jest ustawiona, ewentualnie zaniżyć troszke :)[/quote]


termostat wymieniany w ubiegłym roku razem z rozrządem, nagrzewnica sprawdzona, czasami w zimne dni wspomagam się WEBASTO , temperaturę mam ustawioną na 50 stopni i sam tak chciałem "zdrowiej" dla silnika i tego na pewno nie zmienię, auto jest w 100% sprawne i nagrzewa mi się w miarę szybko, tylko ktoś kto kiedyś instalował LPG założył reduktor na podszybiu i to może być wina "późnego" przełączenia na LPG (bezpośrednio w komorze silnika cieplej no i zanim ciepły płyn dojdzie do "góry" i ogrzeje reduktor musi minąć trochę czasu).....ja już postanowiłem demontuje LPG i nigdy więcej nie założę (chociaż z tym nigdy nie miałem większych problemów), jak będę chciał oszczędniej jeździć to kupie sobie VW Lupo <figielek>

Awatar użytkownika
kolo98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 16 gru 2009, 19:08
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: kolo98 » 15 mar 2013, 11:45

Umów się z gaziarzem że zdemontuje Ci gaz w zamian za to że zabierze instalacje przecież i tak Ci nie potrzebna :>

Kracy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 12 lut 2012, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Demontaż instalacji LPG

Post autor: Kracy » 15 mar 2013, 21:09

young81 pisze:Witam

Posiadam w swoim autku instalacje LPG firmy BRC, po przekalkulowaniu podjąłem decyzję o jej demontażu. Co oprócz nowego kolektora (ten jest nawiercony pod wtryski gazu) będę musiał wymienić w silniku tak żeby wrócił on do pierwotnego stanu??? Czy ktoś z was robił już taką operację i jakie są koszty??
Nawierty możesz zaślepić wkręcając śruby o odpowiedniej średnicy, przesmaruj je wcześniej uszczelniaczem i to właściwie tyle.

Instalacji możesz nie używać, tak jak pisali koledzy, nie musisz jej demontować, ale ogólnie zastanowiłbym się jeszcze nad demontażem bo na dłuższych trasach może się przydać.
Zrobisz jak uważasz, ale u mnie instalacja w największe mrozy -20 stopni przełącza się po ok 1.8km, wcześniej w Passacie zrobionym po druciarsku po 5km.
JedÂź do dobrego gaziarza, może ogarnie i będzie się przełączać tak jak powinna, wtryski Hana możesz kupić tutaj link kosztują niecałe 80zł za sztukę a przy dobrym zestrojeniu, wymiana to nic trudnego.

young81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 05 lip 2011, 20:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: young81 » 16 mar 2013, 18:12

Nawierty możesz zaślepić wkręcając śruby o odpowiedniej średnicy, przesmaruj je wcześniej uszczelniaczem i to właściwie tyle.

Instalacji możesz nie używać, tak jak pisali koledzy, nie musisz jej demontować, ale ogólnie zastanowiłbym się jeszcze nad demontażem bo na dłuższych trasach może się przydać.
Zrobisz jak uważasz, ale u mnie instalacja w największe mrozy -20 stopni przełącza się po ok 1.8km, wcześniej w Passacie zrobionym po druciarsku po 5km.
Jedź do dobrego gaziarza, może ogarnie i będzie się przełączać tak jak powinna, wtryski Hana możesz kupić tutaj link kosztują niecałe 80zł za sztukę a przy dobrym zestrojeniu, wymiana to nic trudnego.
kolektor wymienię chyba na "nowy" nie nawiercany na alledrogo można kupić za 40pln :) a instalacje zdemontuje całkowicie , nie chce butli w bagażniku i innych "śmieci" w komorze silnika....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga