Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ACK 2.8 193 KM] Trzęsie budą po wymianie silnika

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Ravs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

[ ACK 2.8 193 KM] Trzęsie budą po wymianie silnika

Post autor: Ravs » 08 mar 2013, 10:29

Witam,
w ostatnich dniach wymieniłem silnik z 2.8 manual ACK na taki sam tyle, że pochodzący od automatu - skrzynia została moja manual. Samochód daje objawy na uszkodzoną cewkę albo kable. Niestabilny na wolnych obrotach, do 3tys obrotow przerywa praca czasem strzeli w wydech, powyżej 3 tyś idealnie.
1) Wczoraj zmieniłem świece - nic nie pomogło.
2) Kompresja została zbadana i jest w porządku.
3) Komputer nie pokazuje błędów.
4) Sonda 1 rzędu cylindrów skacze szybko w zakresie ok. 0.20V-0.80V - jednak po odłączeniu sond i stałej dawce na 0.45V na obydwa rzędy nie ma poprawy.
5) Objawy takie same i na PB i LPG niezależnie czy silnik ciepły czy zimny.

Mam dostęp do Auto Coma i chciałbym się dowiedzieć, oto pytania :) :
1) Czy jest możliwość przez podłączenie auta do komputera zbadania czy cewka jest uszkodzona? Wiem, że błąd cewki nie wyskoczy ale innym sposobem?
2) Czy te objawy mogą być spowodowane złą dawką paliwa jeśli tak to jaka powinna być prawidłowa przy 2.8.
3) Jaki powinien być prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu w 2.8 ACK.
4) Co poza tym może wpływać na takie zachowanie auta? Mapa paliwa?

Pytam tutaj ponieważ nie chcę się pakować dalej w duże już koszty jakie poniosłem, a możliwe, że się uda zdiagnozować.
Mam możliwość załatwienia nowych części motoryzacyjnych z IC po dużej zniżce. Kontakt PW.

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 08 mar 2013, 14:36

ja bym sprawdził kable WN test "dyskoteki" ciemne pomieszczenie i spryskac woda i zaobserwowac czy nie ma przebic

cewke mozna miernikiem sprawdzic

Mapa paliwa raczej nie wplywa na takie zachowanie silnika ECU samo adaptuje sie po kilkudziesieciu kilometrach

co do cewki chyba najlepiej po prostu znalezc kogos kto ma spraawna podmienic i zobaczyc czy bedzie poprawa montarz oczywiscie banalny i prosty wiec zajmie to max 30 min a bedzie miarodajny

a nie masz przypadkiem błedów o wypadaniu zapłonów? bo jak jest problem z układem zapłonowym to zazwyczaj one sa zapisane w kompie , ew zła dawka paliwa

podcisnienie sprawne i dobrze podłączone?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 08 mar 2013, 17:39

Ravs, podłącz pod vaga, zapewne będą błędy, możliwe że dotyczące przepustnicy.
SprawdÂź szczelność dolotu i wskazania przepływki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja