w ostatnich dniach wymieniłem silnik z 2.8 manual ACK na taki sam tyle, że pochodzący od automatu - skrzynia została moja manual. Samochód daje objawy na uszkodzoną cewkę albo kable. Niestabilny na wolnych obrotach, do 3tys obrotow przerywa praca czasem strzeli w wydech, powyżej 3 tyś idealnie.
1) Wczoraj zmieniłem świece - nic nie pomogło.
2) Kompresja została zbadana i jest w porządku.
3) Komputer nie pokazuje błędów.
4) Sonda 1 rzędu cylindrów skacze szybko w zakresie ok. 0.20V-0.80V - jednak po odłączeniu sond i stałej dawce na 0.45V na obydwa rzędy nie ma poprawy.
5) Objawy takie same i na PB i LPG niezależnie czy silnik ciepły czy zimny.
Mam dostęp do Auto Coma i chciałbym się dowiedzieć, oto pytania

1) Czy jest możliwość przez podłączenie auta do komputera zbadania czy cewka jest uszkodzona? Wiem, że błąd cewki nie wyskoczy ale innym sposobem?
2) Czy te objawy mogą być spowodowane złą dawką paliwa jeśli tak to jaka powinna być prawidłowa przy 2.8.
3) Jaki powinien być prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu w 2.8 ACK.
4) Co poza tym może wpływać na takie zachowanie auta? Mapa paliwa?
Pytam tutaj ponieważ nie chcę się pakować dalej w duże już koszty jakie poniosłem, a możliwe, że się uda zdiagnozować.