Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AML 2.4 165 KM] Blokady rozrządu do V6

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
kamil-2k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 28 lip 2012, 10:27
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[ AML 2.4 165 KM] Blokady rozrządu do V6

Post autor: kamil-2k » 25 lut 2013, 20:19

Witam wszystkich. Zamierzam w piątek wymienić rozrząd w moim 2.4 v6. Niestety nie posiadam blokad i teraz moje pytanie czy może ktoś wie jakie są wymiary tego płaskownika na koła rozrządu i trzpienia do zablokowania wału korbowego? Tak czy siak rozrząd wymienię nawet bez blokad ale pomyślałem sobie, że może ktoś posiada takie dane to może coś pokombinuje i dorobię sobie w swoim zakresie.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 lut 2013, 20:59

kamil-2k pisze:Tak czy siak rozrząd wymienię nawet bez blokad
A po takiej wymianie podepnij vaga i sprawdź jak ustawione są fazy rozrządu.
Według mnie nie można tego zrobić dobrze bez blokady.

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 25 lut 2013, 21:03

a po co Ci wymiary ?

weź płaskownik powycinaj w nim otwory i bedziesz miał blokade nie musisz nawet do tego zdejomwac przodu wystarczy zdjąc osłony rozrzadu Obrazek
Obrazek

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 25 lut 2013, 21:42

raftor sam kombinowałem kiedyś przy pomocy takich płaskowników i blokad własnej roboty i powiem tak , to rzeźbienie w gó..nie .
Duże bolce w listwie to 8 mm , małe 6 mm a wszystkie muszą być idealnie środkami w jednej linii. Chyba , że ma ktos z was taki sprzęt żeby wiertełko się nie omsknęło . No a potem jak obsadzić bolce? Spawać ? Spaw pociągnie.

Załatwiłem sobie normalną blokadę i jak chciałem ją założyć na koła wcześniej ustawianych na starej pseudo blokadzie z płaskownika to ni diabła nie chciała ta nowa wejść. Różnica była spora.


Tak więc albo oryginalna blokada, albo równiej wyjdzie ustawić na znaki na wałkach pod deklami . Znak na mostku i wcięcie na wałku . Ustawić dokładnie środek wcięcia na wałku i to jest to idealne położenie.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2013, 23:07 przez tkamicki5, łącznie zmieniany 1 raz.

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 25 lut 2013, 22:51

no kwestia tego kto jakim sprzetem dysponuje mozna zrobic tak ze wywiercic wiekszy otwór przełozyc śróbe mniejsza z nakretka dopaowac blokade pod koła śruby skrecic na pałe albo dopiero wtedy złapac spawem

ale to faktycznie duzo babrania sie

na alledrogo jest ta blokada chyba 180zł kosztuje swego czasu chciałem kupic ale wolałem oddac do zrobienia zawsze mam papier na to

pozdrawiam

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 25 lut 2013, 23:04

mniejszych śrub nie dasz bo się rozjadą w płaskowniku . Skręcić tez źle , bo wtedy listwa nie wejdzie tak głęboko na wałki i zacznie balansować przez co pomiar już nie jest idealny.


listwę można kupić już za 140 PLN

[ Dodano: 2013-02-25, 23:14 ]
W prawdziwej blokadzie bolce są na tyle wytrzymałe ,że możesz na niej dokręcać koła bez obawy ,że coś się przestawi, wygnie.

kamil-2k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 28 lip 2012, 10:27
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: kamil-2k » 26 lut 2013, 20:14

Domyślałem się, że powiecie mi abym pojechał do mechanika lub kupił blokady rozrządu. Sprawa jest taka, że lubię majsterkować przy samochodach:) Wymiany rozrządów, sprzęgieł, itp nie są mi obce. W życiu może zdarzyło mi się dwa razy oddać auto do mechanika (i to w celu pospawania wydechu). Każde swoje poprzednie auta serwisowałem sam. Jednak odpuszczę sobie dorabianie blokad, postaram się pożyczyć od kogoś lub ewentualnie kupić. Jak narazie kupiłem kompletny rozrząd INA razem z napinaczem hydraulicznym + ramie napinające, pompa wody, termostat wahler, napinacz paska osprzętu ina+ pasek skf, poduchy pod silnik i skrzynie, plecionki wydechu. Trochę kasy już poszło a jeszcze w przyszłym miesiącu muszę kupić sprzęgło sachsa i ezektor+przewody odpowietrzające...:( Z drugiej strony nie widzę też jakiegoś strasznego problemu aby można było wymienić rozrząd w audi bez blokad. Oczywiście sprawdzę po wymianie za pomocą vag-a czy wszystko o.k.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 lut 2013, 21:13

kamil-2k pisze:( Z drugiej strony nie widzę też jakiegoś strasznego problemu aby można było wymienić rozrząd w audi bez blokad.
Oczywiście jest to możliwe. Ale przy takiej metodzie zapewne fazy rozrządu już nie będą ustawione idealnie. Bo ważne aby podczas napinania paska, gdy koła wałków są poluzowane były zablokowane z wałem korbowym.

bombel1862
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 sty 2012, 06:29
Lokalizacja: Kutno/Łódź

Post autor: bombel1862 » 26 lut 2013, 21:16

zestaw dobrych blokad w tym blokada wałków,blokada wału korbowego oraz ściągacz kół rozrządu wyniesie 300zł dodatkowo wyposaż sie w dobry klucz dynamometryczny z małą skalą bo zle napniesz pasek!!!

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 26 lut 2013, 22:05

bombel1862 pisze:zestaw dobrych blokad w tym blokada wałków,blokada wału korbowego oraz ściągacz kół rozrządu wyniesie 300zł dodatkowo wyposaż sie w dobry klucz dynamometryczny z małą skalą bo zle napniesz pasek!!!
a byli spece którzy twierdzili :"wyciągasz zawleczkę i gotowe !"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl