[ AML 2.4 165 KM] Blokady rozrządu do V6
[ AML 2.4 165 KM] Blokady rozrządu do V6
Witam wszystkich. Zamierzam w piątek wymienić rozrząd w moim 2.4 v6. Niestety nie posiadam blokad i teraz moje pytanie czy może ktoś wie jakie są wymiary tego płaskownika na koła rozrządu i trzpienia do zablokowania wału korbowego? Tak czy siak rozrząd wymienię nawet bez blokad ale pomyślałem sobie, że może ktoś posiada takie dane to może coś pokombinuje i dorobię sobie w swoim zakresie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
raftor sam kombinowałem kiedyś przy pomocy takich płaskowników i blokad własnej roboty i powiem tak , to rzeźbienie w gó..nie .
Duże bolce w listwie to 8 mm , małe 6 mm a wszystkie muszą być idealnie środkami w jednej linii. Chyba , że ma ktos z was taki sprzęt żeby wiertełko się nie omsknęło . No a potem jak obsadzić bolce? Spawać ? Spaw pociągnie.
Załatwiłem sobie normalną blokadę i jak chciałem ją założyć na koła wcześniej ustawianych na starej pseudo blokadzie z płaskownika to ni diabła nie chciała ta nowa wejść. Różnica była spora.
Tak więc albo oryginalna blokada, albo równiej wyjdzie ustawić na znaki na wałkach pod deklami . Znak na mostku i wcięcie na wałku . Ustawić dokładnie środek wcięcia na wałku i to jest to idealne położenie.
Duże bolce w listwie to 8 mm , małe 6 mm a wszystkie muszą być idealnie środkami w jednej linii. Chyba , że ma ktos z was taki sprzęt żeby wiertełko się nie omsknęło . No a potem jak obsadzić bolce? Spawać ? Spaw pociągnie.
Załatwiłem sobie normalną blokadę i jak chciałem ją założyć na koła wcześniej ustawianych na starej pseudo blokadzie z płaskownika to ni diabła nie chciała ta nowa wejść. Różnica była spora.
Tak więc albo oryginalna blokada, albo równiej wyjdzie ustawić na znaki na wałkach pod deklami . Znak na mostku i wcięcie na wałku . Ustawić dokładnie środek wcięcia na wałku i to jest to idealne położenie.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2013, 23:07 przez tkamicki5, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
no kwestia tego kto jakim sprzetem dysponuje mozna zrobic tak ze wywiercic wiekszy otwór przełozyc śróbe mniejsza z nakretka dopaowac blokade pod koła śruby skrecic na pałe albo dopiero wtedy złapac spawem
ale to faktycznie duzo babrania sie
na alledrogo jest ta blokada chyba 180zł kosztuje swego czasu chciałem kupic ale wolałem oddac do zrobienia zawsze mam papier na to
pozdrawiam
ale to faktycznie duzo babrania sie
na alledrogo jest ta blokada chyba 180zł kosztuje swego czasu chciałem kupic ale wolałem oddac do zrobienia zawsze mam papier na to
pozdrawiam
mniejszych śrub nie dasz bo się rozjadą w płaskowniku . Skręcić tez źle , bo wtedy listwa nie wejdzie tak głęboko na wałki i zacznie balansować przez co pomiar już nie jest idealny.
listwę można kupić już za 140 PLN
[ Dodano: 2013-02-25, 23:14 ]
W prawdziwej blokadzie bolce są na tyle wytrzymałe ,że możesz na niej dokręcać koła bez obawy ,że coś się przestawi, wygnie.
listwę można kupić już za 140 PLN
[ Dodano: 2013-02-25, 23:14 ]
W prawdziwej blokadzie bolce są na tyle wytrzymałe ,że możesz na niej dokręcać koła bez obawy ,że coś się przestawi, wygnie.
Domyślałem się, że powiecie mi abym pojechał do mechanika lub kupił blokady rozrządu. Sprawa jest taka, że lubię majsterkować przy samochodach:) Wymiany rozrządów, sprzęgieł, itp nie są mi obce. W życiu może zdarzyło mi się dwa razy oddać auto do mechanika (i to w celu pospawania wydechu). Każde swoje poprzednie auta serwisowałem sam. Jednak odpuszczę sobie dorabianie blokad, postaram się pożyczyć od kogoś lub ewentualnie kupić. Jak narazie kupiłem kompletny rozrząd INA razem z napinaczem hydraulicznym + ramie napinające, pompa wody, termostat wahler, napinacz paska osprzętu ina+ pasek skf, poduchy pod silnik i skrzynie, plecionki wydechu. Trochę kasy już poszło a jeszcze w przyszłym miesiącu muszę kupić sprzęgło sachsa i ezektor+przewody odpowietrzające...
Z drugiej strony nie widzę też jakiegoś strasznego problemu aby można było wymienić rozrząd w audi bez blokad. Oczywiście sprawdzę po wymianie za pomocą vag-a czy wszystko o.k.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Oczywiście jest to możliwe. Ale przy takiej metodzie zapewne fazy rozrządu już nie będą ustawione idealnie. Bo ważne aby podczas napinania paska, gdy koła wałków są poluzowane były zablokowane z wałem korbowym.kamil-2k pisze:( Z drugiej strony nie widzę też jakiegoś strasznego problemu aby można było wymienić rozrząd w audi bez blokad.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 sty 2012, 06:29
- Lokalizacja: Kutno/Łódź