Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEB 1.8 150 KM] 1.8T AEB klekocze na gorącym silniku

Silniki benzynowe
sieno26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 lut 2012, 19:21
Lokalizacja: Rzeszów

[ AEB 1.8 150 KM] 1.8T AEB klekocze na gorącym silniku

Post autor: sieno26 » 25 lut 2013, 09:54

Witam, jest problem z silnikiem 1.8T o oznaczeniu AEB. Na zimnym silniku jest ok ale przy nagrzanym silniku słychać metaliczny stukot coś podobnego jak w dieslu zawory na zimnym. Wymieniany był napinacz łańcucha rozrządu ale nic to nie pomogło. Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak z tym fantem?? bo już pomysły się skoczyły. Byłbym wdzięczny za każdą radę. pozdrawiam

PS rozrząd jest nowy oleje itp wymienione...

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 25 lut 2013, 10:09

Kolego na jakim oleju jezdzisz i czy cisnienie oleju bylo sprawdzane?
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

sieno26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 lut 2012, 19:21
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sieno26 » 25 lut 2013, 10:18

Dagoth, olej był zalany lotos 10w40 a co do ciśnienia to było w normie czyli na jałowym od 1-3,5 bara a przy 3000rpm 5-7 bara

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 25 lut 2013, 10:23

Lotos 10W40? wybacz ale zmien na 5w40 lub 5w50mobila... przyczyna moze byc tez sam olej...
Na ciepłym czy na zimnym silniku sprawdzales? pomiary robi sie na zimnym i na ciepłym ;)
ciśnienie na luzie w silniku AEB na rozgrzanym silniku jest w granicach 1,2 bara...
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

sieno26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 lut 2012, 19:21
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sieno26 » 25 lut 2013, 10:27

ciśnienie było sprawdzane też na ciepłym silniku i było tak jak piszesz kolego właśnie w takim przedziale.... sam już niewiem co to może być. spróbuje jeszcze z tym olejem. masz jeszcze jakiś pomysł?? pozdrawiam

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 25 lut 2013, 10:35

jak cisnienie OK to zmien olej... slabej jakosci 10W40 moze nie dochodzic do szklanek i temu klekocze... zrobic płukanie i zalac dobry olej syntetyczny(5W50 mobila polecam)

poczytaj w moim temachie o stosowaniu olejów slabej jakosci i tzw longlife:
problem-osadu-oleju-w-silnikach-vt51220.htm


Edit:
Jak miales dlugo zalewany taki olej to sprawdz odme co idzie od poktywy zaworów i przeczysc przewody co ida na lewa i prawa strone silnika az do filtra oleju...
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 25 lut 2013, 10:45

obstawial bym ze to wina oleju, zakladam tez ze zaczyna klekotac w momencie gdy olej juz zlapie temp okolo 70-90 stopni . jeslin wymiana nie pomoze to pozostaje czyszczenie smoka pompu oleju i czyszczenie miski przy okazji(u mnie wlasnie byla taka sytuacja)
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Dagoth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dagoth » 25 lut 2013, 10:48

jak bylo dlugo smigane na 10w40 to czyszczenie głowicy i misy to podstawa :p
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto ;)
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

sieno26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 lut 2012, 19:21
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sieno26 » 25 lut 2013, 10:54

auto przyjechało z zagranicy z walniętym silnikiem i była przekładka i odrazu zalany ten lotos i tak auto stoi cały czas w warsztacie u kolegi

imm3

Post autor: imm3 » 25 lut 2013, 11:33

Tak jak koledzy piszą zmień olej. Najlepiej na 5w40 jak to nie pomoże to miska w dół i czyszczenie.

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 25 lut 2013, 12:05

zmien olej i plukanke zrob bo smok jest zawalony syfem i nie podaje na gore dobrze , a Sam piszesz ze cisnienie jest takze tylko to
ANIMAL

sieno26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 lut 2012, 19:21
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sieno26 » 25 lut 2013, 12:29

dodam jeszcze że na gorącym silniku zaświeca się kontrolka oleju

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 lut 2013, 14:59

sieno26 pisze:dodam jeszcze że na gorącym silniku zaświeca się kontrolka oleju
To masz odpowiedź, zdejmuj miskę i wyczyść smok, następnie nowy dobry filtr oleju i jeszcze lepszy nowy olej.

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 26 lut 2013, 00:38

tak jak psialem wczesniej kontrolka napewno swieci gdy olej zlapie temperature, klekocze bo przez zatkany smok pompa nie ma sily zaciagnac oleju na gore. silnik w gore miska w dol czyszczenie miski i smoka pompy(albo wymiana pompy na nowa przynajmniej ja tak zrobilem) potem nowy olej i bedzie jak nowka :) nie czekaj na nastepne odpowiedzi bo wszystko juz jasne, i nie polecam tak jezdzic bo mozesz narobic balaganu
1.8T MrcZk'a hybryda itd

sieno26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 15 lut 2012, 19:21
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sieno26 » 26 lut 2013, 19:08

a więc tak... olej zlany, silnik przepłukany no i smok był cały zawalony syfem. czyszczenie wszystkiego, wymiana pompy ze starego silnika i zalany olej 5w40 mobila i silnik ucichł na szczęście :) tylko że w między czasie wpadła nowa usterka... turbo puściło olej i świata nie było widać. Turbo się przekłada ze starego silnika także jutro zobaczymy co z tego wyjdzie :) dzięki wszystkim za pomoc <okok> <okok> <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja