[ AEB 1.8 150 KM] 1.8T AEB klekocze na gorącym silniku
[ AEB 1.8 150 KM] 1.8T AEB klekocze na gorącym silniku
Witam, jest problem z silnikiem 1.8T o oznaczeniu AEB. Na zimnym silniku jest ok ale przy nagrzanym silniku słychać metaliczny stukot coś podobnego jak w dieslu zawory na zimnym. Wymieniany był napinacz łańcucha rozrządu ale nic to nie pomogło. Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak z tym fantem?? bo już pomysły się skoczyły. Byłbym wdzięczny za każdą radę. pozdrawiam
PS rozrząd jest nowy oleje itp wymienione...
PS rozrząd jest nowy oleje itp wymienione...
Lotos 10W40? wybacz ale zmien na 5w40 lub 5w50mobila... przyczyna moze byc tez sam olej...
Na ciepłym czy na zimnym silniku sprawdzales? pomiary robi sie na zimnym i na ciepłym
ciśnienie na luzie w silniku AEB na rozgrzanym silniku jest w granicach 1,2 bara...
Na ciepłym czy na zimnym silniku sprawdzales? pomiary robi sie na zimnym i na ciepłym

ciśnienie na luzie w silniku AEB na rozgrzanym silniku jest w granicach 1,2 bara...
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto 
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
jak cisnienie OK to zmien olej... slabej jakosci 10W40 moze nie dochodzic do szklanek i temu klekocze... zrobic płukanie i zalac dobry olej syntetyczny(5W50 mobila polecam)
poczytaj w moim temachie o stosowaniu olejów slabej jakosci i tzw longlife:
problem-osadu-oleju-w-silnikach-vt51220.htm
Edit:
Jak miales dlugo zalewany taki olej to sprawdz odme co idzie od poktywy zaworów i przeczysc przewody co ida na lewa i prawa strone silnika az do filtra oleju...
poczytaj w moim temachie o stosowaniu olejów slabej jakosci i tzw longlife:
problem-osadu-oleju-w-silnikach-vt51220.htm
Edit:
Jak miales dlugo zalewany taki olej to sprawdz odme co idzie od poktywy zaworów i przeczysc przewody co ida na lewa i prawa strone silnika az do filtra oleju...
Mercedes W124 2.0i -pierwsze auto 
VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...

VW Passat 1.8T AEB -pierwsze z salonu :P
Hyundai Tiburon V6 2.7 -nawet ciekawa przygoda...
Seat Ibiza 1.9TDI 131KM ASZ -taczanka
Audi A6 C5 1.8T AWT -to jest to...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
tak jak psialem wczesniej kontrolka napewno swieci gdy olej zlapie temperature, klekocze bo przez zatkany smok pompa nie ma sily zaciagnac oleju na gore. silnik w gore miska w dol czyszczenie miski i smoka pompy(albo wymiana pompy na nowa przynajmniej ja tak zrobilem) potem nowy olej i bedzie jak nowka
nie czekaj na nastepne odpowiedzi bo wszystko juz jasne, i nie polecam tak jezdzic bo mozesz narobic balaganu

1.8T MrcZk'a hybryda itd
a więc tak... olej zlany, silnik przepłukany no i smok był cały zawalony syfem. czyszczenie wszystkiego, wymiana pompy ze starego silnika i zalany olej 5w40 mobila i silnik ucichł na szczęście
tylko że w między czasie wpadła nowa usterka... turbo puściło olej i świata nie było widać. Turbo się przekłada ze starego silnika także jutro zobaczymy co z tego wyjdzie
dzięki wszystkim za pomoc





