[2.8 V6] pytanie o katalizator
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 sty 2009, 12:14
- Lokalizacja: śląskie
[2.8 V6] pytanie o katalizator
Czy w aucie może się zatkać katalizator? i czy może być to przyczyną że auto nie pracuje na 3 cylindry? <smuty>
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 15:32 przez czarnulka_26_, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 sty 2009, 12:14
- Lokalizacja: śląskie
Na gazie też nie chodzi.
Samochód jest u mechanika,zostały założone nowe świece i nowe kable,iskra jest,paliwo też dochodzi.
Podpiął auto pod komputer i nie pokazuje żadnych błędów.
Mimo to silnik wciąż nie pracuje normalnie.
Jak już uda się go odpalić,to kręci tylko do max 4000 obr. i to z wielkim bólem
Mechanik powiedział że nie pracuje cała prawa strona.
Samochód jest u mechanika,zostały założone nowe świece i nowe kable,iskra jest,paliwo też dochodzi.
Podpiął auto pod komputer i nie pokazuje żadnych błędów.
Mimo to silnik wciąż nie pracuje normalnie.
Jak już uda się go odpalić,to kręci tylko do max 4000 obr. i to z wielkim bólem
Mechanik powiedział że nie pracuje cała prawa strona.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
- Imię: Marcel
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 210KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rumia
jak masz kata zatkanego to auto będzie muliło. Nie słyszałem jeszcze żeby na 3gary nie palił. no chyba że ma w środku jakiegoś kartofla :-P . Sprawdź najpierw te elementy o których pisze Bartek. Na vagu powinno coś pokazać
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 sty 2009, 12:14
- Lokalizacja: śląskie
No dobra...
Zacznijmy od początku może to cos da.
Podczas jazdy na gazie auto zaczeło mi przerywać.
Jak przełączyłam na benzyne to było troche lepiej no ale jeździłam na gazie.
Po tygodniu takiego szarpania zaczął tracic moc i coraz bardziej nim szarpało.Nawet na dwójce i przy pełnym gazie rozpedzał sie do 40km/h.
Póżniej juz jezdzilam tylko na benzynie i po jakis 100km przejechanych,to juz byla masakra,szarpanie,brak mocy a o problemach z ruszeniem nie wspomne.A w środku było słychać jakby był dziurawy tlumik.Pojechałam na warsztat i chciałam wymienic tłumik jednak okazało sie ze nie ma dziury,a hałas wydobywa sie z katalizatora.Oba są obok siebie i było wyraznie słychac ze to po prawej str w katalizatorze coś brzęczy.
Mechanik sprawdził czy jest iskra,czy dochodzi paliwo,spawdzil na komputerze czy są jakies błedy i okazało się że to wszystko jest OKEY.
Dlatego pytam,czy to że auto sie tak zachowuje to moze byc wina zatkanego katalizatora??
Aha,po wykręceniu świec z prawej strony były one czarne a z lewej takie brązowe,czyli takie jak powinny byc.
Zacznijmy od początku może to cos da.
Podczas jazdy na gazie auto zaczeło mi przerywać.
Jak przełączyłam na benzyne to było troche lepiej no ale jeździłam na gazie.
Po tygodniu takiego szarpania zaczął tracic moc i coraz bardziej nim szarpało.Nawet na dwójce i przy pełnym gazie rozpedzał sie do 40km/h.
Póżniej juz jezdzilam tylko na benzynie i po jakis 100km przejechanych,to juz byla masakra,szarpanie,brak mocy a o problemach z ruszeniem nie wspomne.A w środku było słychać jakby był dziurawy tlumik.Pojechałam na warsztat i chciałam wymienic tłumik jednak okazało sie ze nie ma dziury,a hałas wydobywa sie z katalizatora.Oba są obok siebie i było wyraznie słychac ze to po prawej str w katalizatorze coś brzęczy.
Mechanik sprawdził czy jest iskra,czy dochodzi paliwo,spawdzil na komputerze czy są jakies błedy i okazało się że to wszystko jest OKEY.
Dlatego pytam,czy to że auto sie tak zachowuje to moze byc wina zatkanego katalizatora??
Aha,po wykręceniu świec z prawej strony były one czarne a z lewej takie brązowe,czyli takie jak powinny byc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 sty 2009, 22:25
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 sty 2009, 12:14
- Lokalizacja: śląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 sty 2009, 12:14
- Lokalizacja: śląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 sty 2009, 12:14
- Lokalizacja: śląskie
dzięki za opinię dam znać co i jak, puki co decyzję podjąłem że wywalam.
[ Dodano: 2009-01-07, 00:30 ]
no i pozamiatane
nie mam katalizatorów, i z tłumików zostały wywalone wnętrzności, za to w tych samych skorupach tłumików zagościł przelot z nawiercanej nierdzewki, w specjalnej otulinie. Generalnie mam wyprostowane tłumiki. Mogę podzielić się pierwszymi wrażeniami. Pozytywy: żadnych błędów, zauważalny wzrost mocy - motor wkręca się na obroty jak złoto, komputer wskazuje o 2 litry mniejsze spalanie (chociaż test nie był zbyt długi, staram się ocenić obiektywnie). Wadą można by nazwać to że zrobiło się dość głośno przy mocniejszym przyśpieszaniu, na zewnątrz słychać naprawdę fajny dźwięk - nie ma żartów:). Przy utrzymywaniu jednej prędkości jest cicho jak na standardowych tłumikach i katalizatorach. Mam wrażenie że motor odetchnął, i wcale się nie dziwię jak zobaczyłem co było w tłumikach. Porównałbym to z chęcią (przepraszam wszystkich) pierdnięcia przez mocno za ciasne majtki - trzeba się nieźle ponapinać
, bez ciasnych gatek jest dużo prościej:)
[ Dodano: 2009-01-07, 00:30 ]
no i pozamiatane


Pozdrawiam, Quick.
Katalizatorów nie mam od 3 lat. 2x zakładałem zamienniki i lepsze wytrzymały 3 miesiące.
Jak dynamicznie się jeździ to podobno nie idzie znaleźć dobrych zamienników (mnie się nie udało - 3 raz nie chciałem próbować).
Koszt nowych oryginałów to ok 7tys. zł (cena sprzed 3 lat)
Teraz mam zamiast katów proste strumienice.
1. Likwidacja katalizatorów nie zmniejszyła wyraźnie spalania.
2. Na hamowni max moc wzrosła do 210KM ale krzywe momentu i mocy mają mniej korzystny przebieg. W sumie auto jeździ bardzo podobnie.
3. Przegląd przechodziłem bez problemu.
4. Na zimno dźwięk jest nieprzyjemnie metaliczny przy wyższych obrotach ale po rozgrzaniu nie ma żadnych problemów akustycznych. Gdyby popracować nad strumienicami możnaby zlikwidować również ten problem
5. Sterownik silnika nie notuje żadnych problemów.
Pozdrawiam
Sławas
Jak dynamicznie się jeździ to podobno nie idzie znaleźć dobrych zamienników (mnie się nie udało - 3 raz nie chciałem próbować).
Koszt nowych oryginałów to ok 7tys. zł (cena sprzed 3 lat)
Teraz mam zamiast katów proste strumienice.
1. Likwidacja katalizatorów nie zmniejszyła wyraźnie spalania.
2. Na hamowni max moc wzrosła do 210KM ale krzywe momentu i mocy mają mniej korzystny przebieg. W sumie auto jeździ bardzo podobnie.
3. Przegląd przechodziłem bez problemu.
4. Na zimno dźwięk jest nieprzyjemnie metaliczny przy wyższych obrotach ale po rozgrzaniu nie ma żadnych problemów akustycznych. Gdyby popracować nad strumienicami możnaby zlikwidować również ten problem
5. Sterownik silnika nie notuje żadnych problemów.
Pozdrawiam
Sławas