Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.8 V6] pytanie o katalizator

Silniki benzynowe
czarnulka_26_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 sty 2009, 12:14
Lokalizacja: śląskie

[2.8 V6] pytanie o katalizator

Post autor: czarnulka_26_ » 02 sty 2009, 17:38

Czy w aucie może się zatkać katalizator? i czy może być to przyczyną że auto nie pracuje na 3 cylindry? <smuty>
Ostatnio zmieniony 06 gru 2009, 15:32 przez czarnulka_26_, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnulka_26_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 sty 2009, 12:14
Lokalizacja: śląskie

Post autor: czarnulka_26_ » 02 sty 2009, 18:31

Na gazie też nie chodzi.
Samochód jest u mechanika,zostały założone nowe świece i nowe kable,iskra jest,paliwo też dochodzi.
Podpiął auto pod komputer i nie pokazuje żadnych błędów.
Mimo to silnik wciąż nie pracuje normalnie.
Jak już uda się go odpalić,to kręci tylko do max 4000 obr. i to z wielkim bólem :cry:
Mechanik powiedział że nie pracuje cała prawa strona.

mr.Pit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
Imię: Marcel
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mr.Pit » 02 sty 2009, 18:33

jak masz kata zatkanego to auto będzie muliło. Nie słyszałem jeszcze żeby na 3gary nie palił. no chyba że ma w środku jakiegoś kartofla :-P . Sprawdź najpierw te elementy o których pisze Bartek. Na vagu powinno coś pokazać
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN

czarnulka_26_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 sty 2009, 12:14
Lokalizacja: śląskie

Post autor: czarnulka_26_ » 02 sty 2009, 21:04

No dobra...
Zacznijmy od początku może to cos da.
Podczas jazdy na gazie auto zaczeło mi przerywać.
Jak przełączyłam na benzyne to było troche lepiej no ale jeździłam na gazie.
Po tygodniu takiego szarpania zaczął tracic moc i coraz bardziej nim szarpało.Nawet na dwójce i przy pełnym gazie rozpedzał sie do 40km/h.
Póżniej juz jezdzilam tylko na benzynie i po jakis 100km przejechanych,to juz byla masakra,szarpanie,brak mocy a o problemach z ruszeniem nie wspomne.A w środku było słychać jakby był dziurawy tlumik.Pojechałam na warsztat i chciałam wymienic tłumik jednak okazało sie ze nie ma dziury,a hałas wydobywa sie z katalizatora.Oba są obok siebie i było wyraznie słychac ze to po prawej str w katalizatorze coś brzęczy.
Mechanik sprawdził czy jest iskra,czy dochodzi paliwo,spawdzil na komputerze czy są jakies błedy i okazało się że to wszystko jest OKEY.
Dlatego pytam,czy to że auto sie tak zachowuje to moze byc wina zatkanego katalizatora??

Aha,po wykręceniu świec z prawej strony były one czarne a z lewej takie brązowe,czyli takie jak powinny byc.

szef2416
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 14 gru 2008, 21:22
Lokalizacja: Drawsko

Post autor: szef2416 » 02 sty 2009, 21:53

witam
z tego co wiem to moze ale nie jest powodem złej pracy silnika tylko bedzie przymulony
najlepiej odłocz sode i zobaczysz

jacekp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 gru 2008, 00:41
Lokalizacja: pruszków

Post autor: jacekp » 03 sty 2009, 00:59

pewnie ze moze byc katalizator zatkany w 2.8 są 2 katalizatory odkrec sąde lub portki od kolektora i powinien pracowac normalnie od tego musisz zacząc

tomaszserafin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 02 sty 2009, 22:25
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tomaszserafin » 03 sty 2009, 12:14

Ja miałem coś podobnego w A4 i okazało się że czujnik położenia wału ale na vagu pokazał bląd

czarnulka_26_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 sty 2009, 12:14
Lokalizacja: śląskie

Post autor: czarnulka_26_ » 03 sty 2009, 15:05

z raciborza :->

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 04 sty 2009, 09:50

Musisz znalesc lepszego mechanika. Trzeba by sprawdzic jeszcze napinacze lancuch rozrzadu. Znajomy mial taki sam problem w A8 podobne objawy , skonczylo sie wypalnienem KATa.
W najgorszym wypadku ASO duzo kosztuja ale sproboj tylko umowic sie na diagnostyke.

czarnulka_26_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 sty 2009, 12:14
Lokalizacja: śląskie

Post autor: czarnulka_26_ » 05 sty 2009, 15:45

Witam. Autko mam już naprawione i okazało sie że kat. był całkiem zatkany. Dzięki za pomoc, pozdrawiam. :-D

czarnulka_26_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 sty 2009, 12:14
Lokalizacja: śląskie

Post autor: czarnulka_26_ » 05 sty 2009, 19:08

Tak,mam założony nowy katalizator :-)

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 05 sty 2009, 22:02

delikatnie się podepnę, może ktoś przy okazji będzie posiadał tą wiedzę :).
Właśnie w warsztacie usuwane są katalizatory w moim aucie. Ponadto tłumiki zostaną poddane "wyprostowaniu".
Pytanie, jakie jest wg Was ryzyko, że po wywaleniu katalizatorów auto będzie wywalać jakieś błędy?
Pozdrawiam, Quick.

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 06 sty 2009, 00:33

Moga przekłamywać co może się objawiać wiekszym zużyciem paliwa. Rownie dorze wszystko moze byc ok. Ale ja bym założył katalizatory tyle ze zamienniki np Bosal.

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 06 sty 2009, 11:10

dzięki za opinię dam znać co i jak, puki co decyzję podjąłem że wywalam.

[ Dodano: 2009-01-07, 00:30 ]
no i pozamiatane :) nie mam katalizatorów, i z tłumików zostały wywalone wnętrzności, za to w tych samych skorupach tłumików zagościł przelot z nawiercanej nierdzewki, w specjalnej otulinie. Generalnie mam wyprostowane tłumiki. Mogę podzielić się pierwszymi wrażeniami. Pozytywy: żadnych błędów, zauważalny wzrost mocy - motor wkręca się na obroty jak złoto, komputer wskazuje o 2 litry mniejsze spalanie (chociaż test nie był zbyt długi, staram się ocenić obiektywnie). Wadą można by nazwać to że zrobiło się dość głośno przy mocniejszym przyśpieszaniu, na zewnątrz słychać naprawdę fajny dźwięk - nie ma żartów:). Przy utrzymywaniu jednej prędkości jest cicho jak na standardowych tłumikach i katalizatorach. Mam wrażenie że motor odetchnął, i wcale się nie dziwię jak zobaczyłem co było w tłumikach. Porównałbym to z chęcią (przepraszam wszystkich) pierdnięcia przez mocno za ciasne majtki - trzeba się nieźle ponapinać :), bez ciasnych gatek jest dużo prościej:)
Pozdrawiam, Quick.

volter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 sty 2009, 15:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volter » 14 sty 2009, 18:40

Katalizatorów nie mam od 3 lat. 2x zakładałem zamienniki i lepsze wytrzymały 3 miesiące.
Jak dynamicznie się jeździ to podobno nie idzie znaleźć dobrych zamienników (mnie się nie udało - 3 raz nie chciałem próbować).
Koszt nowych oryginałów to ok 7tys. zł (cena sprzed 3 lat)
Teraz mam zamiast katów proste strumienice.

1. Likwidacja katalizatorów nie zmniejszyła wyraźnie spalania.
2. Na hamowni max moc wzrosła do 210KM ale krzywe momentu i mocy mają mniej korzystny przebieg. W sumie auto jeździ bardzo podobnie.
3. Przegląd przechodziłem bez problemu.
4. Na zimno dźwięk jest nieprzyjemnie metaliczny przy wyższych obrotach ale po rozgrzaniu nie ma żadnych problemów akustycznych. Gdyby popracować nad strumienicami możnaby zlikwidować również ten problem
5. Sterownik silnika nie notuje żadnych problemów.

Pozdrawiam
Sławas

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga