Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.0] SILNIK

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
fire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2008, 08:42
Lokalizacja: Pabianice

[A6 C5 2.0] SILNIK

Post autor: fire » 02 sty 2009, 13:10

WITAM WSZYSTKICH.

Posiadam taki własnie samochód z 2003r. i musiałem niestety wykonać jakby remont silnika- nie bez kozery piszę "jakby" a dlaczego wyjaśnię:
OPINIA NA TEMAT 2.0 ALT:
Dla osób kupujących AUDI z 2.0 ALT - uwaga te silniki praktycznie nie nadają się do remontu głównego ( brak możliwości wykonania szlifu cylindrów) w rachubę wchodzi tylko nowy blok silnika lub cały drugi silnik. Pierścienie bardzo krótko żyją i kosztują sporo a zawory są jakby puste w środku co skraca ich żywotność i trwałość.
OGÓLNIE KONSTRUKCJA MAÂŁO UDANA.
Instalacja LPG w tym motorze to nieporozumienie - szczególnie ze względu na górę silnika ( właśnie te nieszczęsne zawory mogą temu nie podołać).

W moim przypadku skończyło się na małych kosztach gdyż wystarczyło wymienić pierścienie i przy okazji planowania głowicy - uszczelniacze. Obecnie jest naprawdę nieźle - auto nie pije oleju i jest ok. Ale to dzięki temu że przebieg nie jest zbyt duży 175 tyś. W innym wypadku .......... lepiej nie mówić.

Pozdrawiam wszystkich.

[ Dodano: 2009-01-02, 13:16 ]
<mikołaj> WSZYSTKIM ÂŻYCZę SZCZęÂŚLIWEGO NOWEGO I JAK NAJMNIEJ KÂŁOPOTÓW Z WASZYMI BRYKAMI :-) <mikołaj>
fire

Marconi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2008, 00:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marconi » 02 sty 2009, 13:30

Napisz kto takich rzeczy ci naopowiadał i gdzie ?

To tak samo jak niektórzy przestrzegają przed zakupem silnika 2.5TDI.

Marconi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2008, 00:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marconi » 02 sty 2009, 13:41

Teź bym tak zrobił jakby mnie coś się takiego wydarzyło.

[ Dodano: 2009-01-02, 14:47 ]
Fire om ile pamiętam to ten samochód jest wykorzytywany jako Taksówka - a to nie jest normalna i normatywna eksploatacja auta - chyba sam przyznasz. Rzeczywiście ten motor na TAXI to nie był najlepszy wybór.

Najlepiej sprzedaj i kup 1.9 TDI lub 2.5TDI. To są motory najlepsze na taryfę.



P.S. Również życzę Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku <hura>

fire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2008, 08:42
Lokalizacja: Pabianice

[A6 C5 2.0] SILNIK

Post autor: fire » 02 sty 2009, 15:39

Zgadzam się -wybór nie był dobry.
Zgadzam się - że można było sprzedać.
Kto mi naopowiadał - mechanicy w ASO i nie tylko i użytkownicy ( około 10 osób które mają ten typ silnika w swoim Audi i nie są zadowolone właśnie ze względu na pobieranie oleju)

Tą informację napisałem gdyż chciałem TYLKO poinformować ewentualnych nabywców aby zwrócili uwagę na ten typ silnika i ewentualnie zastanowili się czy warto.

JA skoro już naprawiłem samochód to nim pojeżdżę ale jeśli znów zacznie się coś z nim dziać złego pewnie skorzystam z opcji sprzedania.

Pozdrawiam
fire

Marconi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2008, 00:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marconi » 02 sty 2009, 16:19

Mam właśnie ten model silnika w aucie i jestem z niego bardzo zadowolony. Znam przynajmniej 6 osób które mają auta z tym silnikiem niekoniecznie Audi A6 i osobiście nie znam opini aby ktoś był niezadowolony.

A taki zawsze się znajdzie. Jakby rzeczywiście słuchać i brać do serca wszystkie opinie to chyba bym wolił jeździć PKsem :lol:

Jeżeli chodzi o olej to zgadza się że te silniki biorą olej ale np:

silniki Vw 105 konne diesle jeszcze więcej biorą niż wspomniany silnik ALT. W firmie której pracowałem jeszcze nie tak dawno mieliśmy całą flotę samochodów Vw - głównie golf, passat i zarząd audi.

Ciagle słyszałem że z silnikami 2.5 TDi się coś działo. Niemniej jednak nie oznacza to że są to auta niegodne uwagi.

P.S. Na początku też zastanawiało mnie zużycie oleju okołó 1.5l do 2l na 15000 tys kilometrów. Byłem wcześniej użytkownikiem mietka 250d W124 którego sprzedałem z przebiegiem 660 tys i od wymiany do wymiany oleju nic nie dolewałem. Ale zapomnijmy o samochodach z przed dekady. Coś za coś - kiedyś 2 l benzyna miała moc w porywach 100 KM teraz jest to 120 i więcej bez doładowania - i jeszcze jedno chyba najważniejsze ten silnik wykonany jest w technice 20 zaworowej co też będzie przekładało się na zużycie oleju.

fire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2008, 08:42
Lokalizacja: Pabianice

[A6 C5 2.0] SILNIK

Post autor: fire » 02 sty 2009, 17:06

Oczywiście -zgadzam się ilu użytkowników tyle zdań.
Przykro mi jeśli ktoś kto ma taki silnik poczuł się urażony-to nie był cel mojego posta.
To tylko moja opinia i rada, reszta należy do nabywców - co z tą informacją robią
Pozdrawiam
fire

Marconi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2008, 00:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marconi » 02 sty 2009, 17:20

No co ty stary :lol: Masz do tego prawo . W końcu do tego jest forum . Tak trafiłeś. Przykro ale czasami się zdarza.

Ja natomiast nie czuję się urażony.

Pozdrawiam.

Marconi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 maja 2008, 00:38
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marconi » 02 sty 2009, 18:45

Przecież naprawił to co było nie tak i jest wszystko w porządku.

A nie życzy się drugiemu co tobie nie miłe.

[ Dodano: 2009-01-02, 18:48 ]
Rubio - zanim coś napiszesz to się zastanów i czytaj od początku.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 03 sty 2009, 17:26

należy podkreślić jedną istotną rzecz
iż samochody na gazie biorą znacznie więcej oleju
dlatego w nowych instalacjach są już zakładane oddzielne zbiorniki z olejem do smarowania, alby nie pobierał z silnika

dragon36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 gru 2008, 17:43
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: dragon36 » 04 sty 2009, 13:41

goly191 pisze:należy podkreślić jedną istotną rzecz
iż samochody na gazie biorą znacznie więcej oleju
dlatego w nowych instalacjach są już zakładane oddzielne zbiorniki z olejem do smarowania, alby nie pobierał z silnika
a to niby dlaczego auta z gazem maja brac olej.Machnolem pare tysiakow na LPG i nie zauwazylem jakiegos zwiekszonego zuzycia,Moim zdaniem jezeli motor jest ok to nie ma jakichs wielkich roznic w zuzyciu oleju bez wzgledu czy jezdzi sie na LPG czy na Pb.a A te dodatkowe zbiorniki na olej to chyba lubryfikatory zalecane do stosowania w japoncach francuzach i niektorych fordach.natomiast nie slyszalem o ich stosowaniu w audi(moge sie mylic).A zadaniem tego ustroistwa jest smarowanie gniazd zaworowych i samych zaworow

fire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2008, 08:42
Lokalizacja: Pabianice

[A6 C5 2.0] SILNIK

Post autor: fire » 06 sty 2009, 22:32

Witam.
Ja naprawiłem i nie sprzedaję - przynajmniej nie teraz. Czy powiedział bym o takim uszkodzeniu ewentualnemu nabywcy :?: - nie wiem.
Wolałem naprawić bo uważam że 2000 zł za taką naprawę i fakt że jest dobrze - to i tak niewiele :!:
Wymiana rozrządu w 2,5 Tdi - kosztuje więcej.
Panowie uczciwość to indywidualna sprawa każdego z NAS więc niech każdy swoje cenne wyznania pozostawi dla siebie, bo pomimo najlepszych chęci i prawdomówności podczas sprzedaży - to samochód jest tylko maszyną która ma prawo zawsze się popsuć i nawet jeśli sprzedajemy z najlepszymi intencjami to co będzie się działo z autem jest niezbadane nawet na następny dzień.
Myślę że temat ciekawy i do indywidualnych przemyśleń :!:
Pozdrawiam.
fire

morfeusz27

Post autor: morfeusz27 » 13 sty 2009, 09:38

O tych motorach było już na forum, z reguły nieciekawe opinie, a jak komuś dobrze chodzi to niech się cieszy. Jak się trafi na dziadowski egzemplarz, to czy to będzie 2.0, 2.4, 1.9T itp i tak nas będzie szlag trafiał <ok>

[ Dodano: 2009-01-13, 09:43 ]
goly191 pisze:należy podkreślić jedną istotną rzecz
iż samochody na gazie biorą znacznie więcej oleju
dlatego w nowych instalacjach są już zakładane oddzielne zbiorniki z olejem do smarowania, alby nie pobierał z silnika
tzw lubryfikator nie ma zapobiegać pobieraniu pobieraniu oleju z silnika, bo instalacja LPG nie pobiera oleju. Ma to na celu uszlachetnianie LPG bo jest zbyt suchy co powoduje szybsze zużywanie podzespołów silnika -wypowiedź gazownika, nie moja. A tak w ogóle skąd opinia,że LPG zużywają więcej oleju ? Chyba że był motor stary, ktoś zakłada instalację i LPG czyści silnik, no i zaczyna się jazda <piwo>

voy78

Post autor: voy78 » 29 mar 2013, 09:15

Koledzy jeśli można to chciałbym zapytac o pare spraw dotyczących A6 2.0 130KM

Poczytałem troche na temat tego silnika i wydaje mi sie ze kazdy narzeka na niego . Dlaczego ?

Sam zastanawiam sie na tym modelem w automacie . Nie chodzi mi o jakies super osiągi bo wiadomo ze jesli ktos szuka mocy to kupuje wersje z turbo lub v6 albo v8

Dlaczego niby ten motor łyka duzo oleju i jaki wpływ ma na to 5 zaworów na cyl ?

Jakie wady moze miec zwykły wolnossący motor benzynowy ?

Problemy to mają właściciele nowych motorów typu FSI gdzie wszystko jest tak czułe i wyżyłowane , plus tematy nie trwałych turbin itd itd .
Już nie wspominając o wszelakich CDI i ich odmianach z lejącymi wtryskami ( przy naszych jakościowych paliwach na stacjach ), puszczające olej turbiny w cały układ dolotu powietrza , EGRy które zasyfiają motor i nakoniec DPFy !

Wiec co jest problemem w w zwykłym motorze 2.0i ?

Dlaczego niby motory sie szybko kończąa nawet remontu nie mozna zrobić ? Dlaczego jednorazówka ?

I dlaczego niby gorszy i mniej trwały niz 1.8T ? Odkąd to silnik uturbiony jest bardziej żywotni od wolnossącego ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja