Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ARJ 2.4 165 KM] Przybywa Płynu Chłodzącego na ciepłym siln

Silniki benzynowe
Kamis23kx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 05 sie 2012, 10:38
Lokalizacja: Szczytno/Mazury

[ ARJ 2.4 165 KM] Przybywa Płynu Chłodzącego na ciepłym siln

Post autor: Kamis23kx » 18 lut 2013, 19:14

Przekopałem forum ale identycznego przypadku jak mój nie znalazłem.Sprawa wygląda tak.Wymieniłem czujnik temperatury cieczy.Od tamtej pory gdy temp.silnik nagrzeje się do 90 stopni stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym się podnosi.Miałem zapowietrzony układ odpowietrzony jest chyba na wszystkie możliwe sposoby.Poprzez śrubę w wężu,przez wąż przy nagrzewnicy.A dalej jest to samo stan w zbiorniczku na zimnym silniku może być na minimum a po rozgrzaniu podnosi się ponad max a przy przegazowaniu słychać bulgotanie z układu.Nie ma płynu w oleju,samochód nie kopci,ma moc,węże da się ścisnąć (nie są twarde)Więc uszczelka pod głowicą odpada.Może podpowiecie co jeszcze można zrobić ? Pozdrawiam

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 18 lut 2013, 19:40

Sprawdź czy reduktor lpg nie puszcza w układ chłodzenia.

Kamis23kx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 05 sie 2012, 10:38
Lokalizacja: Szczytno/Mazury

Post autor: Kamis23kx » 18 lut 2013, 19:42

Zakręcić butle,i zobaczyć czy na PB to się dzieje ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 18 lut 2013, 19:44

Kamis23kx pisze:Zakręcić butle,i zobaczyć czy na PB to się dzieje ?
Tak.

Kamis23kx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 05 sie 2012, 10:38
Lokalizacja: Szczytno/Mazury

Post autor: Kamis23kx » 18 lut 2013, 19:47

grzemo, dzięki za podpowiedź.Jutro zobaczę i dam znać.Pozdrawiam

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 18 lut 2013, 21:09

Kamis23kx,
Weż jeszcze poprawkę na to że ze wzrostem temperatury wzrasta ciśnienie w układzie i poziom będzie wyższy. Może jednak wszystko jest w normie.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 18 lut 2013, 22:32

Kamis23kx, Jeśli pod wpływem temperatury poziom cieczy rośnie, a potem gdy układ ostygnie wraca do poprzedniego stanu to po prostu masz jak trzeba - ciśnienie, wymuszona cyrkulacja cieczy, oraz rozszerzalność cieplna (w przypadku płynu chłodzącego niewielka, ale zawsze) - obieg cieczy zamknięty.

Temperatura cieczy w układzie nie jest jednakowa wszędzie - ciecz się schładza w jednym miejscu, a nagrzewa w innym - to wiemy. Ale towarzyszy temu też różnica ciśnień w układzie, która dąży do wyrównania + wymuszony obieg. Jeżeli nie wybija woda ze zbiornika - czyli ciśnienie jest niższe niż graniczne przewidziane dla układu to nie ma sensu szukać nieprawidłowości bo to wszystko póki co jest w zgodzie z prawami fizyki.

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 18 lut 2013, 22:34

otóż to , to jest normalne u mnie tez wzrasta , ale czywiscie do nie od min do maximum , powiedzmy o 1 cm.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 18 lut 2013, 22:35

tomekkk1, dokładnie <okok>

Kamis23kx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 05 sie 2012, 10:38
Lokalizacja: Szczytno/Mazury

Post autor: Kamis23kx » 19 lut 2013, 06:27

tomekkk1, ale chyba nie aż o tyle.Gdyby płyn podnosił się np. o 2-3 cm. to bym zostawił to, ale tutaj mogę mieć minimum po rozgrzaniu jest ponad max.No i te bulgotanie w układzie jak obroty są powyżej 2500.Dzięki Panowie.Pozdrawiam

wolo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie

Post autor: wolo82 » 19 lut 2013, 10:13

Sprawdzilem też u siebie poziom płynu. Maksymalnie podnosi sie o niecaly cm. Ostatnio przy wymianie trojnika gazowego wylalo sie sporo na ziemie. Dolalem z 3 litry bez jakis specjalnych zabiegow odpowietrzajacych. Poziom plynu stabilny. Samochod zalany mam różowym Borygo.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2013, 10:56 przez wolo82, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Michal

Samir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2012, 23:29
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Samir » 19 lut 2013, 10:52

W najgorszym przypadku jest walnieta uszczelka pod głowicą i dmucha w układ chłodzenia. Można to zdiagnozować oprzez dodanie do płynu w układzie chłodzenia specjalnego preparatu , który w wyniku reakcji chemicznej zmienia kolor. Pozdrawiam. Ps. załuż na próbę jeszcze raz stary czujnik i sprawdz czy beżdzie się to powtarzało? Jeżeli tak to może nowy czujnik jest uszkodzony bądz ma inne parametry.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 19 lut 2013, 14:34

Samir pisze: załuż na próbę jeszcze raz stary czujnik i sprawdz czy beżdzie się to powtarzało? Jeżeli tak to może nowy czujnik jest uszkodzony bądz ma inne parametry.
A możesz to rozwinąć, bo ja nie widzę związku z problemem przybywania płynu.
Chyba że miałeś na myśli że układ nadal nie jest dobrze odpowietrzony ;) ale to można poprawić bez zakładania starego czujnika.

Samir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 29 maja 2012, 23:29
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Samir » 19 lut 2013, 17:07

Miałem podobna sytuacje w Golfie. Czujnik zaczął fiksować płyn wywalało a ale silnik się nie przegrzewał. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy. Niby nic, ale czasami rzeczy pozornie nie powiązane ze sobą dają teki rezultat. Sprawdzić nie zaszkodzi ;)

tomekpoznan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 30 paź 2012, 10:38
Lokalizacja: Poznan

Post autor: tomekpoznan » 20 lut 2013, 04:24

Samir pisze:W najgorszym przypadku jest walnieta uszczelka pod głowicą i dmucha w układ chłodzenia. Można to zdiagnozować oprzez dodanie do płynu w układzie chłodzenia specjalnego preparatu , który w wyniku reakcji chemicznej zmienia kolor. Pozdrawiam. Ps. załuż na próbę jeszcze raz stary czujnik i sprawdz czy beżdzie się to powtarzało? Jeżeli tak to może nowy czujnik jest uszkodzony bądz ma inne parametry.
Możesz podać nazwę tego preparatu bo pierwszy raz o tym słyszę

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga