[ ARJ 2.4 165 KM] Przybywa Płynu Chłodzącego na ciepłym siln
[ ARJ 2.4 165 KM] Przybywa Płynu Chłodzącego na ciepłym siln
Przekopałem forum ale identycznego przypadku jak mój nie znalazłem.Sprawa wygląda tak.Wymieniłem czujnik temperatury cieczy.Od tamtej pory gdy temp.silnik nagrzeje się do 90 stopni stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym się podnosi.Miałem zapowietrzony układ odpowietrzony jest chyba na wszystkie możliwe sposoby.Poprzez śrubę w wężu,przez wąż przy nagrzewnicy.A dalej jest to samo stan w zbiorniczku na zimnym silniku może być na minimum a po rozgrzaniu podnosi się ponad max a przy przegazowaniu słychać bulgotanie z układu.Nie ma płynu w oleju,samochód nie kopci,ma moc,węże da się ścisnąć (nie są twarde)Więc uszczelka pod głowicą odpada.Może podpowiecie co jeszcze można zrobić ? Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kamis23kx, Jeśli pod wpływem temperatury poziom cieczy rośnie, a potem gdy układ ostygnie wraca do poprzedniego stanu to po prostu masz jak trzeba - ciśnienie, wymuszona cyrkulacja cieczy, oraz rozszerzalność cieplna (w przypadku płynu chłodzącego niewielka, ale zawsze) - obieg cieczy zamknięty.
Temperatura cieczy w układzie nie jest jednakowa wszędzie - ciecz się schładza w jednym miejscu, a nagrzewa w innym - to wiemy. Ale towarzyszy temu też różnica ciśnień w układzie, która dąży do wyrównania + wymuszony obieg. Jeżeli nie wybija woda ze zbiornika - czyli ciśnienie jest niższe niż graniczne przewidziane dla układu to nie ma sensu szukać nieprawidłowości bo to wszystko póki co jest w zgodzie z prawami fizyki.
Temperatura cieczy w układzie nie jest jednakowa wszędzie - ciecz się schładza w jednym miejscu, a nagrzewa w innym - to wiemy. Ale towarzyszy temu też różnica ciśnień w układzie, która dąży do wyrównania + wymuszony obieg. Jeżeli nie wybija woda ze zbiornika - czyli ciśnienie jest niższe niż graniczne przewidziane dla układu to nie ma sensu szukać nieprawidłowości bo to wszystko póki co jest w zgodzie z prawami fizyki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2011, 11:20
- Lokalizacja: nowy sacz/malopolskie
Sprawdzilem też u siebie poziom płynu. Maksymalnie podnosi sie o niecaly cm. Ostatnio przy wymianie trojnika gazowego wylalo sie sporo na ziemie. Dolalem z 3 litry bez jakis specjalnych zabiegow odpowietrzajacych. Poziom plynu stabilny. Samochod zalany mam różowym Borygo.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2013, 10:56 przez wolo82, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Michal
Michal
W najgorszym przypadku jest walnieta uszczelka pod głowicą i dmucha w układ chłodzenia. Można to zdiagnozować oprzez dodanie do płynu w układzie chłodzenia specjalnego preparatu , który w wyniku reakcji chemicznej zmienia kolor. Pozdrawiam. Ps. załuż na próbę jeszcze raz stary czujnik i sprawdz czy beżdzie się to powtarzało? Jeżeli tak to może nowy czujnik jest uszkodzony bądz ma inne parametry.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
A możesz to rozwinąć, bo ja nie widzę związku z problemem przybywania płynu.Samir pisze: załuż na próbę jeszcze raz stary czujnik i sprawdz czy beżdzie się to powtarzało? Jeżeli tak to może nowy czujnik jest uszkodzony bądz ma inne parametry.
Chyba że miałeś na myśli że układ nadal nie jest dobrze odpowietrzony

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 30 paź 2012, 10:38
- Lokalizacja: Poznan
Możesz podać nazwę tego preparatu bo pierwszy raz o tym słyszęSamir pisze:W najgorszym przypadku jest walnieta uszczelka pod głowicą i dmucha w układ chłodzenia. Można to zdiagnozować oprzez dodanie do płynu w układzie chłodzenia specjalnego preparatu , który w wyniku reakcji chemicznej zmienia kolor. Pozdrawiam. Ps. załuż na próbę jeszcze raz stary czujnik i sprawdz czy beżdzie się to powtarzało? Jeżeli tak to może nowy czujnik jest uszkodzony bądz ma inne parametry.