Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] uklad przeniesienia napedu RS6

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

[ TIP+Q] uklad przeniesienia napedu RS6

Post autor: Audiowizulany » 27 lis 2012, 17:40

Witam klubowiczów,

Mam pewną zagwozdkę odkąd przeczytałem w SSP (self study program) dot. RS6 C5, że przeniesienie napędu to m.in. (...) AUTOMATIC LOCKING TORSEN CENTER DIFFERENTIAL. O ile mi wiadomo to w a6 jest przecież stały napęd quattro z torsenem z przodu i z tyłu ale nie ma centralnego dyfru. Centralny wchodzi kilka lat później i jest to tzw. "Crown gear differential".(link: )

Czy napęd w RS6 jest inny niż ten w a6?


Pozdrawiam

P.S
Załącznik to print screen SSP.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 27 lis 2012, 20:45

Mylisz się :)
Torsen siedzi w quattro od 1980 roku i zawsze był między osiami i jest to mechanizm samoblokujący.
Jedyne cywilne auto z torsenem w osi, to było V8, miało dwa torseny, centralny i w tylnym dyfrze.
Przedni i tylny dyfer w CCCO jest otwarty, wyjątkiem były V8, kolejnym stare q z blokadą tylnego dyfra - ale to był otwarty dyfer z "ręczną" blokadą.

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 28 lis 2012, 14:21

Spoko, dzięki za odpowiedź. Chociaż szczerze jestem zdziwiony bo zawsze inaczej sobie to wyobrażałem. No ale trudno. Jeżeli dobrze rozumiem to centralny Torsen nie działał na zasadzie dołączania tylnej osi tak jak w jakiejś tam pandzie podczas poślizgu tylko był a w zasadzie jest to stały napęd na 4 koła z rozkładem 60:40 i rozkład ten zmienia się w zależności od sytuacji na drodze tak?
Wspomniałeś, że jedynym CYWILNYM samochodem było v8. To znaczy, że w Audi quattro, tym rajdowym to Torsen też był na ośce? Jeżeli nizego nie pomyliłem to torsen jest pewnego rodzaju szperą tzn. Dyfrem z ograniczonym poślizgiem dlatego też stosowany jest w mazdzie 3 mps i np. Toyocie supra.

Popraw mnie jeżeli coś pomyliłem.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 lis 2012, 10:14

Audiowizulany pisze:Spoko, dzięki za odpowiedź. Chociaż szczerze jestem zdziwiony bo zawsze inaczej sobie to wyobrażałem. No ale trudno. Jeżeli dobrze rozumiem to centralny Torsen nie działał na zasadzie dołączania tylnej osi tak jak w jakiejś tam pandzie podczas poślizgu tylko był a w zasadzie jest to stały napęd na 4 koła z rozkładem 60:40 i rozkład ten zmienia się w zależności od sytuacji na drodze tak?
Wspomniałeś, że jedynym CYWILNYM samochodem było v8. To znaczy, że w Audi quattro, tym rajdowym to Torsen też był na ośce? Jeżeli nizego nie pomyliłem to torsen jest pewnego rodzaju szperą tzn. Dyfrem z ograniczonym poślizgiem dlatego też stosowany jest w mazdzie 3 mps i np. Toyocie supra.

Popraw mnie jeżeli coś pomyliłem.

Pozdrawiam
Rozłożenie momentu jest inne :( - torsen w C5 daje inicjalny rozkład 50:50 (jazda na wprost na nawierzchni o tej samej przyczepności), z możliwością transferu do 75% momentu na jedną z osi, przy oczywiście pozostałych 25% przekazywanych na oś przeciwną.
Nie znam specyfikacji Audi Quattro S1 E1/E2, ale raczej z racji tego, że to rajdówka, coś tam w osiach siedziało, co miało albo wstępnie ustalowny moment blokujący, albo blokowało się samo :)

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 01 gru 2012, 20:36

No to wszystko wyjaśnione. Dzięki za odpowiedź, trochę się rozjaśniło. :)

Pozdrawiam

john.pistone777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 14 lut 2013, 14:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: john.pistone777 » 14 lut 2013, 15:12

Witam...mam pytanie mianowicie czy w a6 c5 4.2 jest taki sam torsen co w s6 i czy bez utraty trakcji rozdziela 50/50...pozdrawiam
a6 c5 4.2 czy warto kupić??

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 14 lut 2013, 19:45

Ogólnie rzecz biorąc, Torsen znajduje się w skrzyni biegów a wszystkie A6 miały tą samą skrzynię biegów (Tiptronic). Manuale były chyba 5-cio i 6-cio biegowe o ile się nie mylę. Tylko RS miał zmodyfikowaną skrzynię(zwiększona powierzchnia sprzęgła itp.) więc wychodzi, że tak. Poza tym to nie jest tak jak teraz z CROWN GEAR DIFFERENTIAL w nowych Quattro, że przydział momentu na oś bez poślizgu to jest widzimisie Audi. TorSen wynalazł Amerykanin, Torsenów było kilka (wikipedia) i Audi nie skonstruowało jeszcze wehikułu czasu i nie mogło zamontować nowszego Torsena jak go jeszcze nie było. :) w C5 jest bodajże Torsen T3 (Typ).
To czego nie wiem to kto wymyśla te nowe Torseny. Bo jakby nic nie mówić to Audi a raczej VW nie mają na to monopolu bo chociażby Toyota Supra czy Mazda 3 MPS też go mają.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PawełS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 08 sty 2012, 15:36
Lokalizacja: Skwierzyna

Post autor: PawełS6 » 14 lut 2013, 22:06

nie wiem jak z resztą ale wszystkie A6 nie miały tej samej skrzyni biegów(tiptronic), dla przykładu S6 ma hp24 a np 2.4 ma hp19
AUDI S6 340KM 2000r - wreszcie V8
BMW E46 330d 184KM 2001r - genialne auto
Escort 1.6 16V 90KM 1995r - krótka przygoda
Astra 1.4 60KM 1993r - pierwsze własne auto

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 14 lut 2013, 22:11

To sory za błąd, byłem przekonany, że są takie same. W takim razie czekam na kogoś bardziej obeznanego. Ale prawdę mówiąc imho nie sądzę żeby zmianie uległ dyfer, prędzej jakąś pompą oleju albo przełożenie

john.pistone777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 14 lut 2013, 14:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: john.pistone777 » 15 lut 2013, 16:25

PawełS6 pisze:nie wiem jak z resztą ale wszystkie A6 nie miały tej samej skrzyni biegów(tiptronic), dla przykładu S6 ma hp24 a np 2.4 ma hp19
Paweł czyli w s6 jest ta sama skrzynia i torsen co w zwykłym 4.2?...i czy do momętu zerwania trakcji dzieli równo pomiędzy osie czy np. 60/40????z góry dziękuje Pozdr
a6 c5 4.2 czy warto kupić??

Awatar użytkownika
PawełS6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 08 sty 2012, 15:36
Lokalizacja: Skwierzyna

Post autor: PawełS6 » 15 lut 2013, 20:54

skrzynia jest ta sama wg danych ZF, torsen nie wiem
AUDI S6 340KM 2000r - wreszcie V8
BMW E46 330d 184KM 2001r - genialne auto
Escort 1.6 16V 90KM 1995r - krótka przygoda
Astra 1.4 60KM 1993r - pierwsze własne auto

skiba2323
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:35
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: skiba2323 » 15 lut 2013, 21:26

no właśnie.. jak to jest z tym quattro dzieli on napęd 50/50 czy inaczej?
180KM-215KM
CCCO

john.pistone777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 14 lut 2013, 14:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: john.pistone777 » 17 lut 2013, 00:27

Już rozumiem w takim razie cwana bestia z tego torsena...Dzięki Pozdrawiam
a6 c5 4.2 czy warto kupić??

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 18 lut 2013, 07:54

john.pistone777 pisze:Już rozumiem w takim razie cwana bestia z tego torsena...Dzięki Pozdrawiam
i to bez zasilania :) <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga