[ TIP+Q] uklad przeniesienia napedu RS6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
[ TIP+Q] uklad przeniesienia napedu RS6
Witam klubowiczów,
Mam pewną zagwozdkę odkąd przeczytałem w SSP (self study program) dot. RS6 C5, że przeniesienie napędu to m.in. (...) AUTOMATIC LOCKING TORSEN CENTER DIFFERENTIAL. O ile mi wiadomo to w a6 jest przecież stały napęd quattro z torsenem z przodu i z tyłu ale nie ma centralnego dyfru. Centralny wchodzi kilka lat później i jest to tzw. "Crown gear differential".(link: )
Czy napęd w RS6 jest inny niż ten w a6?
Pozdrawiam
P.S
Załącznik to print screen SSP.
Mam pewną zagwozdkę odkąd przeczytałem w SSP (self study program) dot. RS6 C5, że przeniesienie napędu to m.in. (...) AUTOMATIC LOCKING TORSEN CENTER DIFFERENTIAL. O ile mi wiadomo to w a6 jest przecież stały napęd quattro z torsenem z przodu i z tyłu ale nie ma centralnego dyfru. Centralny wchodzi kilka lat później i jest to tzw. "Crown gear differential".(link: )
Czy napęd w RS6 jest inny niż ten w a6?
Pozdrawiam
P.S
Załącznik to print screen SSP.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mylisz się 
Torsen siedzi w quattro od 1980 roku i zawsze był między osiami i jest to mechanizm samoblokujący.
Jedyne cywilne auto z torsenem w osi, to było V8, miało dwa torseny, centralny i w tylnym dyfrze.
Przedni i tylny dyfer w CCCO jest otwarty, wyjątkiem były V8, kolejnym stare q z blokadą tylnego dyfra - ale to był otwarty dyfer z "ręczną" blokadą.

Torsen siedzi w quattro od 1980 roku i zawsze był między osiami i jest to mechanizm samoblokujący.
Jedyne cywilne auto z torsenem w osi, to było V8, miało dwa torseny, centralny i w tylnym dyfrze.
Przedni i tylny dyfer w CCCO jest otwarty, wyjątkiem były V8, kolejnym stare q z blokadą tylnego dyfra - ale to był otwarty dyfer z "ręczną" blokadą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
Spoko, dzięki za odpowiedź. Chociaż szczerze jestem zdziwiony bo zawsze inaczej sobie to wyobrażałem. No ale trudno. Jeżeli dobrze rozumiem to centralny Torsen nie działał na zasadzie dołączania tylnej osi tak jak w jakiejś tam pandzie podczas poślizgu tylko był a w zasadzie jest to stały napęd na 4 koła z rozkładem 60:40 i rozkład ten zmienia się w zależności od sytuacji na drodze tak?
Wspomniałeś, że jedynym CYWILNYM samochodem było v8. To znaczy, że w Audi quattro, tym rajdowym to Torsen też był na ośce? Jeżeli nizego nie pomyliłem to torsen jest pewnego rodzaju szperą tzn. Dyfrem z ograniczonym poślizgiem dlatego też stosowany jest w mazdzie 3 mps i np. Toyocie supra.
Popraw mnie jeżeli coś pomyliłem.
Pozdrawiam
Wspomniałeś, że jedynym CYWILNYM samochodem było v8. To znaczy, że w Audi quattro, tym rajdowym to Torsen też był na ośce? Jeżeli nizego nie pomyliłem to torsen jest pewnego rodzaju szperą tzn. Dyfrem z ograniczonym poślizgiem dlatego też stosowany jest w mazdzie 3 mps i np. Toyocie supra.
Popraw mnie jeżeli coś pomyliłem.
Pozdrawiam
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rozłożenie momentu jest inneAudiowizulany pisze:Spoko, dzięki za odpowiedź. Chociaż szczerze jestem zdziwiony bo zawsze inaczej sobie to wyobrażałem. No ale trudno. Jeżeli dobrze rozumiem to centralny Torsen nie działał na zasadzie dołączania tylnej osi tak jak w jakiejś tam pandzie podczas poślizgu tylko był a w zasadzie jest to stały napęd na 4 koła z rozkładem 60:40 i rozkład ten zmienia się w zależności od sytuacji na drodze tak?
Wspomniałeś, że jedynym CYWILNYM samochodem było v8. To znaczy, że w Audi quattro, tym rajdowym to Torsen też był na ośce? Jeżeli nizego nie pomyliłem to torsen jest pewnego rodzaju szperą tzn. Dyfrem z ograniczonym poślizgiem dlatego też stosowany jest w mazdzie 3 mps i np. Toyocie supra.
Popraw mnie jeżeli coś pomyliłem.
Pozdrawiam

Nie znam specyfikacji Audi Quattro S1 E1/E2, ale raczej z racji tego, że to rajdówka, coś tam w osiach siedziało, co miało albo wstępnie ustalowny moment blokujący, albo blokowało się samo

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 lut 2013, 14:17
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
Ogólnie rzecz biorąc, Torsen znajduje się w skrzyni biegów a wszystkie A6 miały tą samą skrzynię biegów (Tiptronic). Manuale były chyba 5-cio i 6-cio biegowe o ile się nie mylę. Tylko RS miał zmodyfikowaną skrzynię(zwiększona powierzchnia sprzęgła itp.) więc wychodzi, że tak. Poza tym to nie jest tak jak teraz z CROWN GEAR DIFFERENTIAL w nowych Quattro, że przydział momentu na oś bez poślizgu to jest widzimisie Audi. TorSen wynalazł Amerykanin, Torsenów było kilka (wikipedia) i Audi nie skonstruowało jeszcze wehikułu czasu i nie mogło zamontować nowszego Torsena jak go jeszcze nie było.
w C5 jest bodajże Torsen T3 (Typ).
To czego nie wiem to kto wymyśla te nowe Torseny. Bo jakby nic nie mówić to Audi a raczej VW nie mają na to monopolu bo chociażby Toyota Supra czy Mazda 3 MPS też go mają.
Pozdrawiam

To czego nie wiem to kto wymyśla te nowe Torseny. Bo jakby nic nie mówić to Audi a raczej VW nie mają na to monopolu bo chociażby Toyota Supra czy Mazda 3 MPS też go mają.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 lut 2013, 14:17
- Lokalizacja: Warszawa
Paweł czyli w s6 jest ta sama skrzynia i torsen co w zwykłym 4.2?...i czy do momętu zerwania trakcji dzieli równo pomiędzy osie czy np. 60/40????z góry dziękuje PozdrPawełS6 pisze:nie wiem jak z resztą ale wszystkie A6 nie miały tej samej skrzyni biegów(tiptronic), dla przykładu S6 ma hp24 a np 2.4 ma hp19
a6 c5 4.2 czy warto kupić??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 lut 2013, 14:17
- Lokalizacja: Warszawa