Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 09 lut 2013, 19:09

280 tak ale moment 590 to nie duzo?

heca1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 lut 2013, 00:11
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: heca1 » 14 lut 2013, 17:14

Czy wg Was da się przez chipa obniżyć zużycie paliwa w 3.0 TDI ? tzw. eco-tuning

nie chodzi mi o skrajne chipowanie do optymalnych granic możliwości jednostki, ale tak żeby moc współgrała ze spadkiem spalania.

Podobno idzie zejść aż o 1 L w mieście i o 1,5 L w trasie, wg Was to realne dane czy tylko legendy?
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic

Awatar użytkownika
jacek528
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 363
Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
Imię: Jacek
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Brak
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie - Żary

Post autor: jacek528 » 14 lut 2013, 17:35

Pewnie się da ale do tego jeszcze i Ty będziesz musiał eco driving uprawiać ale tego można się łatwo i szybko nauczyć :)

heca1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 lut 2013, 00:11
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: heca1 » 14 lut 2013, 17:59

przy Tiptronicu 4x4 eco-driving jest trudniejszy niż na manualu <lol>


zakładając identyczny styl jazdy pzed chipem i po chipie - to realne żeby eco-tuning obniżał spalanie rzędu 1-1,5 L ? jak dla mnie to trochę chwyt marketingowy dlatego pytam Was o praktykę z jazdy.
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic

Awatar użytkownika
Kamil_D
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 06 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Kamil_D » 15 lut 2013, 01:17

przy tym samym stylu jazdy spalanie nie spadnie, ale...
spadnie przy przyspieszaniu z taka sama intensywnością i prędkościami jak przed programem(NIE PRZY TAKIM SAMYM TRAKTOWANIU "GAZU")
jeśli masz więcej mocy to dając mniej gazu jedziesz tak samo jak wtedy gdy mocy miałeś mniej. wtedy spalanie się obniży.
ale nikt tak nie jeździ :D

igorw

Post autor: igorw » 15 lut 2013, 09:53

heca1 pisze:przy Tiptronicu 4x4 eco-driving jest trudniejszy niż na manualu
heca1 pisze:to realne żeby eco-tuning obniżał spalanie rzędu 1-1,5 L ?
Imho - nie. Zwłaszcza po mieście. Może uwierzyłbym w 0,5 litra po mieście. Ostatnio sporo kręciłem się po mieście - średnia powyżej 12. Ale wczoraj bez wielkich korków i głównymi drogami po stolicy średnia 9,3. Byle kawałek prostej i bez szaleństw to średnia spada "w oczach". Jazda takim autem po miescie ma na celu tylko utrzymanie budżetu państwa za środki z VAT i akcyzy na paliwo ;)

babel280
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 sty 2013, 11:11
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle

Post autor: babel280 » 23 lut 2013, 21:52

U mnie po chip tuningu spalanie spadło o około 0,7l/100km średnio.
Wiadomo jak kopniesz w gaz to nie mam mowy o oszczędnościach ;-)

Co do samego tuningu to jestem pod wrażeniem, teraz na normalnym drive idzie o wiele lepiej niż kiedyś na sport, jak przełączę skrzynię na sport to nawet nie mówię... wgniata w fotel, bajka...

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 23 lut 2013, 23:08

babel280 pisze:U mnie po chip tuningu spalanie spadło o około 0,7l/100km średnio.
Wiadomo jak kopniesz w gaz to nie mam mowy o oszczędnościach ;-)

Co do samego tuningu to jestem pod wrażeniem, teraz na normalnym drive idzie o wiele lepiej niż kiedyś na sport, jak przełączę skrzynię na sport to nawet nie mówię... wgniata w fotel, bajka...
A gdzie robiles ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 lut 2013, 10:18

babel280, _profil

blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 24 lut 2013, 14:01

babel280 pisze:U mnie po chip tuningu spalanie spadło o około 0,7l/100km średnio.
Wiadomo jak kopniesz w gaz to nie mam mowy o oszczędnościach ;-)

Co do samego tuningu to jestem pod wrażeniem, teraz na normalnym drive idzie o wiele lepiej niż kiedyś na sport, jak przełączę skrzynię na sport to nawet nie mówię... wgniata w fotel, bajka...
Ale na sport idzie tak samo jjak na d tylko wyzej go trzyma na obrotach ?!

fora audi

Post autor: fora audi » 24 lut 2013, 21:00

dawanie 600 niutona do 6HP19 jest dowodem odwagi wlasciciela. Tyle ode mnie.

a mozna inaczej:


Obrazek

wiele kombinacji nie trzeba - zmiana mapy gazu, limiter MAP, limitery Lambda, limitery dla poszczegolnych biegow, limiter momentu obrotowego, limiter EGT, troche wiecej cisnienia doladowania. Majac troche wiedzy i soft liczacy sume kontrola mozna to zrobic samemu w garazu.

Obrazek

... ale zeby dobrze poprowadzic krzywe momentu dla ochrony TIPa - bez DOBREJ hamowni ani rusz ...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 22 mar 2013, 10:59

mateoosh pisze:dawanie 600 niutona do 6HP19 jest dowodem odwagi wlasciciela. Tyle ode mnie.

a mozna inaczej:


Obrazek

wiele kombinacji nie trzeba - zmiana mapy gazu, limiter MAP, limitery Lambda, limitery dla poszczegolnych biegow, limiter momentu obrotowego, limiter EGT, troche wiecej cisnienia doladowania. Majac troche wiedzy i soft liczacy sume kontrola mozna to zrobic samemu w garazu.

Obrazek

... ale zeby dobrze poprowadzic krzywe momentu dla ochrony TIPa - bez DOBREJ hamowni ani rusz ...
mateoosh a hamowałeś go na 5 biegu?
tak z ciekawości pytam...

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 04 kwie 2013, 20:36

Panowie oceńcie ten wykres,
to nie jest mój, ale zastanawiam się nad skorzystaniem z tej firmy i chciałbym wiedzieć, co myślicie, o tym programie, bo celowałbym w podobny:
Obrazek

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 04 kwie 2013, 21:43

nikos, Te wartości są bezpieczne w 100% dla naszych bmk. Ja u siebie osobiście mam 282PS oraz 574Nm i na razie jest wszystko ok

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 06 kwie 2013, 05:23

W gwoli ścisłości to wszystko zależy od SILNIKA a nie od potencjalnych wykresów/norm/założeń/interpretacji/etc.

Temat wałkowany i rozłożony na części pierwsze nawet tutaj na forum w tym temacie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl