[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?
Czy wg Was da się przez chipa obniżyć zużycie paliwa w 3.0 TDI ? tzw. eco-tuning
nie chodzi mi o skrajne chipowanie do optymalnych granic możliwości jednostki, ale tak żeby moc współgrała ze spadkiem spalania.
Podobno idzie zejść aż o 1 L w mieście i o 1,5 L w trasie, wg Was to realne dane czy tylko legendy?
nie chodzi mi o skrajne chipowanie do optymalnych granic możliwości jednostki, ale tak żeby moc współgrała ze spadkiem spalania.
Podobno idzie zejść aż o 1 L w mieście i o 1,5 L w trasie, wg Was to realne dane czy tylko legendy?
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic
przy Tiptronicu 4x4 eco-driving jest trudniejszy niż na manualu
zakładając identyczny styl jazdy pzed chipem i po chipie - to realne żeby eco-tuning obniżał spalanie rzędu 1-1,5 L ? jak dla mnie to trochę chwyt marketingowy dlatego pytam Was o praktykę z jazdy.

zakładając identyczny styl jazdy pzed chipem i po chipie - to realne żeby eco-tuning obniżał spalanie rzędu 1-1,5 L ? jak dla mnie to trochę chwyt marketingowy dlatego pytam Was o praktykę z jazdy.
Audi A6 C6 2005r 3.0 TDI Quattro Tiptronic
przy tym samym stylu jazdy spalanie nie spadnie, ale...
spadnie przy przyspieszaniu z taka sama intensywnością i prędkościami jak przed programem(NIE PRZY TAKIM SAMYM TRAKTOWANIU "GAZU")
jeśli masz więcej mocy to dając mniej gazu jedziesz tak samo jak wtedy gdy mocy miałeś mniej. wtedy spalanie się obniży.
ale nikt tak nie jeździ :D
spadnie przy przyspieszaniu z taka sama intensywnością i prędkościami jak przed programem(NIE PRZY TAKIM SAMYM TRAKTOWANIU "GAZU")
jeśli masz więcej mocy to dając mniej gazu jedziesz tak samo jak wtedy gdy mocy miałeś mniej. wtedy spalanie się obniży.
ale nikt tak nie jeździ :D
heca1 pisze:przy Tiptronicu 4x4 eco-driving jest trudniejszy niż na manualu
Imho - nie. Zwłaszcza po mieście. Może uwierzyłbym w 0,5 litra po mieście. Ostatnio sporo kręciłem się po mieście - średnia powyżej 12. Ale wczoraj bez wielkich korków i głównymi drogami po stolicy średnia 9,3. Byle kawałek prostej i bez szaleństw to średnia spada "w oczach". Jazda takim autem po miescie ma na celu tylko utrzymanie budżetu państwa za środki z VAT i akcyzy na paliwoheca1 pisze:to realne żeby eco-tuning obniżał spalanie rzędu 1-1,5 L ?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 sty 2013, 11:11
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
U mnie po chip tuningu spalanie spadło o około 0,7l/100km średnio.
Wiadomo jak kopniesz w gaz to nie mam mowy o oszczędnościach
Co do samego tuningu to jestem pod wrażeniem, teraz na normalnym drive idzie o wiele lepiej niż kiedyś na sport, jak przełączę skrzynię na sport to nawet nie mówię... wgniata w fotel, bajka...
Wiadomo jak kopniesz w gaz to nie mam mowy o oszczędnościach

Co do samego tuningu to jestem pod wrażeniem, teraz na normalnym drive idzie o wiele lepiej niż kiedyś na sport, jak przełączę skrzynię na sport to nawet nie mówię... wgniata w fotel, bajka...
A gdzie robiles ?babel280 pisze:U mnie po chip tuningu spalanie spadło o około 0,7l/100km średnio.
Wiadomo jak kopniesz w gaz to nie mam mowy o oszczędnościach
Co do samego tuningu to jestem pod wrażeniem, teraz na normalnym drive idzie o wiele lepiej niż kiedyś na sport, jak przełączę skrzynię na sport to nawet nie mówię... wgniata w fotel, bajka...
Ale na sport idzie tak samo jjak na d tylko wyzej go trzyma na obrotach ?!babel280 pisze:U mnie po chip tuningu spalanie spadło o około 0,7l/100km średnio.
Wiadomo jak kopniesz w gaz to nie mam mowy o oszczędnościach
Co do samego tuningu to jestem pod wrażeniem, teraz na normalnym drive idzie o wiele lepiej niż kiedyś na sport, jak przełączę skrzynię na sport to nawet nie mówię... wgniata w fotel, bajka...
dawanie 600 niutona do 6HP19 jest dowodem odwagi wlasciciela. Tyle ode mnie.
a mozna inaczej:
wiele kombinacji nie trzeba - zmiana mapy gazu, limiter MAP, limitery Lambda, limitery dla poszczegolnych biegow, limiter momentu obrotowego, limiter EGT, troche wiecej cisnienia doladowania. Majac troche wiedzy i soft liczacy sume kontrola mozna to zrobic samemu w garazu.
... ale zeby dobrze poprowadzic krzywe momentu dla ochrony TIPa - bez DOBREJ hamowni ani rusz ...
a mozna inaczej:
wiele kombinacji nie trzeba - zmiana mapy gazu, limiter MAP, limitery Lambda, limitery dla poszczegolnych biegow, limiter momentu obrotowego, limiter EGT, troche wiecej cisnienia doladowania. Majac troche wiedzy i soft liczacy sume kontrola mozna to zrobic samemu w garazu.
... ale zeby dobrze poprowadzic krzywe momentu dla ochrony TIPa - bez DOBREJ hamowni ani rusz ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
mateoosh a hamowałeś go na 5 biegu?mateoosh pisze:dawanie 600 niutona do 6HP19 jest dowodem odwagi wlasciciela. Tyle ode mnie.
a mozna inaczej:
Obrazek
wiele kombinacji nie trzeba - zmiana mapy gazu, limiter MAP, limitery Lambda, limitery dla poszczegolnych biegow, limiter momentu obrotowego, limiter EGT, troche wiecej cisnienia doladowania. Majac troche wiedzy i soft liczacy sume kontrola mozna to zrobic samemu w garazu.
Obrazek
... ale zeby dobrze poprowadzic krzywe momentu dla ochrony TIPa - bez DOBREJ hamowni ani rusz ...
tak z ciekawości pytam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt: