Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ACK 2.8 193 KM] UPG? Przestawiony rozrząd?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swienty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2011, 18:54
Lokalizacja: Zabrze

[ ACK 2.8 193 KM] UPG? Przestawiony rozrząd?

Post autor: swienty » 12 lut 2013, 00:37

Auto rano jeszcze jeździło bez żadnego problemu, teraz coś jest nie tak.
Rozrusznik kręci, ale silnik nie chce załapać i wydaje jakieś dziwne dźwięki.
Dźwięk jest taki dziwny, że przypomina próbę odpalenia na zbyt słabym akumulatorze.
Po dłuższym kręceniu zaskakuje i chodzi dość głośno.
Kopci na biało chyba w momencie kręcenia rozrusznika, ale może być że już po odpaleniu.
Tyle stwierdzono.
Stało się to nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów...

Uszczelka pod głowicą? Oleju nie przybywa, płynu chłodniczego nie ubywa, w zbiorniczku wyrównawczym nie ma plam oleju, a na bagnecie płynu.
Przestawiony rozrząd? Ale w takim razie skąd to kopcenie?

Co to może być?
Gdzie zajrzeć, co sprawdzić?

Wiem że przez internet ciężko o diagnozę, ale auto znajduje się w Niemczech i jest dylemat czy ściągać do polski czy szukać mechanika na miejscu.

ACK 2.8 1997 r. bez gazu

[ Dodano: 2013-02-12, 12:50 ]
Są nowe wieści.
Przy kręceniu rozrusznikiem silnik wydaje normalne odgłosy, tylko w kabinie słychać coś niepokojącego. :nie_wiem:
Auto wyraźnie pali olej, bo kopci na niebiesko.
Na bagnecie brak śladu płynu, w zbiorniczku nie ma tłustych plam, ale pod korkiem wlewu oleju jest trochę majonezu.

Teraz to już wygląda na upg, dobrze kombinuję?
Wiadomo że dokładnie będzie można zdiagnozować już w warsztacie. :ok:

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 12 lut 2013, 20:45

A vag jakie błedy wskazuje ??

Pittip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 02 lis 2010, 10:37
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: Pittip » 13 lut 2013, 11:40

Może pierścienie w którymś cylindrze przepuszczają olej??
Wczoraj - Audi 80 - dziś - A6 - jutro ...

Awatar użytkownika
swienty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2011, 18:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: swienty » 13 lut 2013, 11:54

grzemo pisze:A vag jakie błedy wskazuje
W sobotę mam wolne to podepnę się vag'iem i sprawdzę błędy.
Pittip pisze:Może pierścienie w którymś cylindrze przepuszczają olej??
A jest to możliwe że nie kopcił ani minimalnie, a teraz walil z grubej rury przy padniętych pierścieniach?
Najbardziej zastanawia mnie to że nagle zaczął tak kopcić, bo wcześniej było wszystko w porządku.
Auto rano jeszcze jeździło normalnie, a po odpaleniu wieczorem zostawia chmurę niebieskiego dymu. <mysli>

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 13 lut 2013, 16:54

swienty pisze:
grzemo pisze:A vag jakie błedy wskazuje
W sobotę mam wolne to podepnę się vag'iem i sprawdzę błędy.
Pittip pisze:Może pierścienie w którymś cylindrze przepuszczają olej??
A jest to możliwe że nie kopcił ani minimalnie, a teraz walil z grubej rury przy padniętych pierścieniach?
Najbardziej zastanawia mnie to że nagle zaczął tak kopcić, bo wcześniej było wszystko w porządku.
Auto rano jeszcze jeździło normalnie, a po odpaleniu wieczorem zostawia chmurę niebieskiego dymu. <mysli>

jeśli jakimś sposobem rozrząd przeskoczył to może tak kopcić. Pamiętam jak rok temu pomyliłem się o jeden ząbek na
łańcuchu dla wałka ssącego to przykapcał na niebiesko . Także nie wiem jakim sposobem u ciebie przeskoczyło , ale jeśli nie pasek przeskoczył to może na łańcuchu pod jednym z dekli. Znane były przypadki ,że przy padniętym napinaczu łańcuch przeskoczył i skasował zawory.

Awatar użytkownika
swienty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2011, 18:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: swienty » 14 lut 2013, 12:02

Byłem właśnie u mechanika.
Co się okazało? Silnik dziwnie pracował bo jeden kabel wyskoczył ze świecy.
Po założeniu silnik pracuje normalnie, ale dalej kopci na biało.
Na postoju minimalnie, a po dodaniu gazu już mocniej.
Po przejechaniu jakiegoś 1km pod korkiem wlewu oleju zaczął gromadzić się jakiś majonez.
Wyrok to chyba uszczelka pod głowicą, choć mechanik mówi żeby wymienić świece i kable. :(

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 14 lut 2013, 12:53

swienty pisze:Wyrok to chyba uszczelka pod głowicą, choć mechanik mówi żeby wymienić świece i kable
A ja zaczął bym od sprawdzenia odpowietrzenia silnika, czy odma i ezektor drożne.

Awatar użytkownika
swienty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 18 wrz 2011, 18:54
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: swienty » 14 lut 2013, 13:18

grzemo pisze:
swienty pisze:Wyrok to chyba uszczelka pod głowicą, choć mechanik mówi żeby wymienić świece i kable
A ja zaczął bym od sprawdzenia odpowietrzenia silnika, czy odma i ezektor drożne.
Ok, w sobotę będę sprawdzał.

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 14 lut 2013, 16:25

majonez w zime pod korkiem wcale nie musi oznaczac padniętej uszczelki wiec dobrze sprawdź jak kolega wczesniej pisal odme i ezektor

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja