[ ASN 3.0 220 KM] Kłopoty z temp. oleju.
[ ASN 3.0 220 KM] Kłopoty z temp. oleju.
Witam zanabyłem audi jak w temacie z uszkodzonym silnikiem. Problem polega na tym, że auto podobno się grzało. Ja zalałem płynu, zakręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego. zapaliłem rozgrzała się szybko wskazówka stanęła na 90 stopniach i ani nie drgnie. Ale za to temp oleju rośnie do okolo 100-120 stopni, a nawet zapala się na fisie kontrolka od ciśnienia oleju. W zbiorniczku płyn czysty, olej też w normie (kolor i stan) Pomoże ktoś???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
W poniedziałek jade na warsztat zobaczymy co mechanior wymyśli.
[ Dodano: 2013-02-11, 10:49 ]
Czy fakt, że do układu chłodzenia kiedyś wsypano super uszczelniacz i teraz chłodnica jest przypchana może mieć coś wspólnego z tą temp??? napewno mam chlodnice do wymiany bo jest nieszczelna, mechanik powiedział, że najpierw chłodnica,płukanie układu, nowy płyn i tak samo z olejem- płukanie i zmiana na mobila 5w30.
[ Dodano: 2013-02-13, 22:37 ]
Smok był czysty, olej zalany świeży 5w30, ciśnienie sprawdzane i jest ok (tak twierdzi mechanik ale raczej się nie myli bo to dość ogarnięty gość)a temp dalej rośnie Może to wina chłodnicy oleju co sądzicie???
[ Dodano: 2013-02-13, 22:48 ]
Smok był czysty, olej zalany świeży 5w30, ciśnienie sprawdzane i jest ok (tak twierdzi mechanik ale raczej się nie myli bo to dość ogarnięty gość)a temp dalej rośnie Może to wina chłodnicy oleju co sądzicie???
[ Dodano: 2013-02-11, 10:49 ]
Czy fakt, że do układu chłodzenia kiedyś wsypano super uszczelniacz i teraz chłodnica jest przypchana może mieć coś wspólnego z tą temp??? napewno mam chlodnice do wymiany bo jest nieszczelna, mechanik powiedział, że najpierw chłodnica,płukanie układu, nowy płyn i tak samo z olejem- płukanie i zmiana na mobila 5w30.
[ Dodano: 2013-02-13, 22:37 ]
Smok był czysty, olej zalany świeży 5w30, ciśnienie sprawdzane i jest ok (tak twierdzi mechanik ale raczej się nie myli bo to dość ogarnięty gość)a temp dalej rośnie Może to wina chłodnicy oleju co sądzicie???
[ Dodano: 2013-02-13, 22:48 ]
Smok był czysty, olej zalany świeży 5w30, ciśnienie sprawdzane i jest ok (tak twierdzi mechanik ale raczej się nie myli bo to dość ogarnięty gość)a temp dalej rośnie Może to wina chłodnicy oleju co sądzicie???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Na pewno to ma znaczenie. To mogło przytkać chłodniczkę oleju.gibon_81 pisze:Czy fakt, że do układu chłodzenia kiedyś wsypano super uszczelniacz i teraz chłodnica jest przypchana może mieć coś wspólnego z tą temp??? napewno mam chlodnice do wymiany bo jest nieszczelna, mechanik powiedział, że najpierw chłodnica,płukanie układu, nowy płyn i tak samo z olejem- płukanie i zmiana na mobila 5w30.
[ Dodano: 2013-02-13, 22:37 ]
Smok był czysty, olej zalany świeży 5w30, ciśnienie sprawdzane i jest ok (tak twierdzi mechanik ale raczej się nie myli bo to dość ogarnięty gość)a temp dalej rośnie Może to wina chłodnicy oleju co sądzicie???
Ja też miałem ogarniętego mechanika, który nie dość, że zalał te same "gó**o" 5W-40, to jeszcze wypuścił mnie z jedynie 5-cioma litrami w silniku mówiąc, żebym sobie dokupił i dolał. A kilka mies. później, jak wyciekał mi olej od wspomagania, to dolał elf dexron 3. ...podono po VIN-e sprawdzał i jest zgodny z zaleceniami producenta - taki kuźwa "ogarnięty".
Teraz sam dobieram oleje, a "ogarnięty" mechanik już nigdy więcej nie dotknie mojego auta.
Można spytać jaki ci ten płyn chłodniczy zalał? ..i zapytaj go jak te ciśnienie sprawdzał i ile mu wyszło.
...chyba w dieslach.enduro7 pisze:120 stopni to normalna temp przy dynamicznej jeżdzie na postoju ok90-110 stopni
W lipcu przemierzałem A2 z prędkością 160-180km/h, a nawet był moment powyżej 230km/h. To był bardzo ciepły i słoneczny dzień, jechaliśmy we 3 osoby, bagażnik załadowany, klima włączona, silnik pracował na gazie (a gaz ma wyższą temperaturę spalania) - to wszystko ma znaczenie.
Z racji, że to była moja pierwsza taka podróż (ponad 500km w jedną stronę) tym autem, to co chwila zerkałem na wszystkie wskaźniki.
Temperatura oleju nawet na moment nie przekroczyła 110 stopni. ...ba, może nawet i nie osiągnęła tych 110, bo wskazówka tylko trochę się wychyliła poza kreskę.
Później jak zjechałem na krajówkę i jechałem 100-120km/h, to temperatura oleju spadła i utrzymywała się w granicach 90-100 stopni.
Kolego ale z tego co widzę masz 2.4 a nie 3.0 a to dwa bardzo różne silniki. Ty masz euro 3 ja już euro 4. Co za tym idzie temperatury są w 3.0 wyższe. Poza tym temat tamtej naprawy zakończyłem ponad rok temu :DMoreno pisze:Na pewno to ma znaczenie. To mogło przytkać chłodniczkę oleju.gibon_81 pisze:Czy fakt, że do układu chłodzenia kiedyś wsypano super uszczelniacz i teraz chłodnica jest przypchana może mieć coś wspólnego z tą temp??? napewno mam chlodnice do wymiany bo jest nieszczelna, mechanik powiedział, że najpierw chłodnica,płukanie układu, nowy płyn i tak samo z olejem- płukanie i zmiana na mobila 5w30.
[ Dodano: 2013-02-13, 22:37 ]
Smok był czysty, olej zalany świeży 5w30, ciśnienie sprawdzane i jest ok (tak twierdzi mechanik ale raczej się nie myli bo to dość ogarnięty gość)a temp dalej rośnie Może to wina chłodnicy oleju co sądzicie???
Ja też miałem ogarniętego mechanika, który nie dość, że zalał te same "gó**o" 5W-40, to jeszcze wypuścił mnie z jedynie 5-cioma litrami w silniku mówiąc, żebym sobie dokupił i dolał. A kilka mies. później, jak wyciekał mi olej od wspomagania, to dolał elf dexron 3. ...podono po VIN-e sprawdzał i jest zgodny z zaleceniami producenta - taki kuźwa "ogarnięty".
Teraz sam dobieram oleje, a "ogarnięty" mechanik już nigdy więcej nie dotknie mojego auta.
Można spytać jaki ci ten płyn chłodniczy zalał? ..i zapytaj go jak te ciśnienie sprawdzał i ile mu wyszło.
...chyba w dieslach.enduro7 pisze:120 stopni to normalna temp przy dynamicznej jeżdzie na postoju ok90-110 stopni
W lipcu przemierzałem A2 z prędkością 160-180km/h, a nawet był moment powyżej 230km/h. To był bardzo ciepły i słoneczny dzień, jechaliśmy we 3 osoby, bagażnik załadowany, klima włączona, silnik pracował na gazie (a gaz ma wyższą temperaturę spalania) - to wszystko ma znaczenie.
Z racji, że to była moja pierwsza taka podróż (ponad 500km w jedną stronę) tym autem, to co chwila zerkałem na wszystkie wskaźniki.
Temperatura oleju nawet na moment nie przekroczyła 110 stopni. ...ba, może nawet i nie osiągnęła tych 110, bo wskazówka tylko trochę się wychyliła poza kreskę.
Później jak zjechałem na krajówkę i jechałem 100-120km/h, to temperatura oleju spadła i utrzymywała się w granicach 90-100 stopni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Może więc raczyłbyś napisać jak rozwiązałeś problem, bo zdaje się, że rebok23 niedawno o to pytał.
Ja wiem, że twój 3-litrowy ASN jest ładniejszy i piękniejszy , ale normy Euro dotyczą (z tego co kojarzę) toksyczności spalin.
Jeśli to ma mieć jakiś związek z temperaturą oleju w silniku, to widzę to w ten sposób, że im olej jest gorętszy, tym szybciej odparowuje, a więc wydziela więcej substancji toksycznych, które na zewnątrz (czyli do środowiska) wydalane są tą samą drogą co produkty spalania paliwa.
Popraw mnie jeśli coś pokręciłem.
Ja wiem, że twój 3-litrowy ASN jest ładniejszy i piękniejszy , ale normy Euro dotyczą (z tego co kojarzę) toksyczności spalin.
Jeśli to ma mieć jakiś związek z temperaturą oleju w silniku, to widzę to w ten sposób, że im olej jest gorętszy, tym szybciej odparowuje, a więc wydziela więcej substancji toksycznych, które na zewnątrz (czyli do środowiska) wydalane są tą samą drogą co produkty spalania paliwa.
Popraw mnie jeśli coś pokręciłem.
Pisałem już jak się uporałem z problemem wyżej- wymieniłem silnik Stary miał lipną pompę oleju, i był wcześniej przytarty. Wszystkie nowsze silniki mają wyższą temp płynu chłodzącego. Dla euro 3 normą było 90 stopni dla asn normalna temp pracy jest od 95 do 102. A jak masz wyższą temp płynu to i oleju będzie wyższa. Zdrowy ASN to fajny ASN. Kulturą pracy powala na kolana starsze jednostki 2.8 czy 2.4. Mam oda silniki więc porównanie też jest.Moreno pisze:Może więc raczyłbyś napisać jak rozwiązałeś problem, bo zdaje się, że rebok23 niedawno o to pytał.
Ja wiem, że twój 3-litrowy ASN jest ładniejszy i piękniejszy , ale normy Euro dotyczą (z tego co kojarzę) toksyczności spalin.
Jeśli to ma mieć jakiś związek z temperaturą oleju w silniku, to widzę to w ten sposób, że im olej jest gorętszy, tym szybciej odparowuje, a więc wydziela więcej substancji toksycznych, które na zewnątrz (czyli do środowiska) wydalane są tą samą drogą co produkty spalania paliwa.
Popraw mnie jeśli coś pokręciłem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga