Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASN 3.0 220 KM] Kłopoty z temp. oleju.

Silniki benzynowe
gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

[ ASN 3.0 220 KM] Kłopoty z temp. oleju.

Post autor: gibon_81 » 08 lut 2013, 20:13

Witam zanabyłem audi jak w temacie z uszkodzonym silnikiem. Problem polega na tym, że auto podobno się grzało. Ja zalałem płynu, zakręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego. zapaliłem rozgrzała się szybko wskazówka stanęła na 90 stopniach i ani nie drgnie. Ale za to temp oleju rośnie do okolo 100-120 stopni, a nawet zapala się na fisie kontrolka od ciśnienia oleju. W zbiorniczku płyn czysty, olej też w normie (kolor i stan) Pomoże ktoś???

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 08 lut 2013, 20:46

gibon_81 pisze:olej też w normie (kolor i stan)
Tylko pytanie co to za olej ??
gibon_81 pisze: a nawet zapala się na fisie kontrolka od ciśnienia oleju
Albo smok brudny lub pompa olejowa do wymiany.

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 08 lut 2013, 20:53

Olej nie wiem jaki. nie ma żadnej plakietki. czy smok czy pompa oleju może mieć wpływ na temp oleju???

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 08 lut 2013, 21:00

gibon_81 pisze:czy smok czy pompa oleju może mieć wpływ na temp oleju???
Na pewno ma wpływ na:
gibon_81 pisze: a nawet zapala się na fisie kontrolka od ciśnienia oleju

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 08 lut 2013, 22:42

Ciśnienie zapaliło się dopiero jak temp oleju była wyższa niż 120 stopni jak jest poniżej to jest ok ale ok sprawdze jak tam wyglada. a jaki olej zalecacie obecnie ma 283 tys przebiegu raczej realne.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 09 lut 2013, 12:38

zacznij od spr ciś oleju miernikiem . nie jestem pewien ale czerwona ikonka możę mięć 2 funkcje ostrzega przed zbyt niskim ciś oraz za wysoką temperaturą oleju .
120 stopni to normalna temp przy dynamicznej jeżdzie na postoju ok90-110 stopni

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 09 lut 2013, 14:42

W poniedziałek jade na warsztat zobaczymy co mechanior wymyśli.

[ Dodano: 2013-02-11, 10:49 ]
Czy fakt, że do układu chłodzenia kiedyś wsypano super uszczelniacz i teraz chłodnica jest przypchana może mieć coś wspólnego z tą temp??? napewno mam chlodnice do wymiany bo jest nieszczelna, mechanik powiedział, że najpierw chłodnica,płukanie układu, nowy płyn i tak samo z olejem- płukanie i zmiana na mobila 5w30.

[ Dodano: 2013-02-13, 22:37 ]
Smok był czysty, olej zalany świeży 5w30, ciśnienie sprawdzane i jest ok (tak twierdzi mechanik ale raczej się nie myli bo to dość ogarnięty gość)a temp dalej rośnie :( Może to wina chłodnicy oleju co sądzicie???

[ Dodano: 2013-02-13, 22:48 ]
Smok był czysty, olej zalany świeży 5w30, ciśnienie sprawdzane i jest ok (tak twierdzi mechanik ale raczej się nie myli bo to dość ogarnięty gość)a temp dalej rośnie :( Może to wina chłodnicy oleju co sądzicie???

Awatar użytkownika
rebok23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2011, 12:54
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rebok23 » 22 sie 2015, 10:36

I jak kolego się skończyło???

U mnie jest olej motul 5w30 i jak jadę 180-220km/h to tempera oleju dochodzi do prawie 120stC a jak jadę normalnie mam z 99stC czy to normalne zjawisko??? Pozdrawia m.

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 24 sie 2015, 06:30

Normalne, u mnie skonczyło się wymiana silnika. Teraz mam wsio porobione i temp oleju przy normalnej jezdzie jest ok 100 na autostradzie przy butowaniu dochodzi do 120.

Awatar użytkownika
rebok23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2011, 12:54
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rebok23 » 30 sie 2015, 12:23

Czyli to norma. Fajnie że chociaż kolega podpowiedział. Pozdrawia m.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 30 sie 2015, 21:50

gibon_81 pisze:Czy fakt, że do układu chłodzenia kiedyś wsypano super uszczelniacz i teraz chłodnica jest przypchana może mieć coś wspólnego z tą temp??? napewno mam chlodnice do wymiany bo jest nieszczelna, mechanik powiedział, że najpierw chłodnica,płukanie układu, nowy płyn i tak samo z olejem- płukanie i zmiana na mobila 5w30.

[ Dodano: 2013-02-13, 22:37 ]
Smok był czysty, olej zalany świeży 5w30, ciśnienie sprawdzane i jest ok (tak twierdzi mechanik ale raczej się nie myli bo to dość ogarnięty gość)a temp dalej rośnie :( Może to wina chłodnicy oleju co sądzicie???
Na pewno to ma znaczenie. To mogło przytkać chłodniczkę oleju.
Ja też miałem ogarniętego mechanika, który nie dość, że zalał te same "gó**o" 5W-40, to jeszcze wypuścił mnie z jedynie 5-cioma litrami w silniku mówiąc, żebym sobie dokupił i dolał. A kilka mies. później, jak wyciekał mi olej od wspomagania, to dolał elf dexron 3. ...podono po VIN-e sprawdzał i jest zgodny z zaleceniami producenta - taki kuźwa "ogarnięty".
Teraz sam dobieram oleje, a "ogarnięty" mechanik już nigdy więcej nie dotknie mojego auta. <nerwus>

Można spytać jaki ci ten płyn chłodniczy zalał? ..i zapytaj go jak te ciśnienie sprawdzał i ile mu wyszło.

enduro7 pisze:120 stopni to normalna temp przy dynamicznej jeżdzie na postoju ok90-110 stopni
...chyba w dieslach.
W lipcu przemierzałem A2 z prędkością 160-180km/h, a nawet był moment powyżej 230km/h. To był bardzo ciepły i słoneczny dzień, jechaliśmy we 3 osoby, bagażnik załadowany, klima włączona, silnik pracował na gazie (a gaz ma wyższą temperaturę spalania) - to wszystko ma znaczenie.
Z racji, że to była moja pierwsza taka podróż (ponad 500km w jedną stronę) tym autem, to co chwila zerkałem na wszystkie wskaźniki.
Temperatura oleju nawet na moment nie przekroczyła 110 stopni. ...ba, może nawet i nie osiągnęła tych 110, bo wskazówka tylko trochę się wychyliła poza kreskę. :)
Później jak zjechałem na krajówkę i jechałem 100-120km/h, to temperatura oleju spadła i utrzymywała się w granicach 90-100 stopni.

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 31 sie 2015, 00:02

Moreno pisze:
gibon_81 pisze:Czy fakt, że do układu chłodzenia kiedyś wsypano super uszczelniacz i teraz chłodnica jest przypchana może mieć coś wspólnego z tą temp??? napewno mam chlodnice do wymiany bo jest nieszczelna, mechanik powiedział, że najpierw chłodnica,płukanie układu, nowy płyn i tak samo z olejem- płukanie i zmiana na mobila 5w30.

[ Dodano: 2013-02-13, 22:37 ]
Smok był czysty, olej zalany świeży 5w30, ciśnienie sprawdzane i jest ok (tak twierdzi mechanik ale raczej się nie myli bo to dość ogarnięty gość)a temp dalej rośnie :( Może to wina chłodnicy oleju co sądzicie???
Na pewno to ma znaczenie. To mogło przytkać chłodniczkę oleju.
Ja też miałem ogarniętego mechanika, który nie dość, że zalał te same "gó**o" 5W-40, to jeszcze wypuścił mnie z jedynie 5-cioma litrami w silniku mówiąc, żebym sobie dokupił i dolał. A kilka mies. później, jak wyciekał mi olej od wspomagania, to dolał elf dexron 3. ...podono po VIN-e sprawdzał i jest zgodny z zaleceniami producenta - taki kuźwa "ogarnięty".
Teraz sam dobieram oleje, a "ogarnięty" mechanik już nigdy więcej nie dotknie mojego auta. <nerwus>

Można spytać jaki ci ten płyn chłodniczy zalał? ..i zapytaj go jak te ciśnienie sprawdzał i ile mu wyszło.

enduro7 pisze:120 stopni to normalna temp przy dynamicznej jeżdzie na postoju ok90-110 stopni
...chyba w dieslach.
W lipcu przemierzałem A2 z prędkością 160-180km/h, a nawet był moment powyżej 230km/h. To był bardzo ciepły i słoneczny dzień, jechaliśmy we 3 osoby, bagażnik załadowany, klima włączona, silnik pracował na gazie (a gaz ma wyższą temperaturę spalania) - to wszystko ma znaczenie.
Z racji, że to była moja pierwsza taka podróż (ponad 500km w jedną stronę) tym autem, to co chwila zerkałem na wszystkie wskaźniki.
Temperatura oleju nawet na moment nie przekroczyła 110 stopni. ...ba, może nawet i nie osiągnęła tych 110, bo wskazówka tylko trochę się wychyliła poza kreskę. :)
Później jak zjechałem na krajówkę i jechałem 100-120km/h, to temperatura oleju spadła i utrzymywała się w granicach 90-100 stopni.
Kolego ale z tego co widzę masz 2.4 a nie 3.0 a to dwa bardzo różne silniki. Ty masz euro 3 ja już euro 4. Co za tym idzie temperatury są w 3.0 wyższe. Poza tym temat tamtej naprawy zakończyłem ponad rok temu :D

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 31 sie 2015, 00:19

Może więc raczyłbyś napisać jak rozwiązałeś problem, bo zdaje się, że rebok23 niedawno o to pytał.

Ja wiem, że twój 3-litrowy ASN jest ładniejszy i piękniejszy ;) , ale normy Euro dotyczą (z tego co kojarzę) toksyczności spalin.
Jeśli to ma mieć jakiś związek z temperaturą oleju w silniku, to widzę to w ten sposób, że im olej jest gorętszy, tym szybciej odparowuje, a więc wydziela więcej substancji toksycznych, które na zewnątrz (czyli do środowiska) wydalane są tą samą drogą co produkty spalania paliwa. :)

Popraw mnie jeśli coś pokręciłem.

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 31 sie 2015, 23:02

Moreno pisze:Może więc raczyłbyś napisać jak rozwiązałeś problem, bo zdaje się, że rebok23 niedawno o to pytał.

Ja wiem, że twój 3-litrowy ASN jest ładniejszy i piękniejszy ;) , ale normy Euro dotyczą (z tego co kojarzę) toksyczności spalin.
Jeśli to ma mieć jakiś związek z temperaturą oleju w silniku, to widzę to w ten sposób, że im olej jest gorętszy, tym szybciej odparowuje, a więc wydziela więcej substancji toksycznych, które na zewnątrz (czyli do środowiska) wydalane są tą samą drogą co produkty spalania paliwa. :)

Popraw mnie jeśli coś pokręciłem.
Pisałem już jak się uporałem z problemem wyżej- wymieniłem silnik :) Stary miał lipną pompę oleju, i był wcześniej przytarty. Wszystkie nowsze silniki mają wyższą temp płynu chłodzącego. Dla euro 3 normą było 90 stopni dla asn normalna temp pracy jest od 95 do 102. A jak masz wyższą temp płynu to i oleju będzie wyższa. Zdrowy ASN to fajny ASN. Kulturą pracy powala na kolana starsze jednostki 2.8 czy 2.4. Mam oda silniki więc porównanie też jest.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 31 sie 2015, 23:38

gibon_81 pisze: Kulturą pracy powala na kolana starsze jednostki 2.8 czy 2.4. Mam oda silniki więc porównanie też jest.
Taa... już to widzę jak "powala na kolana". <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga