Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] Wymiana komponentów instalacji LPG.

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 05 lut 2013, 19:52

xoslox pisze:Myślałem też czy nie użyc adapterów pod wtryskiwacze LPG Adapter
Nie jest to dobry pomysł, odsuwasz wtrysk pb przez co ingerujesz w fabrykę a jeszcze dochodzi dodatkowe miejsce gdzie może dochodzić do nieszczelności.
Na Twoim miejscu pozostawił bym wkrętki tak jak są nawiercone, dał trochę dłuższe wężyki (równe dla wszystkich wtrysków) i pochylił wtryski, dla hana nie będzie żadnego problemu.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 06 lut 2013, 10:55

No to adaptery odpadają. Najwyżej tak się zrobi jak piszesz grzemo. Tylko planuje założyć Barracudy. Bo zawsze gdyby było coś nie tak można poszaleć dyszkami.

Na jaką średnicę na początek rozwiercić ? 165/6 = 27,5 KM na cylinder. Zavolkiem regulacją ciśnienia raczej poniżej 1.1 - 1.3 się nie zejdzie. Czyli tak przy ciśnieniu 1.2 w tabelce są rozmiary 2.3 , 2.4, 2.5 mm. Oryginalne dyszki mają 2 mm.

Tabelka doboru dysz dla Barracudy


Obrazek

Tak bym sobie wziął kupił komplet dyszek do MJ (pasują właśnie do Barracudy) i w pracy na dobrej stołówce ładnie rozwiercił, bo niestety w domu nie mam takiego sprzętu.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 lut 2013, 13:01

Hana czerwons jest idealna do 2.4
Do tego Gold I mizna szalec ile fabryka dala.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 lut 2013, 13:04

Ja bym zaczął od najmniejszej wartości bo zawsze można rozwiercić gdy po kalibracji mnożnik wskazywał by na za małe, zresztą zavoli lubi wyższe ciśnienie.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 lut 2013, 13:23

Ale na tym reduktorze to to nie pojedzie.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 06 lut 2013, 17:43

Czyli bardziej polecacie Hanna od Barracuda ?

A KME Silver by nie wystarczył do 165 KM ? Byłoby łatwiej przepiąć bo wymiary króćców takie same jak w Zavoli. I cena też dużo mniejsza.

Ewentualnie AC-R01 250 / Zavoli S ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 lut 2013, 19:42

xoslox pisze:Czyli bardziej polecacie Hanna od Barracuda ?
Oczywiście że hana, bo po co bawić się z rozwiercaniem dysz :)
xoslox pisze:Ewentualnie AC-R01 250 / Zavoli S ?
To co masz obecnie do spokojnej jazdy pewnie by wystarczyło ale po to jest zamontowane lpg aby korzystać z pełnej mocy na gazie.
Co do zapytania to wybrał bym reduktor ac r01 czerwony. Zavoli S jest super i bardzo stabilny w nastawach, jedynym mankamentem są zarastające sprężynki i wtedy robi się nie wydajny.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 06 lut 2013, 23:13

Nie ukrywam, że ZAVOLI ZETA S najbardziej by mi pasował, ze względu na Plug & Play nic nie trzeba by zmieniać i cena o połowę niższa. Przy Goldzie albo AC-R01 jest już fi 8 dla miedzi.
Zavoli S jest super i bardzo stabilny w nastawach

To dobra wiadomość.
jedynym mankamentem są zarastające sprężynki i wtedy robi się nie wydajny.

Regeneracja nie jest trudna i raz na te 50k można samemu to zrobić.

Także fassi1 i grzemo dzięki za rady z Hanami. Kupię czerwone.

Zostaje jeszcze kwestia reduktora, muszę przemyśleć który.


A jeśli bym chciał AC-R01 to czarny czy czerowny ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 07 lut 2013, 13:34

xoslox pisze:A jeśli bym chciał AC-R01 to czarny czy czerowny ?
Według mnie czarny spokojnie powinien sobie poradzić, mimo że AC chyba go poleca do 150km, ale ludzie użytkujący mówią że daje radę nawet do 190km.
Poczekajmy na wypowiedź instalatorów lpg

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

[ C5+LPG]

Post autor: kovalnet » 07 lut 2013, 20:49

Witam, chciałbym dołączyć się do tematu, bo nie wiem czy jest sens zakładać nowy.

Sytuację mam podobną do kolegi xoslox'a. Nabyłem auto z LPG niestety w opłakanym stanie(link do zdjęć poniżej). Nie wiem jakim cudem ta instalacja funkcjonuje. Ale czasami działa, czasami nie załącza się. Nie wspominam już o wyciekach.

https://picasaweb.google.com/1076180914 ... GA6Masakra

Chciałbym to jakoś rozsądnie uporządkować(oczywiście przy rozsądnych kosztach). W zasadzie nie wiem od czego zacząć. Które komponenty zostawić, a które wymienić.

1. Wiązka jest w stanie opłakanym, izolacja się rozpada (ma tylko 5 lat <szok> ). Nie wiem czy ją sztukować czy można całą dostać?

2. Reduktor chciałbym zregenerować i zostawić. Jest to niska półka ale 240KM. Mam jeszcze gdzieś w garażu reduktor z instalacji Necam MEGA w dobrym stanie(przejechane tylko 50 kkm). Został z poprzedniego auta. Może wiec podmienić ?

3. Wtryski niezidentyfikowane (może ktoś je rozpozna). Poprzedni właściciel ponoć wymieniał "iglice" w zeszłym roku. Myślałem również o inwestycji w czerwone Hana'y. Nie wiem tylko jak z dyszami (jakie tam są średnice powiercone), a nie chcę nowych wkrętek robić. Nie wspominam nawet o wtyczkach bo wiązka raczej do wymiany.

4. Komputer jest mi osobiście nieznany. Z książki gwarancyjnej (w zasadzie pogwarancyjnej :> ) wynika że to AGIS ALTIS ( ODB II <szok> ??). Faktycznie nawet jak w sieci poszperałem to jest do tego dostępny soft, więc można się pobawić. Do tej pory miałem do czynnienia ze Stagiem 4 i nie ukrywam że bardziej by mi taki pasował. Czy jeżeli ten komputer jest faktycznie podłączony do ODB II to mogę mieć problem z ewentualnym wycięciem ?

Przewody, filtry oczywiście na nowo ale również jak by się dało to MAP s. też bym zostawił.

I w sumie to tyle.
Panowie doradźcie coś, kupiłem auto i stoi bo strach tym jeździć a na Pb to przyjemnośc żadna <lol> .

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 08 lut 2013, 10:33

Kolego a ja myślałem, że mam bajzel pod maską :P

1. Wiązka rzeczywiście w opłakanym stanie, jakby przez kunę/szczura poprzegryzana. Ale jeśli jest zachowana ciągłość przewodów to można by to w peszelki plastikowe pochować. Samą wiązkę też jest możliwość dostać niejednokrotnie ktoś kupuje sterownik z wiązką a potrzebny mu sam sterownik dla przykładu.

Najlepiej sprawdź jaki masz dokładny sterownik i wtedy będzie na pewno łatwiej znaleźć.

2. Podaj nazwę reduktora. Niejednokrotnie teoretyczne 250 KM ma się inaczej w praktyce. Na pewno ktoś z instalatorów oceni wtedy czy się nada.

3. Wtryski jakieś Valtekopodobne. Najlepiej kupić Hana Czerwone jak mi koledzy radzili, lub Barracudy. Cena ta sama praktycznie (70-80 zł sztuka). I wtedy pojedyncze możesz pochować ładnie pod osłoną.

Wkrętki w kolektorze raczej bedą 4mm, ale najlepiej jakbyś wkleił tu na forum zdj i pokazał zdjęcie spod osłony i mniej więcej jak jest kolektor nawiercony.

4. Tak jak mówiłem zajrzyj pod podszybie tam zapewne będzie komputer i sprawdź nazwę.

Przewody najlepiej Parkera.

Filtr jak grzemo doradzał poliester albo włókno szklane, może być Czaja FL-02.

Do tego zrobić kompensację i znaleźć kogoś kto to porządnie zestroi.

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 08 lut 2013, 19:57

Dzięki za odpowiedź,

1. Wiązka, a raczej jej izolacja jakby zwęglona jest. Możliwe że od jakiejś chemii. Oryginalna w całkiem innym stanie. Faktycznie można ją okleić czy coś ale reszty problemów to nie rozwiąże.
Komputer wymontowałem to AGIS OBD/CAN. W sklepie, który polecał grzemo jest wiązka do tego komputera za 170 PLN. Ale interfejsu diagnostycznego już nie znalazłem, więc lipa jeżeli chodzi o regulacje czy diagnostykę.
Natomiast do STAGa mam interfejs bluetooth. Sterownik STAG z wiązką, MAP'em i drobiazgami 800 PLN.
Tak, że mam z tym zagwozdkę. Może ktoś doradzi czy ten sterownik jest coś warty czy wymieniać na STAGa.

Reduktor tak jak widać to Artic AT09.

Wtryski - nadal niezidentyfikowane, ale raczej do wymiany.

Patrzyłem na wkrętki wyglądają OK. Zrobię zdjęcia to wrzucę na forum. Tylko czy do czerwonych Hanek będą pasować?

Reszta jak filtry czy przewody to już żaden problem. Najważniejszy wg mnie wybór to komputer. Zostawić tego AGISA czy inwestować w STAGA? Przez weekend i tak nic nie kupie więc mam czas na przemyślenia. Będę wdzięczy za uwagi i propozycje.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 08 lut 2013, 20:32

kovalnet,
Co do programu i strojenia http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=a ... NVG1GeKFWQ
i oczywiście forum http://lpg-forum.pl/agis.html

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 08 lut 2013, 21:27

No właśnie czytam na ten temat. Stronkę też znalazłem. Instrukcje do programu są na chomiku. Interfejs na allegro 40 PLN.

Wygląda to nawet fajnie, szczególnie że można:
- wgrywać nowy firmware do sterownika,
- ma wyjście na ODB II,
- możliwość kalibracji poszczególnych wtryskiwaczy. <szok>

Tak więc chyba nie ma sensu wymiany na staga. Trzeba będzie się tylko do nowego programu przyzwyczaić. :)

Wymiana wiązki to będzie formalność. :) .

Pozostaje tylko pytanie o wtryski Hana i dysze czy będą pasować?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 lut 2013, 21:37

Wtryskiwacze Hana czerwona są idealne do tego silnika i nie mają one żadnych dysz do wiercenia. Nie polecam korygować wtryskiwaczy pojedynczo, wtryskiwacze powinny pozostać bez żadnej korekcji a zasilanie powinno być wykonane prawidłowo wtedy wszystko będzie działać prawidłowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja