Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ACK 2.6 193 KM] Kontrola lambd, przeplywomierza, spalania

Silniki benzynowe
tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 02 lut 2013, 21:05

U mnie korekty identycznie szły na +25 % gdy zrobiłem sobie nawiert dla podciśnienia do LPG za przepustnicą w tym zagłębieniu które wielu poleca aby tam je robić.Ale przy montażu wszystkiego zsunął mi się ten wężyk troszeczkę . Wyłapałem to po pierwszym przejeździe , komp wchodził w tryb awaryjny . Poprawienie wężyka i wszystko juz ok.
Na początku logu który zamieścił właściel korekty przez 30 sek. są za zero bo pewnie log robiony od momentu odpalenia zimnego silnika?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 lut 2013, 22:30

Dokładnie na początku są same zera bo pętla otwarta. Każdy start nawet ciepły zaczyna się pętlą otwartą aż sondy się nagrzeją.
Co do Twoich korekt +25% to po prostu ciągnęło lewe powietrze więc ECU próbował wydłużyć czasy wtrysku, żeby osiągnąć AFR 14.6-14.7

maicroft
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 cze 2012, 08:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)

Post autor: maicroft » 03 lut 2013, 20:40

Logi byly robione przed ustawieniem na nowo gazu.

Ostatnio zostal zrobiony reset jednego i drugiego, adaptacja zrobiona na nowo i tak:

plik vcds1 to jest po przejechaniu kilku km na benzynie
plik vcds2 to jest po ustawieniu gazu, tak zeby mapy sie pokryly i zrobieniu okolo 20km

W zalaczeniu plik z vcds, po skasowaniu korekt i przejechaniu 30km na benzynie z roznymi obrotami, bez wlaczania gazu. Czyli w 7 grupie wszystkie korekty sa dodatnie, co oznacza ze ciagle jest ubogo z mieszanka ??

Co mnie jeszcze zastanawia, to na LPG w stagu wcisniecie gazu do konca i jazda z gazem w podlodze do odciecia to maksymalnie wg. niego 60% obciazenia silnika <szok>


Wezyki do podcisnien, sa wszystkie wymienione na nowe silikonowe. Zastanawia mnie czy w tym aucie dziala dobrze podcisnienie, bo hamulec od zawsze dziala jakby wspomagania bylo moze ze 40%, a jak wcisnie sie hamulec na postoju i doda gazu to minimalnie pedal zaczyna opadac. Czegos takiego w innych autach nie zauwazylem.

Został mi ten blad przepustnicy i postaram sie w tym tygodniu z tym uporac i zrobic poprawnie adaptacje samej przepustnicy. Ale to na korekty raczej nie ma wplywu, albo na rozjazd stron na LPG.

Wezyk do podcisnienia dla gazu wkrecony w kolektorze, gdzies od tylu przy przepustnicy. Zrobie zdjecie jak bede mial wyjete. Na pewno szczelnie, bo przykrecone opaska.


Wiec, od czego mozna zaczac, zeby to doprowadzic do normalnosci. Czy na podstawie tego dzisiejszego screena z beznyny mozna przyjac, ze tu jest wszystko ok, czy tez cos nie tak.

Mam OSC z jazdy na benzynie, po autokalibracji z przejechanych tych kilkunastu km.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 03 lut 2013, 21:42

Ja tu nic nie rozumiem. Piszesz ze masz OSC z jazdy na benzynie , po autokalibracjii?? O co tu chodzi ?

A zamieszczasz na koniec screen z tytułem "korekty po 20 km na lpg " które są jakieś przekłamane. Albo nie były odczytane po skasowaniu adaptacji , albo ty skaczesz sobie benzyna /gaz i robisz nam mętlik w głowach.
No bo jak niby na tym screen'ie wypracowały się korekty wszędzie dodatnie również dla obrotów jałowych , gdzie widać dla jałowych w korektach krótkich przelanie kilkanaście procent.

[ Dodano: 2013-02-03, 21:43 ]
Chyba , że screen robiony jak silnik jest zimny i wtryski lpg leją , a potem gdy rozgrzane już są ubogie.

Nie mogę tego wszystkiego zrozumieć co ty robisz ;)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 lut 2013, 21:43

Obciążenie pokazywane przes Staga to takie bzdury więc tym się nie przejmuj.
Screeny z korekt wiele nie mówią.
Najlepsze są logi z grup które pokazują korekty krótkie, korekty długie, napięcia z sond, obroty i wartości z przepływki.
Wykasuj błędy (korekty) i zrób log z jazdy na benzynie a potem to samo z jazdy na gazie.
Jeszcze raz zadam pytanie, na jakim paliwie był robiony drugi log który jest wcześniej wklejony?

maicroft
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 cze 2012, 08:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)

Post autor: maicroft » 04 lut 2013, 09:23

[quote="tkamicki5"]Ja tu nic nie rozumiem. Piszesz ze masz OSC z jazdy na benzynie , po autokalibracjii?? O co tu chodzi ?

A zamieszczasz na koniec screen z tytułem "korekty po 20 km na lpg " które są jakieś przekłamane[/quaote]

O jednym mysle o drugim pisze.

Ten screen z wczorajszego dnia, jest zrobiony na benzynie. Zostaly wykasowane korekty, wlaczona adaptacja w lpg, potem gaz sie wylacza i pojezdzilem na benzynie te 20km zanim zaczal zbierac mape gazu, zeby ustawic mnoznik.


Fassi
http://vaglog.rtnet.pl/maicroftbb_111743.html - te logi byly na Pb

http://vaglog.rtnet.pl/maicroftbb_111744.html - te na LPG


Wiec, zgodnie z sugestiami, korekty zostana pokasowane i zrobie log z przejazdu na Pb i LPG po tej samej trasie.
Grupy 5,6,7 czy jakies inne ??


Jeszcze jedno pytanie. Przy gazie do deski, podcisnienie MAP w Stagu pokazuje na poziomie 0,9bar, a na wolnych obrotach 0,3bar - to sa dobre wartosci, czy tez cos jest nie tak

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 04 lut 2013, 17:11

Map w stagu pokazuje dobrze.
Grupy do logów 002 , 006 , 009 i zrzut ekranu z 007 .

Na PB więc sondy jako tako pracują więc podejrzenie lewego powietrza raczej wydaje się mylne. Skaczesz beznyna /gaz i dlatego rozjeżdżają się korekty w ECU. Na gazie strasznie ubogo jest. A skoro rozjeżdża korekty dla Banków to albo któryś wtrysk po jednej stronie ma większą wydajność , albo listwy nierówno zasilone ( długość węży jest różna od reduktora i brak kompensacji).


Nie włączaj żadnej adaptacji w stagu. Zrób "Autokalibrację " która wyznaczy mnożnik , a później zebrać mapy PB i następnie lpg i ustawić model.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 lut 2013, 17:49

Pierwszy log na benzynie nic nie mowi po za tym tylko ze sondy chodza.
Z samych napiec za wiele piwiedziec nie mozna.
Nie loguj tych samych grup jednoczesnie jak w tym drugim grupe 009 2 razy.
Zrob grupy 006, 009 I grupe gdzie pokazuje mase zasysanego powietrza.
Podcisnienie w Stagu pokazuje poprawnie.
To ze sobdy chodza nie oznacza ze nie moze ciagnac lewego powietrza,
wystarczy ze wydluzy czas czyli korekte i sondy beda faliwac a lewe bedzie ciaglo.

maicroft
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 cze 2012, 08:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)

Post autor: maicroft » 05 lut 2013, 09:25

Podejrzany wtrysk do gazu zostal zamieniony na druga strone w sobote i rozjazd jest dalej po tej samej stronie gdzie byl, po drugiej stronie nic sie nie zmienilo gdzie zostal wsadzony ten gorszy wtrysk. Wkretki przedluzane i sciete na koncu, ze leja pionowo w dol jak wtryski benzyny, wkrecone najblizej wtryskow benzynowych.

Zasilone jest raczej dobrze :)

Wezyki od zielonych Hanek do wkretek maja 3cm, polaczenie na trojnikach + kompensacja zrobionana ostatnich od strony cewek, zasilanie od tylu z filtra 2x2 i stamtad to nie ma sily zrobic dwoch takich samych wezy, bo zawsze jeden bedzie dluzszy, a przy kompesacji to przeciez powinno byc bez znaczenia. Fakt wyzsze korekty sa na krotszym wezu. Gold chodzi na cisnieniu 1,05 i spada maksymalnie do 0,9 a tak normalnie 0,95-1.

Jak bede mial dzis chwile to zrobie 2,6,9

Za rady dziekuje, bede pracowal <radocha>

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 05 lut 2013, 19:33

Z tego co piszesz wtryski lpg ładnie zamontowane i do tego kompensacja z przodu jest na trójnikach to musi być dobrze i rozjazd nie od tego raczej. Hanki to tez dobre wtryski .

Czy ta instalacja działała w ogóle wcześniej prawidłowo ? Skasowałeś ustawienia instalacji może?
Aby to wszystko ogarnąć to musisz zrobić logi kanałów które już wiesz , a do tego przydały by się screeny ustawień ze sterownika lpg.

[ Dodano: 2013-02-05, 19:37 ]
ps. od 2 tygodni próbujesz ogarnąć auto , rozumiem że w tym czasie nim nie jeździsz?
Bo przecież tam jest tak ubogo ,że silnik zarżniesz i zaraz się coś przegrzeje ( pierścienie , uszczelniacze zaworowe ) i będzie żarł olej .

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 05 lut 2013, 21:40

tkamicki5 sondy chodzą więc ubogo to tak nie jest, korekty rozjechane to fakt.
Na jałowym sonda leży ale co tam ma się wtedy smażyć jak obroty 600-700?
Jakby kręcił do końca i na górze sonda by leżała to wtedy można mówić o piekle.

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 05 lut 2013, 22:29

Chodzi mi o jazdę , w pierwszym poście Autor pisze , ze kręci czasem do 6000 RPM , więc widać ,że auto czasem przegania , a zaraz poniżej na pierwszej stronie wkleja log z jazdy gdzie korekty walą na 25% czyli opór , więc sonda w czasie tej jazdy na pewno też leży , a jazda na logu spokojna .

maicroft
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 cze 2012, 08:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)

Post autor: maicroft » 05 lut 2013, 23:08

tkamicki5, A wiec tak, to jest automat, wiec krecenie go do 6tys, to nie jest normalne zjawisko. On zmienia biegi przy 2,5-3tys obr/min i generalnie tak nim jezdze. Czasem wkreca sie na 4 tys, ale jak jest potrzebna to przeciagne dalej. Chodzi o to, ze jak samochod ma obrotomierz do 4,6 czy 8 tys to ten silnik co jakis czas tam powinien zawitac i u mnie tak jest. Co nie oznacza ze zawsze krece go do odcinki. Przy normalnej jezdzie to jest przedzial 1-3,5tys.

Sonda na gorze ustawia sie na 1, czyli dla bogatej mieszanki jak zrozumialem, wiec raczej problemow nie bedzie.

A wiec tak, rozgrzalem silnik, wykasowalem korekty, zostawilem na benzynie i pojechalem. Taki odcinek 12km gdzie mozna przycisnac, gdzie jedzie sie z umiarkowana predkoscia, kilka zatrzymac, wiec taka symulacja normalnej jazdy.

http://vaglog.rtnet.pl/maicroftbb_113015.html

Po tej trasie w grupie 7, 4 pola byly na 0.

Nastepnie korekty skasowane, przelaczylem na LPG i przejechalem ta sama trasie, starajac sie zachowac ten sam styl jazdy.

http://vaglog.rtnet.pl/maicroftbb_113016.html

Po tej trasie grupa 7 wyglada jak w zalaczeniu.

Przy okazji ustawienia LPG w Stagu w zalacznikach.

Po sugestiach przed dzisiejszym logowaniem, ze jest ubogo w pewnym zakresie obrotow, zrobilem poprawki i teraz korekty wygladaja troche lepiej, juz nie ciagnie do tych 25% i wiecej. Tam jeszcze trzeba by bylo ciut pozmieniac, ale pytanie czy ide w dobra strone.
Jak wrocilem do domu, to korekty grupie 6 3i4 okienko oscylowaly kolo +3-9, a do tej pory bylo po +25 i zwis.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 05 lut 2013, 23:30

Moim zdaniem auto nie jest sprawne na benzynie i podejrzewam, że ciągnie lewe powietrze.
Zawsze najbardziej ciągnie jak w kolektorze jest największe podciśnienie czyli przed cutoffem i na jałowym i wtedy właśnie widać jak korekty się wydłużają nawet na benzynie bo silnik dostaje za dużo powietrza i wydłuża czas wtrysku czyli korektę, żeby otrzymać stechiometryczną mieszankę.
Gaz nadal bez rewelacji i wydaje mi się że masz załączoną ISE2 więc proponuję ją wyłączyć jeśli masz ją załączoną.

maicroft
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 15 cze 2012, 08:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)

Post autor: maicroft » 06 lut 2013, 08:59

Czyli wyglada na to, ze przy okazji czyszczenia przepustnicy, bo ciagle ten blad tam siedzi, kolektor dolotowy w gore i do przepatrzenia/wymiany polaczenia gumowe ew. uszczelki.

ISA2 jest wylaczona. Na mapie mnoznika 3D podnioslem mape w gore(wydluzyly sie czasy wtrysku na lpg), zeby wzbogacic mieszanke i wtedy w koncu przestalo rozjezdzac korekty benzyny. Rozjezdza ale juz nie az tak w dolnym zakresie obrotow, co do tej chwili bylo nagminne.
W zwiazku z czym ta druga mapa korekcji mnoznika 3d w wersji cyfrowej tez sie pozmieniala i wyglada, jakby isa dzialala.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja