[A6 C5] Felgi czy odpowiednio siedzą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 149
- Rejestracja: 12 gru 2010, 21:23
- Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
[A6 C5] Felgi czy odpowiednio siedzą
Witam nie dawno zmieniłem felgi z 15 cali na 18.
I tutaj mam kilka pytań.
1)Czy u Was też jest tak mało luzu za kołem co u mnie.
Felga 18 cali ma chyba Et 45(a chyba z tego względu bo jak widać na foto po napisie ET jest taki symbol kółeczko podzielone na pół a przed napisem et jest cyfra 45 czyli wygląda to tak: " 45 ET: <ten symbol> ". Szerokość to 8 cali. Opony to 225/40
2) Czy uważacie że do tego ET trzeba założyć dystanse żeby je zmniejszyć i żeby felga ciut wystawała? Bo jak rozumiem dystanse a zarazem mneijsze ET powoduje dalesze wysunięcie felgi za obrys karoserii/nadkola?
I w razie założenia dystansów nie będzie uwalone pół samochodu błotem lub ewentualnie lakier poobijany od żużlu czy żwirku?
3)Moje stare alu 15 cali ori miał śruby kuliste. Do tych nowych 18 musiałem dokupić stożkowe bo takie tu wchodzą.
I to pytanie jest odnosnie zapasówki która jest alu ori ze starego kompletu. Skoro zapasówka alu ma śruby kuliste a nowa felga na samochodzie stożkowe to w takim razie podczas ewentualnego złapania gumy musze mieć przy sobie stare śruby z łebkiem kulistym? Czy moge użyć tych stożkowych?
PS Nowe alu to nie chińczyki tylko made in germany firmy MAM więc prosze nie pisać o wyższości ori nad resztą bo to dośc popularny temat Poprostu chciałem sie troche wyróżnić i myślałem nad niemieckimi firmami tomason,borbet i mam. No i udało mi sie kupic fajne MAM'y. Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi
A tutaj foto szpary od tyłu oraz tego symbolu ET(przepraszam ze taki syf ale straszne błoto mam przed domem po tych roztopach)
I tutaj mam kilka pytań.
1)Czy u Was też jest tak mało luzu za kołem co u mnie.
Felga 18 cali ma chyba Et 45(a chyba z tego względu bo jak widać na foto po napisie ET jest taki symbol kółeczko podzielone na pół a przed napisem et jest cyfra 45 czyli wygląda to tak: " 45 ET: <ten symbol> ". Szerokość to 8 cali. Opony to 225/40
2) Czy uważacie że do tego ET trzeba założyć dystanse żeby je zmniejszyć i żeby felga ciut wystawała? Bo jak rozumiem dystanse a zarazem mneijsze ET powoduje dalesze wysunięcie felgi za obrys karoserii/nadkola?
I w razie założenia dystansów nie będzie uwalone pół samochodu błotem lub ewentualnie lakier poobijany od żużlu czy żwirku?
3)Moje stare alu 15 cali ori miał śruby kuliste. Do tych nowych 18 musiałem dokupić stożkowe bo takie tu wchodzą.
I to pytanie jest odnosnie zapasówki która jest alu ori ze starego kompletu. Skoro zapasówka alu ma śruby kuliste a nowa felga na samochodzie stożkowe to w takim razie podczas ewentualnego złapania gumy musze mieć przy sobie stare śruby z łebkiem kulistym? Czy moge użyć tych stożkowych?
PS Nowe alu to nie chińczyki tylko made in germany firmy MAM więc prosze nie pisać o wyższości ori nad resztą bo to dośc popularny temat Poprostu chciałem sie troche wyróżnić i myślałem nad niemieckimi firmami tomason,borbet i mam. No i udało mi sie kupic fajne MAM'y. Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi
A tutaj foto szpary od tyłu oraz tego symbolu ET(przepraszam ze taki syf ale straszne błoto mam przed domem po tych roztopach)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 149
- Rejestracja: 12 gru 2010, 21:23
- Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
Zdjecia mnie troche uspokoiły ale na początku jak przejechałem paluchem i nie chciał wejść to uznałem ze moze coś jest nie tak:) Zdjęć naarzie grubszych nie robiłem takie jedno łap na szybko
Troche moze i wpadły, narazie wypstrykałem sie z $ bo trzeba by było kupić 4 sztuki tych dystansów bo samego przodu to sie nie opłaca ruszać a to on wizualnie chyba najglebiej siedzi. Z drugiej strony az tak mi to narazie nie przeszkadza ,będzie wiecej czasu i gotóki to sie wezme. Narazie prosze o pare opinii jak to wygląda.
A co do zawiasu to taki musi zostać:)
Troche moze i wpadły, narazie wypstrykałem sie z $ bo trzeba by było kupić 4 sztuki tych dystansów bo samego przodu to sie nie opłaca ruszać a to on wizualnie chyba najglebiej siedzi. Z drugiej strony az tak mi to narazie nie przeszkadza ,będzie wiecej czasu i gotóki to sie wezme. Narazie prosze o pare opinii jak to wygląda.
A co do zawiasu to taki musi zostać:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 149
- Rejestracja: 12 gru 2010, 21:23
- Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
daniel.tymek,
Nic nie zakładałem żadnych dystansów,zmieniłem oponę na szerszą aby ochronić rant felgi i okazało się że obciera(nie przy zawieszeniu tylko o nadkole) musiałem dalej śmigać na 225/40.Jak założysz dystanse to na bank będą obcierać o nadkole pod obciążeniem i to już jest max rozstaw.Tak jak masz jest ok-bez obawy!
Nic nie zakładałem żadnych dystansów,zmieniłem oponę na szerszą aby ochronić rant felgi i okazało się że obciera(nie przy zawieszeniu tylko o nadkole) musiałem dalej śmigać na 225/40.Jak założysz dystanse to na bank będą obcierać o nadkole pod obciążeniem i to już jest max rozstaw.Tak jak masz jest ok-bez obawy!
Mody za przyzwoleniem mojej żonki :
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 149
- Rejestracja: 12 gru 2010, 21:23
- Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
Moje opony są z rantem ochronnym i chyba zdaje to egzamin bo felgi są w ładnym stanie. Jest może z jedno przetarcie gdzieś ale to bardzo delikatne. Jedyne co zauważyłem to w okolicach znaczka w środku odpryskuje bezbarwny. Przyjrzałem sie paru innym felgą i to chyba standard. Prawdopodobnie to od wyważania jak maszyna delikatnie obciera,uszkodzi powłoke i dostaje sie woda pod bezbarwny i go wypycha
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 149
- Rejestracja: 12 gru 2010, 21:23
- Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
A ja wczoraj podczas podróży zauważyłem dziwne telepanie ,wyszedłem sprawdzic czy nie guma i zauważyłem coś metalowego nie za duze wbite w opone. Dojechałem po woli do domu bo pow nie zeszło. Spieszyłem sie i zostawiłem auto w garażu. Dziś wyjąłem metal i powietrze nie schodzi. A samochodem troche zatrzęsło....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 lut 2013, 06:12
- Lokalizacja: katowice
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga