Czy w takim przypadku konieczna jest wymiana aku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Czy w takim przypadku konieczna jest wymiana aku?
Witam.
Od dwóch miesięcy mam bolączkę ze swoim aku..Przez ten czas przeczytałem milion postów i nic...
Więc krótko i na temat:
Kupiłem auto pod koniec listopada.Audi zostało sprawdzone VCDS i wykryło błąd akumulatora .Właściciel stwierdził,że aku wymienił na oryginalny ok.4 lata temu.
Parę dni później podczas wymiany siłownika schowka, przez 2-3h były otwarte drzwi(przy całym oświetleniu wnętrza) po czym pojawił się komunikat ,że jeśli nie odpalę motoru to po 3 minutach zostanie odcięta elektryka.I tak: bujnąłem się paręnaście km i z 10% wskoczyło na 100%(dopiero później dowiedziałem się,że wskazania MMI nie są "prawdziwe" ).Po jednej mróźnej nocy (-10st.) MMi wskazuje 10-20%,po nocach powyżej zera MMi wskazuje 100%.ÂŁadowałem aku przez noc ale bez zmian-nadal po po jednej nocy na minusie MMi wskazuje rozładowanie gdy po dodatnich temperaturach zajmuje to 3-4 dni by zeszło do 10%.Czy w takim układzie oznaki te wskazują na akumulator,który trzeba wymienić na nowy...?
Przy odpaleniu napięcie spada nawet do 7-8v a "na chodzie"jest powyżej 13 czyli OK.Dziś odczepię plusową klemę i sprawdzę amperki .Chciałem jechać do serwisu ale mam ponad 100km a po rozmowie tel.twierdzili,ze to cały dzień na sprawdzenie elektryki-niestety wolne mam tylko niedziele....Dodam tylko ,że poprzedni właściciel nigdy nie miał problemów z aku(auto garażowane-u mnie pod chmurką).Ciekawostką jest,że pierwszy błąd aku zapisamy jest z 10.10.2012 i w tym samym dniu auto było po raz ostatni serwisowane w ASO.....może coś oni spieprzyli....
Pomocy...Jest sens wymieniać czy nie....Aku raczej padnięty ale pewności brak a nie chcę sytuacji ,że wymienię aku i będzie to samo...
Z góry dziękuję i sorki,że tak się rozpisałem bo miało być "krótko i na temat"...
Pozdrawiam
Od dwóch miesięcy mam bolączkę ze swoim aku..Przez ten czas przeczytałem milion postów i nic...
Więc krótko i na temat:
Kupiłem auto pod koniec listopada.Audi zostało sprawdzone VCDS i wykryło błąd akumulatora .Właściciel stwierdził,że aku wymienił na oryginalny ok.4 lata temu.
Parę dni później podczas wymiany siłownika schowka, przez 2-3h były otwarte drzwi(przy całym oświetleniu wnętrza) po czym pojawił się komunikat ,że jeśli nie odpalę motoru to po 3 minutach zostanie odcięta elektryka.I tak: bujnąłem się paręnaście km i z 10% wskoczyło na 100%(dopiero później dowiedziałem się,że wskazania MMI nie są "prawdziwe" ).Po jednej mróźnej nocy (-10st.) MMi wskazuje 10-20%,po nocach powyżej zera MMi wskazuje 100%.ÂŁadowałem aku przez noc ale bez zmian-nadal po po jednej nocy na minusie MMi wskazuje rozładowanie gdy po dodatnich temperaturach zajmuje to 3-4 dni by zeszło do 10%.Czy w takim układzie oznaki te wskazują na akumulator,który trzeba wymienić na nowy...?
Przy odpaleniu napięcie spada nawet do 7-8v a "na chodzie"jest powyżej 13 czyli OK.Dziś odczepię plusową klemę i sprawdzę amperki .Chciałem jechać do serwisu ale mam ponad 100km a po rozmowie tel.twierdzili,ze to cały dzień na sprawdzenie elektryki-niestety wolne mam tylko niedziele....Dodam tylko ,że poprzedni właściciel nigdy nie miał problemów z aku(auto garażowane-u mnie pod chmurką).Ciekawostką jest,że pierwszy błąd aku zapisamy jest z 10.10.2012 i w tym samym dniu auto było po raz ostatni serwisowane w ASO.....może coś oni spieprzyli....
Pomocy...Jest sens wymieniać czy nie....Aku raczej padnięty ale pewności brak a nie chcę sytuacji ,że wymienię aku i będzie to samo...
Z góry dziękuję i sorki,że tak się rozpisałem bo miało być "krótko i na temat"...
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Dzięki.Byłem u gościa i zmierzył multimetrem.Powiedział,że raczej aku jest ok ale z tego co wiem serwisy mają dokładniejszy sprzęt a nie zwykły miernik.Hm...Generalnie chodzi mi o to by jakiś spec wypowiedział się,czy zmiany temperatur mają wpływ na "podkradanie"prądu-na chłopski rozum-czy jakby coś kradło prąd to czy byłoby - 20 st. czy + 20st. to i tak jeśli coś kradnie to po jednej nocy byłby rozładowany?
Wiem,masło maślane ale mam nadzieję,że się zrozumiemy
Wiem,masło maślane ale mam nadzieję,że się zrozumiemy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Zmiany temperatury nie mają wpływu na podkradanie prądu a jedynie mogą mieć wpływ na sprawność akumulatora
W moim przypadku podkradał prąd wzmacniacz ( prawdopodobnie zaśniedziałe piny)
Sprawdź zwykłym miernikiem lub cęgowym(wygodniej), wyciągając poszczególne bezpieczniki, co kradnie prąd po przejściu auta w stan spoczynku
W moim przypadku podkradał prąd wzmacniacz ( prawdopodobnie zaśniedziałe piny)
Sprawdź zwykłym miernikiem lub cęgowym(wygodniej), wyciągając poszczególne bezpieczniki, co kradnie prąd po przejściu auta w stan spoczynku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
- jacek528
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 363
- Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie - Żary
Zwykłym multimetrem nie sprawdzisz akumulatora, profesjonalne sprawdzenie natomiast zajmuje sporo czasu i wymaga "odpowiednich" narzędzi. Warunki atmosferyczne a w tym konkretnym przypadku ujemna temperaturka ma oczywiście jak najbardziej zły wpływ na akumulator, a skoro jeszcze piszesz, że poprzedni właściciel wymieniał go około 4 lat temu, to może oznaczać, że jednak powoli pora zastanowić się nad nabyciem nowego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Sprawdzę jeszcze z bezpiecznikami multimetrem-gdzieś o tym czytałem.Odepnę jeszcze plusową klemę i sprawdzę pobór między bateryją a klemą właśnie....W stanie spoczynku to około 0,03A,tak?
W serwisie mówili,że by sprawdzić całą instalację potrzeba cały dzień lub dłużej...Chciałbym po prostu uniknąć kupna nowego aku i "zbytecznego" wydatku bo czytałem na forum ,że kolega zmienił na nowy aku i sytuacja się nie zmieniła-dalej coś żarło prąd : /..
Sprawdziłem nawigację-po zamknięciu ciągnie jeszcze przez około 30 sekund-później śpi,tak samo CD-po zamknięciu idzie w kimkę więc wykluczam te możliwości złodziejstwa prądu...
Może ma ktoś jeszcze jakąś cenna radę-czekać zatem będę
Pozdrówka
W serwisie mówili,że by sprawdzić całą instalację potrzeba cały dzień lub dłużej...Chciałbym po prostu uniknąć kupna nowego aku i "zbytecznego" wydatku bo czytałem na forum ,że kolega zmienił na nowy aku i sytuacja się nie zmieniła-dalej coś żarło prąd : /..
Sprawdziłem nawigację-po zamknięciu ciągnie jeszcze przez około 30 sekund-później śpi,tak samo CD-po zamknięciu idzie w kimkę więc wykluczam te możliwości złodziejstwa prądu...
Może ma ktoś jeszcze jakąś cenna radę-czekać zatem będę
Pozdrówka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Weź miernik cęgowy, w bagażniku podnieś tą płytę gdzie jest aku, załóż ten miernik na przewód minusowy, zamknij bagażnik, powyłączaj wszystkie odbiorniki prądu, zamknij samochód z pilota i patrz na miernik / przez szybę w kombi będzie widać / jaki jest pobór prądu, powinien się zmniejszać po około 10-20 minut powinien się ustabilizować i być jednakowy - tylko jaki . Tylko dobry miernik.NastyMosquito pisze:Może ma ktoś jeszcze jakąś cenna radę-czekać zatem będę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
tak wygląda procedura sprawdzania VAS-em, ori sprzęt vas jest wyposażony w przystawkę - miernik cęgowyNastyMosquito pisze: W serwisie mówili,że by sprawdzić całą instalację potrzeba cały dzień lub dłużej...
według procedur program (vas) mierzy prąd spoczynkowy dopiero 2 godziny po wyłączeniu auta
ale szybciej zrobisz to, ustawiająć w mmi przejście auta w stan spoczynku po minucie lub dwóch i pomiarach, najlepiej miernikiem cęgowym lub zamocowanym między klema a aku multimetrem
ręczne podtrzymywanie jest kiepskie bo potrzeba dwóch osób a ponadto alarm może utrudnić ci prace
co do wyłączania wszystkich odbiorników - moim zdaniem zamykać auto tak jak robisz to na co dzień
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
"ale szybciej zrobisz to, ustawiająć w mmi przejście auta w stan spoczynku po minucie lub dwóch i pomiarach, najlepiej miernikiem cęgowym lub zamocowanym między klema a aku multimetrem"
Jeśli chodzi tu o zielone menu to niestety mam przyblokowane....Pytałem w Boschu czy mi odblokują-odwmówili...Czytałem o ustawieniach w MMI i złodziejstwie prądu... -może jest ktoś z zachodniopomorskiego,kto mi odblokuje zielonkę Mieszkam w ÂŚwinoujściu.Cęgowego nie posiadam ale mam multimert.Jutro nowy dzionek więc będę kombinował z miernikiem.
Jeśli chodzi tu o zielone menu to niestety mam przyblokowane....Pytałem w Boschu czy mi odblokują-odwmówili...Czytałem o ustawieniach w MMI i złodziejstwie prądu... -może jest ktoś z zachodniopomorskiego,kto mi odblokuje zielonkę Mieszkam w ÂŚwinoujściu.Cęgowego nie posiadam ale mam multimert.Jutro nowy dzionek więc będę kombinował z miernikiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Mam taki program
VCDS-Release-11.11.5.1-Installer
Szukałem kabla-niestety po kilku dniach czytania jaki owy kabel ma być zwariowałem bo jeden pisze tak a drugi inaczej i nie wiedziałem jaki wybrać by było OK....Ile ludzi tyle opinii...Masz może namiar na odpowiedni kabelek w rozsądnej cenie..?
Z góry dzięki
VCDS-Release-11.11.5.1-Installer
Szukałem kabla-niestety po kilku dniach czytania jaki owy kabel ma być zwariowałem bo jeden pisze tak a drugi inaczej i nie wiedziałem jaki wybrać by było OK....Ile ludzi tyle opinii...Masz może namiar na odpowiedni kabelek w rozsądnej cenie..?
Z góry dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 23:33
- Lokalizacja: antwerpia
witam.
ja mam podobny problem,autkiem jezdze niemal codziennie,aku wymieniłem na warte silwer,dedykowana pod ten model aku co był poprzednio.
jednak takze go rozładowuje,jestem pewnie ze gdzies ciagnie prad,dodam ze mam vaga, can + z oryginalnym programem, i wkodowałem go prawidłowo,bo odrazu znalazł nowy aku.
sprawdziłem pobór prądu,mianowicie zostawiłem otwarta tylna klapę ,tylko zamek zamknołem ,aby widział zamknięte auto,podpiołem miernik + kleme na aku, a minus odpiołem z auta i podłaczyłem na kleme,tak sie sprawdza obciązenie auta,amperometrem.
po przejsciu auta w stan spoczynku po jakis 2 minutach bo tyle to zajeło z obserwacji ,pokazywał ) 0,2-0,3 ampery poboru prądu ,przy uruchomionym alarmie,wiec pobór pradu w normie,
czy może ma ktos jeszcze jakis pomysł co moge jeszcze sprawdzic?
ja mam podobny problem,autkiem jezdze niemal codziennie,aku wymieniłem na warte silwer,dedykowana pod ten model aku co był poprzednio.
jednak takze go rozładowuje,jestem pewnie ze gdzies ciagnie prad,dodam ze mam vaga, can + z oryginalnym programem, i wkodowałem go prawidłowo,bo odrazu znalazł nowy aku.
sprawdziłem pobór prądu,mianowicie zostawiłem otwarta tylna klapę ,tylko zamek zamknołem ,aby widział zamknięte auto,podpiołem miernik + kleme na aku, a minus odpiołem z auta i podłaczyłem na kleme,tak sie sprawdza obciązenie auta,amperometrem.
po przejsciu auta w stan spoczynku po jakis 2 minutach bo tyle to zajeło z obserwacji ,pokazywał ) 0,2-0,3 ampery poboru prądu ,przy uruchomionym alarmie,wiec pobór pradu w normie,
czy może ma ktos jeszcze jakis pomysł co moge jeszcze sprawdzic?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga