Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czy w takim przypadku konieczna jest wymiana aku?

Elektryka
NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Czy w takim przypadku konieczna jest wymiana aku?

Post autor: NastyMosquito » 01 lut 2013, 13:29

Witam.
Od dwóch miesięcy mam bolączkę ze swoim aku..Przez ten czas przeczytałem milion postów i nic...
Więc krótko i na temat:
Kupiłem auto pod koniec listopada.Audi zostało sprawdzone VCDS i wykryło błąd akumulatora .Właściciel stwierdził,że aku wymienił na oryginalny ok.4 lata temu.
Parę dni później podczas wymiany siłownika schowka, przez 2-3h były otwarte drzwi(przy całym oświetleniu wnętrza) po czym pojawił się komunikat ,że jeśli nie odpalę motoru to po 3 minutach zostanie odcięta elektryka.I tak: bujnąłem się paręnaście km i z 10% wskoczyło na 100%(dopiero później dowiedziałem się,że wskazania MMI nie są "prawdziwe" <nerwus> ).Po jednej mróźnej nocy (-10st.) MMi wskazuje 10-20%,po nocach powyżej zera MMi wskazuje 100%.ÂŁadowałem aku przez noc ale bez zmian-nadal po po jednej nocy na minusie MMi wskazuje rozładowanie gdy po dodatnich temperaturach zajmuje to 3-4 dni by zeszło do 10%.Czy w takim układzie oznaki te wskazują na akumulator,który trzeba wymienić na nowy...?
Przy odpaleniu napięcie spada nawet do 7-8v a "na chodzie"jest powyżej 13 czyli OK.Dziś odczepię plusową klemę i sprawdzę amperki .Chciałem jechać do serwisu ale mam ponad 100km a po rozmowie tel.twierdzili,ze to cały dzień na sprawdzenie elektryki-niestety wolne mam tylko niedziele....Dodam tylko ,że poprzedni właściciel nigdy nie miał problemów z aku(auto garażowane-u mnie pod chmurką).Ciekawostką jest,że pierwszy błąd aku zapisamy jest z 10.10.2012 i w tym samym dniu auto było po raz ostatni serwisowane w ASO.....może coś oni spieprzyli....
Pomocy...Jest sens wymieniać czy nie....Aku raczej padnięty ale pewności brak a nie chcę sytuacji ,że wymienię aku i będzie to samo...
Z góry dziękuję i sorki,że tak się rozpisałem bo miało być "krótko i na temat"...:)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 01 lut 2013, 14:27

jedż gdzieś do sklepu jakiegoś gdzie mają akumulatory i sprawdzą Ci takim specjalnym urządzeniem w jakiej kondycji jest aku. Ale pewnie do wymiany skoro az do 8V spada napięcie to dużo.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 02 lut 2013, 12:36

Dzięki.Byłem u gościa i zmierzył multimetrem.Powiedział,że raczej aku jest ok ale z tego co wiem serwisy mają dokładniejszy sprzęt a nie zwykły miernik.Hm...Generalnie chodzi mi o to by jakiś spec wypowiedział się,czy zmiany temperatur mają wpływ na "podkradanie"prądu-na chłopski rozum-czy jakby coś kradło prąd to czy byłoby - 20 st. czy + 20st. to i tak jeśli coś kradnie to po jednej nocy byłby rozładowany?
Wiem,masło maślane ale mam nadzieję,że się zrozumiemy :>

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 02 lut 2013, 15:34

Zmiany temperatury nie mają wpływu na podkradanie prądu a jedynie mogą mieć wpływ na sprawność akumulatora
W moim przypadku podkradał prąd wzmacniacz ( prawdopodobnie zaśniedziałe piny)
Sprawdź zwykłym miernikiem lub cęgowym(wygodniej), wyciągając poszczególne bezpieczniki, co kradnie prąd po przejściu auta w stan spoczynku

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 02 lut 2013, 17:26

Dzięki za cynka.Mierzyć napięcie nie natężenie...? :]
Czy to prawda,że auto przechodzi w "całkowity"stan spoczynku po około 20 minutach od zamknięcia...? <mysli>

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 02 lut 2013, 17:48

NastyMosquito pisze:Czy to prawda,że auto przechodzi w "całkowity"stan spoczynku po około 20 minutach od zamknięcia...? <mysli>
Coś koło tego, ale MMI musisz wyłączyć przyciskiem, a nie tylko że wyłącza się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Awatar użytkownika
jacek528
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 363
Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Brak
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie - Żary

Post autor: jacek528 » 02 lut 2013, 18:11

Zwykłym multimetrem nie sprawdzisz akumulatora, profesjonalne sprawdzenie natomiast zajmuje sporo czasu i wymaga "odpowiednich" narzędzi. Warunki atmosferyczne a w tym konkretnym przypadku ujemna temperaturka ma oczywiście jak najbardziej zły wpływ na akumulator, a skoro jeszcze piszesz, że poprzedni właściciel wymieniał go około 4 lat temu, to może oznaczać, że jednak powoli pora zastanowić się nad nabyciem nowego.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 02 lut 2013, 19:27

Sprawdzę jeszcze z bezpiecznikami multimetrem-gdzieś o tym czytałem.Odepnę jeszcze plusową klemę i sprawdzę pobór między bateryją a klemą właśnie....W stanie spoczynku to około 0,03A,tak?
W serwisie mówili,że by sprawdzić całą instalację potrzeba cały dzień lub dłużej...Chciałbym po prostu uniknąć kupna nowego aku i "zbytecznego" wydatku bo czytałem na forum ,że kolega zmienił na nowy aku i sytuacja się nie zmieniła-dalej coś żarło prąd : /..
Sprawdziłem nawigację-po zamknięciu ciągnie jeszcze przez około 30 sekund-później śpi,tak samo CD-po zamknięciu idzie w kimkę więc wykluczam te możliwości złodziejstwa prądu...
Może ma ktoś jeszcze jakąś cenna radę-czekać zatem będę :]
Pozdrówka

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 02 lut 2013, 19:56

NastyMosquito pisze:Może ma ktoś jeszcze jakąś cenna radę-czekać zatem będę :]
Weź miernik cęgowy, w bagażniku podnieś tą płytę gdzie jest aku, załóż ten miernik na przewód minusowy, zamknij bagażnik, powyłączaj wszystkie odbiorniki prądu, zamknij samochód z pilota i patrz na miernik / przez szybę w kombi będzie widać / jaki jest pobór prądu, powinien się zmniejszać po około 10-20 minut powinien się ustabilizować i być jednakowy - tylko jaki ??. Tylko dobry miernik.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 02 lut 2013, 20:57

NastyMosquito pisze: W serwisie mówili,że by sprawdzić całą instalację potrzeba cały dzień lub dłużej...
tak wygląda procedura sprawdzania VAS-em, ori sprzęt vas jest wyposażony w przystawkę - miernik cęgowy
według procedur program (vas) mierzy prąd spoczynkowy dopiero 2 godziny po wyłączeniu auta
ale szybciej zrobisz to, ustawiająć w mmi przejście auta w stan spoczynku po minucie lub dwóch i pomiarach, najlepiej miernikiem cęgowym lub zamocowanym między klema a aku multimetrem
ręczne podtrzymywanie jest kiepskie bo potrzeba dwóch osób a ponadto alarm może utrudnić ci prace
co do wyłączania wszystkich odbiorników - moim zdaniem zamykać auto tak jak robisz to na co dzień

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 02 lut 2013, 21:41

"ale szybciej zrobisz to, ustawiająć w mmi przejście auta w stan spoczynku po minucie lub dwóch i pomiarach, najlepiej miernikiem cęgowym lub zamocowanym między klema a aku multimetrem"

Jeśli chodzi tu o zielone menu to niestety mam przyblokowane....Pytałem w Boschu czy mi odblokują-odwmówili...Czytałem o ustawieniach w MMI i złodziejstwie prądu... -może jest ktoś z zachodniopomorskiego,kto mi odblokuje zielonkę :> Mieszkam w ÂŚwinoujściu.Cęgowego nie posiadam ale mam multimert.Jutro nowy dzionek więc będę kombinował z miernikiem.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 02 lut 2013, 21:47

od razu zaopatrz się w programik (jeżeli masz laptop) lub odpowiedni sprzęcik do diagnozowania auta - szybciej się zwróci niż myślisz <lol>

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 03 lut 2013, 12:52

Mam taki program
VCDS-Release-11.11.5.1-Installer
Szukałem kabla-niestety po kilku dniach czytania jaki owy kabel ma być zwariowałem bo jeden pisze tak a drugi inaczej i nie wiedziałem jaki wybrać by było OK....Ile ludzi tyle opinii...Masz może namiar na odpowiedni kabelek w rozsądnej cenie..?
Z góry dzięki <piwo> <piwo>

iskierka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:34
Lokalizacja: GĂśteborg

Post autor: iskierka » 05 lut 2013, 21:06

Ja aku wymieniłem po 4 latach. Po załorzeniu nowego musialem go zakodować VCDS-em . Jak Ci źle wskazuje na mmi to ci mogli w serwisie przestawić kodowanie na orginalny aku , i z tego powodu morze być źle ładowany twuj aku.

wiesiek1902
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 wrz 2009, 23:33
Lokalizacja: antwerpia

Post autor: wiesiek1902 » 26 lut 2013, 21:44

witam.
ja mam podobny problem,autkiem jezdze niemal codziennie,aku wymieniłem na warte silwer,dedykowana pod ten model aku co był poprzednio.
jednak takze go rozładowuje,jestem pewnie ze gdzies ciagnie prad,dodam ze mam vaga, can + z oryginalnym programem, i wkodowałem go prawidłowo,bo odrazu znalazł nowy aku.
sprawdziłem pobór prądu,mianowicie zostawiłem otwarta tylna klapę ,tylko zamek zamknołem ,aby widział zamknięte auto,podpiołem miernik + kleme na aku, a minus odpiołem z auta i podłaczyłem na kleme,tak sie sprawdza obciązenie auta,amperometrem.
po przejsciu auta w stan spoczynku po jakis 2 minutach bo tyle to zajeło z obserwacji ,pokazywał ) 0,2-0,3 ampery poboru prądu ,przy uruchomionym alarmie,wiec pobór pradu w normie,
czy może ma ktos jeszcze jakis pomysł co moge jeszcze sprawdzic?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga