Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 c6 3.0 TDI Quattro] filtr czastek stalych

Silniki wysokoprężne
prezes99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 sty 2013, 21:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: prezes99 » 31 sty 2013, 22:52

powinna zgasnąć sama...

kerad37
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kerad37 » 01 lut 2013, 14:34

kerad37 pisze:W dniu jutrzejszym mam zamiar wypalić filtr CS. Będę jechał z prędkością stałą 70km/h , włączę wszystkie odbiorniki prądu, skrzynia z ustawieniem dźwigni na S (żeby obroty były większe około 2200 obr/min) + rozgrzany silnik, i w drogę. Mam nadzieję że 20 minut takiej jazdy wystarczy. Tylko zastanawiam się czy samochód sam zaskakuje na wypalanie i czy można to poznać np. po kopceniu na biało z rury wydechowej? Czy dobrze kombinuję z tym wypalaniem oraz czy orientujecie się po czym zorientować się czy filtr wypalony z zanieczyszczeń? Na koniec ostatnie pytanie dotyczy kontrolki zapalonej od filtra CS, czy po wypaleniu sama zgaśnie czy trzeba ją skasować komputerowo? Z góry dzięki za pomoc.
Już po bólu filtr wypalony. Prędkość jazdy 75km/h, obroty 2200, włączone wszystkie odbiorniki prądu. Po 3 minutach jazdy widoczny biały dym z tyłu pojazdu jakby ktoś zapalił liście, po około 3 minutach koniec dymienia i w 8 minucie takiej jazdy gaśnie lampka powiadamiająca o zapchanym filtrze. Przejechałem jednak dalej około 6 km i powróciłem do domu. Zobaczymy kiedy znowu da o sobie znać. <hura>
lubię to auto

rafm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 lut 2013, 10:20
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: rafm » 22 lut 2013, 17:49

witam
również dał mi znać dzisiaj o sobie filtr DPF - najpierw mrugała a potem zapaliła się kontrolka - po około 5 minutach zgasła - jechałem jeszcze autem na obrotach około 2200 z 20 minut.
Zobaczymy kiedy da znowu znać o sobie - trzeba pilnować teraz poziomu oleju czy nie przyrasta

Ps. Usuwanie DPF przerabiałem rok temu w Hyundaiu - po tym zabiegu było ok - ale jest jedna wada usunięcia - potem za autem widać już dymek i jest smród - z DPF nie wiesz że masz diesla, jest czysto <luzik>
rafm

tdiservice
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 14 lis 2012, 22:16
Lokalizacja: Legnica

Post autor: tdiservice » 22 lut 2013, 21:28

wymuszona regeneracja filtra nie trwa dłużej niż 7-10 minut. temperatura 750-800 stopni
Zadowolenie z niskiej ceny trwa krócej niż rozczarowanie niską jakością.

rafm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 lut 2013, 10:20
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: rafm » 23 lut 2013, 12:43

tdiservice pisze:wymuszona regeneracja filtra nie trwa dłużej niż 7-10 minut. temperatura 750-800 stopni
Czy wówczas jest podawana większa dawka paliwa ? Czy jest dodatkowy wtrysk przed filtrem ?
Jak najskuteczniej teraz poradzić sobie z tym problemem ? Poza ewentualnym usunięciem
Może paliwo na BP nie służy DPF-owi. Poprzednie auto też tam tankowałem i miałem szybko problemy.

Najkrótszy dystans np. 15 km chyba wystarcza aby rozgrzać silnik i aby nie było problemów z DPF.

Jeżeli kolega ma więcej szczegółowych informacji to proszę o info.

[ Dodano: 2013-02-23, 12:52 ]
kerad37 pisze:
kerad37 pisze:W dniu jutrzejszym mam zamiar wypalić filtr CS. Będę jechał z prędkością stałą 70km/h , włączę wszystkie odbiorniki prądu, skrzynia z ustawieniem dźwigni na S (żeby obroty były większe około 2200 obr/min) + rozgrzany silnik, i w drogę. Mam nadzieję że 20 minut takiej jazdy wystarczy. Tylko zastanawiam się czy samochód sam zaskakuje na wypalanie i czy można to poznać np. po kopceniu na biało z rury wydechowej? Czy dobrze kombinuję z tym wypalaniem oraz czy orientujecie się po czym zorientować się czy filtr wypalony z zanieczyszczeń? Na koniec ostatnie pytanie dotyczy kontrolki zapalonej od filtra CS, czy po wypaleniu sama zgaśnie czy trzeba ją skasować komputerowo? Z góry dzięki za pomoc.
Już po bólu filtr wypalony. Prędkość jazdy 75km/h, obroty 2200, włączone wszystkie odbiorniki prądu. Po 3 minutach jazdy widoczny biały dym z tyłu pojazdu jakby ktoś zapalił liście, po około 3 minutach koniec dymienia i w 8 minucie takiej jazdy gaśnie lampka powiadamiająca o zapchanym filtrze. Przejechałem jednak dalej około 6 km i powróciłem do domu. Zobaczymy kiedy znowu da o sobie znać. <hura>
Wnioskuję że u Kolegi była pobudzona kontrolka od DPF i wówczas postanowił go "wypalać" ? - jak wyżej napisał.
Ciekawe czy od tego czasu masz z nim spokój ?

[ Dodano: 2013-03-04, 08:09 ]
Po przejechaniu około 500 km ponownie zaczęła mrugać kontrolka od DPF-u od poprzedniego wypalania. Jechałem ze stałą prędkością około 10 minut przy obrotach około 2200-2400 i zgasła.

Czyżby to było już standardem że wypalanie będzie co około 500 km ?
rafm

Awatar użytkownika
amsnake
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2013, 16:33
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: amsnake » 04 mar 2013, 13:25

rafm pisze:
Czyżby to było już standardem że wypalanie będzie co około 500 km ?
Na mój gust te Twoje 6 km wypalania starczyło na tyle, żeby poziom zapchania filtra spadł tak duzo, aby kontrolka sie nie swieciła. Gdybys zrobił dłuższa trase filtr wypałiłby sie dokladniej ...
V40->S60->S40->S60->WRX->E90->A6 :)

Miholaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 gru 2011, 12:38
Lokalizacja: Pila

Post autor: Miholaj » 04 mar 2013, 18:02

Bo jezdzicie jak "cajmery" ... Dajcie w dupsko takiemu dieslowi i po klopcie.... Jezdze od roku, atem z dpf, co wiecej, zanim gdzies wyjade, auto odpalam okolo 10 min wczesniej, zeby sie rozgrzalo. Jeszcze nigdy nie zapalila mi sie kontrolka od dpf.
Podsumowujac, niekiedy warto wycisnac co sie da z silnika!

rafm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 lut 2013, 10:20
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: rafm » 05 mar 2013, 08:25

Miholaj pisze:Bo jezdzicie jak "cajmery" (to słowo nie było konieczne) ... Dajcie w dupsko takiemu dieslowi i po klopcie.... Jezdze od roku, atem z dpf, co wiecej, zanim gdzies wyjade, auto odpalam okolo 10 min wczesniej, zeby sie rozgrzalo. Jeszcze nigdy nie zapalila mi sie kontrolka od dpf.
Podsumowujac, niekiedy warto wycisnac co sie da z silnika!
Może i Kolego masz rację - ale częściowo - nie zawsze sa możliwosci aby jeÂździć 200km/h.
Po mieście niestety tez się jeÂździ - a żywotność DPF jest ograniczona - i tak kiedyś Ci się zamuli - bankowo.
Ja już umówiłem warsztat i swojego wycinam.
rafm

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 05 mar 2013, 08:42

za malo tras za duzo miasta

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 05 mar 2013, 08:47

Miholaj pisze:...co wiecej, zanim gdzies wyjade, auto odpalam okolo 10 min wczesniej, zeby sie rozgrzalo...
Naprawdę nie ma się czym chwalić, dobrze ci radzę zaprzestań tego procederu ;)

Miholaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 gru 2011, 12:38
Lokalizacja: Pila

Post autor: Miholaj » 05 mar 2013, 21:33

rafm pisze:
Może i Kolego masz rację - ale częściowo - nie zawsze sa możliwosci aby jeÂździć 200km/h.
Po mieście niestety tez się jeÂździ - a żywotność DPF jest ograniczona - i tak kiedyś Ci się zamuli - bankowo.
Ja już umówiłem warsztat i swojego wycinam.
Ale, uwierz mi ze bardzo rzadko jezdze 200 na godzine... (na trasie wyrzysk pila trudno wyciagnac taka predkosc... 3 fotoradary) Ponad to, robie bardzo malo kilometrow ... Przez rok zrobilem 17 tys z czego dwa razy bylem w holandii.
Co do odpalania, moze raz, dwa razy na 6 miesiecy, ruszam z zimnym silnikiem. Zawsze przed wyjazdem odpalam auto oklo 10 minut wczesniej.
Nie ukrywam ze bardzo czesto, krece silnik na nizszych biegach ile fabryka mu dala. W duzej mieze pomagaja tutaj lopatki f1. Podsumowujac, dla mnie, dpf to swietna sprawa!

rafm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 lut 2013, 10:20
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: rafm » 06 mar 2013, 19:32

Dzisiaj jadąc do warsztatu - silnik przeszedł w tryb awaryjny z powodu zapchanego filtra DPF (przestał świecić filtr a zaczęła mrugać lampka od świecy żarowej - ale jakoś dojechałem przy chronicznym braku mocy :| - wyjechałem już z pełną mocą :]
Gdyby ktoś potrzebował więcej info to na PW odpowiem.

[ Dodano: 2013-03-08, 07:50 ]
W Częstochowie mają temat z DPF opanowany do perfekcji :-)
rafm

Andrzej Doc admin

Post autor: Andrzej Doc admin » 05 sie 2013, 20:54

Witam. Przeszukiwałem forum czytałem czytałem czytałem i podjąłem decyzję. DPF nie będzie rządził moim stylem jazdy, a już jak przełączył moją Audiczkę w tryb awaryjny to lekkie przegięcie. Oczywiście wtedy gdy najbardziej potrzebowałem samochodu i to w dodatku w sobotę. Decyzja zapadła wyrzucamy.....

Tylko jak gdzie kto i dlaczego. Zaczałem dzwonić czytac kto w Opolu może, Umie a przede wszystkim zrobi to dobrze. Trafiłem do jednego drugiego magika, ale jakoś nie przypadli mi do gustu. Co robić myślałem aż tu ukochane google przyszło z pomocą.

Trafiłem na młodego inżyniera w nysie, gdzie po krótkiej rozmowie z tym normalnym ( nie zmanierowanym przez kasę i dzisiejsze podejście mechaników) CZÂŁOWIEKIEM zdecydowałem się w jego ręce oddać moją czarnulkę. Przyjechałem na 8.00 a odebrałem ją o 15.00. Jak narazie pokonałem 100km i naprawdę nie czuć różnicy. Gość usunął mi środek DPF-a zaspawał pusta puszkę i zmienił program usuwając również całą elektronikę. Bez żadnych boxów, emulatorów i innej amatorszczyzny. W sobotę przegonię Czarnulę do chorwacji więc napiszę co i jak. Jedna rzecz którą ja słyszę ( może troszkę przewrażliwiony jestem ) to troszkę spaliny powodują głośniejsza pracę jak wpadają do pustej puszki po DPF. Ale jest to tak minimalna zmiana, że chyba tylko wrażliwe ucho to wychwyci. Pojeżdżę troszkę i zdam relację. Jeśli chodzi o Inżyniera z Nysy spokojnie mogę polecić. Wszelkie info na PRIW. AAAAAAAA jeszcze zajmuje się chiptuningiem więc obiecał że jak się zdecyduję to podniesie troszke osiągi. Mnie narazie 224KM wystarcza ale nie mówię nie

x4n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 22 paź 2012, 12:55
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: x4n » 10 sie 2013, 18:31

rafpek pisze:.

Trafiłem na młodego inżyniera w nysie, gdzie po krótkiej rozmowie z tym normalnym ( nie zmanierowanym przez kasę i dzisiejsze podejście mechaników) CZÂŁOWIEKIEM zdecydowałem się w jego ręce oddać moją czarnulkę. Przyjechałem na 8.00 a odebrałem ją o 15.00. Jak narazie pokonałem 100km i naprawdę nie czuć różnicy. Gość usunął mi środek DPF-a zaspawał pusta puszkę i zmienił program usuwając również całą elektronikę. Bez żadnych boxów, emulatorów i innej amatorszczyzny. W sobotę przegonię Czarnulę do chorwacji więc napiszę co i jak. Jedna rzecz którą ja słyszę ( może troszkę przewrażliwiony jestem ) to troszkę spaliny powodują głośniejsza pracę jak wpadają do pustej puszki po DPF.
Przekaż swojemu młodemu inżynierowi ze puszkę po DPF oddaje się do tłumikarza i trzeba wspawać rurę w środku. Po tym zabiegu nie będziesz miał problemów które opisałeś.


Pozrawiam

AreK

rafm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 lut 2013, 10:20
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: rafm » 16 sie 2013, 08:31

Informacyjnie
Ja po mechanicznym usunięciu filtra i zmianach w sterowniku silnika etc. (nie wiem jak to się fachowo nazywa) - przejechałem około 10 tys. km - wszystko jest oki, nic nie mruga, poziom oleju na stałym poziomie - robiłem to w warsztacie w Częstochowie (cały koszt około 700 zł).
rafm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga