Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[allroad c5] 2.5@1.9 TDI by Kuman

Prezentacja w/w aut.
Kuman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lis 2012, 11:13
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Kuman » 30 sty 2013, 15:40

fadros pisze:Jesli mozesz napisz co allroad wymaga do zaadoptowania gwintu :-)
Dzisiaj jestem świeżo po montażu gwintu.

Więc tak wypiąłem bezpiecznik kompresora i wtyki od sterownika w nadkolu i jest cisza - jakby nie było zawieszenia. Brak ikonki na liczniku, esp działa jak trzeba.

Gwint od wersji quattro podchodzi na zasadzie p&p, nie trzeba nic kombinować. Jedyne co górne aluminiowe mocowania w allroad są z 6 otworami a od zwykłego z 4-ma i trzeba je zmienić.

Na weekend wyciągnę całą resztę typu kompresor, sterownik i inne pozostałości po pneumacie.

sajmonG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 02 cze 2012, 20:29
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: sajmonG » 30 sty 2013, 19:07

Kolego mam pytanie: co ta za felga na pierwszym zdjęciu?
Ogólnie Allroad kosa! Strasznie mi sie podobają...szkoda, że wcześniej nie wiedziałem, że tak można przerobić zawieche...oglądałem kilka i z powodu ekonomicznych kupiłem paścia...ehhhh

jakie koszta nowego zawieszenia?

Myszor10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 21 sty 2013, 22:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Myszor10 » 30 sty 2013, 21:10

Zapowiada się ciekawie,jestem ciekawy finału.

lukasza6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 145
Rejestracja: 25 maja 2009, 21:35
Lokalizacja: tarnow

Post autor: lukasza6 » 30 sty 2013, 22:01

na pierwszej fotce dobrze lezy jak porobisz przy nim wszystko to bedzie dobry kocur <okok>

rafal149135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rafal149135 » 30 sty 2013, 22:29

Ogólnie wszystko spoko tylko nie rozumiem dwóch rzeczy:
1. Zamiana dobrego silnika na dobry silnik - wyrzucanie kasy w błoto - ok twoja sprawa
2. Gwint w allroad to jak lusterka Mpakiet w Golfie... profanacja jak ch...

Kuman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lis 2012, 11:13
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Kuman » 30 sty 2013, 22:34

Koła na zdjęciu są z Tiguana R-lne 19x9. Nowe gwinty w miarę dobrej firmy zaczynają się od 2000zł za AP czy FK, wyższa półka typu KW, H&R to już ponad 3000zł. Ale równie dobrze można włożyć kpl zawieszenie (amory i sprężyny) choćby z S6tki lub zwykłej A6 Quattro. Seryjną używaną zawiechę idzie kupić za "grosze" na allegro. Przód w sumie to pasuje z każdego Passata B5 itp. Zależy czy ktoś chce nisko czy wysoko. Trzeba pamiętać tylko, że Allroad jednak swoje waży więc dobierać zawieszenia pasujące wagowo.

Jeździ się super, teraz jeszcze tylko motor wsadzić i powstanie dobre auto do codziennego poruszania się.

Roger_35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2008, 16:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Roger_35 » 31 sty 2013, 14:36

Powiem tak, jak dla mnie gwint w Allroadzie to mega paździerz, ale to jest mniejszy problem. Twój gust.

Ja mam jednak inne pytanie, jak zamierzasz przejść badanie techniczne. To już nie jest tylko zmiana zawieszenia na regulowane, tudzież twardsze. To auto nie jest i nigdy nie było przystosowane do takiego zawieszenia... Ale o to Polska właśnie...

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 31 sty 2013, 15:10

Witam,
Nosze się z kupnem A6 C5 i własnie myślę nad taką opcją żeby kupić dobrze wyposażone 2.5TDI i włożyć 1.9TDI bo zalezy mi na Quatro a z 1.9TDI nie wychodziło po lifcie. Jeśli moge kolego zapytać bo widze juz prawie ogarnąłęś części i będziesz działał, co jest potrzebne do takiego manewru? Jak możesz to tu albo na PW napisałbyś coś dokładniej? Jak Cię to finansowo wyjdzie również.
Pozdrawiam i bezawaryjności <okok>

adrian055

Post autor: adrian055 » 31 sty 2013, 15:39

z tego co wiem 1.9tdi nie wychodziło z qattro

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 31 sty 2013, 16:42

Roger_35, zadne auto nie jest przystosowane do gwintu, allroad to takie samo a6 jak kazde tylko mialo pneumatyczne zawieszenie. Wiesz ile jezdzi aut na pneumacie a wcale go nie mialo? <okok>

Kuman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lis 2012, 11:13
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Kuman » 31 sty 2013, 18:41

Dokładnie dla mnie Allroad to tylko lepiej wyposażona wersja A6tk i tyle.
Roger_35 pisze:Ja mam jednak inne pytanie, jak zamierzasz przejść badanie techniczne. To już nie jest tylko zmiana zawieszenia na regulowane, tudzież twardsze. To auto nie jest i nigdy nie było przystosowane do takiego zawieszenia... Ale o to Polska właśnie...
Jak nie było przystosowane. Zatem oświeć nas czym różni się buda tego auta od innej A6tki ? Tak jak piszesz Polska, nie ma się pojęcia ale trzeba popisać :)
pastaldo pisze:Nosze się z kupnem A6 C5 i własnie myślę nad taką opcją żeby kupić dobrze wyposażone 2.5TDI i włożyć 1.9TDI bo zalezy mi na Quatro a z 1.9TDI nie wychodziło po lifcie
No to jest właśne główny powód swapa. Bezawaryjne 1.9 w dużej furze z quattro. Swap mechanczne praktycznie na zasadzie p&p. Wystarczy mieć kpl na przekładkę ze zwykłej A6tk czy paska, najlepiej AVF bo wtedy mamy sprzęgło 240mm i przekłądkę między skrzynię a blok. Skrzynia pasuje jak trzeba. Po swapie wszystko będzie działać tak jak by wyjechało z fabryki. Więcej konkretów na PW.

A jak ktoś ma głowę na karku to przekładka silników po sprzedaniu starego wyjdzie 0.

A mity, że 1.9 TDI nie uciągnie tej budy chętnie obalę filmikami po przekładce.

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 31 sty 2013, 19:47

Dokładnie dla mnie Allroad to tylko lepiej wyposażona wersja A6tk i tyle.
i to tez nie zawsze, ogolnie nie trusno trafic golasa jak moja a6 nawet bez grzania foteli



A co ucagania przez 1.9 to przeciez lzejszy silnik z wieksza moca, bedzie szlo lepiej jak 2,5

Roger_35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2008, 16:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Roger_35 » 03 lut 2013, 16:07

Kuman pisze:Dokładnie dla mnie Allroad to tylko lepiej wyposażona wersja A6tk i tyle.
Roger_35 pisze:Ja mam jednak inne pytanie, jak zamierzasz przejść badanie techniczne. To już nie jest tylko zmiana zawieszenia na regulowane, tudzież twardsze. To auto nie jest i nigdy nie było przystosowane do takiego zawieszenia... Ale o to Polska właśnie...
Jak nie było przystosowane. Zatem oświeć nas czym różni się buda tego auta od innej A6tki ? Tak jak piszesz Polska, nie ma się pojęcia ale trzeba popisać :)
pastaldo pisze:Nosze się z kupnem A6 C5 i własnie myślę nad taką opcją żeby kupić dobrze wyposażone 2.5TDI i włożyć 1.9TDI bo zalezy mi na Quatro a z 1.9TDI nie wychodziło po lifcie
No to jest właśne główny powód swapa. Bezawaryjne 1.9 w dużej furze z quattro. Swap mechanczne praktycznie na zasadzie p&p. Wystarczy mieć kpl na przekładkę ze zwykłej A6tk czy paska, najlepiej AVF bo wtedy mamy sprzęgło 240mm i przekłądkę między skrzynię a blok. Skrzynia pasuje jak trzeba. Po swapie wszystko będzie działać tak jak by wyjechało z fabryki. Więcej konkretów na PW.

A jak ktoś ma głowę na karku to przekładka silników po sprzedaniu starego wyjdzie 0.

A mity, że 1.9 TDI nie uciągnie tej budy chętnie obalę filmikami po przekładce.
Jest coś takiego jak homologacja mój drogi. A Twoje auto w takim zestawieniu już jej nie ma, ot co. A zatem nie jest dopuszczone do poruszania się po drogach, o to mi chodzi. Jak trafisz na kumatego policjanta, a jest ich na drogach coraz więcej, to stracisz dowód rejestracyjny i ciekawe co wtedy. Możesz też trafić na kumatego diagnostę. Założysz na chwilę pneumatykę, żeby przejść badanie techniczne.

PS. Jaką masz pewność, że to auto będzie bezpieczne w takim zestawieniu i nikomu nie zrobisz krzywdy? Jak rozumiem masz większą wiedzę od inżynierów z Ingolstadt...Ale to moje zdanie, auto Twoje więc robisz z nim co chesz.

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 03 lut 2013, 16:21

Roger_35, fakt ciekawe co zrobi jak mu dowod zabiora. To chyba Golfa nie wyciaga z garazu
<rotfl>



Kuman, jakies zdjecie na gwincie?

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 03 lut 2013, 20:48

Skoro zawieszenie jest P&P to czego się czepiacie. Skoro buda jest praktycznie ta sama to gdzie tu mowa o braku homologacji jeżeli się założy inne zawieszenie.
Roger_35, podaj podstawę prawną że ten samochód nie będzie spełniał warunków dopuszczenia do ruchu.
Mówicie poza tym o kumatym policjancie a oni nawet na oczy nie idzieli pneumatycznego zawieszenia i dla osoby która nie zna marki od podszewki to jest zwykłe A6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga