Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C6 2.4] błedy dot. czujnika wałka rozrządu - PILNE

Silniki benzynowe
juri1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 gru 2012, 16:18
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: juri1982 » 29 sty 2013, 19:56

mam juz cewki wymienione kolektor kupilem nowy 4tys boje sie ze zrobie rozrzad i nic to nie da :[ a co to jest ten wariator gdzie on jest czujnik walka tez nowy

[ Dodano: 2013-01-29, 20:02 ]
<wnerw>

Awatar użytkownika
shogun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
Imię: Tomek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2020
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shogun » 29 sty 2013, 22:15

jak znajdziesz silnik to wymieniaj silnik, koszt podobny, a tak gratów trochę zostanie. Jakiś czas temu był na alle silnik z przebiegiem 40tys (wyglądał jak nowy) za 7 tys PLN...
wcześniej C6 2.4 BDW FWD 2005 i C6 2.7 TDI CANC Quattro S-line virus 230KM 470Nm, Merc W205 C200T 4matic 2016
Obecnie Q8 3.0 55 TFSI 2020

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 sty 2013, 22:48

juri1982 pisze:a co to jest ten wariator
Wariator odpowiada za przestawianie faz rozrządu... w tym przypadku jest to tzw. bezstopniowa regulacja...

Poniżej poglądowy rysunek z 3.2 V6 (u Ciebie o jeden wariator mniej na głowicy):

Obrazek

juri1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 gru 2012, 16:18
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: juri1982 » 30 sty 2013, 10:31

nie wiem co robic?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 30 sty 2013, 11:43

juri1982, powiedziałem Ci, od czego zacząć... od diagnostyki w porządnym serwisie (i nie mam tu na myśli ASO)... jak się auto zachowuje? Odpalałeś je? Działa normalnie czy stuka nienaturalnie?

juri1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 gru 2012, 16:18
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: juri1982 » 30 sty 2013, 12:19

na zimnym silniku przez okolo 5minut chodzi normalnie pozniej cala lewa strona szwankuje pokazuja sie bledy cylindra456 i czujnik walka rozrzadu

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 30 sty 2013, 13:01

juri1982 pisze:na zimnym silniku przez okolo 5minut chodzi normalnie pozniej cala lewa strona szwankuje pokazuja sie bledy cylindra456 i czujnik walka rozrzadu
To co napisałeś, może dodatkowo wskazywać na problemy 'około wariatorowe'... <mysli>
Słowo klucz: adaptacja podstawowa i precyzyjna:

Obrazek


Powtórzę raz jeszcze... porządna diagnostyka w 'profi' serwisie, a potem zastanawianie się co dalej... póki co nie masz pojęcia co jest nie tak... oczywiście możesz sobie wymienić cały rozrząd, wymienić wariatory itp... pytanie tylko po co... jeśli przyczyna może tkwić tylko w jednym - tańszym i prostszym w wymianie, elemencie...

juri1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 gru 2012, 16:18
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: juri1982 » 30 sty 2013, 13:11

tylko kto to zrobi na wschodzie polski <zalamka>

[ Dodano: 2013-01-30, 13:15 ]
kazdy z mechanikow mowi ze to rozrzad ale co nie wiedzo <zalamka>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 30 sty 2013, 13:31

juri1982, bo 'na oko' to tak wygląda... jednak po analizach przypadków naszych forumowych kolegów wynika, że nie zawsze wymiana wszystkiego jest potrzebna... oczywiście nie mówię, że to na pewno nie rozrząd... absolutnie... podpowiadam tylko kierunki, w których warto się, udać celem rozwiązania tego problemu jak najniższymi kosztami... i jak najbardziej precyzyjnie...

Od czego zacząć? Od podmiany wariatorów... najlepiej na jakiś używany - sprawny.
One powinny być symetryczne... więc nie powinno być problemów ich zamianą pomiędzy głowicami, ale to zawsze może rodzić jakieś dodatkowe komplikacje (jak tam jest dobrze, to lepiej nie ruszać)...

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 30 sty 2013, 14:37

Wymiana silnika nic ci nie da bo nie kupisz silnika z poprawionym rozrządem
Sprawdź wariator (jak pisał kolega wyżej) i szukaj kogoś kto ma ori VAS-a i umie go obsługiwać
Wzajemne położeni wałków względem siebie i fazy ich przestawienia powiedzą czy to wariator czy faktycznie przeskoczył łańcuch

juri1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 gru 2012, 16:18
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: juri1982 » 30 sty 2013, 15:39

jeden z mechanikow twierdzi ze pod wplywem ciepla jeden lancuch sie rozciaga i dlatego jedna strona kuleje :[ niewiem co mam myslec

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 30 sty 2013, 16:55

juri1982, tak jak Ci mówimy... 'ogarnięty' człowiek z VCDSem, który wie co robi... łańcuch się nie może wyciągać i zmieniać tak kształtu w przeciągu 5 minut... to kompletna bzdura... co innego problem z napinaczem... gdy zimny olej, ciśnienie wyższe, gdy się rozgrzeje... spada - łańcuch się rozluźnia...

Po to właśnie musisz zacząć od diagnostyki i nikt Ci nic innego nie podpowie... zobaczyć trzeba czy są opóźnienia na głowicach i kiedy...

Skiponl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 09 wrz 2011, 10:32
Lokalizacja: Breda/Holandia

Post autor: Skiponl » 12 lut 2013, 21:38

Pod wplywem temperatury to mu sie moze mozg rozciaga. Pod wplywem temperatury to sie rozciaga ale napinacz lancucha i puszcza cisnienie przez co nie wystarczajaco napina lancuch i dzieje sie jak dzieje. Tez przez to przeszedlem w Holandii i to najlepsze ze stalo sie to z dnia na dzien. Auto po powrocie z pracy zgaszone, zadnych objawow, niepokojacych stukow i odglosow. Za godzine wyjazd do sklepu i po odpaleniu auta zapalil sie chek engine i stukot. auto na lawete i do warsztatu. Przebieg oryginalny 140000 tys. To jest jakas masakra. Mechanik Servisant audi robil to po godzinach, mowi ze przynajmniej raz w miesiacu trafia im 2.4 z rozjechanym rozrzadem. Zmieniony zostal tylko napinacz, cala reszta zostala stara, zawory cale,a auto poszlo do zyda. Koniec z Audi, bo to juz nie jest Tamto audi tylko jakas wielka poraszka. 2 miejsce na liscie najczesciej psujacych sie aut! Zrob to gowno i pozbadz sie tego.
Zawsze Bylo BMW, Tylko dlatego ze nie audi AUDI Quattro !!! Teraz juz wiem co jest Najlepsze !

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 12 lut 2013, 22:17

juri1982, wiadomo już coś w tym temacie?

krypto35
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 sty 2012, 21:32
Lokalizacja: pomorskie/niemcy

Post autor: krypto35 » 21 lut 2013, 20:56

0x4B25A pisze:daniel1997, co do kosztów w C6, to jeśli jest na łańcuchu (tak jak u mnie) i to od strony grodziowej... to koszty ok 7k. a w ASO grubo ponad 10k... Mówię tu o kosztach swojego motoru, ale Ty też masz V6, z tym że tak jak mówię, zależy od tego gdzie tam jest umiejscowiony rozrząd i czy trzeba wyciągać silnik/skrzynię...
Witam wszystkich
Podlanczam sie pod temat wymiany rozrzondu,widzialem u znajomego mechanika jak to robi bez wyciągania silnika,zostala wyjenta tylko skrzynia. Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga