Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C5+LPG] kopcenie i wyrzucanie oleju

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

[ C5+LPG] kopcenie i wyrzucanie oleju

Post autor: SoloZiP » 21 sty 2013, 10:40

Witam serdecznie wszytkich forumowiczów.

Posiadam audi a6 c5 2,7t 230km + gaz BRC automat, samochód posiadam jakieś 9 miesięcy i wszystko było ok aż do teraz.

Zaczęło się jakieś 3 tygodnie temu nie pamiętam dokładnie, odpaliłem rano samochód po chwili zaczął strasznie kopcić, im więcej gazu dodawałem tym większe kopcenie, pojechałem do pracy postał parę godzin, odpaliłem go i było normalnie ale wyrzuciło sporo oleju (jakieś 0,5 - 1 litr)

O dziwo problem zniknął ale dziś rano znów się pojawił, odpaliłem go przez chwile było normalnie po jakiś 5 minutach jak troche się podgrzał i przełączył na gaz znów to samo ogromna chmura dymu, przejechałem jakieś może 5 km i stanąłem, okazało się że olej wycieka z tłumika i spod silnika ( dodam że miałem mały wyciek oleju chyba spod którejś uszczelki, właśnie jechałem dziś do mechanika żeby mi to zrobił ale nie dojechałem niestety ), zauważyłem też że obroty delikatnie mi falują na biegu jałowym, no i oczywiście po sprawdzeniu stanu oleju okazało się że ubyło go grubo ponad 1 litr! Nie jestem na 100% pewny ale zdaję mi się że wyrzuciło też sporo benzyny :|
Autko postało parę minut odpaliłem go i już raczej nie kopci, ale obroty wciąż falują więc postawiłem go bo boję się jechać.

Nie mam pojęcia co się dzieje do tej pory autko chodziło jak marzenie :( co to może być? Pomocy!

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 21 sty 2013, 12:15

A szukajka to boli, czy jak - temat stary i znany i poisywany na forum mln razy - Odma odmówiła współpracy :(

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 21 sty 2013, 12:39

Coś tam szukałem ale większość tematu tego typu dotyczyło diesla i mowa była o niebieskim dymie a u mnie jest raczej siwy, więc postanowiłem założyć nowy temat.

Wobec tego ile może kosztować odma i jej wymiana?
Czytałem też że odmę nowszego typu można wyczyścić, tylko nie wiem jak sprawdzić czy mam nowy czy starszy typ.

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 21 sty 2013, 20:03

400 zł komplet czyli przewody i ezektor , a wymienic to mozesz sam bo to jakos wielce skomplikowane nie jest

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 26 sty 2013, 17:37

Witam ponownie, wstawiłem samochód do mechanika bo i tak miałem uszczelnić silnik wymienić przeguby i takie tam, no i okazało się ze odma nie była zapchana, mechanik nie mógł dokładnie stwierdzić co mogło być przyczyną takich objawów, mówił ze prawdopodobnie jest to wina kończących się turbin, w każdym razie odma jest OK.

Ktoś ma jakieś inne diagnozy ?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 sty 2013, 19:05

Zmień mechanika :)
A starego możesz zapytać, czemu turbiny czasem puszczają 1ltr oleju w wydech, a czasem nie - debil jeden, ciekawe jak sprawdzał tą odmę?

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 14 lut 2013, 11:02

Zagór faktycznie miałeś rację, sam wziąłem się za robotę i okazało się ze w odmie była masa żółtego szlamu a ezektor zabity, a mechanik stwierdził że odma jest drożna w następujący sposób: na odpalonym silniku odpiął odmę no i było widać że wydostaję się z niej jakaś tam para więc może i była drożna ale co z tego skoro było tam chyba z pół kilo szlamu no i nie wiedzieli wogóle co to jest ezektor, aktualnie jestem w trakcie wymiany obu elementów tylko czekam aż dotrą z niemiec, pozdrawiam!

Przy okazji, opisałem w innym temacie problem jaki mam z ezektorem z tym że narazie nikt nie potrafi mi pomóc,

tutaj dokładny opis i zdjęcia -ajk-27-230-km-ezektor-zdjecia-vt53870.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga