Witam serdecznie wszytkich forumowiczów.
Posiadam audi a6 c5 2,7t 230km + gaz BRC automat, samochód posiadam jakieś 9 miesięcy i wszystko było ok aż do teraz.
Zaczęło się jakieś 3 tygodnie temu nie pamiętam dokładnie, odpaliłem rano samochód po chwili zaczął strasznie kopcić, im więcej gazu dodawałem tym większe kopcenie, pojechałem do pracy postał parę godzin, odpaliłem go i było normalnie ale wyrzuciło sporo oleju (jakieś 0,5 - 1 litr)
O dziwo problem zniknął ale dziś rano znów się pojawił, odpaliłem go przez chwile było normalnie po jakiś 5 minutach jak troche się podgrzał i przełączył na gaz znów to samo ogromna chmura dymu, przejechałem jakieś może 5 km i stanąłem, okazało się że olej wycieka z tłumika i spod silnika ( dodam że miałem mały wyciek oleju chyba spod którejś uszczelki, właśnie jechałem dziś do mechanika żeby mi to zrobił ale nie dojechałem niestety ), zauważyłem też że obroty delikatnie mi falują na biegu jałowym, no i oczywiście po sprawdzeniu stanu oleju okazało się że ubyło go grubo ponad 1 litr! Nie jestem na 100% pewny ale zdaję mi się że wyrzuciło też sporo benzyny
Autko postało parę minut odpaliłem go i już raczej nie kopci, ale obroty wciąż falują więc postawiłem go bo boję się jechać.
Nie mam pojęcia co się dzieje do tej pory autko chodziło jak marzenie co to może być? Pomocy!
[ C5+LPG] kopcenie i wyrzucanie oleju
Coś tam szukałem ale większość tematu tego typu dotyczyło diesla i mowa była o niebieskim dymie a u mnie jest raczej siwy, więc postanowiłem założyć nowy temat.
Wobec tego ile może kosztować odma i jej wymiana?
Czytałem też że odmę nowszego typu można wyczyścić, tylko nie wiem jak sprawdzić czy mam nowy czy starszy typ.
Wobec tego ile może kosztować odma i jej wymiana?
Czytałem też że odmę nowszego typu można wyczyścić, tylko nie wiem jak sprawdzić czy mam nowy czy starszy typ.
Witam ponownie, wstawiłem samochód do mechanika bo i tak miałem uszczelnić silnik wymienić przeguby i takie tam, no i okazało się ze odma nie była zapchana, mechanik nie mógł dokładnie stwierdzić co mogło być przyczyną takich objawów, mówił ze prawdopodobnie jest to wina kończących się turbin, w każdym razie odma jest OK.
Ktoś ma jakieś inne diagnozy ?
Ktoś ma jakieś inne diagnozy ?
Zagór faktycznie miałeś rację, sam wziąłem się za robotę i okazało się ze w odmie była masa żółtego szlamu a ezektor zabity, a mechanik stwierdził że odma jest drożna w następujący sposób: na odpalonym silniku odpiął odmę no i było widać że wydostaję się z niej jakaś tam para więc może i była drożna ale co z tego skoro było tam chyba z pół kilo szlamu no i nie wiedzieli wogóle co to jest ezektor, aktualnie jestem w trakcie wymiany obu elementów tylko czekam aż dotrą z niemiec, pozdrawiam!
Przy okazji, opisałem w innym temacie problem jaki mam z ezektorem z tym że narazie nikt nie potrafi mi pomóc,
tutaj dokładny opis i zdjęcia -ajk-27-230-km-ezektor-zdjecia-vt53870.htm
Przy okazji, opisałem w innym temacie problem jaki mam z ezektorem z tym że narazie nikt nie potrafi mi pomóc,
tutaj dokładny opis i zdjęcia -ajk-27-230-km-ezektor-zdjecia-vt53870.htm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga