Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wycieraczki dzialaja jak chcą

Elektryka
Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Wycieraczki dzialaja jak chcą

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 24 sty 2013, 12:02

Problem wodzialem ze był popularny, ale nigdzie nie widzialem jakiejs konkretnej fotografii co nie domaga, albo po prostu wyjasnienia co trzeba bylo wymienic.

Konkretnie, zdjalem wycieraczki, nasmarowalem uklad i krecil sie od razu po przekreceniu zaplonu( manetka na 0) kilka razy i zatrzymywal sie w roznch miejscach, jak wlaczylem pojedyncze machniecie to tak amo, kilka razy i stop w dowolnym miejscu, testy juz byly z samym silniczkiem wiec na pewno nie mechanizm.

Wszedzie mowa o krańcówce, czy to jest ten element z motylkiem na trzpieniu? Widac tam tez ubytek plastiku( jak otworzylem to plastik byl "rozsmarowany" w okolo tej " krancowki", jego ubytek moze miec jakis wplyw?

Obrazek

Obrazek



Rozlozylem takze caly silnik, zdjalem tez ta czarna obudowe, troszke smaru bylo na szczotkach, oczyscilem, troszke przeszlifowalem i zlozylem. To samo, wycieraczki robia rozne cuda.


Zdjalem manetke, rozlozylem, w srodku wszysttkie blaszki wygladaja dobrze.

Przekaznik nie jest nigdzie spalony przynajmniej wizualnie, nie czuc tez spalenizny, ale on chyba nie odpowiada za moment zatrzymania wycieraczek.


Obrazek


Kupilem drugi silnik, podlaczylem i ustawil sie w pozycje zero jednak po machnieciu manetka tylko cos pyknelo i w pgole przestal dzialac, z dwoch zlozylem jeden i teraz walcze zeby to zaczelo dzialac.

michaltos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 24 sie 2012, 14:28
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: michaltos » 24 sty 2013, 17:23

Kolego a sprawdzałeś prądy w kostce czy wszystko jest ok?

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 24 sty 2013, 17:40

Muszę ci powiedzieć że nie wpadłem na to <mysli>

ale bezpiecznik po coś jest <mysli>


Może ten silniczek co dostałem z uwagi na kijowe opakowanie dostał za bardzo w kość na poczcie

michaltos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 24 sie 2012, 14:28
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: michaltos » 24 sty 2013, 18:01

był w bąbelkowej to nie powinien. zawsze dostaje różne części w takich i <odpukać> nie miałem nigdy problemu. powiem Ci że w golfie mam identyczny problem i już dwa silniki zamieniałem i jest tak samo. też nie wiem już jak to ugryźć. Ale możesz sprawdzić te prądy- to nic nie kosztuje ;)

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 24 sty 2013, 18:05

5 litrów beny na auto i zapalniczka, ale nie w tym rzecz. :)

michaltos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 24 sie 2012, 14:28
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: michaltos » 24 sty 2013, 22:28

udało Ci się coś ustalić? coś wyeliminować?

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 25 sty 2013, 10:52

michaltos, czekam na paczkę z nowym silniczkiem i przekaźnikiem od razu, jeszcze raz robieram manetkę i posprawdzam, później będę patrzył na prądy. Znajomy z vwzone doradził, że ma tak samo i wypiął pin z kostki i wycieraczki tylko na najszybszym mu chodzą, ale nie wiem czy stają kiedy on chce czy jak to działa, doraźnie będzie trzeba tak zrobić. Zobaczymy, ale na przekaźnik nie liczę.


michaltos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 24 sie 2012, 14:28
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: michaltos » 25 sty 2013, 12:06

wydaje mi się że to chyba nie wina silniczka ale szczerze mówiąc nie mam już pojęcia. jak coś to mam manetki i przekaźnik. a nie masz kogoś w pobliżu z a6 żeby podłączyć ten silnik jak się zachowuje w innym aucie?

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 25 sty 2013, 12:15

Manetka rozebrana wygląda normalnie, trochę przedmuchałem, popsikałem kontaktem i przetarłem szmatką. Przeszlifowałem styki( ale silniczek reaguje na manetkę więc i tak był kontakt)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak było po rozebraniu i spryskaniu kontaktem nic ciekawego, ogólnie trochę kurzu na smarze, więc nic szczególnego.

wydaje mi się że to chyba nie wina silniczka ale szczerze mówiąc nie mam już pojęcia. jak coś to mam manetki i przekaźnik. a nie masz kogoś w pobliżu z a6 żeby podłączyć ten silnik jak się zachowuje w innym aucie?
Mam kumpla z A6, ale nie chce ryzykować że u niego coś się może stać, bo kij wie gdzie kłopot.

Tak jak napisałem, zamówiłem jeszcze jeden silniczek i do tego przekaźnik. Wymienię oba i będę wiedział. Zobaczę jeszcze manetkę( czy jest prąd na stykach)



Działa to wszystko tak samo jak mój poprzedni silniczek, który zaczął świrować po tym jak wyjąłem mechanizm kilka razy nim poruszałem po tym jak wyjąłem i założyłem z powrotem do auta koniec historii, zaczęło wtedy świrować. Wycieraczki nie okazywały wcześniej żadnego kłopotu, po prostu wolno chodziły.

tiger-k3m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 24 sty 2010, 16:14
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: tiger-k3m » 25 sty 2013, 13:11

Mam ten sam problem od tygodnia. Zaczęło się to w dniu kiedy miałem problem z akumulatorem. Kilka razy musiałem odpalić na kable i wtedy zauważyłem że wycieraczki zaczęły działać "jak im się podoba".

Wymieniłem na nowy akumulator i problem dalej pozostał. Włączam pojedyncze machnięcie kręcą się dwa i pół obrotu i zostają w górnej pozycji - tam gdzie im się podoba. Zero logiki w ich pracy :[. Na tą chwilę się nie zabierałem za naprawę bo trochę aura nie sprzyja ale zastanawia mnie przyczyna takiego problemu.

Truckman: wydaje mi się ze winny może być przekaźnik. Daj znać jak wymienisz czy jest ok.

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 25 sty 2013, 13:20

Mam ten sam problem od tygodnia. Zaczęło się to w dniu kiedy miałem problem z akumulatorem. Kilka razy musiałem odpalić na kable i wtedy zauważyłem że wycieraczki zaczęły działać "jak im się podoba".
u mnie aku był ok ale podczas walki z silniczkiem taka nerwica mnie wzięła że zupełnie nie pamiętałem o przepalaniu i wywaliłem go tak że nawet zegarek się nie podświetlał...
Truckman: wydaje mi się ze winny może być przekaźnik. Daj znać jak wymienisz czy jest ok.
no oby, tam naprawdę nie ma co innego się sypnąć. Ewentualnie wiązka, ale nie sądzę przecież kabli nie ciąłem ;)

tiger-k3m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 24 sty 2010, 16:14
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: tiger-k3m » 25 sty 2013, 13:26

Usterka u mnie samoistna nic nie robiłem normalnie użytkowany pojazd zero kombinacji, instalacji dodatkowych itp. Chociaż nie jestem właścicielem od nowego więc nie wiem może gdzieś jakiś kabelek się przetarł.

Oto co wyczytałem na jednym z innych forum w jednym z komentarzy do podobnego tematu:
"z tymi chodzącymi wycieraczkami po zapaleniu to u mnie poszedł przekaźnik o numerze 302 który znajduje się pod kierownicą jest największy ze wszystkich trzeba zdjąć osłonę bezpieczników albo odkręcić pokrywę pod kierownicą"

Co o tym myślisz? Jaki przekaźnik będziesz wymieniał?

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 25 sty 2013, 13:36

Co o tym myślisz? Jaki przekaźnik będziesz wymieniał?
ten od wycieraczek, 602. Ale może się on inaczej nazywać w sedanie( nie ma tylnej wycieraczki) czy innym modelu :)


Obrazek

ewentualnie gość się pomylił na numerycznej klawiaturze


obadamy, przypominają mi się czasy rzeźbienia w poprzednim golfie <skromny> <kwiatek> więc mogę jeździć z rozebranym autem w środku, bagażnikiem całym zajętym, plastikami i narzędziami oraz śrubami które odkręciłem.

tiger-k3m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 24 sty 2010, 16:14
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: tiger-k3m » 25 sty 2013, 13:58

Właśnie prześledziłem twój temat Varianta, nieźle majstrowałeś. Też kiedyś grzebałem przy MKIII, bardziej jednak w stronę CarAudio.

Mam nadzieję jednak że ta usterka nie przyniesie tyle rozbierania. Koniecznie daj znać po zamianie silniczka i tego przekaźnika. Jak znajdę coś ciekawego to na pewno się odezwę.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 25 sty 2013, 14:00

truckman pisze: ten od wycieraczek, 602. Ale może się on inaczej nazywać w sedanie( nie ma tylnej wycieraczki) czy innym modelu :)
Przekaźniki były różne w zależności od wersji sedan/Avant, z automatycznymi wycierakami i bez nich, tak więc numery będą się różniły.

Przejrzałem schematy odpowiedzialne za wycieraczki. I prócz silnika, przekaźnika oraz manetki wycieraczek może broić również brak przejścia przez konektor nr 2 purpurowego 10pin złącza umieszczonego w nogach kierowcy w słupku (przewód zielono-purpurowy). Odpowiada on za dostarczanie sygnału z przerywacza silnika do do przekaźnika wycieraczek (do którego wchodzi na pin 11/31b). Powinien się tam okresowo pokazywać sygnał GND.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga