Wycieraczki dzialaja jak chcą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Wycieraczki dzialaja jak chcą
Problem wodzialem ze był popularny, ale nigdzie nie widzialem jakiejs konkretnej fotografii co nie domaga, albo po prostu wyjasnienia co trzeba bylo wymienic.
Konkretnie, zdjalem wycieraczki, nasmarowalem uklad i krecil sie od razu po przekreceniu zaplonu( manetka na 0) kilka razy i zatrzymywal sie w roznch miejscach, jak wlaczylem pojedyncze machniecie to tak amo, kilka razy i stop w dowolnym miejscu, testy juz byly z samym silniczkiem wiec na pewno nie mechanizm.
Wszedzie mowa o krańcówce, czy to jest ten element z motylkiem na trzpieniu? Widac tam tez ubytek plastiku( jak otworzylem to plastik byl "rozsmarowany" w okolo tej " krancowki", jego ubytek moze miec jakis wplyw?
Rozlozylem takze caly silnik, zdjalem tez ta czarna obudowe, troszke smaru bylo na szczotkach, oczyscilem, troszke przeszlifowalem i zlozylem. To samo, wycieraczki robia rozne cuda.
Zdjalem manetke, rozlozylem, w srodku wszysttkie blaszki wygladaja dobrze.
Przekaznik nie jest nigdzie spalony przynajmniej wizualnie, nie czuc tez spalenizny, ale on chyba nie odpowiada za moment zatrzymania wycieraczek.
Kupilem drugi silnik, podlaczylem i ustawil sie w pozycje zero jednak po machnieciu manetka tylko cos pyknelo i w pgole przestal dzialac, z dwoch zlozylem jeden i teraz walcze zeby to zaczelo dzialac.
Konkretnie, zdjalem wycieraczki, nasmarowalem uklad i krecil sie od razu po przekreceniu zaplonu( manetka na 0) kilka razy i zatrzymywal sie w roznch miejscach, jak wlaczylem pojedyncze machniecie to tak amo, kilka razy i stop w dowolnym miejscu, testy juz byly z samym silniczkiem wiec na pewno nie mechanizm.
Wszedzie mowa o krańcówce, czy to jest ten element z motylkiem na trzpieniu? Widac tam tez ubytek plastiku( jak otworzylem to plastik byl "rozsmarowany" w okolo tej " krancowki", jego ubytek moze miec jakis wplyw?
Rozlozylem takze caly silnik, zdjalem tez ta czarna obudowe, troszke smaru bylo na szczotkach, oczyscilem, troszke przeszlifowalem i zlozylem. To samo, wycieraczki robia rozne cuda.
Zdjalem manetke, rozlozylem, w srodku wszysttkie blaszki wygladaja dobrze.
Przekaznik nie jest nigdzie spalony przynajmniej wizualnie, nie czuc tez spalenizny, ale on chyba nie odpowiada za moment zatrzymania wycieraczek.
Kupilem drugi silnik, podlaczylem i ustawil sie w pozycje zero jednak po machnieciu manetka tylko cos pyknelo i w pgole przestal dzialac, z dwoch zlozylem jeden i teraz walcze zeby to zaczelo dzialac.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
michaltos, czekam na paczkę z nowym silniczkiem i przekaźnikiem od razu, jeszcze raz robieram manetkę i posprawdzam, później będę patrzył na prądy. Znajomy z vwzone doradził, że ma tak samo i wypiął pin z kostki i wycieraczki tylko na najszybszym mu chodzą, ale nie wiem czy stają kiedy on chce czy jak to działa, doraźnie będzie trzeba tak zrobić. Zobaczymy, ale na przekaźnik nie liczę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Manetka rozebrana wygląda normalnie, trochę przedmuchałem, popsikałem kontaktem i przetarłem szmatką. Przeszlifowałem styki( ale silniczek reaguje na manetkę więc i tak był kontakt)
Tak było po rozebraniu i spryskaniu kontaktem nic ciekawego, ogólnie trochę kurzu na smarze, więc nic szczególnego.
Tak jak napisałem, zamówiłem jeszcze jeden silniczek i do tego przekaźnik. Wymienię oba i będę wiedział. Zobaczę jeszcze manetkę( czy jest prąd na stykach)
Działa to wszystko tak samo jak mój poprzedni silniczek, który zaczął świrować po tym jak wyjąłem mechanizm kilka razy nim poruszałem po tym jak wyjąłem i założyłem z powrotem do auta koniec historii, zaczęło wtedy świrować. Wycieraczki nie okazywały wcześniej żadnego kłopotu, po prostu wolno chodziły.
Tak było po rozebraniu i spryskaniu kontaktem nic ciekawego, ogólnie trochę kurzu na smarze, więc nic szczególnego.
Mam kumpla z A6, ale nie chce ryzykować że u niego coś się może stać, bo kij wie gdzie kłopot.wydaje mi się że to chyba nie wina silniczka ale szczerze mówiąc nie mam już pojęcia. jak coś to mam manetki i przekaźnik. a nie masz kogoś w pobliżu z a6 żeby podłączyć ten silnik jak się zachowuje w innym aucie?
Tak jak napisałem, zamówiłem jeszcze jeden silniczek i do tego przekaźnik. Wymienię oba i będę wiedział. Zobaczę jeszcze manetkę( czy jest prąd na stykach)
Działa to wszystko tak samo jak mój poprzedni silniczek, który zaczął świrować po tym jak wyjąłem mechanizm kilka razy nim poruszałem po tym jak wyjąłem i założyłem z powrotem do auta koniec historii, zaczęło wtedy świrować. Wycieraczki nie okazywały wcześniej żadnego kłopotu, po prostu wolno chodziły.
Mam ten sam problem od tygodnia. Zaczęło się to w dniu kiedy miałem problem z akumulatorem. Kilka razy musiałem odpalić na kable i wtedy zauważyłem że wycieraczki zaczęły działać "jak im się podoba".
Wymieniłem na nowy akumulator i problem dalej pozostał. Włączam pojedyncze machnięcie kręcą się dwa i pół obrotu i zostają w górnej pozycji - tam gdzie im się podoba. Zero logiki w ich pracy . Na tą chwilę się nie zabierałem za naprawę bo trochę aura nie sprzyja ale zastanawia mnie przyczyna takiego problemu.
Truckman: wydaje mi się ze winny może być przekaźnik. Daj znać jak wymienisz czy jest ok.
Wymieniłem na nowy akumulator i problem dalej pozostał. Włączam pojedyncze machnięcie kręcą się dwa i pół obrotu i zostają w górnej pozycji - tam gdzie im się podoba. Zero logiki w ich pracy . Na tą chwilę się nie zabierałem za naprawę bo trochę aura nie sprzyja ale zastanawia mnie przyczyna takiego problemu.
Truckman: wydaje mi się ze winny może być przekaźnik. Daj znać jak wymienisz czy jest ok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
u mnie aku był ok ale podczas walki z silniczkiem taka nerwica mnie wzięła że zupełnie nie pamiętałem o przepalaniu i wywaliłem go tak że nawet zegarek się nie podświetlał...Mam ten sam problem od tygodnia. Zaczęło się to w dniu kiedy miałem problem z akumulatorem. Kilka razy musiałem odpalić na kable i wtedy zauważyłem że wycieraczki zaczęły działać "jak im się podoba".
no oby, tam naprawdę nie ma co innego się sypnąć. Ewentualnie wiązka, ale nie sądzę przecież kabli nie ciąłemTruckman: wydaje mi się ze winny może być przekaźnik. Daj znać jak wymienisz czy jest ok.
Usterka u mnie samoistna nic nie robiłem normalnie użytkowany pojazd zero kombinacji, instalacji dodatkowych itp. Chociaż nie jestem właścicielem od nowego więc nie wiem może gdzieś jakiś kabelek się przetarł.
Oto co wyczytałem na jednym z innych forum w jednym z komentarzy do podobnego tematu:
"z tymi chodzącymi wycieraczkami po zapaleniu to u mnie poszedł przekaźnik o numerze 302 który znajduje się pod kierownicą jest największy ze wszystkich trzeba zdjąć osłonę bezpieczników albo odkręcić pokrywę pod kierownicą"
Co o tym myślisz? Jaki przekaźnik będziesz wymieniał?
Oto co wyczytałem na jednym z innych forum w jednym z komentarzy do podobnego tematu:
"z tymi chodzącymi wycieraczkami po zapaleniu to u mnie poszedł przekaźnik o numerze 302 który znajduje się pod kierownicą jest największy ze wszystkich trzeba zdjąć osłonę bezpieczników albo odkręcić pokrywę pod kierownicą"
Co o tym myślisz? Jaki przekaźnik będziesz wymieniał?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
ten od wycieraczek, 602. Ale może się on inaczej nazywać w sedanie( nie ma tylnej wycieraczki) czy innym modeluCo o tym myślisz? Jaki przekaźnik będziesz wymieniał?
ewentualnie gość się pomylił na numerycznej klawiaturze
obadamy, przypominają mi się czasy rzeźbienia w poprzednim golfie więc mogę jeździć z rozebranym autem w środku, bagażnikiem całym zajętym, plastikami i narzędziami oraz śrubami które odkręciłem.
Właśnie prześledziłem twój temat Varianta, nieźle majstrowałeś. Też kiedyś grzebałem przy MKIII, bardziej jednak w stronę CarAudio.
Mam nadzieję jednak że ta usterka nie przyniesie tyle rozbierania. Koniecznie daj znać po zamianie silniczka i tego przekaźnika. Jak znajdę coś ciekawego to na pewno się odezwę.
Mam nadzieję jednak że ta usterka nie przyniesie tyle rozbierania. Koniecznie daj znać po zamianie silniczka i tego przekaźnika. Jak znajdę coś ciekawego to na pewno się odezwę.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Przekaźniki były różne w zależności od wersji sedan/Avant, z automatycznymi wycierakami i bez nich, tak więc numery będą się różniły.truckman pisze: ten od wycieraczek, 602. Ale może się on inaczej nazywać w sedanie( nie ma tylnej wycieraczki) czy innym modelu
Przejrzałem schematy odpowiedzialne za wycieraczki. I prócz silnika, przekaźnika oraz manetki wycieraczek może broić również brak przejścia przez konektor nr 2 purpurowego 10pin złącza umieszczonego w nogach kierowcy w słupku (przewód zielono-purpurowy). Odpowiada on za dostarczanie sygnału z przerywacza silnika do do przekaźnika wycieraczek (do którego wchodzi na pin 11/31b). Powinien się tam okresowo pokazywać sygnał GND.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga