Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ C5+LPG] Wymiana komponentów instalacji LPG.

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

[ C5+LPG] Wymiana komponentów instalacji LPG.

Post autor: xoslox » 22 sty 2013, 16:04

Witam panowie. Wiele czytałem o poprawnie założonej instalacji LPG i odpowiednim doborze komponentów oraz jaki to ma wpływ na jazdę samochodem. W moim aucie 2.4 ALF 165 KM są zamontowane:

Listwa wtryskowa : Valtek - czerwona, czyli najgorsze co może być...
Reduktor: Zavoli Zeta N - chyba on jest do 150 KM :/
Komputer: Stag 300 - chyba jedyny dobry element.

Ostatnio ściągnąłem osłonę z silnika i moim oczom ukazały się 15 cm wężyki od listwy do kolektora :/ I jak tu ma to działać dobrze.
Chciałbym was prosić o poradę odnośnie nowych komponentów (nazwa/nr i np. link do sklepu czy może ma ktoś taniej na forum). Planuję na 1 miejscu wymienić wtryski na Hana 2000, tylko teraz czy czerwone czy zielone ? Założyć listwę rozdzielającą i teraz mam pytanie. Od listwy do wtrysków - jaka może być max. długość wężyków ? Bo od wtrysków postaram się zrobić jak najkrócej. Pytam bo może nie będzie wtedy dużo przeróbek. Druga sprawa, czy ten reduktor nie jest za mało wydajny dla 165 KM ? Jeśli tak, to też ostatecznie mogę go wymienić.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I sprawdza się powiedzenie mądry Polak ale po szkodzie... Gdybym wcześniej był na forum zapewne obecna instalacja nigdy by nie została założona. Ale mam nadzieję, że uda mi się z waszą pomocą to naprawić.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 sty 2013, 16:25

Zakupy możesz zrobić np. tu http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=m ... 8874,d.bGE

Co do reduktora (tak pozatym to bardzo dobry i bezproblemowy) to może być na styk,ale przed wymianą warto to sprawdzić, chyba że ciągle jeździsz z butem w podłodze ;) to może warto pomyśleć nad innym, np kme golg lub acr 01. Ale tak jak pisałem, lepiej najpierw sprawdzić aby niepotrzebnie nie wydawać kasy.
xoslox pisze: Planuję na 1 miejscu wymienić wtryski na Hana 2000, tylko teraz czy czerwone czy zielone ?
Raczej czerwone, i polecam pojedyńcze, ładnie można je ukryć pod osłoną.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 22 sty 2013, 17:34

Właśnie wtryski planuje kupić pojedyncze i schować. Muszę jakiś emblemat skombinować z allegro na te powycinane w osłonie dziury :P
Dziękuję za link - ceny przystępne. Co do reduktora - na ogół jeżdżę spokojnie, czasem deptam przy wyprzedzaniu lub na autostradzie, więc może rzeczywiście nie warto kosztować się w nowy. Postaram się wrzucić jeszcze kilka fotek bez osłony i dodam parę pytań. Dzięki za zainteresowanie moim problemem :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 22 sty 2013, 18:46

Czerwone Hanki na spokojnie ci obrobią silnik.
Osłonę też można jakoś pokleić. Poszukaj klejów w czarnym kolorze, wypełnisz nimi otwory i będzie jak nowa <okok>
Ja takich rzeźbiarzy chyba nigdy nie zrozumiem. Pracują w branży i nie wiedzą jak montować poprawnie elementy. Pomijając długość wężyków, ta listwa nie dość, że leży, to jeszcze skierowana w górę... <zalamka>

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 22 sty 2013, 19:48

z zavolaka N mozna przerobic go na S jakos wyciagajac jakies spezynkiz niego czy cos takiego , www.lpg-forum.pl tam napewno ci pomoga. co do hanek ja mam czerwone i narazie 15k zrobilem i 0 problemmow , co do wezyków najwazniejsza jest dlugosc od wtrysku do kolektora. staraj sie zeby bylo jak najkrótsze. ja mam u siebie z 4 cm wiec da sie. oczywiscie pojedyńczo je zamontuj. nie rób druta i wydaj te 30 zł na nowa osłone

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 sty 2013, 20:02

Zajcu pisze:z zavolaka N mozna przerobic go na S jakos wyciagajac jakies spezynkiz niego czy cos takiego
Odwrotnie :)
Z zavoli S wyciągamy sprężynki i mamy zavoli N.

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 22 sty 2013, 20:32

Aha to mi sie cos pomylilo :) sorki za pomyłke

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 23 sty 2013, 19:15

Witam ponownie :) Załączam kilka fotek jak wygląda instalacja. Dodatkowo umiesciłem taki schemat ideowy jak to jest podłączone. Proszę koledzy o analizę i sprawdzenie czy samo podłączenie przewodów jest poprawne ? Czy trzeba by coś poprawić ?


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

Moje założenia są takie:

1) Przenieść filtr dalej pod zbiornik płynu chłodniczego,po usunięciu listwy wtryskowej będzie tam dogodne miejsce.
2) Przewody od filtra puścić za kolektorem a nie po wierzchu jak jest to teraz zrobione. (Oba mają być równej długości do listwy rozdzielającej ? )
3) Listwy rozdzielające umieścić też przy ściance grodziowej za kolektorem i tylko wężykami doprowadzić na wtryski.

Czy warto zmienić filtr na inny ? Jeśli tak to jaki ?

Mam też pytanie odnośnie wężyka podciśnienia. Wpięty on jest na tą całą magistralę w trójnik na powierzchni kolektora:
Obrazek

Pozostałe, oryginalne wężyki wydają się być sparciałe, wymienić wszystkie na nowe ?

Czy te Hany: http://www.drypa.pl/produkt4697_WTRYSKI ... uropa.html bedą pasować pod wtyczki Valtek ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 sty 2013, 21:24

xoslox pisze:Czy te Hany: http://www.drypa.pl/produ...tek_Europa.html bedą pasować pod wtyczki Valtek ?
Tak.
xoslox pisze:Mam też pytanie odnośnie wężyka podciśnienia. Wpięty on jest na tą całą magistralę w trójnik na powierzchni kolektora:
Najlepszym miejscem jest wkrętka zaraz za przepustnicą, ale tak również będzie działać.
xoslox pisze:2) Przewody od filtra puścić za kolektorem a nie po wierzchu jak jest to teraz zrobione. (Oba mają być równej długości do listwy rozdzielającej ? )
Lepiej zrobić kompensację za listwami, wtedy przewody nie muszą być równe a i ciśnienie będzie jednakowe na obu stronach.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 24 sty 2013, 15:30

Czy kompensacja może być zrealizowana jak na schemacie poniżej (przerywana kreska) ? Użył bym listew (rozdzielaczy) np. Romano i wykręcił zaślepki i umieścił w nich króćce do węża. Są jakieś wymagania do grubości tego węża kompensacji - pomiędzy rozdzielaczami ? W takim przypadku długości węży od filtra fazy lotnej do rozdzielaczy będą różnej długości.

Cewka elektrozaworu leży w poziomie przerzucić ją do pionu ? Cewką do góry ?

Obrazek

I wracając do podciśnienia to w miejsce tego dwójnika wstawiam trójnik i tu wpinam podciśnienie ? czy może zostać tak jak mam teraz ?

Obrazek

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 24 sty 2013, 18:04

xoslox pisze:Czy kompensacja może być zrealizowana jak na schemacie poniżej (przerywana kreska) ?
Oczywiście że tak.
xoslox pisze:Są jakieś wymagania do grubości tego węża kompensacji - pomiędzy rozdzielaczami ?
Króćce będą zapewne na wąż 12, więc będzie ok.
xoslox pisze: W takim przypadku długości węży od filtra fazy lotnej do rozdzielaczy będą różnej długości.
Prze zrobionej kompensacji nie bedzie to miało znaczenia.

Co do podciśnienia, będzie działać.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 24 sty 2013, 19:17

Dziękuję grzemo za wszystkie podpowiedzi. Trochę lektury i pomocy z forum naświetliło mi sprawę. Teraz zostaje mi wymierzyć, policzyć i kupić komponenty. Ale mam jeszcze pytanie odnośnie filtra fl, czy warto robić trójnik i dawać 2xfiltr na każdy wąż, czy wystarczający jest jeden ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 24 sty 2013, 20:20

xoslox pisze: Ale mam jeszcze pytanie odnośnie filtra fl, czy warto robić trójnik i dawać 2xfiltr na każdy wąż, czy wystarczający jest jeden ?
Jeden, będzie ok <okok> tylko zainwestuj w poliester lub włókno szklane.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 sty 2013, 23:04

Najlepsze miejsce na podciśnienie w tych kolektorach jest nawiercić i zamontować wkrętkę w otworze który pokazuje zielona strzałka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 05 lut 2013, 11:50

Panowie odnośnie komponentów już wiem dokładnie co mam kupić, ale teraz ściągnąłem osłonę, żeby sobie wszystko przeanalizować i pojawił się mały problem z w wkrętkami w kolektorze. Dwie skierowane są do siebie.ale po obu stronach są wykonane symetrycznie. I teraz pytanie czy zostawić tak jak jest czy wiercić na nowo ? Jeśli miałoby zostać to trzeba by trochę wydłużyć wężyki wkrętka - wtrysk i prawdopodobnie wtrysk leżałby lub byłby pod kątem znacznie < 90 st. Podpowiedzcie jak to zrobić, żeby było dobrze.

Macie może info ile by wziął mechanik za zdjęcie kolektora i nawiercenie otworów do wkrętek ?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Myślałem też czy nie użyc adapterów pod wtryskiwacze LPG Adapter

Ale nie mam pewności czy bedą pasować bez ingerencji w gniazdo wtryskiwacza PB ? Może już ktoś montował do 2.4 V6 i się wypowie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja