[ ACK 2.6 193 KM] Kontrola lambd, przeplywomierza, spalania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 cze 2012, 08:32
- Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)
[ ACK 2.6 193 KM] Kontrola lambd, przeplywomierza, spalania
Mam C4 jak w opisie. Auto ma LPG, ale problem pojawial sie wydaje mi sie jeszcze jak auto jezdzilo na benzynie. Generalnie na 3/4 biegu jak silnik nie rozkreci sie do 2500 obr/min to jest tak zmulony ze pod gorke trzeba deptac gaz zeby zredukowal, bo zwalnia zamiast utrzymywac predkosc. Do tego jak juz ciagnie, to kopa czuc dopiero od okolo 5000 obr/min. Ten bajer do skracania kolektora dziala i na postoju przestawia sie przy okolo 4500 obr/min. Potem ciagnie spokojnie z kick-downem do 6200 inaczej zmienia bieg przy 5500-5700.
Co jakis czas wyskakuje blad lambdy:
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
P0150 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-00 - Malfunction in Circuit
Ktora dokładnie grupa dla tego silnika w VCDSie odpowiada za zycie lambdy, bo czytam kilka wersji i glupieje.
O lambdach cos pisze w grupie 6 i 7. Ale gdzies znalazlem informacje, ze ma byc cos w grupie 32 i 33, z tym ze tam jedyna wartosc ktora cos działa to w trzecim okienku jakis czas waha sie wolno od 0,7 do 5
http://vaglog.rtnet.pl/maicroftbb_111573.html
Przeplywomierz na biegu jałowym na P lub N pokazuje 3,6 g/s. Po wrzuceniu D na postoju podskakuje do ~5 g/s. Podobno w automacie tak ma byc.
Przy jezdzie na 2/3 biegu wyglada to tak:
obr/min g/s
1920 33.54
2440 53.54
2920 70.00
3400 83.26
3920 96.46
4480 107.71
5040 127.92
5600 136.94
5640 139.65
5880 142.57
Rano jak sie odpali, to generalnie smierdzi spalinami. Katalizatorow nie ma, ktos juz sie ich pozbyl, w tym roku wlozylem strumienice, bo halas z pustych puszek po katalizatorach byl straszny, do tego w rurze z jednego katalizatora znalazlem kawalek wkladu ktory przeslanial 2/3 przelotu <szok>
Auto benzyny latem po miescie przy bardzo delikatnej jezdzie tak do 2,5-3 tys obr/min palilo 16-17l. Jadac ekspresowka 90-100km/h 12l benzyny. Na kolach 205/55/16 z klima wlaczona, ale przy temp otoczenia rzedu 25'C.
Teraz gazu wciaga okolo 20l, ale sa mrozy, a patrzac na wyjsciowe zuzycie benzyny to gazu pali dobrze, pytanie czy z benzyna jest ok.
Rozrzad ogladalem, fasolki wyglada byc ok, 4 otworki sa praktycznie w poziomie. Swiece, kable nowe. Jezdzi na 98.
Ignition Timing z grupy 001/4 waha sie miedzy 12 a 15' BTDC.
Na koniec wczoraj wyskoczyl mi sie jeszcz taki blad:
17973 - Throttle Actuator (J338)
P1565 - 35-00 - Lower Stop not Reached
Tego nigdy nie bylo i nie daje sie teraz skasowac.
Tak wiec wszystko wskazuje ze przeplywomierz jest w miare OK, ale trzeba przygladnac sie lambdom.
Co jakis czas wyskakuje blad lambdy:
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
P0150 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-00 - Malfunction in Circuit
Ktora dokładnie grupa dla tego silnika w VCDSie odpowiada za zycie lambdy, bo czytam kilka wersji i glupieje.
O lambdach cos pisze w grupie 6 i 7. Ale gdzies znalazlem informacje, ze ma byc cos w grupie 32 i 33, z tym ze tam jedyna wartosc ktora cos działa to w trzecim okienku jakis czas waha sie wolno od 0,7 do 5
http://vaglog.rtnet.pl/maicroftbb_111573.html
Przeplywomierz na biegu jałowym na P lub N pokazuje 3,6 g/s. Po wrzuceniu D na postoju podskakuje do ~5 g/s. Podobno w automacie tak ma byc.
Przy jezdzie na 2/3 biegu wyglada to tak:
obr/min g/s
1920 33.54
2440 53.54
2920 70.00
3400 83.26
3920 96.46
4480 107.71
5040 127.92
5600 136.94
5640 139.65
5880 142.57
Rano jak sie odpali, to generalnie smierdzi spalinami. Katalizatorow nie ma, ktos juz sie ich pozbyl, w tym roku wlozylem strumienice, bo halas z pustych puszek po katalizatorach byl straszny, do tego w rurze z jednego katalizatora znalazlem kawalek wkladu ktory przeslanial 2/3 przelotu <szok>
Auto benzyny latem po miescie przy bardzo delikatnej jezdzie tak do 2,5-3 tys obr/min palilo 16-17l. Jadac ekspresowka 90-100km/h 12l benzyny. Na kolach 205/55/16 z klima wlaczona, ale przy temp otoczenia rzedu 25'C.
Teraz gazu wciaga okolo 20l, ale sa mrozy, a patrzac na wyjsciowe zuzycie benzyny to gazu pali dobrze, pytanie czy z benzyna jest ok.
Rozrzad ogladalem, fasolki wyglada byc ok, 4 otworki sa praktycznie w poziomie. Swiece, kable nowe. Jezdzi na 98.
Ignition Timing z grupy 001/4 waha sie miedzy 12 a 15' BTDC.
Na koniec wczoraj wyskoczyl mi sie jeszcz taki blad:
17973 - Throttle Actuator (J338)
P1565 - 35-00 - Lower Stop not Reached
Tego nigdy nie bylo i nie daje sie teraz skasowac.
Tak wiec wszystko wskazuje ze przeplywomierz jest w miare OK, ale trzeba przygladnac sie lambdom.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Musisz wyczyścić przepustnicę i dokładnie przyjrzeć się siłownikowi, następnie adaptacja przepustnicy.maicroft pisze:Na koniec wczoraj wyskoczyl mi sie jeszcz taki blad:
17973 - Throttle Actuator (J338)
P1565 - 35-00 - Lower Stop not Reached
W Twoim silniku powinny to być grupy z pierwszej dziesiątki, czyli 6 i 7, a napiecia z sond grupa 9.maicroft pisze:Ktora dokładnie grupa dla tego silnika w VCDSie odpowiada za zycie lambdy, bo czytam kilka wersji i glupieje.
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 cze 2012, 08:32
- Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)
Ponizej log z napiec grupa 009.
http://vaglog.rtnet.pl/maicroftbb_111743.html
Na vagscope widac jak jedna sonda pracuje w nizszym, a druga w wyzszym zakresie. Wiec tak to raczej wygladac nie powinno.
Tu logi z jazdy:
http://vaglog.rtnet.pl/maicroftbb_111744.html
Druga sprawa czy obie sondy nie powinny dzialac w zakresie 0-1V, a nie 0,1-0,6V.
Na Pb nie znam sie, do tej pory bawilem sie TDI
http://vaglog.rtnet.pl/maicroftbb_111743.html
Na vagscope widac jak jedna sonda pracuje w nizszym, a druga w wyzszym zakresie. Wiec tak to raczej wygladac nie powinno.
Tu logi z jazdy:
http://vaglog.rtnet.pl/maicroftbb_111744.html
Druga sprawa czy obie sondy nie powinny dzialac w zakresie 0-1V, a nie 0,1-0,6V.
Na Pb nie znam sie, do tej pory bawilem sie TDI

- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
maicroft,
Na razie nie martw się logami, bo sondy pracują. Zajmij się tym co napisał Ci marek [a6], najpierw doprowadź aby nie było błędów w ecu.
Na razie nie martw się logami, bo sondy pracują. Zajmij się tym co napisał Ci marek [a6], najpierw doprowadź aby nie było błędów w ecu.
Przecież u Ciebie pracują nawet powyżej 0,7 i jest to prawidłowe.maicroft pisze:Druga sprawa czy obie sondy nie powinny dzialac w zakresie 0-1V, a nie 0,1-0,6V.
Daj zrzut jakie wartości są w kanale 7 czyli adaptacja długoterminowa.
Przecież to są błędy wynikające z braku zmian napięcia na sondach. Owszem czasem pracują , ale log z jazdy jest masakryczny. Korekty krótkoterminowe sięgają 25% i jest to max , po tym już tylko wywala ich błąd i tryb awaryjny.
Myślałem że może ciśnienie na listwie paliwowej słabe , ale raczej nie bo czasy wtrysku by były strasznie długie , a tu max 14 ms więc ok.
Logi robiłeś na PB ? Upatruję problemu w wypracowanej korekcie długoterminowej , która myślę że jest na poziomie -20% /-20% , więc skoro przy jeździe na PB wali korekty w drugą stronę znaczy że na gazie strasznie przelany jest .
20 litrów LPG ? Znam ten silnik w wersji 2,8 30v i dobrze ustawiony spalanie musi oscylować w zimę i jeździe miejskiej ok. 15 ltr LPG.
Przecież to są błędy wynikające z braku zmian napięcia na sondach. Owszem czasem pracują , ale log z jazdy jest masakryczny. Korekty krótkoterminowe sięgają 25% i jest to max , po tym już tylko wywala ich błąd i tryb awaryjny.
Myślałem że może ciśnienie na listwie paliwowej słabe , ale raczej nie bo czasy wtrysku by były strasznie długie , a tu max 14 ms więc ok.
Logi robiłeś na PB ? Upatruję problemu w wypracowanej korekcie długoterminowej , która myślę że jest na poziomie -20% /-20% , więc skoro przy jeździe na PB wali korekty w drugą stronę znaczy że na gazie strasznie przelany jest .
20 litrów LPG ? Znam ten silnik w wersji 2,8 30v i dobrze ustawiony spalanie musi oscylować w zimę i jeździe miejskiej ok. 15 ltr LPG.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 cze 2012, 08:32
- Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)
Jechal na gazie, a gaz sie adaptuje, ale wlasnie bajzel zaczyna sie jak wywali blad sondy.
Generalnie 15l to on nawet benzyny nie palil w miescie, ale quattro+automat moze wlasnie powoduje takie spalanie.
Tylko kasujac, blad lambdy, kasuja sie korekty. Dzis przejechalem ze 100km, to zrobie potem screen jakie sa korekty w 7
Jedna uwaga, bo w logu nie ma temp silnika. Wiec start z temp okolo 20'C wody, potem stopniowo coraz cieplej. Od 3/4 loga normalne 80-90'C
EDIT:
Grupa 7 Bloki:
1: 7.8%
2: 18%
3: 8,6%
4: 8,6%
Oczywiscie z bledami .
Po skasowaniu korekty na gazie w grupie 006 bloki 3 i 4 leca po chwili w gore do +25 i za chwile wywala blad. Wiec raczej rozwiazane, trzeba ustawic gaz, w momencie kiedy nie ma bledow i korekty sa na 0.
Generalnie 15l to on nawet benzyny nie palil w miescie, ale quattro+automat moze wlasnie powoduje takie spalanie.
Tylko kasujac, blad lambdy, kasuja sie korekty. Dzis przejechalem ze 100km, to zrobie potem screen jakie sa korekty w 7
Jedna uwaga, bo w logu nie ma temp silnika. Wiec start z temp okolo 20'C wody, potem stopniowo coraz cieplej. Od 3/4 loga normalne 80-90'C
EDIT:
Grupa 7 Bloki:
1: 7.8%
2: 18%
3: 8,6%
4: 8,6%
Oczywiscie z bledami .
Po skasowaniu korekty na gazie w grupie 006 bloki 3 i 4 leca po chwili w gore do +25 i za chwile wywala blad. Wiec raczej rozwiazane, trzeba ustawic gaz, w momencie kiedy nie ma bledow i korekty sa na 0.
1 i 2 dotyczą jak pamiętam korekty dla obciążenie ( czyli z jazdy ) , 3 i 4 dla biegu jałowego .
1 i 2 znacznie się różnią a dotyczą dwóch banków , jest rozjazd stron. Na gazie obydwie strony nie mają jednakowego zasilenia .
Skasuj błędy tys samym skasują się adaptacje i wyłącz gaz bo wszystko rozjeżdżasz . Pojeździj tylko na PB kilkadziesiąt km i dopiero podaj parametry z grupy 07 . Jeśli we wszystkich 4 polach będzie nie więcej jak -+ 5% to przyjmiemy ze na PB silnik chodzi ok.
Jak po włączeniu LPG te adaptacje wyjadą poza wspomniane 5% to LPG kompletnie nie ustawione.
1 i 2 znacznie się różnią a dotyczą dwóch banków , jest rozjazd stron. Na gazie obydwie strony nie mają jednakowego zasilenia .
Skasuj błędy tys samym skasują się adaptacje i wyłącz gaz bo wszystko rozjeżdżasz . Pojeździj tylko na PB kilkadziesiąt km i dopiero podaj parametry z grupy 07 . Jeśli we wszystkich 4 polach będzie nie więcej jak -+ 5% to przyjmiemy ze na PB silnik chodzi ok.
Jak po włączeniu LPG te adaptacje wyjadą poza wspomniane 5% to LPG kompletnie nie ustawione.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 cze 2012, 08:32
- Lokalizacja: Bielsko-Biała (SB)
Jazdy zaczely sie po tym jak zostal "odetkany wydech". Jacys mistrzowie wytlukli katalizator, ale dosc spory kawalek zalegal w lewym wydechu na zakrecie.
[ Dodano: 2013-01-31, 20:36 ]
Ponizej screeny z dzis, po ustawieniu na nowo gazu.
Zaraz po jezdzie na benzynie w grupie 7 pola byly rowne. Po ustawieniu gazu zaczyna sie rozjazd. Na screenie z gazu tez widac rozjazd lewej strony silnika.
Pamietam, ze zaraz po montazu tez byl jakis problem, ale zamiana 4 z 6 wtryskiem rozwiazala problem. Teraz powrocilo. Obstawiam, ze jedna z hanek jest padnieta. Musze skonsultowac jeszcze z moim majstrem, bo tez mowil, ze jak cos bedzie nie tak to predzej czy pozniej wyjdzie.
Tu może cos by powiedzial Fassi z tego co zauwazylem
Czyli patrzac po parametrach obecnie, prawa strona ujdzie, bo jest +8%, ale lewa jest tragiczna bo +15%.
Blad sond juz nie wyskakuje, bo korekty sa juz bardziej normalne, ale do idealu cos im brakuje.
[ Dodano: 2013-02-01, 22:50 ]
W tej grupie 98, gdzie robi sie adaptacje przepustnicy w tej chwili napiecie w okienku 2 waha sie miedzy 4,6V przy puszczonym pedale gazu do 0,6V przy pelnym wcisnieciu.
Czy tu nie powinno dazyc calkowicie do 0
[ Dodano: 2013-01-31, 20:36 ]
Ponizej screeny z dzis, po ustawieniu na nowo gazu.
Zaraz po jezdzie na benzynie w grupie 7 pola byly rowne. Po ustawieniu gazu zaczyna sie rozjazd. Na screenie z gazu tez widac rozjazd lewej strony silnika.
Pamietam, ze zaraz po montazu tez byl jakis problem, ale zamiana 4 z 6 wtryskiem rozwiazala problem. Teraz powrocilo. Obstawiam, ze jedna z hanek jest padnieta. Musze skonsultowac jeszcze z moim majstrem, bo tez mowil, ze jak cos bedzie nie tak to predzej czy pozniej wyjdzie.
Tu może cos by powiedzial Fassi z tego co zauwazylem
Czyli patrzac po parametrach obecnie, prawa strona ujdzie, bo jest +8%, ale lewa jest tragiczna bo +15%.
Blad sond juz nie wyskakuje, bo korekty sa juz bardziej normalne, ale do idealu cos im brakuje.
[ Dodano: 2013-02-01, 22:50 ]
W tej grupie 98, gdzie robi sie adaptacje przepustnicy w tej chwili napiecie w okienku 2 waha sie miedzy 4,6V przy puszczonym pedale gazu do 0,6V przy pelnym wcisnieciu.
Czy tu nie powinno dazyc calkowicie do 0
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Drugi zrzut z VCDS rozumiem że na PB wszystko i były kasowane błędy w ECU beznynowym? ( tym samym wyczyściły się korekty )
?
Jeśli tak było to fassi zauważ ,że już na początku prawa strona silnika ostro daje korektę na + . Dla obrotów jałowych także dość szybko wypracowało korektę stałą i to sporą ( +7% ) .
Skoro na benzynie takie korekty wychodzą , to ja bym sprawdził szczelność dolotu , a szczególnie Banku 2 . Sprawdzic wkrętki lpg do kolektora , dokręcenie kolektora dolotowego i najważniejsze poprawne osadzenie wtrysków PB w kolektor , czy nic pod któryś wtrysk PB nie podeszło i/lub rozerwany oring na wtrysku PB .
[ Dodano: 2013-02-02, 11:49 ]
PLUS zrobić na kanale 098 w Basic settings Adaptację . U mnie jest tam w pierwszym okienku ok. 4,1 V , drugie tylko minimalnie mniej jak pamiętam ok. 4 V . NIe wiem co się dzieje po dodaniu gazu nie obserwowałem.

Jeśli tak było to fassi zauważ ,że już na początku prawa strona silnika ostro daje korektę na + . Dla obrotów jałowych także dość szybko wypracowało korektę stałą i to sporą ( +7% ) .
Skoro na benzynie takie korekty wychodzą , to ja bym sprawdził szczelność dolotu , a szczególnie Banku 2 . Sprawdzic wkrętki lpg do kolektora , dokręcenie kolektora dolotowego i najważniejsze poprawne osadzenie wtrysków PB w kolektor , czy nic pod któryś wtrysk PB nie podeszło i/lub rozerwany oring na wtrysku PB .
[ Dodano: 2013-02-02, 11:49 ]
PLUS zrobić na kanale 098 w Basic settings Adaptację . U mnie jest tam w pierwszym okienku ok. 4,1 V , drugie tylko minimalnie mniej jak pamiętam ok. 4 V . NIe wiem co się dzieje po dodaniu gazu nie obserwowałem.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa