[ ARE 2.7 250 KM] walka z błędami
[ ARE 2.7 250 KM] walka z błędami
witajcie, byłem na sprawdzeniu LPG, bo mam błędy związane z sondami - chciałem być pewny, że nie jest to związane z instalacją BRC. Fachowiec jeździł ze mną autem i było podłączone pod VAGA oraz pod LPG, komputer na lpg nie wykazywał złych wartości pracy sondy. Widziałem, że na LPG chodzą idealnie, po przełączeniu na PB wartości diametralnie uległy zmianie na nieprawidłowe. Co może być przyczyną takiego zachowania auta?
Ostatnio zmieniony 17 sty 2013, 20:10 przez zbynekpik, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziś dzwoniłem do innego gazownika, który zajmuje się inst BRC i powiedział mi, że jeżeli błędy występują na PB to nie jest to wina LPG, więc nie wiem co myśleć na ten temat. Odniosłem wrażenie, że duże ilości PB auto mi połyka, co mnie dziwi:(.
Jak jeździłem z gazownikiem tym co montował mi inst to na LPG właściwości sond były ujemne jedne sondy - 1,6 0,5 itp. natomiast na PB wzrastały do + 16. Początkowo jak przełączył na LPG to wartości były duże i po chwili wrócił do ujemnych.
co mam dalej robić???
Jak jeździłem z gazownikiem tym co montował mi inst to na LPG właściwości sond były ujemne jedne sondy - 1,6 0,5 itp. natomiast na PB wzrastały do + 16. Początkowo jak przełączył na LPG to wartości były duże i po chwili wrócił do ujemnych.


co mam dalej robić???
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Podłącz auto pod Vaga, zresetuj korekty i zrób minimum 150km na benzynie potem podłącz Vaga i sprawdź czy są jakieś błędy. Jeśli nie ma to winna jest instalacja.
Musiałbyś się też trochę doedukować to pomoże Ci to zrozumieć zasadę działania sond, sterownika benzynowego i instalacji LPG.
Korekta długa to stała dodana (w Vagu procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.
Musiałbyś się też trochę doedukować to pomoże Ci to zrozumieć zasadę działania sond, sterownika benzynowego i instalacji LPG.
Korekta długa to stała dodana (w Vagu procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wejdź na www.lpg-forum.pl i tam znajdziesz gazownika, który na 100% ogarnie Twoje auto.
zbynekpik, popraw proszę tytuł tego tematu... pisanie dużymi literami jest niezgodne z 6. p. Regulaminu: regulamin-forum-audi-a6-klub-polska-vt51872.htm
Byłem u gazownika i ustalił, że uszkodzona jest sonda lambda (grzałka) od pasażera za katalizatorem. Moje pytanie brzmi, mam dwie sondy lambda od audi a 6 c 5 ale z silnikiem 4,2, czy one będą pasować do mojego auta?
Jeden kolega z forum powiedział mi, że na 99.9% będzie pasować. Jednak wolę zaczerpnąć szerszej opinii.
moje sondy mają nr 078 906 265 T, używki mam 077 906 265 K
Jeden kolega z forum powiedział mi, że na 99.9% będzie pasować. Jednak wolę zaczerpnąć szerszej opinii.
moje sondy mają nr 078 906 265 T, używki mam 077 906 265 K
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
bardzo wątpię teoretyczniezbynekpik pisze:mam dwie sondy lambda od audi a 6 c 5 ale z silnikiem 4,2, czy one będą pasować do mojego auta?
przecież inne spalanie inne zanieczyszczenia CO2
więc jak mogą podawać tyle samo
jeżeli chodzi o montaż to możliwe że pasują, ale czy to będzie działać to tak se