Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ARE 2.7 250 KM] walka z błędami

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
zbynekpik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2011, 07:38
Lokalizacja: ToruN

[ ARE 2.7 250 KM] walka z błędami

Post autor: zbynekpik » 14 sty 2013, 17:47

witajcie, byłem na sprawdzeniu LPG, bo mam błędy związane z sondami - chciałem być pewny, że nie jest to związane z instalacją BRC. Fachowiec jeździł ze mną autem i było podłączone pod VAGA oraz pod LPG, komputer na lpg nie wykazywał złych wartości pracy sondy. Widziałem, że na LPG chodzą idealnie, po przełączeniu na PB wartości diametralnie uległy zmianie na nieprawidłowe. Co może być przyczyną takiego zachowania auta?
Ostatnio zmieniony 17 sty 2013, 20:10 przez zbynekpik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 sty 2013, 19:06

ÂŹle wyregulowane LPG, wypracowało sobie LTFT (ale w tolerancji), i po zmianie na Pb poleciało w górę lub w dół.

zbynekpik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2011, 07:38
Lokalizacja: ToruN

Post autor: zbynekpik » 14 sty 2013, 19:14

w góre poleciało, n LPG wartości ujemne, na PB dodatnie

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 sty 2013, 19:20

Czyli na LPG za bogato :( Więc skracało czas, po czym jak przełączyło na Pb to okazało się że za mało paliwa, więc zaczęło dolewać. - LPG do regulacji :(

zbynekpik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2011, 07:38
Lokalizacja: ToruN

Post autor: zbynekpik » 15 sty 2013, 22:46

Dziś dzwoniłem do innego gazownika, który zajmuje się inst BRC i powiedział mi, że jeżeli błędy występują na PB to nie jest to wina LPG, więc nie wiem co myśleć na ten temat. Odniosłem wrażenie, że duże ilości PB auto mi połyka, co mnie dziwi:(.
Jak jeździłem z gazownikiem tym co montował mi inst to na LPG właściwości sond były ujemne jedne sondy - 1,6 0,5 itp. natomiast na PB wzrastały do + 16. Początkowo jak przełączył na LPG to wartości były duże i po chwili wrócił do ujemnych. <mysli> <mysli>
co mam dalej robić???

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 15 sty 2013, 23:15

Podłącz auto pod Vaga, zresetuj korekty i zrób minimum 150km na benzynie potem podłącz Vaga i sprawdź czy są jakieś błędy. Jeśli nie ma to winna jest instalacja.
Musiałbyś się też trochę doedukować to pomoże Ci to zrozumieć zasadę działania sond, sterownika benzynowego i instalacji LPG.
Korekta długa to stała dodana (w Vagu procentowa) do czasu wtrysku, uprzednio wyliczona na podstawie korekty krótkiej, akceptowalna w przedziale +-10% a dla wychodzącej po za +-25% wyskakuje check engine
Korekta krótka to procentowa korekta do czasu wtrysku wyliczona na podstawie odczytów z sondy lambda, prawidłowo powinna oscylować w okolicach 0% i nie przekraczać +-25%.

zbynekpik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2011, 07:38
Lokalizacja: ToruN

Post autor: zbynekpik » 16 sty 2013, 18:32

Zrobiłem tak, dzwoniłem do innego gazownika i powiedział (posiada bitrubiaka), że mam pojeździć na PB i wtedy sprawdzimy działanie sond i w ogóle. W piątak jadę do niego na spotkanie. W tym czasie zrobię 40 km. Mam nadzieje, że to wina instalacji.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 sty 2013, 00:21

Wejdź na www.lpg-forum.pl i tam znajdziesz gazownika, który na 100% ogarnie Twoje auto.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 sty 2013, 00:25

zbynekpik, popraw proszę tytuł tego tematu... pisanie dużymi literami jest niezgodne z 6. p. Regulaminu: regulamin-forum-audi-a6-klub-polska-vt51872.htm

zbynekpik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2011, 07:38
Lokalizacja: ToruN

Post autor: zbynekpik » 18 sty 2013, 12:22

Byłem u gazownika i ustalił, że uszkodzona jest sonda lambda (grzałka) od pasażera za katalizatorem. Moje pytanie brzmi, mam dwie sondy lambda od audi a 6 c 5 ale z silnikiem 4,2, czy one będą pasować do mojego auta?
Jeden kolega z forum powiedział mi, że na 99.9% będzie pasować. Jednak wolę zaczerpnąć szerszej opinii.
moje sondy mają nr 078 906 265 T, używki mam 077 906 265 K

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 18 sty 2013, 17:36

zbynekpik pisze:mam dwie sondy lambda od audi a 6 c 5 ale z silnikiem 4,2, czy one będą pasować do mojego auta?
bardzo wątpię teoretycznie
przecież inne spalanie inne zanieczyszczenia CO2
więc jak mogą podawać tyle samo
jeżeli chodzi o montaż to możliwe że pasują, ale czy to będzie działać to tak se

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja