[ AFB 2.5 150 KM] Audi nie odpala, prośba o radę
[ AFB 2.5 150 KM] Audi nie odpala, prośba o radę
Witam,
Na początku chciałbym powiedzieć, że czytałem trochę forum, ale jest tak dużo różnych tematów i informacji, że wole mój problem przedstawić.
Sprawa wygląda następująco. Podczas "energicznego" ruszenia coś w silniku zaczęło tłuc.Audi nie miało w ogóle mocy, jechało maxymalnie 20-30 km/h. Auto oddałem do mechanika. Ten po rozebraniu silnika stwierdził, że było to spowodowane tym, że dźwigienki się "rozwaliły" - chyba 3 sztuki jak się nie mylę. Wałki od strony kierowcy były do wymiany jak powiedział mechanik, więc zakupiłem 4 nowe sztuki, do tego komplet dźwigienek. Kupiłem też kompletny rozrząd z pompą wody oraz termostat i filtr powietrza i to wszystko zostało wymienione( jeszcze 2 wężyki jakieś wymienił po ropa gdzieś ciekła). Po odebraniu auta migała kontrolka od świec żarowych (te spiralki), ale auto jechało w miarę normalnie. Jedynie przy około 1100-1300 obrotów jakby przez chwilę drgało auto i nie miało mocy. Trwało to chwilę, później nie zaobserwowałem tych drgań, ale auto jakby było słabsze niż normalnie. Dojechałem do domu, była godzina 24.00. Rano około 8 wsiadam, kręci, kręci, kręci ale nie chciał odpalić. TU filmik do obejrzenia. Niestety trochę kiepska jakość. Po konsultacji z mechanikiem, poszedłem do sklepu, kupiłem filtr paliwa i go wymieniłem, dolałem też uszlachetniacza do diesla. Dalej nie odpalił. Odpaliłem go na samostart (po minucie gdzieś "łaskawie" odpalił). Pojechałem więc na komputer do innego mechanika. Pokazało sporo różnych błędów. Błędy zostały skasowane, kontrolka przestała mrugać i więcej nie pokazało żadnych błędów. Mechanik podpiął jakieś dwa wężyki, które były odpięte, "zmierzył" turbinę na tym urządzeniu i powiedział, że teraz będzie miał normalna moc i tak rzeczywiście się stało. Też tych drgawek nie ma przy tych obrotach 1100-1300. Kolejna rzecz to, że zapłon jest jakby opóźniony, ma wartość 1.4 a powinien mieć 2.4( jedna jednostka różnicy), czy na odwrót - coś takiego mówił mechanik. Wróciłem do domu, o 14.00 auto zgaszone, o 19.00 chce odpalić i kiszka. Kręci, kręci i nie odpala. Teraz akumulator w domu ładuję, ale jutro znów muszę na samostart auto zapalić bo nie widzę innego wyjścia
Czy możliwe jest, że poprzez wymianę tych dwóch wężyków układ paliwowy się zapowietrzył i nie dochodzi mieszanka do silnika? Przed oddaniem auta do mechanika auto normalnie odpalało, więc co się stało...wymiana tych rzeczy, który wypisałem jakoś na to mogła wpłynąć? Czy ktoś ma jakieś pomysły co tu jest grane i co należałoby zrobić po kolei...co sprawdzić itd.
Z góry dziękuję za wszelkie rady
PS. jestem raczej laikiem, więc nie spodziewajcie się ode mnie jakichś szczegółowych informacji, cud że udało mi się filtr paliwa wymienić
Na początku chciałbym powiedzieć, że czytałem trochę forum, ale jest tak dużo różnych tematów i informacji, że wole mój problem przedstawić.
Sprawa wygląda następująco. Podczas "energicznego" ruszenia coś w silniku zaczęło tłuc.Audi nie miało w ogóle mocy, jechało maxymalnie 20-30 km/h. Auto oddałem do mechanika. Ten po rozebraniu silnika stwierdził, że było to spowodowane tym, że dźwigienki się "rozwaliły" - chyba 3 sztuki jak się nie mylę. Wałki od strony kierowcy były do wymiany jak powiedział mechanik, więc zakupiłem 4 nowe sztuki, do tego komplet dźwigienek. Kupiłem też kompletny rozrząd z pompą wody oraz termostat i filtr powietrza i to wszystko zostało wymienione( jeszcze 2 wężyki jakieś wymienił po ropa gdzieś ciekła). Po odebraniu auta migała kontrolka od świec żarowych (te spiralki), ale auto jechało w miarę normalnie. Jedynie przy około 1100-1300 obrotów jakby przez chwilę drgało auto i nie miało mocy. Trwało to chwilę, później nie zaobserwowałem tych drgań, ale auto jakby było słabsze niż normalnie. Dojechałem do domu, była godzina 24.00. Rano około 8 wsiadam, kręci, kręci, kręci ale nie chciał odpalić. TU filmik do obejrzenia. Niestety trochę kiepska jakość. Po konsultacji z mechanikiem, poszedłem do sklepu, kupiłem filtr paliwa i go wymieniłem, dolałem też uszlachetniacza do diesla. Dalej nie odpalił. Odpaliłem go na samostart (po minucie gdzieś "łaskawie" odpalił). Pojechałem więc na komputer do innego mechanika. Pokazało sporo różnych błędów. Błędy zostały skasowane, kontrolka przestała mrugać i więcej nie pokazało żadnych błędów. Mechanik podpiął jakieś dwa wężyki, które były odpięte, "zmierzył" turbinę na tym urządzeniu i powiedział, że teraz będzie miał normalna moc i tak rzeczywiście się stało. Też tych drgawek nie ma przy tych obrotach 1100-1300. Kolejna rzecz to, że zapłon jest jakby opóźniony, ma wartość 1.4 a powinien mieć 2.4( jedna jednostka różnicy), czy na odwrót - coś takiego mówił mechanik. Wróciłem do domu, o 14.00 auto zgaszone, o 19.00 chce odpalić i kiszka. Kręci, kręci i nie odpala. Teraz akumulator w domu ładuję, ale jutro znów muszę na samostart auto zapalić bo nie widzę innego wyjścia
Czy możliwe jest, że poprzez wymianę tych dwóch wężyków układ paliwowy się zapowietrzył i nie dochodzi mieszanka do silnika? Przed oddaniem auta do mechanika auto normalnie odpalało, więc co się stało...wymiana tych rzeczy, który wypisałem jakoś na to mogła wpłynąć? Czy ktoś ma jakieś pomysły co tu jest grane i co należałoby zrobić po kolei...co sprawdzić itd.
Z góry dziękuję za wszelkie rady
PS. jestem raczej laikiem, więc nie spodziewajcie się ode mnie jakichś szczegółowych informacji, cud że udało mi się filtr paliwa wymienić
jeśli ci uwaliło czujnik obrotów to jak najbardziej możesz mieć problem z odpaleniem auta.czujnik ten znajduje sie na obudowie skrzyni biegów,wymieniasz go od spodu,z lewej strony,ostatnio przerabiałem to u siebie,z tym że moje autko odpalało,ale nie miało mocy.a czujnik temp.,też do wymiany,ale tylko ori,ok. 100 zeta.nie kupuj żadnego zamiennika bo może oszukiwać.
czyli tak czy siak trzeba kupić ten czujnik? Czy najpierw go może jakoś sprawdzić? gacuś u Ciebie auto odpalało u mnie nie...myślisz, że problem w czymś jeszcze tkwi?
edit:
Zamówiłem już kabel, we wtorek wstawie logi to wtedy może coś poradzicie.
I jeszcze takie pytanie...może ktoś polecić na śląsku jakiś warsztat gdzie się znają na audi?
edit:
Zamówiłem już kabel, we wtorek wstawie logi to wtedy może coś poradzicie.
I jeszcze takie pytanie...może ktoś polecić na śląsku jakiś warsztat gdzie się znają na audi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 337
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
przyszedl mi zamówiony kabel
odczytałem dziś błedy wyszlo cos takiego...
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 907 401 S
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000AG D66
Software Coding: 01001
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
01126 - Engine Speed Signal
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
zrobilem tez logi, ale musze to powtorzyc bo chyba cos mi nie wyszlo...
http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111199.html
jutro wstawie reszte
odczytałem dziś błedy wyszlo cos takiego...
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 907 401 S
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000AG D66
Software Coding: 01001
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
01126 - Engine Speed Signal
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
zrobilem tez logi, ale musze to powtorzyc bo chyba cos mi nie wyszlo...
http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111199.html
jutro wstawie reszte
Dzis po trasie 60km "wyczytalem" bledy oraz zrobilem logi
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 907 401 S
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000AG D66
Software Coding: 01001
Work Shop Code: WSC 02325
3 Faults Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
01126 - Engine Speed Signal
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
27-00 - Implausible Signal
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111240.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111241.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111242.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111243.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111244.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111245.html
Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111246.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111247.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111248.html
Wiatrak ten co jest na chlodnicy nie jest przykrecony - nie wiem czy to ma wplyw na pomiary np. temeratury... mechanik zapomnial go przykrecic i ma to dzis zrobic. Czy pojawienie sie bledy 533 moze miec zwiazek z odpalaniem auta na plak?
Czy moze ktos cos powiedziec o tych logach...az sie boje...
czy mam zrobic jeszcze jakies logi?
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B0 907 401 S
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000AG D66
Software Coding: 01001
Work Shop Code: WSC 02325
3 Faults Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
01126 - Engine Speed Signal
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
27-00 - Implausible Signal
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111240.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111241.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111242.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111243.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111244.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111245.html
Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111246.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111247.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111248.html
Wiatrak ten co jest na chlodnicy nie jest przykrecony - nie wiem czy to ma wplyw na pomiary np. temeratury... mechanik zapomnial go przykrecic i ma to dzis zrobic. Czy pojawienie sie bledy 533 moze miec zwiazek z odpalaniem auta na plak?
Czy moze ktos cos powiedziec o tych logach...az sie boje...
czy mam zrobic jeszcze jakies logi?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga