Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Audi nie odpala, prośba o radę

Silniki wysokoprężne
zapur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 sty 2013, 12:54
Lokalizacja: Ruda

[ AFB 2.5 150 KM] Audi nie odpala, prośba o radę

Post autor: zapur » 12 sty 2013, 21:29

Witam,

Na początku chciałbym powiedzieć, że czytałem trochę forum, ale jest tak dużo różnych tematów i informacji, że wole mój problem przedstawić.

Sprawa wygląda następująco. Podczas "energicznego" ruszenia coś w silniku zaczęło tłuc.Audi nie miało w ogóle mocy, jechało maxymalnie 20-30 km/h. Auto oddałem do mechanika. Ten po rozebraniu silnika stwierdził, że było to spowodowane tym, że dźwigienki się "rozwaliły" - chyba 3 sztuki jak się nie mylę. Wałki od strony kierowcy były do wymiany jak powiedział mechanik, więc zakupiłem 4 nowe sztuki, do tego komplet dźwigienek. Kupiłem też kompletny rozrząd z pompą wody oraz termostat i filtr powietrza i to wszystko zostało wymienione( jeszcze 2 wężyki jakieś wymienił po ropa gdzieś ciekła). Po odebraniu auta migała kontrolka od świec żarowych (te spiralki), ale auto jechało w miarę normalnie. Jedynie przy około 1100-1300 obrotów jakby przez chwilę drgało auto i nie miało mocy. Trwało to chwilę, później nie zaobserwowałem tych drgań, ale auto jakby było słabsze niż normalnie. Dojechałem do domu, była godzina 24.00. Rano około 8 wsiadam, kręci, kręci, kręci ale nie chciał odpalić. TU filmik do obejrzenia. Niestety trochę kiepska jakość. Po konsultacji z mechanikiem, poszedłem do sklepu, kupiłem filtr paliwa i go wymieniłem, dolałem też uszlachetniacza do diesla. Dalej nie odpalił. Odpaliłem go na samostart (po minucie gdzieś "łaskawie" odpalił). Pojechałem więc na komputer do innego mechanika. Pokazało sporo różnych błędów. Błędy zostały skasowane, kontrolka przestała mrugać i więcej nie pokazało żadnych błędów. Mechanik podpiął jakieś dwa wężyki, które były odpięte, "zmierzył" turbinę na tym urządzeniu i powiedział, że teraz będzie miał normalna moc i tak rzeczywiście się stało. Też tych drgawek nie ma przy tych obrotach 1100-1300. Kolejna rzecz to, że zapłon jest jakby opóźniony, ma wartość 1.4 a powinien mieć 2.4( jedna jednostka różnicy), czy na odwrót - coś takiego mówił mechanik. Wróciłem do domu, o 14.00 auto zgaszone, o 19.00 chce odpalić i kiszka. Kręci, kręci i nie odpala. Teraz akumulator w domu ładuję, ale jutro znów muszę na samostart auto zapalić bo nie widzę innego wyjścia :(

Czy możliwe jest, że poprzez wymianę tych dwóch wężyków układ paliwowy się zapowietrzył i nie dochodzi mieszanka do silnika? Przed oddaniem auta do mechanika auto normalnie odpalało, więc co się stało...wymiana tych rzeczy, który wypisałem jakoś na to mogła wpłynąć? Czy ktoś ma jakieś pomysły co tu jest grane i co należałoby zrobić po kolei...co sprawdzić itd.

Z góry dziękuję za wszelkie rady
PS. jestem raczej laikiem, więc nie spodziewajcie się ode mnie jakichś szczegółowych informacji, cud że udało mi się filtr paliwa wymienić :>

zapur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 sty 2013, 12:54
Lokalizacja: Ruda

Post autor: zapur » 12 sty 2013, 22:20

już :)

edit:
dziś VAG pokazał bląd 1126 - sygnał liczby obrotów silnika...

czy ma to jakiś związek z odpalaniem auta?

Na dodatek VAG pokazywał temperature silnika ok 45-50 stopni a na liczniku bylo 85-90...
Co to moze oznaczac?

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 13 sty 2013, 20:49

jeśli ci uwaliło czujnik obrotów to jak najbardziej możesz mieć problem z odpaleniem auta.czujnik ten znajduje sie na obudowie skrzyni biegów,wymieniasz go od spodu,z lewej strony,ostatnio przerabiałem to u siebie,z tym że moje autko odpalało,ale nie miało mocy.a czujnik temp.,też do wymiany,ale tylko ori,ok. 100 zeta.nie kupuj żadnego zamiennika bo może oszukiwać.

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 13 sty 2013, 21:07

gacuś pisze: czujnik temp.,też do wymiany,ale tylko ori,ok. 100 zeta.nie kupuj żadnego zamiennika bo może oszukiwać.
Ja ostatnio za oryginał zielony czteropinowy zapłaciłem 57 zł :]

zapur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 sty 2013, 12:54
Lokalizacja: Ruda

Post autor: zapur » 13 sty 2013, 21:49

czyli tak czy siak trzeba kupić ten czujnik? Czy najpierw go może jakoś sprawdzić? gacuś u Ciebie auto odpalało u mnie nie...myślisz, że problem w czymś jeszcze tkwi?

edit:
Zamówiłem już kabel, we wtorek wstawie logi to wtedy może coś poradzicie.
I jeszcze takie pytanie...może ktoś polecić na śląsku jakiś warsztat gdzie się znają na audi?

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 14 sty 2013, 12:06

Wasabi30 pisze:Ja ostatnio za oryginał zielony czteropinowy zapłaciłem 57 zł
to musiałeś chyba kupowac po jakimś dobrym upuście,bo ja z taką cena sie nie spotkałem,za swój płaciłem 89 zeta i wydawało mi sie tanio <mysli>

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 14 sty 2013, 14:27

Tyle dokładnie zapłaciłem u zaprzyjaźnionego mechanika który ma duże upusty w hurtowniach i w serwisie w detalu zawsze drożej :)

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 14 sty 2013, 16:26

no to wszystko jasne <okok>

adrian055

Post autor: adrian055 » 15 sty 2013, 21:31

ja bym zobaczył jeszcze dokładnie kąt wtrysku pamietajmy gdy silnik jest nie dogrzany lub ma uszkodzony czujnik temp lub termostat vag nie pokazuje prawdy

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 16 sty 2013, 10:05

Koledzy we wszystkich 2.5 TDI jest ten czujnik obrotów wału korbowego bo ja u siebie nie
znalazłem
(A6 C5 2.5TDI AFB 1999r.)

zapur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 sty 2013, 12:54
Lokalizacja: Ruda

Post autor: zapur » 16 sty 2013, 23:03

przyszedl mi zamówiony kabel

odczytałem dziś błedy wyszlo cos takiego...

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 401 S
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000AG D66
Software Coding: 01001
Work Shop Code: WSC 02325
2 Faults Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
01126 - Engine Speed Signal
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

zrobilem tez logi, ale musze to powtorzyc bo chyba cos mi nie wyszlo...


http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111199.html

jutro wstawie reszte

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 17 sty 2013, 09:42

no i po raz kolejny wywaliło ci błąd obrotów silnika czyli czujnik do wymiany.drugi błąd dotyczący ciśnienia w kolektorze dolotowym był już nie raz obszernie opisywany tak że poszukaj na forum.

zapur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 sty 2013, 12:54
Lokalizacja: Ruda

Post autor: zapur » 17 sty 2013, 16:05

Dzis po trasie 60km "wyczytalem" bledy oraz zrobilem logi

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 907 401 S
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000AG D66
Software Coding: 01001
Work Shop Code: WSC 02325
3 Faults Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
01126 - Engine Speed Signal
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
27-00 - Implausible Signal

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111240.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111241.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111242.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111243.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111244.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111245.html
Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111246.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111247.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/zapur_111248.html

Wiatrak ten co jest na chlodnicy nie jest przykrecony - nie wiem czy to ma wplyw na pomiary np. temeratury... mechanik zapomnial go przykrecic i ma to dzis zrobic. Czy pojawienie sie bledy 533 moze miec zwiazek z odpalaniem auta na plak?
Czy moze ktos cos powiedziec o tych logach...az sie boje...
czy mam zrobic jeszcze jakies logi?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 18 sty 2013, 08:58

zapur
ustaw kąt początku wtrysku (musisz mocno przyspieszyc) bo obecne ustawienie az szczypie w oczy.... (niewykluczone ze uruchamianie sie poprawi)

mam nadzieje ze wiatrak wylądował na swoim miejscu.....

zapur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 sty 2013, 12:54
Lokalizacja: Ruda

Post autor: zapur » 18 sty 2013, 13:02

auto wlasnie oddalem innemu mechanikowi, dzis przykreci ten wiatrak i ustawi kat wtrysku...zobaczymy co z tego wyjdzie, miejmy nadzieje ze bedzie palic na dotyk...

a jak z reszta logow? czy moze ktos sie wypowiedziec :)
logi dynamiczne moge najszybciej zrobic w poniedzialek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga