Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ARS 4.2 299 KM] Pytanie o motor 4.2 do posiadaczy :)

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 gru 2012, 10:37


no ale potrafi teżcoś takiego <okok>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 18 gru 2012, 12:20

Wiem jak to działa :) - siedziałem na prawym fotelu w takim P800 - mało co nie zemdlałem, do prowadzenia takiego auta prawo jazdy to za mało ;) - należy przejść badania w wirówce :)
Jednak mocniej w plecy kopało 997 Turbo - 650KM i 900Nm :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 gru 2012, 12:32

Fajnie, fajnie, no ale jak dla mnie (i większości z nas) to tylko marzenie <zalamka>
Wróćmy do "przyziemnego" V8.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 18 gru 2012, 12:35

Panowie... skończycie z tym OT, czy mam zamknąć temat? Załóżcie temat w 'Na każdy temat' i tam sobie dyskutujcie o Nissanach itp.

lucilla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 02 cze 2009, 22:01
Lokalizacja: PRZEMYŚL

Post autor: lucilla » 18 gru 2012, 21:56

Ja posiadam te silnik w swojej A6 od ponad 3 lat i przelatałem już prawie 100kkm z czego 70 na lpg i powiem tak
Nie wież w bajki , że pali 15l w mieście , tak na serio w zimie pali 20-22 i to bez butowania, średnio na 45l lpg przejeżdżam w mieście 230km a czasem mniej. Trasa to już zależy jak jedziesz można zejść do 13lpg i po 3 latach użytkowania uwierz mi jest to możliwe ale w początkowej fazie eksploatacji nie dasz rady...
Co do awaryjności silnika to ma swoje mankamenty ale nic poważnego nigdy mi się nie przytrafiło, jakiś zawór odpowietrzający za 200 zeta to jakieś wężyki które po prostu po 1,5 roku przestają istnieć ale to bzdury za parę zeta, makabrą były u mnie uszczelki pokrywy zaworów po prostu 3-4 miech i znowu do wymiany ciekną a olej kapie na kolektor wydechowy i śmierdzi w aucie , początkowo wymieniałem jak dojdziesz do wprawy to da się dwie pokrywy spokojnie zrobić za 2h. W końcu wymieniłem smarując uszczelkę silikonem do 300C i jest już spokój prawie rok.
Kolejna sprawa skrzynia z TIP mi padła raz naprawa 3,5k i po sprawie.
Zawieszenie nie mam zastrzeżeń jak wymieniłem przy zakupie na wszystko nowe to już 3 lata śmigam i raz na rok łączniki do wymiany reszta jakoś się trzyma.
Układ wydechowy a szczególnie łączniki elastyczne wytrzymują około 2 lat (koszt około 200zł z robocizną)
Jak masz ciężka nogę to weźmie trochę oleju ale to każdy silnik tak się zachowa więc nie ma co się przejmować, ja na początku użytkowania na 12kkm dolewałem 2l , dziś nie dolewam w ogóle bo po prostu wolniej się przemieszczam
Dziś układ hamulcowy przód zrobisz za 600-700zł (tarcze + klocki) kiedyś kosztowało to 2x więcej, klocki wytrzymują średnio 25-35kkm, ja tarcze wymieniam co 2 klocki, i uwierz mi nie warto na tym oszczędzać to auto waży prawie 2 tony i musi hamować nieraz z prędkości 230-240 do 0.
Musisz pamiętać, że to dość ciężki samochód o dużym rozstawie kół i nie za bardzo radzi sobie w głębokim śniegu. tam gdzie A4 1,8 mojej żonki jedzie na luzie A6 już dawno tonie w śniegu i wisi na podwoziu. Napęd 4x4 sprawdza się jak najbardziej w zimie ale trzeba zawsze brać poprawkę na gabaryty to taka rada...
Ogólnie nie mogę powiedzieć złego zdania o tym aucie wszystko działa , wszystko jest stosunkowo proste i nie ma co się bać że to V8, dużo rzeczy robię sam poza naprawami blacharskimi i spawaniem tłumików.
Przelatane mam już licznikowe 310kkm i myślę ze spokojnie do 500 będę je miał

Jak coś chcesz wiedzieć więcej pisz priv lub na forum

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 19 gru 2012, 15:49

lucilla pisze:Nie wież w bajki , że pali 15l w mieście , tak na serio w zimie pali 20-22 i to bez butowania, średnio na 45l lpg przejeżdżam w mieście 230km a czasem mniej. Trasa to już zależy jak jedziesz można zejść do 13lpg i po 3 latach użytkowania uwierz mi jest to możliwe ale w początkowej fazie eksploatacji nie dasz rady...
Ja w cyklu mieszanym(opisanym pare postów wcześniej) zszedłem do 14,5l(na 54l przejechałem 370km) więc w trasie spokojnie do 13 można zejść.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

kor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 lis 2011, 11:04
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: kor » 23 gru 2012, 21:34

Witam,

u mnie jest tak:
- spalanie 'wokół komina' - male miasto - ok 18l gazu, w trasie (Niemcy tempomat 160kmh) 16l, benzynki bral 2l mniej;
- rozrzad zrobilem za 1800 z robocizna (czesci contitech, ina, pompa rouvile i robocizna 500 jak pamietem..)
- komplet hamulcow p i t ATE - 1650,00 z wymiana;
- gaz BRC na 2 reduktorach 5200,00 ale nie polecam, lepiej polecany tu na forum STAGG/HANNA (czy jakos tak..)
(gaz spalcil sie po mniej niz pol roku :))
- automat spisuje sie dobrze, od razu wymienilem olej i nic mu nie dolega, troche ospaly, ale sterowanie z kiery i tiptronik daja rade :)
- mialem problemy z elektronika - sterownik abs, sonda.
Ogolnie jestem mocno zadowolony, nastepny bedzie chyba a8 z tym silnikiem... moooze pokusze sie o W12..

pozdrawiam forumowiczow

nokia62
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
Imię: Tomasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lututów

Post autor: nokia62 » 14 sty 2013, 17:13

podepnę się do tematu
panowie, co sądzicie o swap-ie skrzyni na manual w taki 4,2/s6 bo rozważam zakup A6 lub S6 w automacie i teraz pytanie jeśli padnie skrzynia to warto bawić się w przekładkę(polecany warsztat) czy remont ?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 sty 2013, 17:28

Ne wiem, czy dopasujesz taką skrzynię, a jeśli już, czy przełożenia się zgrają...

nokia62
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
Imię: Tomasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lututów

Post autor: nokia62 » 14 sty 2013, 21:27

to może głupi pomysł z tym swap-em i dam sobie spokój a od razu poszukam S6 w manualu...
S6C5 manual - jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja